Pågående Event
Senaste ämnen
» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
tis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam

» Ett dumt beslut [Tolir]
mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir

» Spådomskonstens under [Öppet]
mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid

» Nya horisonter
mån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam

» Tänderna biter ihop [Tora]
mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora

» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa

» Rackartyg [Asta]
tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora

» Döden är det sannaste vi vet [Radagast]
tor 14 nov 2024, 19:27 av Radagast

Vem är online
Totalt 17 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 17 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Vasilisa
Vasilisa 
Flockledare 

Spelas av : Cat

InläggRubrik: Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]    tor 14 nov 2024, 20:39

Det hade ändå tagit veckor för dem att fatta beslutet. Till slut insåg Vasilisa att hon inte längre orkade. Flockens dömande blickar — barnamördare, lögnare — blev för mycket. Hon såg även hur rastlösheten växte inom Muriel; Cirkeln var aldrig ett hem för honom och världen utanför lockade en ungvarg som han. Sen var det Lev och Radagast. De hade ännu inte återvänt, och hennes tålamod höll på att rinna ut. Hon behövde veta att hennes söner var okej, att de levde.
    Vasilisa hade övervägt att ta farväl av alla, men hade i sista stund bestämt sig för att låta bli. Hade det inte varit för att Ezekiel av en slump mötte dem utanför bonaden, hade hon kanske inte sagt något alls. Vad spelade det för roll? Hon hade aldrig bidragit särskilt mycket, och troligen skulle ingen ens märka att hon var borta. Dessutom var deras rätta ledare här igen, hennes bror. Möjligen skulle Mara och Aleksandr sakna henne mest, men vissheten att de var trygga här i Cirkeln gjorde det lättare för Vasilisa att lämna dem bakom sig. Hon hade misslyckats med alla sina barn… och kanske om hon gjorde rätt för sig nu skulle hon i alla fall ge Muriel de rätta förutsättningarna i livet.
    “Ezekiel,” hälsade hon kort. Den trötta blicken gled mot Muriel som redan var några steg framför henne när Ezekiel dykt upp.
Ezekiel 
Flockledare 

Spelas av : Zee

InläggRubrik: Sv: Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]    tor 14 nov 2024, 21:09

“Vas.” Ezekiel såg från Muriel några steg bort och tillbaka till Vasilisas trötta ansikte. Det kändes som om han hade avbrutit dem på något sätt, som om han hade funnit dem i mitten av någonting, och det krävdes inte en alltför vild gissning för att tänka ut vad. Vas såg sliten och undvikande ut. Muriel tycktes redan vara på väg bort.
    “Jag stör väl inte?” Men hans fulla tvivel rymdes inte i frågan, så han tvingade sig själv att lägga till ytterligare en. “Är ni på väg någonstans?” 
    Det fanns ingenting anklagande i hans röst, möjligtvis bara en hörbar underton av sorg. På något sätt kände han att han redan visste svaret, men han tänkte inte ge sig in i någon diskussion. Tänkte inte försöka övertyga henne eller skuldbelägga. Han kände alldeles för mycket respekt för Vas för att göra det. Om hon hade bestämt sig för något skulle hon också se till att det blev så, och det var inte hans plats att hålla tillbaka någon som redan var – bokstavligt talat – utanför porten. Allt han kunde göra var att acceptera det, och det gjorde han. Han hade accepterat många saker på sistone; han började bli van.
Vasilisa
Vasilisa 
Flockledare 

Spelas av : Cat

InläggRubrik: Sv: Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]    mån 18 nov 2024, 15:11

Vasilisa tvekade. Hon orkade inte att han skulle försöka övertala henne att stanna, men något i hans ögon sa att det inte var hans intention den här gången. Det låg ingen kamp i hans hållning, inget av den bestämda envishet hon brukade möta. Bara en tung tystnad, som om han redan förstått allt hon tänkte säga. Det var redan uppenbart. Han såg det; att hon och Muriel var på väg att lämna platsen bakom sig. Det som en gång hade varit hennes hem. Det som hon en gång hade känt sig trygg i men som nu bara påminde henne om allt som gått förlorat.
    Hon drog in ett skälvande andetag och mötte hans blick, försökte samla sig.
    “Hälsa Kozak… förlåt. Vet att jag inte står i läget att be dig om något men… snälla, ta hand om alla. Mara. Dig själv.” Hennes röst darrade nästan, men hon höll den stadig nog för att få fram vad hon behövde säga. Vad tyckte Muriel egentligen? Den tid hon spenderat här i Norspiret hade hon gråtit, varit svag och tyst. Inte den hon brukade vara. Var han besviken att ha henne som sin mor?
    Vasilisa kände Muriels otåliga blick i nacken. Hon sneglade bak mot honom, såg hans osäkerhet speglas i de vidöppna ögonen, och pressade ihop käkarna för att hålla sina egna känslor under kontroll.
    “Jag önskar…” Hon svalde hårt, kämpade mot den kvävande känslan i halsen. “Jag önskar att det kunde vara annorlunda. Tack för allt du någonsin gjort för mig. En dag kanske våra vägar möts igen.”

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]    

Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Du är den som jag aldrig kommer glömma
» Jag svor att aldrig glömma [Garn]
» Saknar er...
» Och jag saknar dig så jävla mycket.
» Bara en valp som saknar sin mamma [P]