Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 19 gäster. :: 2 Botar

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Kali x Vertorix - Sida 7 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Kali x Vertorix - Sida 7 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Kali x Vertorix

Gå ner 
+29
Blue
Arcelia
Lelirium
Naphula
Dant1
Naberius
Abraxas
Phenex
Iwaku
Tannin
Nehexor
Nyaldi
Selva
Kiera Tien
Alcmeme
Erakan
Amanita
Nisha
Mugen
Wami
Zhetan
Vertorix
Achangra
Hewa
Zayev
Zey-So
Saderk
Midnight
Kali
33 posters
Sida 7 av 7  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
FörfattareMeddelande
Naphula
Naphula 
Crew  

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    ons 23 apr 2014, 13:56

:'D

Namn: Naphula aka Naph
Kön: Hona
Krafter: Skugga och Vit eld, ifrån Oiru
Utseende: Jag tror jag har en fastställd design, trots att den inte är som från början tänkt c: Har inte orkat göra en riktig bild än heller, så ni får nöjas med en ifylld kladdlineart xD Länk
Svart grund med vita tecken; Rundade linjer över kroppens sidor, ögonmarkeringar och örontoppar. Ögonen själva ska vara svarta likt Ravens där ögonvitan inte syns, och pupillen kan bara vara synlig då ljuset direkt nuddar dem. Som vuxen cirka 80 cm i mankhöjd, med tålig och en aning smidigare kropp likt Kali C:
Personlighet: En aning avlägsen till sina syskon trots att hon kommer respektera dem (möjligen att hon favoriserar en) men fortfarande vara angelägen om att vinna och visa sig bäst och starkast - på grund av detta ska hon även öva ensam, då hon tror att ingen ser. Dålig vinnare som förlorare, och envis då hon har satt sina mål. Då hon talar ska hon knappt ljuga alls, men hon ska vara bra på att inte prata heller.. Så, för främmande är hemligheter väl dolda ändå xD herpderp (alltså åh.. Denna del byggs upp och utvecklas i roll .w. *snegla på dålig beskrivning*)
Övrigt:
- Funderar på om hennes krafter till en början ska låsas, att det sätts en spärr för det elementala, och att hon bara kan använda sina egna fysiska egenskaper. Detta skulle göra att hon känner en press över sig, och på grund av det anstränga sig än mer :3
- Hon kommer försöka umgås mer med de äldre då de är intressantare än syskonen. Oavsett om hon förstår vad de håller på med eller inte.
- ....och troligen ha en Mini-crush på någon av TBBs vuxna(re).
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    ons 23 apr 2014, 14:21

Tycker era sammanfattningar låter bra ^^

För att svara på din fråga Zara, angående om Kali tycker att respekt och ''kärlek'' är samma sak så skulle jag nog säga nej faktiskt. Hon själv är inte direkt särskilt kapabel till att känna kärlek, hon vet knappt vad det är för känsla, delvis så vägrar hon ju också erkänna det för sig själv xD
För nog älskade ju hon sin moder i alla fall, och mormodern, även om det till största delen grundades i en enorm respekt (så som hon vill se det i alla fall). Och hon har börjat få lite såna känslor för Shiva nu på senare tid, motvilligt.
Om man tar Usha som exempel dock, Kali har helt förkastat henne som en syster för att hon inte gjort sig det minsta förtjänt av att kallas det, älskar henne inte, och respekterar henne inte heller. I hennes ögon inte mer än en skamfläck. Detta beror ju på att hon anser att hon och den ärade familjen (och större delen av flocken) står högre än alla andra individer, och bevisar man inte att man förtjänar det, ja då är man inte värd något.
Troligen kommer hon utveckla kärleksaktiga känslor för valparna med tiden, om än det hela kommer vara väldigt skört, respekten kommer dock dröja ännu längre innan den dyker upp. Dock har jag tänkt att hon kommer ju börja måna om deras säkerhet ju mer de bevisar, så om nån skulle attackera dem skulle hon slita huvudet av den vargen xD
Kort och gott, hon skattar respekt högre än kärlek.

Rörig och lång förklaring kanske, men hoppas det var någorlunda begripligt i alla fall.
Abraxas
Abraxas 
#blessed 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    ons 23 apr 2014, 14:30

Yuss, men då är jag med 8D
Phenex
Phenex 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    ons 23 apr 2014, 14:39

Mördar maskiner <3
Namn: Phenex Aka Nex
Kön: Hane
Krafter: inre mörker + energi(eller bara energibaserat mörker, velar litet)
Utseende: brun grund med svarta bakben, och framben upp till armbågen. Vit snirklig linje längsmed sidorna med prick bakom och båge under linjen. Vit ögon markering som går ner på nosen och slutar i en "krok" upp mot nosryggen, vita prickar under markeringen vid ögat.
relativt stor men smidig.
Personlighet: Snabb med att försöka bevisa sig värdig, väldigt utåt mot familjen, men nästan respektlös mot övriga flocken, om Kali inte gett någon annan beskrivning av dem. Har sina favoriter bland syskonen(vilka av dem är obestämt ^^'(RaxNex<3)ehuum...). Väldigt Envis.
Övrigt:
något?? x'D
Corson
Corson 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    tor 24 apr 2014, 04:44

Namn: Corson
Kön: Hane
Krafter: Telepati, med inriktning hallucination. Hittills är tanken att han kan få andra att känna outhärdlig smärta, som gör de mer eller mindre paralyserad (beror på hur hög smärttröskel förstås). 
Utseende: Kan inte länka någon bild eller sååå, men han är svart med en något ljusare nyans under haka, hals och mage. Han har vita tecken under ögonen (lite som eyeliner) och längs tårna.
Personlighet: Han kommer följa varenda steg Kali tar och i stort sett sträva efter att bli som henne. Utomstående kommer vara ointressanta (ifall inte Kali visar motsatsen). Hans barndom kommer i stort sett prägla honom livet ut och det han lär sig där kommer förmodligen sitta i tills dagen han dör. c: Tjurskallig och VÄGRAR ge upp. Han dör hellre.
Umm, syskonen kommer han väl inte ha så himla stort intresse i, och vill hellre vara med de äldre. Han kommer i stort sett alltid avstå från lekar då han ser det som barnsligt (HAN VILL VARA STOR SOM MAMMA KALI <3). 

Lite av mina tankar kring prinsen <3
Lelirium
Lelirium 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    lör 26 apr 2014, 22:27

Namn: Lelirium
Smeknamn: Leli
Kön: Hona
Krafter: Stjäl energi av andra levande varelser omkring sig, gör det trots att hon inte är medveten om det. Är en vandrande smittohärd; Då hon stjäl energi/kraft från andra påverkar hon dem på det sätt att de blir svagare och inte lika tåliga för sjukdomar, infektioner, attacker. Detta bygger upp hennes eget energiflöde, och gör henne till en ytterst eftertraktad värd för Demoner och sjukdomar/smittor. Hon själv är immun mot infektioner och andra sjukdomar som kan leda till döden, men "samlar på sig dem" då de klistrar sig fast vid hennes energi som magneter och kan lätt föra över dödliga smittor till vargar omkring sig då deras immunförsvar försvagas i hennes närhet. Hon är en sjukdom som bara väntar på att bryta ut.
Utseende: Ljust brun päls i grunden, med ljusare bruna(nästan krämiga) inslag, och lite mörkare päls på öronen samt tårna på framtassarna. Vita ögon, smidig kropp med sega muskler under skinnet.
Personlighet: Den hårda, kompromisslösa uppväxten kommer sätta djupa, sargade spår i denna unga dam. I grund och botten vilar en mild personlighet, lika mild som hennes utseende, inom denna hona och hon lyser inte lika starkt med sin närvaro som så många andra av valparna i kullen. Om hon inte varit Kali's dotter skulle man nog kunnat beskriva henne som en vänlig själ, men hon vet bättre än att motsätta sig moderns order och påståenden. Hon är den duktiga flickan som kämpar för att lyckas under träningarna och med de utmaningar hon tvingas gå igenom, och hon gör sitt bästa för att inte ifrågasätta. Trots detta tycker hon inte om att se sina syskon lida för de misstag de gör, och den stränga behandlingen som drabbar dem alla är i hennes ögon vardagligt samtidigt som hon avskyr smärtan. Hon vet dock bättre än att gå emellan och hindra en bestraffning, det finns ingenting hon kan göra för att skydda sina syskon annat än att själv göra sitt bästa och hålla modern på gott humör. Det kan dock hända att hon talar innan hon tänker efter, att hon råkar ifrågasätta Kali utan att hon riktigt tänkt på det. De ögonblicken följs dock snabbt av att öronen läggs emot nacken och svansen sänks så att hela kroppen visar undergivenhet och ursäktande.
Det är svårt att beskriva henne utan att få henne att låta... negativt inställd till sin familj. Hon har ett större hjärta än vad hon visar upp, och ordet ondska beskriver henne inte alls. Tro dock ej att hon inte lyder sin mamma och tar efter hennes lärdomar. Personligheten kommer byggas upp under rollandet. Detta är bara en grund jag har att stå på.
Övrigt: Om jag får tillåtelse så kommer Leli, när hon blivit lite äldre, att bli besatt av en demon som dragits till hennes starka energiflöde. Denna demon kommer då bli personifieringen av allt ont som vilar inom henne.

Kali x Vertorix - Sida 7 Dmackg
Paimonia
Paimonia 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    sön 27 apr 2014, 16:59

Namn: Paimonia

Kön: Hona

Krafter: Telepati och energi. (spiiiish - gnistor typ). Jag har tänkt mig att någon gång i framtiden ska hon kunna kombinera dem genom att ta sig in i någons medvetande och där släpp lös energin. Istället för att fysiskt påverkas av attacken så är det till exempel syncentret, nervkontoret och så som får ta stryk - tex då att synen slås ut för en kort stund. Mwehehe :'D

Utseende: Mörkt brun päls. En vit symobl, den --> ~(kommer inte ihåg vad det heter, om det ens heter något, haha xD) och en liten prick under. Svarta ögon, svart nos, trampdynor osv. c:

Personlighet: Hård och kall, men har en lite mjukare och godare sida som nästan aldrig syns(översättning: jag får skuldkänlor av att vara elak i roll, så när jag inte pallar det blir hon schnell). Hon har en enorm respekt för Kali. Mer kommer sen, är lite mosig i hjärnan nu men kände mig tvingade att skriv det här xD.

Övrigt: trulululul
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    tor 01 maj 2014, 14:32

Nu är valparna officiellt födda och startade, wohoo

Födelseinlägg~
https://numoori.swedishforum.net/t3474-new-life#35222

Familjeroll~
https://numoori.swedishforum.net/t3476-the-race-p#35228
Shiro
Shiro 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    lör 03 maj 2014, 15:06

Här kommer jag, försenad som alltid. Haft ett sjuk sjå o skolan, men efter måndag skall det förhoppningsvis lätta lite :D


Namn: Lamia
Kön: Hona
Krafter: Olja (ev andrakraft upptäcks när hon blir äldre, efter överläggande med föräldrar)
Utseende: Mörkt brun grund, nästan svart på sina ställen, med ljusare partier främst på halsen som når enda mot colafärgat. Vitt huvud och öron men med gradvis beigare mot kinderna. Vit svans samt blekare ben (kan göras om till svarta ben om det blir för mycket ljusa partier på henne). Röda ögon som mormor och mormorsmor <3
Hennes kropp är stor och bastant, hon har ärvt mycket från faderns sida även där. Hon är inte klumpig men smidig är inte heller det första ord hon skulle beskrivas som. Dock väldigt stark.
Personlighet:  Är en väldigt kaxig hona som är bestämd och självsäker. Vet om att hon är fysiskt stark och är inte rädd för något. Har ett hårt och starkt psyke. Skulle kunna beskrivas som "butchig" ^^ Hon är också helt övertygad om att hon är en självständig individ och att hon själv har funderat ut och gått med på alla moderns och flockens regler och principer helt själv. Är alltså helt indoktrinerad i the ways of the pack och ser mycket allvarligt på sådant.

Bild: 

Kali x Vertorix - Sida 7 Oa8weq

(bilden blev några grader ljusare när jag öppnade den på min pc - den är gjord på mac. Den är i grunden också gjord ganska enkelt, har tänkt mig att hennes päls skifar i färg lite mer än sådär, typ beroende på ljus. Över ryggen o så ser hon tex svart ut förutom i direkt solljus då man ser att hon är brunis)
 
Kali x Vertorix
Till överst på sidan 
Sida 7 av 7  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Paimonia söker ny spelare (Kali x Vertorix-valp)
» VERTORIX; You haven't met insanity. Not yet.
» Kali ©
» Live every day as it is you last [P, Kali]
» Ensamströvaren (Kali)
Hoppa till annat forum: