Vem är online | Totalt 129 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 129 gäster. :: 2 Botar
Inga
Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| Kali x Vertorix | |
|
+29Blue Arcelia Lelirium Naphula Dant1 Naberius Abraxas Phenex Iwaku Tannin Nehexor Nyaldi Selva Kiera Tien Alcmeme Erakan Amanita Nisha Mugen Wami Zhetan Vertorix Achangra Hewa Zayev Zey-So Saderk Midnight Kali 33 posters | Författare | Meddelande |
---|
Kali Crew Död
Spelas av : Zara | Död
| Rubrik: Kali x Vertorix sön 27 okt 2013, 00:54 | |
| Jag har sedan jag skapade Kali haft tanken att hon skulle få sig en kull valpar någon gång i rätt ung ålder, och att detta skulle vara mot hennes vilja. Eftersom hon är en sådan som aldrig skulle skaffa sig varken en partner eller valpar frivilligt då hon anser det hämma henne. Så jag satt och sökte efter hanar som var nog onda och psykiskt störda för att kunna misshandla henne halvt till döds och våldta henne. Lullu (Key/Selva m.fl) nappade på det hela och vi tyckte båda att Vertorix passade perfekt för rollen. Så det är från det som den här kullen kom på tal.
De råkar av en händelse vara omedvetna kusiner, men det är inte det som vikten läggs på med den här kullen, utan snarare att de blir en hög psykiskt skadade onda små jävlar som kommer uppfostras av en mor som hatar dem till att bli kallhjärtade mördarmaskiner men med en enorm respekt för släkten, likt hon själv blev. Kali kommer att hata dem och dräktigheten väldigt innerligt och kommer endast vilja mörda dem, men när de väl föds så kommer hon hindras av modersinstinkter, vilket endast ökar hatet. Så hon kommer motvilligt låta dem leva för att se om de har någon potential till att bli det hon vill och vara en tillgång till flocken, eller om de endast är skamfläckar, vilket slutar med att hon i så fall kommer mörda dem. För historiens skull så har jag tänkt att troligen skapa en såkallad filler-valp. Den kommer troligen att rollas i något valproll eller så, men denna kommer att bli mördad av Kali för att den inte nådde upp till förväntningarna, var för svag osv. Vilket även agerar exempel för de övriga valparna.
Vad har vi då tänkt med kullen??
Jag skulle helst se att det inte blev mer än 6 valpar, blir så rörigt med för många, helst kring 4. Det beror dock lite på hur många som är intresserade. Lullu skulle ha en valp, och Zayev ville ha en. Skrik och Bellz ville ha varsin om de fick plats för det. Har sedan länge lovat Embla en Kali-valp, men var inte säkert på om hon kunde ta en. Så det är endast två säkra valpar än så länge, tre möjliga, men andra får såklart anmäla sitt intresse. Det är dock inte säkert att alla kommer att få chansen om det blir många intresserade, men vi får se hur vi löser det om det kommer till det.
Jag och Lullu har bestämt att alla valparna ska döpas efter demoner då detta är något som fungerar bra både IC och OOC. Något som Kali skulle kunna döpa dem till av flertalet anledningar :3
Båda föräldrarna är svarta med vita ögon och vita tecken. Bild på Kali finns på karaktärspressen, men den är inte 100% korrekt. Lullu håller för tillfället på med en bild till Vertorix, och jag antar att hon postar/länkar den här när den är klar ^^ I Blossoms släkt så finns det en massa helsvarta vargar, några med vita tecken, några med lite röda, men i övervägande del svart. Röda eller mörka ögon (typ svart/mörkbrunt) var det vanligaste. De är massiva korsningar på den sidan av släkten, och det kommer från både Ijin, Kalis mor, och Oiru, Vertorix far. Egentligen så kan det dyka upp lite vad som helst därifrån, inom rimliga gränser. Kalis far Kurai var valp till Giyan och Blackbird och var en skuggvarg/bergsvargskorsning. Även där var det mestadels svarta vargar, men Giyan var brun till färgen, vill minnas med några svarta tecken. Därifrån kan det finnas blå, grön, vit ögonfärg, säkert någon mörkbrun eller svart också. Kurai föddes blind, så det kan vara gener som förs vidare, men ser helst att inte mer än typ en blir blind. Vertorix mor vet jag inte jättemycket om annat än att hon var en brun liten nätt hona som våldtogs av Oiru. Lullu får fylla i mer information där.
Krafter som skulle kunna ärvas är lite allt möjligt egentligen. Kalis kraft är energibaserad, men har egenskaper av elektricitet också. Läs texten som finns i hennes tråd i pressforumet, där finns en mer utförlig förklaring. Vertorix har giftigt blod som är blandat med olja. I övrigt så finns det energi, snabbhet, is, mörker, skepnadsskifte (vill minnas att den inte fick ärvas, måste kolla upp det mer), eld, skuggor, vind, telepati, metaller och så vidare i släkten. Då de är massiva korsningar så kan det dock som sagt dyka upp lite vad som helst, inom rimliga gränser.
Tror det var allt för tillfället som vi kommit fram till och så, kan hända att jag missat något, i så fall så får jag lägga till det senare. Det kommer dyka upp mer info allt eftersom jag och Lullu bestämmer det och planeringen går framåt ^^
Vi tror att detta kommer bli en väldigt awesome kull och är väldigt peppade för den ;D <3
// Zara & Lullu
EDIT: Detta blev bra mycket längre än jag väntade mig, haha xD |
| Midnight Vandrare
Spelas av : Tzou
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 27 okt 2013, 09:34 | |
| Jag är intresserad, om det skulle hända att det blev plats över c': |
| Kali Crew Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 27 okt 2013, 16:27 | |
| Trevligt ^^ Alla ni som har valpar/vill ha valpar får väldigt gärna ta och dela med er av vad ni tänker er om valpen, om ni har några idéer ännu :3 |
| Saderk NPC
Spelas av : Skruk | NPC
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 27 okt 2013, 16:43 | |
| Efter att bara läst Det Du skrev här Zara så har jag en "tillsvidare" valp, med två lite olika tecken på sidan, så här är dem: Val1: Val2: Personligen gillar jag den andra mer, ge gärna litet kritik och tips på vad ni tycker c: och om du inte alls tycker att det passar Zara, säg till :3 Personlighet o.s.v kommer utvecklas, men vet att han/hon kommer bli en galen liten sak 8D//Skrikson |
| Zey-So Död
Spelas av : Lea | Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 27 okt 2013, 16:50 | |
|
Senast ändrad av Zey-So den ons 06 nov 2013, 17:32, ändrad totalt 1 gång |
| Zayev Utvandrad
Spelas av : Älg | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 27 okt 2013, 17:02 | |
| Galna valpar på gggggggg 8D xD
Tja, du har redan sett en liten skiss på min valp c: Kön är jag inte säker på, men det lutar åt en tik c: Oavsett kön ska det vara en svart sak med vita ögon och vita tecken 8D Den ska nog ärva Vertorix oljeblandade blod, och jag överväger värme som kraft c: Skulle hon (det blev precis en tik) råkade blöda ner någon kan hon lättare tända eld på dem xD
Personlighet får vi se hur det blir med 8D Jag menar.. Kali som mamma... vi får se hur det blir med min valp där XD Utseendet får också vänta till jag vet hur Vertorix ser ut c:
Funderade lite på namn också: ska det vara samma tema på demon-namnen? Så att de är från samma mytologi menar jag c: Personligen ser jag gärna att det är så, för det blir ännu lite mer sammanhängande då c: |
| Hewa Väktare
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 27 okt 2013, 17:06 | |
| Jag skissar just nu på förslag, och hon (En tik~ ;D) ska isf vara "vitögd", svart, med vita mönster hon med c: Energi och möjligen något mer som kraft :3 |
| Midnight Vandrare
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 27 okt 2013, 17:19 | |
| *Kladdkladd* Typ så C: |
| Kali Crew Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 27 okt 2013, 18:18 | |
| Haha, nu blev det helt plötsligt väldigt många 8D så roligt <3 Det vore smått kul att se hur Kali skulle handskas med så många valpar, är uppe i 7 intresserade plus min filler-valp nu, fast det blir väldigt lätt rörigt med så många... Får se hur det blir, inte säkert att alla intresserade kan ta en valp ändå.
Skrik: Ååh, gillar designerna, speciellt att du införde brunt i det hela, riktigt feeint :3
Zayev: Jo vi pratade ju lite om den valpen privat ^^ Som jag sa på skype så skulle jag gärna se att demonnamnen kom från samma mytologi för att få det mer enhetligt, men vi får se hur det blir med det.
Tzoura: Gillar idén där som ett första utkast ^^
Zey-So: Kul att du är intresserad, jag skulle gärna vilja läsa lite vad du tänkt dig :3
Till er alla då, när det kommer till vilka som i slutändan får spela utöver de som redan fått en tingad så måste jag och Lullu diskutera om det hela. Sen så är nog utseenden lite smått svårt att fixa tills dess att vi vet hur Vertorix tecken ser ut, inte ens jag vet det ännu annat än att det är vitt xD
Verkar bli många honor 8D jag har dock inget emot om det är ojämnt mellan könen, blir nästan mer naturligt eftersom så många andra kullar haft ganska jämnt ^^ |
| Zey-So Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 27 okt 2013, 18:19 | |
|
Senast ändrad av Zey-So den ons 06 nov 2013, 17:33, ändrad totalt 1 gång |
| Kali Crew Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 27 okt 2013, 19:27 | |
| Som jag skrev i mejlet så är jag rätt så restriktiv till en vit grund, men får höra vad Lullu tycker och se hur det blir.
Kom på lite saker som jag glömt att nämna i första inlägget, Ijin hade två väldigt små hornknölar eller vad man ska kalla det på huvudet, så det är inte omöjligt att det skulle kunna ärvas.
Karasu (Ijin och Oirus syster) hade en ärftlig sjukdom som hon fick ifrån Raven då han bar på anlag för den. Ravens spelare (som även spelade Karasu) nämnde innan hon lämnade sidan att valpar som föddes i rakt nedåtstigande led från Raven kunde ärva den. Jag ska prata lite med Embla (Blossom och Ijins spelare) för att färska upp minnet om vad den gick ut på, men i överlag så gjorde det henne väldigt svag och sjuk. Kanske inte jättepassande med Kali som morsa som mördar de valpar som inte lever upp till förväntningarna, men vill man ha en utmaning så ^^ funderar på att eventuellt ge min filler-valp den sjukdomen, får se. Dock borde den inte vara särskilt vanlig.
En av Giyan och Blackbirds valpar var grå med mörkgrå tecken, så det finns säkert anlag för det. En av de andra valparna hade även naturkrafter vill jag minnas. |
| Zey-So Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 27 okt 2013, 19:52 | |
|
Senast ändrad av Zey-So den ons 06 nov 2013, 17:33, ändrad totalt 1 gång |
| Midnight Vandrare
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 27 okt 2013, 21:25 | |
| För att göra en sammanfattning av hur jag i första idé har tänkt OM jag skulle få xD : Namn: Eh, ja.. Det kommer då demontemat osv är bestämt~ Smeknamn: Det hade varit kul om de andra (typ, syskon) kallade henne något som antingen hörde samman med hennes krafter, personlighet eller utseende om inte en förkortning av namnet :3 Typ, Isglass (<-what..)Kön: Hona/Tik Krafter: Energi och is Personlighet: Kommer, men en, euhm.. mördarmaskin? En kall sak som antagligen törstar efter blod Utseende: -ish |
| Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix sön 27 okt 2013, 21:33 | |
| Bara för att alla andra sitter och lägger upp bilder blev jag själv sugen på att göra det XD Jag har dock bara ansiktet än så länge (och det är bara preliminärt) då jag väntar på Lullus bild c: |
| Achangra Död
Spelas av : Embla | Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix mån 28 okt 2013, 13:18 | |
| Ja jag är som sagt överintresserad men vill inte skapa en valp som sen bara blir inaktiv så jag tänker överväga det hela lite till o se hur läget med kullen ser ut. Men ja lite mer info om släkten då: Blossoms familj är i huvudsak Svartvargar och Cestrovargar, men lite andra också - så hon räknas till gråvarg. Hon har mycket mörkervarg i blodet, men det kan ju inte direkt ärvas. Vad gäller hennes färgar så har alla i Blossoms kull svart fäll med röda ögon, och några har även röda tecken. Hennes föräldrar var svarta och i huvudsak alla hennes släktingar är svarta. Fadern till denna kulls mormor var Raven, en helsvart varg med skuggkrafter - vilka han kunde använda för att byta skepnad. Denna kraft får ej ärvas. Ravens mor och även hans dotter Karasu, hade en sjukdom. Denna märk på att valpen är vit/blek i färgerna och har svaga/långsamt utvecklade krafter. De har nedsatt fysisk styrka och uthållighet och är/blir ofta fort utmärglade. Sjukdomen leder ofta till att vargen svälter då de dels kan tappa intresset för mat och för att de har svårt att jaga pga sina fysiska hinder. Sjukdomen leder nästan alltid till en ung död, som senast som ung vuxen.
Det ska nämnas att det är osäkert om Ravens släckt är vargar med skepnasbyte som krafter eller korpar med skepnasbyte. Hela hans släckt har iallafall starka band till korpar och om jag minns rätt så föddes Raven i ett näste uppe i ett träd. Raven kunde även byta skepnad till andra varelser, men detta var vad jag förstår en annan kraft relaterad till hans skuggkrafter. Osäker om någon utav dessa krafter är ärftliga dock, tror generna var latenta.
Mer kommer, min dator håller på o krasha..
Senast ändrad av Achangra den tis 29 okt 2013, 12:47, ändrad totalt 1 gång |
| Kali Crew Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix mån 28 okt 2013, 13:34 | |
| Tänkte ta och skriva och förklara lite mer utförligt hur jag har tänkt mig deras uppfostran och träning, samt hur Kali kommer vara mot dem. Som tidigare nämnt så kommer hon innerligt hata det hela under tiden hon är dräktig, kommer gå och önska dem döda och sånt. När de väl föds dock så kommer hon slås av en del modersinstinkter, låta dem leva för att se om de är värda sina liv. Tro det eller ej men familjen betyder obeskrivligt mycket för henne, den otroliga respekt hon har för Ijin och Blossom, och på senare tid även Shiva går inte att beskriva i ord. (Usha bevisade sig aldrig värdig respekten, så hon räknar knappt henne till sin familj) Hennes moral och logik är dock väldigt screwed up, mestadels på grund av hennes psykiska skador och sjukdomar (de föddes ju under Gudarnas Raseri och drabbades av otrolig smärta och lidande det första de gjorde i livet), men även träningen hon fått. Basically så kommer hon inte att räkna valparna som sin familj innan de visar sig värdiga, och det finns en del av henne som bryr sig om dem, om än den är djupt begravd och hon aldrig skulle erkänna det i ord. Hon bryr ju sig nog mycket för att låta dem leva i första taget, och ge dem top notch träning och förutsättningar, sen klarar de inte det så är det en annan femma, men hon vill att de blir starka, magnifika soldater. Hon anser att sympati och känslor gör en svag, så hon kommer från att de föds att driva ut all uns av sympati, blödighet och naivitet gentemot vargar utanför familjen/flocken från valparna, för att hon anser det gynna dem. Hon är inte en sådan som gör skillnad på valpar eller använder könsroller, alla har samma utmaningar att övervinna, som hon fick göra som den minsta och svagaste i kullen, vilket drev henne till att träna otroligt hårt för att hålla jämna steg med Shiva speciellt, något hon i efterhand är tacksam för, det gjorde henne stark. Hon kommer sätta närmast gudkomplex på familjen och flocken (som den var förr åtminstone) i huvudet på valparna, och talar/handlar man illa mot familjen så straffas det hårt, man ska respektera sina förfäder och den kunskap de ger en. Resten av världen är verkligen inte lika viktig, hon anser majoriteten endast finnas till för att de ska kunna njuta av deras lidande xD Hon kommer lära valparna att törsta efter patetiska vargars blod, träna dem i allt hon kan, alla tekniker och jaktfärdigheter hon blivit lärd och lärt sig själv. Hon är en sådan som fullständigt njuter av lägre stående vargars lidande, och deras blod är som en drog för henne, en hon inte kan få nog av. Läs de mordroll hon har så förstår ni hur skruvat sjuk hon verkligen är xD här är två av de tre, båda pågår dock fortfarande, but you get the idea. https://numoori.swedishforum.net/t2018-laugh-as-if-there-was-no-tomorrowhttps://numoori.swedishforum.net/t2575-live-every-day-as-it-is-you-last-p-kaliSom sagt, när det dock kommer till familjen (de hon anser vara värdiga att tillhöra den) så kan hon vid sällsynta tillfällen nästan tyckas älska dem, i den utsträckning hon ens kan känna ''kärlek''. Och skulle någon t.ex skada någon i familjen på något sätt så skulle hon göra allt i sin makt för att få hämnd, straffa dem, helst döda. Kort och gott, det man kan komma ihåg är att logik och moral i Kali-land är väldigt fucked up, ingen idé att försöka förstå sig på hennes tankebanor, knappt jag gör det, och jag rollar henne xD Ett tydligt exempel för det jag nämnde ovan är när Ijin och Blossom dog. Innan det så var hon verkligen en helt död sak, kunde sitta i timtal och stirra ut i luften utan att tänka en tanke eller göra någonting, avskärmad från mycket, allt annat utom träning. När de båda honorna dog dock så sprack hennes själ helt och monstret inom henne släpptes ut på riktigt. Hon har otroligt svårt för att visa känslor och avskyr dem oftast då hon som sagt anser dem försvaga en, men gentemot familjen så har hon lite i alla fall, mot sin vilja. Hennes mål är att uppfostra valparna till att bli som henne och Shiva, kallhjärtade onda jävlar som njuter av att mörda och har närmast gudkomplex på de som faktiskt betyder något. Om ni känner att ni klarar av att rolla sånna valpar så vore det awesome ^^ Det är bara att ställa frågor om ni undrar något. |
| Hewa Väktare
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix mån 28 okt 2013, 14:45 | |
| En intressant utmaning, men tror jag klarar >:'D |
| Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix mån 28 okt 2013, 15:59 | |
| Ouuuuuhhh 8D Låter som att det kan bli en rolig utmaning 8D
Min valp blev tillslut en hane. Och jag råkade i min grundplanering av hans personlighet ge honom ett litet gudskomplex... Oh well! Btw, hur mycket kommer Shiva vara med i uppväxten? c: Tänker mest med tanke på att han och Kali står varandra ganska nära c: |
| Kali Crew Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix mån 28 okt 2013, 16:01 | |
| Han kommer nog att vara med och träna dem en del, och säkert straffa dem när det behövs xD
General Kali och andra-General Shiva, höhö~ |
| Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix mån 28 okt 2013, 16:03 | |
| |
| Vertorix
Spelas av : Lullu
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix mån 28 okt 2013, 22:33 | |
| Här kommer jag med lite info om Vertorix, hans föräldrar och annat som kan vara kul att veta när man ska skapa en valp efter honom! 8D OBS!!! Bild på Vertorix kommer så snart som möjligt. Men han är mörkt brun i grunden, med mörkare inslag och vita ögon. C: (yeah, I know... maaaassaaaa text, men njut för tusan av läsningen! xD)
Vertorix föddes uppe i bergen, bortom Numoori, av modern Kerazéena som tog sig an uppgiften att uppfostra honom och de tre andra valparna i kullen på egen hand. Vad han aldrig vetat och heller aldrig kommer få veta är att hans fader, Oiru, våldtog modern och på så sätt gjorde henne dräktig innan han lämnade henne för att aldrig återvända. Ingen fader nämndes någon gång under deras uppväxt, och trots moderns tappra försök att ge sina valpar god uppfostran och lära dem vad som är rätt och fel så märkte hon snart att valparna hade sina egna uppfattningar om världen och dess oskrivna regler. Värst av alla var Vertorix, som styrde och ställde bland syskonen med hugg och blodspillan. Det var tydligt att han tagit på sig rollen som alfa i den lilla grupp familjen utgjorde, och det fanns ingenting modern kunde göra för att tala honom till rätta. Vid arton års ålder misshandlade han sin moder svårt, innan han våldförde sig på henne i syfte att göra henne dräktig. Han lämnade henne att lyssna till skriken från brodern när Ver tvingade honom se på medan han dödade och våldförde sig på de två systrarna. När han ansåg sig klar bröt han broderns nacke, innan han lämnade modern med vetskapen att hon snart skulle vänta hans valpar, och trädde in i landet som heter Numoori.
OIRU. Son av BloodBlossom[The BloodBlooms] och Raven[The Dark Nation]. Redan som liten valp brann ondska och ett mörkt sinne inom denna hane, men allting förvärrades den dagen hans broder Niiro togs ifrån honom. Valparna var inte gamla vid den åldern, men bandet mellan bröderna var starkt, och i samma stund hans älskade lillebroder miste livet var det någonting i den lille valpens sinne som brast. Under sin uppväxt var det ingen som förstod sig på honom. De resterande syskonen i kullen var för honom ointressanta, patetiska varelser. De var slavar under den propaganda deras moder matade dem med varje dag, ingenting annat än hjärnlösa soldater. Måhända att han själv deltog vid vissa av de träningar de tvingades genomgå, men ju äldre han blev desto längre blev avståndet mellan honom och flocken/familjen. En djup avsky emot dem alla hade redan i valpålder rotat sig i hans hjärta, och han kände ingenting för vare sig modern eller syskonen. Den fader han lärt känna var en varg han ärvt utseendet ifrån, men ingenting annat. Den ende vän han litade på var brodern Niiro. I sitt instabila tillstånd hade Oiru återskapat bilden av brodern i livet, bränt fast minnet av honom i sinnet på ett sätt som endast skadade honom ännu mer. Niiro vandrade intill honom, dag som natt, varje sekund av varje timma. Han talade till honom, rådde honom att inte genomföra de onda dåd som dolde sig i skuggorna av hans mörka sinne. Men få gånger kunde Niiro hindra honom från att skada, döda eller på annat sätt ärra en annan varg. Broderns själ smälte samman med hans, blev fläckad av ondskan och hatet som brann inom honom, och sprickan i hans sinne blev endast bredare, djupare. Innan femton års ålder så hade han lämnat flocken bakom sig, obrydd om vare sig någon skulle märka hans frånvaro eller ej. Han hade redan lämnat dem alla bakom sig långt tidigare. Han hade bara stannat fysiskt. Men nu begav han sig av ut i landet, med endast sin fläckade broders själ att samtala med. Vansinnet grodde likt ogräs i hans sinne, och det började påverka honom även fysiskt. Muskler och leder började göra uppror, krampanfall blev vanligare ju större han blev och att huvudet rycktes åt sidan i plågsamma rörelser hörde till vardagen. Vid nitton års ålder var han en storvuxen varghane med ädla drag som förvrängts av de många krampanfall han drabbats av och det vansinne som dolde sig innanför hans pannben. När han var tjugoett hade han vandrat över Numooris gränser, och det var då han mötte den vackra unghonan Kerazéena. Vid det laget var han mer djur är någonting annat. Hans röst skar genom broderns, och han gjorde det tydligt att denna vackra hona tillhörde honom. Han ville fläcka ned henne på samma sätt som han själv blivit befläckad, han ville smutsa ned hennes sinne och låta henne få en glimt av det vansinne han tampades med varje sekund av varje dag. Så han påbörjade en lång utdragen misshandel, både fysisk och psykisk. I honans ögon såg han rädsla, fruktan och ånger. Och den dag hennes motstånd brast, den dagen han förstörde henne, var hon inte längre vacker i hans ögon. Hon var sliten, ärrad och äcklig. Det sista han gjorde innan han lämnade henne var att våldföra sig på henne. En handling avsedd att bevisa hur motbjudande hon var, att hon förtjänade all ondska som hon utsattes för. Sedan kastade han henne åt sidan, lämnade platsen, och vandrade ut i världen för att möta en smärtsam död. Resultatet av all smuts han låtit fläcka hans sinne, kampen hans kropp förlorat. Muskler och leder orkade inte bära honom, benen i kroppen brast och synen berövades honom då vansinnet ständigt fortsatte växa. Utseende: Oirus päls var korpsvart, likaså hans ögon. Han var en liten kopia av sin fader. Men ju äldre han blev, ju mer galen han blev, desto ljusare blev hans ögon. Han dog med vita fläckar över de svarta irisarna, och en sargad kropp. Krafter: Blod lika segt som olja, med samma effekt att det var lättantändligt och giftigt. Han styrde även vit eld.
KERAZÉENA. En nätt, vacker ung hona med brun päls och gula ögon. Dotter av Léezaria och Regretiian. Hon var en mild och vänlig hona med stort hjärta och mycket vilja. I hennes vackra ögon lyste livsgnistan klar, och hon gjorde alltid allting i sin makt för att hjälpa de som behövde det. Men hon var ingen naiv hona för det. Nej, hennes fader och moder var stolta över hennes skarpa intellekt och starka personlighet. Den sken nästan lika stark som hennes blick, brukade de tala om för henne. Hon föddes tillsammans med fyra andra valpar i föräldrarnas lya. De tillhörde ingen flock, och valparna uppfostrades med tron att familjen är det viktigaste och starkaste som finns. Man behöver inte tillhöra en flock bestående av ett stort antal vargar för att ha en familj, det är aldrig antalet som utgör styrkan i vare sig kärlek eller kraft. De lärde sina valpar allt de kunde, hjälpte dem att utveckla sina krafter och såg till att de fick rätt uppfattning om hur man bemötte andra levande varelser i livet. Vid sexton års ålder bad hon sina föräldrar att få ge sig ut och se världen. Det fanns så mycket hon ville lära, så mycket saker hon ville upptäcka. Föräldrarna och syskonen gav henne ett varmt avsked, och bad henne komma tillbaka när hon sett åtminstone hälften av allt hon ville se. Det var det sista hon såg av sin familj. Vid sjutton års ålder mötte hon den hane som skulle vända upp och ned på hela hennes värld. Han var en stor, svart hane med ögon som fick henne att rysa. Hon hade aldrig stött på en så respektivgivande hane förut, och han bjöd på mjuka, inställsamma ord som stillade hennes oro. För ett kort ögonblick undrade hon om hon mött kärleken. Men så förvandlades hanen framför hennes ögon, och skräcken tog ett så fast tag om henne att hon inte förmådde röra sig. Hon ville fly, lämna honom bakom sig, aldrig mer se honom. Men han höll henne kvar, infekterade sakta hennes sinne och försäkrade sig om att han slagit rot så pass djupt att hon aldrig skulle kunna bli av med honom. Hon kämpade. Gudarna ska veta så hon kämpade. Men hon orkade inte hålla honom ute. Hon klarade inte av både den psykiska och fysiska misshandeln som pågått så länge. Hon brast. Och i samma stund hon gav vika, såg hon någonting förändras i hanens blick. Han såg på henne med avsky, som om hon äcklade honom på ett sätt som skrämde henne. Sen så hände det ofattbara. Med ord som beskrev att hon förtjänade världens all ondska och smärta, att hon bad om att utsättas för lidande, förgrep han sig på henne. Och han gav sig inte förrän hon visste att valpar var ett faktum. Sedan lämnade han henne, trasig och dräktig. Hon kunde inte återvända hem. Vad skulle de säga? Hur besvikna skulle de bli? Nej. Hon tänkte uppfostra dessa valpar så gott hon kunde. Hon var tvungen att ta sig samman. Sedan, när hon hade fina, väluppfostrade valpar att visa upp för föräldrarna, då kanske de skulle acceptera henne. Men ödet hade släppt taget om henne i samma stund hon mött den svarte hanen. Och valparna var en förbannelse som blev hennes död. Utseende: Liten, nätt hona med brun päls, mörkbruna inslag här och var, gula ögon. Ras: Álagblod. Ett släkte som är känt för sin bruna, tjocka päls och nätta kroppsbyggnad. De lever aldrig i stor flock, utan grupperna utgörs av familjen; moder, fader och valpar. Ibland kan ett syskon till föräldrarna vara med i bilden, men valparna ger sig oftast av i tonåren och antalet överstiger aldrig sex individer.(antalet valpar spelar såklart in) De lever i skogar, förlitar sig mycket på träden omkring sig. Hålorna grävs under trädrötter, och de kallas trädvargar just för att deras pälsfärg endast varierar i olika nyanser av brunt. Krafter varierar, men är oftast jordnära som tex. eld, vatten, jord, helande egenskaper. Krafter: Eld. Moderns kraft: Eld. Faderns kraft: Träd/växtlighet.
JAG HAR BTW TÄNKT MIG EN VALPHONA. Bara så ni vet. Hon kommer bli awesome. yeah. xD |
| Hewa Väktare
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix mån 28 okt 2013, 23:33 | |
| .."lite." xD Lade till brun i nacken som blir mörkare, samt på svansen. Högra ögat gult istället och "hornknölar" likt Ijin som hon antingen föds med eller så växer det fram när hon blir äldre :3
*Känna sig patetisk för ett två raders inlägg i jämförelse med era långa* |
| Zhetan Död
Spelas av : Skruk | Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix mån 28 okt 2013, 23:56 | |
| Nu ploppar jag här igen då:
Lite info om min här då: Namn: kommer väl när det är bestämt vart ifrån det kommer Kön: Hane Krafter: tänker fortfarande på det Utseende(kan ändras): Just nu som den and bilden jag postade tidigare fast med horn kubbar :3 (Såg att Tzoura också tänkt ha det) "hornen" hade jag tänkt ska vara MÖÖÖÖRKT röda, nästan så det är svarta(om det är okej?) Ögonfärg: Röd Personlighet: Utvecklas i rollen, men vet att han ska försöka göra allt för att vara modern till lags c:
Ja, det är väl det jag har just nu :3 Så grymt pepp på de här valparna 8D |
| Kali Crew Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix tis 29 okt 2013, 00:03 | |
| Alltså, nu blev det tre som vill ha Ijins hornknölar (Bellz också), för många tycker jag 8D det är ju trots allt mormodern till valparna som hade det, och endast hon, så borde inte vara överdrivet vanligt. |
| Zhetan Död
Spelas av : Skruk | Död
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix tis 29 okt 2013, 00:05 | |
| åh, jaha, jag som tänkt haft det från början men glömt nämna det x'D Men aja, det behövs inte, en rolig detalj bara, som faktiskt passade bra in i hans design *titta litet på bilden där jag lagt till dem* Men som sagt är det inget super viktigt och de är lätta att ta bort C: |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: Kali x Vertorix | |
| |
| | Kali x Vertorix | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |