Vem är online | Totalt 110 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 110 gäster.
Inga
Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| Kali x Vertorix | |
|
+29Blue Arcelia Lelirium Naphula Dant1 Naberius Abraxas Phenex Iwaku Tannin Nehexor Nyaldi Selva Kiera Tien Alcmeme Erakan Amanita Nisha Mugen Wami Zhetan Vertorix Achangra Hewa Zayev Zey-So Saderk Midnight Kali 33 posters | Författare | Meddelande |
---|
Abraxas #blessed
Spelas av : Älg
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix tis 21 jan 2014, 17:36 | |
| Nu är min korv också skapad c: *kastar runt på honom* |
| Naberius Död
Spelas av : Nish | Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix tor 23 jan 2014, 08:58 | |
| Min ofödde nabb äro skapad ~ |
| Phenex Död
Spelas av : Skruk | Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix lör 25 jan 2014, 13:34 | |
| En liten snabb uppdaterad sammanfattning av min lilla fis: Namn: Phenex Kön: Hane Krafter: Energibaserat mörker Utseende: En smidig men ändå bastant kropp. Brun med svarta ben och nos, vita snirkliga tecken på kroppen. Vitt runt ögat ner på nosen och tre vita prickar där under. Mörkbruna hornknölar. LänkAnnat viktigt: Ehm... hans smeknamn är Nex???('cause it's super important to know) Kali drykande sak 8D Glömt något?? |
| Naberius Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 26 jan 2014, 17:51 | |
| Skall byta utseende igen, och tänkte dubbelchecka vilka färger som är OKade som grund/bas färg? :3 |
| Abraxas #blessed
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 26 jan 2014, 18:09 | |
| Tja, alltifrån brun (Vertorixs eller hans mammas nyans) till svart borde vara chill c: Kan inte tänka mig annat xD |
| Naberius Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 26 jan 2014, 23:20 | |
| Funderar prinärt på svart grund och vita usha tårar. Alternativt så kan jag tänka mig en gråbrun grund (typ vertorix grundfärg) med brunsvarta tecken kring ögonen som max. Gillar egentligen inte snirkelsaker, och leka runt med brunt blir för mycket Erakan xD |
| Naberius Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix mån 27 jan 2014, 08:20 | |
| edit: gammalt förslag ~ för likt redan existerande vargar (hur lyckas jag alltid med det? x'D )
Senast ändrad av Naberius den ons 29 jan 2014, 19:42, ändrad totalt 1 gång |
| Naberius Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix mån 27 jan 2014, 10:00 | |
|
Senast ändrad av Naberius den ons 29 jan 2014, 19:43, ändrad totalt 1 gång |
| Dant1
Spelas av : Mattiz | Ej startat konto
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix mån 27 jan 2014, 15:55 | |
| Här är min fulrumpa! :)
Jag ändrar säkert både design och utseende på honom sen när jag får hem min dator. Mhaha |
| Nisha Demon
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix tor 30 jan 2014, 15:29 | |
| |
| Nehexor Vampyrjägare
Spelas av : Nish
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix mån 03 feb 2014, 22:46 | |
|
Senast ändrad av Nehexor den ons 23 apr 2014, 13:42, ändrad totalt 1 gång |
| Zayev Utvandrad
Spelas av : Älg | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix mån 03 feb 2014, 22:52 | |
| |
| Dant1
Spelas av : Mattiz | Ej startat konto
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix ons 12 feb 2014, 23:42 | |
| Mömöm, detta är nog Dantalian slutgilltiga utseende xD Hata mig inte om han ändras igen ;) |
| Naphula Crew
Spelas av : Zara
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix tis 25 feb 2014, 22:57 | |
| Så awsum :'D
Naph fladdrar in btw~ Trots att hon redan har sneak;at runt på sidan ett tag nu c': |
| Naberius Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix tis 11 mar 2014, 18:18 | |
|
Senast ändrad av Naberius den lör 05 apr 2014, 18:39, ändrad totalt 1 gång |
| Lelirium
Spelas av : Lullu
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix mån 31 mar 2014, 17:33 | |
| ÄNTLIGEN fick jag färgerna att samarbeta med mig, och Lelirium's utseende är nu färdigt! 8'D Hennes päls är avsiktligt lite ljusare brun än faderns då jag vill ge henne ett vänligt, lent utseende. Hon ska vara gullig. |
| Nisha Demon
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix ons 02 apr 2014, 00:42 | |
| Drar officiellt tillbaka mitt intresse, men hoppas att ni kvarvarande i kullen kommer ha roligt 8'D
Kontot kommer nog användas till en ny fristående karaktär, med en liknande design (men inte på något sätt släkt med Blossoms ätt).
Liljor till er alla i kakform ~ nish |
| Lelirium
Spelas av : Lullu
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix lör 05 apr 2014, 18:28 | |
| Hej alla! Detta är ett litet meddelande till inte endast de som valts ut att spela en valp i kullen, utan detta hoppas jag ska läsas av alla som håller lite koll på hur det går med Kali och hennes kommande små bebisar!
Som alla vet så går inte allting alltid som man tänkt sig. Hur mycket man än planerar och lägger upp saker och ting så kan det ske förändringar, och det är precis vad som inträffat i denna kull! Utan att behöva gå in på detaljer och förklara exakta anledningar så har vi, jag och Zara, nu kommit till den punkt att vi står med två tomma valpplatser. Från början hade vi inget specifikt antal valpar vi ville ha i kullen, men då intresset var så pass stort så ökade antalet väldigt snabbt och i slutändan(som vi iallafall trodde var slutändan) stod vi med en väldigt stor kull. Och tanken var faktiskt mycket mer lockande än en liten kull! Men som sagt så sker förändringar, och man kan tappa folk på vägen av olika anledningar. Det är då man funderar över om det verkligen behövs så mycket folk inom en kull, eller om man känner att ett mindre antal kanske fungerar bättre iallafall. Tja, hur andra än väljer att se på saken så tycker jag och Zara att det vore mycket roligare med en stor, fin kull med många spelare! Det är ju lite av charmen med Kali som karaktär: det sista hon vill är att våldtäkten ska leda till många valpar. Kanske är jag hemsk som tycker allting blir mycket mer intressant när karaktären i fråga plågas... men sådan är jag! Därför efterlyser vi nu intresse till två lediga platser, för att få fylla ut de två sista luckorna i den framtida perfekta kull som vi alla ska skapa tillsammans.
Om du funderar på att anmäla intresse ska du ha detta i åtanke: • Då jag och Zara börjar vara less väntan och viljan att låta valparna födas är större än förnuftet att låta det ta ytterligare tid, så har vi satt ett slutdatum då alla valpar ska vara klara och redo att födas. Såklart ser vi till att de som kommer till nu i slutet av planerandet kanske inte hinner få allt klart tills dess att de beräknas födas, men vad som egentligen är viktigast är ett utseende och någon form av idé om krafter. Försök ha en färdig helhet till din valp till slutdatumet, det uppskattas! • Som med de andra valparna som skapats vill jag och Zara(Zara är den som deltagit mest i planerandet så jag föreslår att ni vänder er till henne först och främst) ta del i erat planerande och vi vill höra om idéer samt fungera som bollplank. Främst för att riktlinjerna som satts upp ska följas, i början av hela planerandet av kullen var det väldigt många som ville gå utanför föräldrarnas ramar och fokusera mer på andra släktingar som inte har så stor inverkan på främst utseendet egentligen. Allt för att kullen ska fungera som helhet så bra som möjligt! • Alla valpar har sina namn efter demoner, ingen specifik inriktning inom det området utan sök efter de olika sorters demonnamn du känner skulle passa din valp. Hane eller hona kvittar. Utseendet ska planeras med hänsyn till föräldrarna. Krafter går att planera utifrån släktingar ganska långt bak i ledet, så där är det inte lika "begränsat" som utseendet. • Om ni har frågor så tveka inte att ställa dem. Än en gång hänvisar jag här främst till Zara, då hon har haft mest med planerandet att göra, men såklart kommer jag försöka hjälpa att sprida ljus över era funderingar så gott jag kan!
DET ÄR INTE FÖRST TILL KVARN SOM GÄLLER. Spelare väljs utifrån dessa kriterier: • Hur vi upplever att ni är aktiva med den/de karaktärer ni har. • De idéer ni delger oss i denna tråd gällande valpen ni tänkt er. (ja, idéer och planer ses över först innan spelare väljs)
Skriv ett inlägg i denna tråd om ni är intresserade! Håll er till denna mall, så ska jag och Zara vara så aktiva vi bara kan i sökandet efter de två nya valpspelarna C:
Namnförslag: Kön: Krafter: Utseende: Annat viktigt:
VÄLKOMNA ATT ANMÄLA INTRESSE! 8D
|
| Arcelia Död
Spelas av : Elsa | Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix lör 05 apr 2014, 18:40 | |
| Åh <33 Måste ta och anmäla mig här, även om jag har för mig att Skrik sagt till Zara att jag är intresserad :3 Den mallen blir nog inte så väl ifylld, men om jag tar hjälp av ett bollplank, Google och en chatt så kan det nog ändras! 83
EDIT: Okej, läget är mer såhär nu:
Namnförslag: Paimonia eller Leraije - lutar dock mot Paimonia, men vill gärna ha åsikter :3 båda är demoner c; Kön: Hona blir det då c: Krafter: Någon typ av energi och något mer, söker fortfarande bollplank för att få fram någon åzum kraft x3 Utseende: På väg :3 Annat viktigt: Kommer C8 |
| Blue Död
Spelas av : My | Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 06 apr 2014, 00:04 | |
| Namn: Namnet är lite osäkert, då jag verkligen gillar namnet Ghoul, men vet inte riktigt hur jag tycker det passar med de andra namnen. Därför överväger jag även Corson. Här får ni gärna hjälpa mig lite. <: Kön: Hane Krafter: Jag har tänkt mig en telepatisk kraft, så som hallucination. För tillfället är min tanke att han ska kunna få sitt offer att inbilla sig att denne känner outhärdlig smärta. Detta är dock väldigt preliminärt, så ni kan förvänta er att detta förmodligen kommer ändras och/eller utvecklas. Här får ni mer än gärna komma med synpunkter osv. c: Utseende: Jag har tänkt mig att han kommer ha en mörk bas, antingen svart eller mörk, mörk brun. Förmodligen kommer han inte ha några markanta tecken, utan ha någon nyans ljusare från underkäke/haka till mage. Hans storlek kommer förmodligen sluta på medelstor. Utseendet är också väldigt tillfälligt, och ska börja jobba med det imorgon. <: Annat viktigt: Tanken med min hane är att han kommer dyrka sin familj och släkte, och alla känslor han kommer känna, är kopplade till hans familj. Det vill säga att han mer eller mindre kommer älska att mörda, just för att det kommer påminna honom om gemenskapen av hans familj och hans barndom. Utanför hans familj kommer han agera väldigt numb, och ointresserad gentemot vargar som inte står hans familj nära. Som sagt kommer de enda känslorna han känner härstamma från hans barndom och familj, så det som inte har med dem att göra kommer vara totalt ointressant. Här kommer några rollspel, så ni får en liten idé om hur jag rollar! ^ ^ Länk 1 (Blue), länk 2 (Kenai), länk 3 (Ïver). |
| Arcelia Död
Spelas av : Elsa | Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 06 apr 2014, 15:27 | |
| Lite hur jag rollar: Arcelia: länk 1Blair: länk 2Ivy: länk 3 (blev iof väldigt derpigt från min sida, meeen xD) Jag fyllde i en lineart också, så tänkte visa hur jag tänkte mig henne :3 vet inte hur bra det där blev, men men xD |
| Kali Crew Död
Spelas av : Zara | Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 06 apr 2014, 17:12 | |
| Visserligen blev det lite hastigt nu kanske, men jag och Lullu har diskuterat det hela och förälskade oss i allt från idéer till rollstilar, och vi tyckte att det passade perfekt in på vad vi tänkt oss med kullen, så vi har bestämt oss för att Elsa och My ska få spela valpar ^^
Så, välkommna till kullen :'D |
| Blair #Dissad av Aurinko
Spelas av : Elsa
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 06 apr 2014, 17:25 | |
| |
| Kali Crew Död
Spelas av : Zara | Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix ons 23 apr 2014, 12:15 | |
| Officiellt födelsedatum är 1:a maj nu, till slut xD
Födelseordningen kommer vara följande: Abraxas, Lelirium, Paimonia, Phenex, Naphula, Corson, Abizou, Lamia
Vi har varit väldigt dåliga på att uppdatera i den här tråden på sistone då vi har tagit det mesta över skype. Mycket har dock ändrats nu på kort tid så nu vill jag att ALLA som har en valp skriver en sammanfattning om dem, för det var ett bra tag sen.
Min är då Namn: Abizou Kön: Hona Krafter: Inga pga sin sjukdom Utseende: Blekgrå som lutar åt det vita hållet, inga synliga tecken, ögonen är i en blek gul färg. Har en väldigt mager och senig kropp pga sjukdomen, ser alltid sjuk ut. Personlighet: Hon avskyr att hennes kropp är så pass svag och sällan klarar av att göra det hon vill. Hon har ärvt sin mors envishet och tjurskalliga inställning till det mesta, vilket gör henne otroligt irriterad när kroppen inte orkar med att göra det som krävs. Hon är ganska så avundsjuk på sina i förhållandevis friska syskon, även om hon inte alltid vill visa det. Önskar att någon av dem skulle ha fått sjukdomen istället (Ja hon är vääldigt avis och inte alls glad över faktumet xD). Det är grunden till hennes personlighet i alla fall, resten kommer rollas fram. Övrigt: Sjukdomen hon föddes med förhindrar kroppens förmåga att ta upp näring som den ska, gör henne steril, kraftlös och allmänt svag och sjuk.
Följ gärna den mallen, bifoga eventuell bild om ni känner för det ^^
TAGGAAA <3 |
| Abraxas #blessed
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix ons 23 apr 2014, 13:18 | |
| Woooh! :'D *peppar runt på golvet* Namn: Abraxas Kön: Hane Krafter: Värme (samt oljeliknande blod) Utseende: Mörkt brun med svarta och vita tecken. De svarta tecknen går från hans huvud och öronen och en bit ner på svansen. Han har även en vit ål som går från huvudet och ner till svansroten, med en snirklig liten sak på överarmen och två ränder bak på låret. På rambenet har han svarta strumpor som går upp till armbågarna och på bakbenen lite över hälen. Bilder som visar mycket bättre än jag kan förklara går att hitta: här och här. Personlighet: Min tanke är att han gärna leker med syskonen och bryr sig mycket som sin familj och de i flocken, men är rätt så nonchalant mot främlingar, typ ignorerar dem och så (Om inte mamma sagt att de är viktiga så är de inte det xD). Till en början visar han gärna öppet att han älskar sin familj, men blir snart av med det och älskar dem sen i smyg. Tänker mig att Kali typ kommer slå i dem tidigt att respekt är nåt man ska förtjäna och även om han då älskar sin familj, så kommer han inte respektera syskonen förrän de gjort sig förtjänta av det. Han kommer vara väldigt mån om att göra Kali stolt, för han vill så gärna ha hennes respekt (let's face it, vilket barn till inte att ens förälder ska se dem?). Tror det var grunden, mer kommer rollas fram sen c: Övrigt: Har tänkt att när han blir äldre så ska han få lite nervproblem som gör att han blir lite ryckig i sina rörelser. Tänkte på det nu.. kommer Kali lära dem att respekt och kärlek är samma sak (tänker nu ooc, att även om hon själv inte använder ordet kärlek så är det lite det hon menar)? För i så fall kan jag behöva ändra om lite i min grundpersonlighets-del xD |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix | |
| |
| | Kali x Vertorix | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |