Pågående Event
Senaste ämnen
» FRYS! (P)
Idag på 21:34 av Sigrid

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Idag på 21:23 av Yaroslava

» [LKF] Kristallklart
Idag på 20:56 av Zahari

» [LKF] Ska du ha nåt eller?
Idag på 20:43 av Zahari

» Dimmornas drömspel [Varya]
Idag på 20:29 av Mörkö

» När allt annat rasar så står du kvar [ensam roll, Achilia]
Idag på 19:33 av Achilles

» Hopp om en morgondag
Idag på 18:40 av Astrid

» [LKF] Fångad bland skuggorna
Idag på 15:31 av Adena

» Din order (P)
Idag på 13:27 av Auronthius

Vem är online
Totalt 17 användare online :: 4 registrerade, 0 dolda och 13 gäster. :: 1 Bot

Ivo, Naldo, Sigrid, Yaroslava


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Kali x Vertorix - Sida 4 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Kali x Vertorix - Sida 4 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Kali x Vertorix

Gå ner 
+29
Blue
Arcelia
Lelirium
Naphula
Dant1
Naberius
Abraxas
Phenex
Iwaku
Tannin
Nehexor
Nyaldi
Selva
Kiera Tien
Alcmeme
Erakan
Amanita
Nisha
Mugen
Wami
Zhetan
Vertorix
Achangra
Hewa
Zayev
Zey-So
Saderk
Midnight
Kali
33 posters
Sida 4 av 7  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
FörfattareMeddelande
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    ons 06 nov 2013, 18:41

Hur kommer Kali på namnen IC btw? Är det även demoner i numoori eller kanske bara onda vargar som hon 'hört talas' om? ;D

Lite osäker på om jag är så nöjd med Eris utseende längre.. gillar visserligen mörkt gråbruna färgen, men.. Venne. . Känns typ obalanserad eller nått xD
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    ons 06 nov 2013, 21:20

Haha, vet faktiskt inte xD antar att hon kanske bara kommer på dem, eller nått, inte direkt tänkt på den delen ännu 8D

Finns ju gott om tid att planera valparna, och gott om tid för att göra ändringar, så experimentera på ni :3
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    ons 06 nov 2013, 23:05

ALLTSÅ FATTAR NI FOLK VAD NI SKRIVER?! Shame on you! För den enorma mängd text ni tvingar mig att gå igenom! xD
Ska väl försöka vara något sånär deltagande i detta, då två av mina egna små karaktärer spelat stor roll i att denna kull ska bli till! 8D  *syftar på Oiru och Vertorix*  men för stunden känns allt som kaos i mitt huvud, så ni får ha överseende med att jag är off här på sidan. Jag är för stunden lika fokuserad på saker och ting som en rastlös nordsvensk med damp. = virrig, ofokuserad och inte lätt att ha att göra med xD'

Nish: Jaaag är inte så säker på att jag förstår mig riktigt på det där med Eri's kraft... Att han kopar sin egna energi och för över den på någon annan, så långt är allt glasklart! Men sedan vet jag inte om det skulle hända så mycket annat..? Beror på om du ser till att Leli ständigt tar energi av andra, eller att hon kommer bära på en tudelad personlighet och demon(om det godkänns) och därför kanske bli ännu lite galnare av att ges en så stor mängd av någon annans energi på ett sådant direkt sätt? 8D  ... Leli är en märklig figur, och jag tror det kommer ta ett tag innan jag själv förstår mig på henne(om ens någonsin) plus att hennes kraft är så som den är!

Embla: Haha, Leli sätter kugghjulen i arbete verkar det som! ;3  roligt roligt!  Men just när det gäller detta med flock och att ha många andra individer omkring sig så tänker jag mig att hon kommer visa upp liknande beteende på det som Oiru tydde sig till. Nu blev ju han mer eller mindre galen, och ingen klagade på att han satte sig i skuggorna och lät sitt sinne bli så pass infekterat att det till sist blev hans död, något som han valde själv och föredrog för stunden. Så pass grovt kommer Leli inte reagera, trots sin kraft och det faktum att jag tänker röra om i hennes sinne tills det mer eller mindre liknar en lös geggig grötmassa 8D   Vi har redan fått en klar bild av hur Kali kommer uppfostra och träna sina små, och jag är ganska säker på att även om Leli mer eller mindre skulle försöka kräva att få ta samma avstånd till familjen och flocken som Oiru gjorde, så skulle Kali inte tillåta det.
Men sooom sagt så känns Leli verkligen som en karaktär man inte kan dra förhastade slutsatser med! Att hon kommer kämpa för att vara sina syskon och moder trogen vill jag tro, men det finns inga garantier för att hon kommer klara av det i längden. Sen kommer det ju spela in hur andra vargar(familj som flockmedlemmar) reagerar och beter sig mot henne~ :3


BTW!! Så har jag problem med att få Vertorix's täckning/färg som jag vill. Därför har jag ännu inte lagt upp en bild på honom.
Alcmeme
Alcmeme 
Av Isblod 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    ons 06 nov 2013, 23:21

Haha, du hämnas ganska bra min älskade Ickefreu <3

Undrar lite över Eris krafter jag med, eftersom han kopierar energi och helar på så vis, kan han då läka kroppsskador eller kan han bara ge vargen mer ork/livsenergi (o det måste väl tära en del på honom själv?). Har jag missat viktigt spånande på Skype iom min frånvaro där? Just nu känner jag mig lite förvirrad ^^''
Och lite avundsjuk för att ni har så coola krafter o jag inte haft tid o fördjupa mig i min än *går o tjurar med Oirus spöke i ett hörn*

Oh, och är supernyfiken på Abizou eftersom denne inte nämnts alls här (antar att det är Mattiz karris) :D


EDIT: baaw, försöker verkligen svara från EN karris för o inte röra till det för mycket..

//Ämplah/Achangra
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    ons 06 nov 2013, 23:30

Haha, Embla, Abizou är min lilla sjuka vekling 8D <3 står lite info om henne två sidor tillbaka tror jag, när vi skrev de där mallarna som jag postade ^^
Amanita
Amanita 
Vampyr 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    tor 07 nov 2013, 04:15

m får väl skriva här igen då, eftersom Zara på något omöjligtvis fått mig mer intresserad av en valp. Egentligen är könet inte bestämt, det är så jävla svårt för mig att välja, men har en ungefärlig designklar på en lineart iaf. Ganska neutral egentligen med sina vita tecken osv, fruktansvärt snygg design dock som jag säkert kommer pilla massor med mer på för att göra den perfekt. Men på ett ungefär. 

DOCK lullu och öm Zara så ska ni få tänka till lite, för jag vill att min varg, flicka eller pojke ska ha stora tassar(eller se ut att ha de) Med en massa långt hår på. Alltså bara på tassarna, inte på benen direkt utan kring tassarna, inte fluffigt direkt, tårna, klorna ska fortfarande synas men de ska vara långt tunnt hår, flygit.  eller vad man säger. Förstås bara om det är ok. Eftersom jag inte vill ha något annat udda som röda tecken(som chi har) eller hornknölar eller annat strunt som släkten bär på (A) HAHA min ända ursäkt. Öm vet ju att de kanske inte finns genetiskt. 

Personlighet osv är inget jag kommit till egentligen, det kommer när designen är HELT klar :) 

Planen är att individen ska ha EXTREMT LÄTT FÖR SIG med allt som är fysiskt och där med bli extremt lat också. sucka vid träningar osv, inte engagera sig. Typ som i skolan när ett ämne var för lätt för mig brydde jag mig inte ett skit. Något som är svårt men intressant får mig super engagerad. Typ. Dessutom tror jag inte individen ifråga kommer ha någon kraft alls. sånt som märks. Var inne på energi förut, men tvekar är mer inne på kraftlös. Med förstärkta sinnen möjligtvis då för träffsäkerhet, smidighet/skicklighet isf, så det passar in på personligheten.


Senast ändrad av Amanita den tor 07 nov 2013, 20:35, ändrad totalt 2 gånger
Nisha
Nisha 
Demon 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    tor 07 nov 2013, 12:51

Ni får gärna ifrågasätta Eris kraft, gör det bara enklare för mig att formulera den noggrannare ;D

Men det jag undrade kring Leli och Eri, är dock hur Leli skulle reagera på att få tillbaka det inflytande hon har på andra? Rius (håller på att undersöka vilket smeknamn som ligger bäst i mun ;D ) skulle få ett lägre energivärde av Leli, vilket skulle resultera i att Leli i sin tur - när hon blir helad - får en kopia av just samma smittade energi; eller har jag missförstått något? :3
Achangra
Achangra 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    tor 07 nov 2013, 19:14

Hahahahaha åh ehehe det vissta jag egentligen lalala :oops: 

Och gud vilken snygging Mattiz! Ganska lik min donna med ^^ Kan ju säga såhär direkt att Blossom hade väldigt stora ramlika tassar, så stora tassar går iaf i släkten :3
Amanita
Amanita 
Vampyr 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    tor 07 nov 2013, 20:33

Får jag se din donna snart då bloss? Eller finns hon här någonstans bland alla sidor ni skrivit? xD haha Jag gjorde klart designen idag och är helt nöjd. Inget runt benen eller liknande, bara det sedan ljusare bakben, men de ser inte riktigt ut som ett mönster så att säga ^^ 

Jag kan fortfarande inte bestämma om det ska vara en han eller en hon x( 

Namn: TÖntalamattixskapelse
Kön: Lutar mot tik, sedan lutar det mot hane igen...
Kraft: Förstärkta sinnen, så som reaktionsförmåga/reflexer, smidighet och skicklighet att lära sig nya saker. Möjligtvis även att denne kommer vara helt immun emot alla sorters tankekrafter. Sånt som märks x) 
Ögonfärg: VITA! :D
Utseende: Högrest som tusan, med rätt smäcker kroppshydda, stora fula tassar med Raven's klor och använder därför ofta sina kraftfulla tassar i strid för att riva sönder och slå omkull motståndaren. Likt lodjur slåss. Samt har LITE kortare bakben för att orka mer tyngd bakåt = slåss med båda frambenen samtidigt längre än normalt. Ganska stora öron, rätt normal kort vargsvans, fluff :'D Är mörkgrå i grunden, men bär som en svart mantel över framdelen där huvud, framben, skuldror och halva ryggen är svart. Bakben, magen, undre delen av svansen är ljusare. Samt halsen. Öronen är också inramade i ljust. Den bär även en vit mask med svart runt ögonen och tre vita tecken över ryggen, inte längs med. 
Annat viktigt:
- Ger alltid ett enkelt och smidigt intryck trotts dennes storlek. 
- På grund av kraften som är medfödd har denne en lätthet i all sorts träning, vilket gör denne fruktansvärt lat = hatad av Kali?
- Skiljer inte nämnvärt på familj och övriga. Trotts allt har ingen av dem ännu visat sig värdig dennes absoluta respekt, inte ens Kali.. MOHAHAH
- Tar sällan vara på sina egna kvalitéer vilket kanske kan störa andra i hans omgivning. 
- Följer order, men med ett och annat suck och stön. Gör ingen som helst ansträngning för att visa sig duktig. 
- Har ett svagt Kvinnoförakt. Även om den själv tillslut blir en tik. Det kommer då senare motivera "henne" eller "honom" åt olika riktningar. Framtiden utvisar om det utvecklas. 


Ja jag kommer på mer så småningom ^^
Nya bilden är överst; 
Jag tycker den nya är bättre, men tar gärna emot åsikter! :D
Kali x Vertorix - Sida 4 041
Kali x Vertorix - Sida 4 Zanxibarcopy_zpsa6b0582f
Kali x Vertorix - Sida 4 Mu_zps14a9b277
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    lör 09 nov 2013, 12:26

Mattiz, måste ta och inflika lite här. Jag och Lullu pratade lite om din valp när du postade ditt inlägg och vi tycker att det nog är lite mycket på en del punkter kanske. 
Det där är typ fem krafter i ett xD och har ingen aning vart det skulle komma ifrån, sinnena och skickligheten vill säga, snabbhet är det enda av fysiska förmågor som direkt finns i släkten.
Angående kroppsbyggnaden så känner jag bara en massa vren över det hela av någon anledning , visst, det finns många stora vargar i släkten, men de har inte varit överdrivet smäckra precis, och Kali som är rätt smäcker är rätt så liten till växten.
Så gott som allting i den där personligheten skulle få valpen mördad av Kali väldigt fort xD om det är något hon hatar så är det lathet och brist på respekt. Det är inte riktigt hållbart i denna kullen då de från stunden de föds kommer uppfostras till att visa respekt för sina förfäder och jobba hårt. Något annat kommer inte finnas i deras världsbild, uppfattning och verklighet. Liksom får man från stunden man föds höra att himlen är grön så är det ju så, oavsett vad någon annan säger så är den färgen grön för en. Dåligt exempel kanske, men hoppas ni förstår vad jag menar, det gäller alla valparna, de kommer inte veta av någonting annat, och just det är deras verklighet och liv. 
Jag älskar designen till största delen annars ^^

Nu känns det som att jag lät väldigt negativ ^^' det var inte meningen, men tja, just sånt där kommer inte IC att fungera i kullen, främst personligheten, ville bara nämna det :3
Amanita
Amanita 
Vampyr 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    lör 09 nov 2013, 12:46

Ånej herre gud, det är ju eran kull, jag förstår precis x) 

Hm ja om man tar bort immun emot tankekrafter förstår jag inte hur du kan få det till 5 krafter ;) Men det finns ju andra som har haft förstärkta sinnen(alltså i plural) vad jag vet? Så även om släkten kanske haft bara snabbhet kan det väl möjligtvis ha expanderat t.ex med en variation från Kalis kraft? Invecklat och konstigt. 

Med kroppen tänker jag ungefär som bilden, endast inte så sluttande rygg och lite smäckrare med större tassar. Vene om det är så Vren likt överhuvudtaget men visst x) 


Och sedan menade jag inte lathet som att hen kommer ligga och sova så fort Kali säger att de ska träna. Nej nej han gör allt hen ska och följer order till punkt och pricka, men att en individ inte kan vara lat av naturen är ju lite konstigt att säga? Om han kankse är lite lat någon dag så får han stryk och därmed väcker misstänksamhet osv osv. Försöker bara få en variant på det. Men annars får jag helt enkelt dra mig ut, det gör inte så mkt. Poängen är att jag fick inspiration till en valp, det blir helt fuckat i mitt huvud om jag ska ändra den och lär sluta med att jag inte kommer gilla den x)
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    lör 09 nov 2013, 14:15

Krafterna har mer att göra med att vi i Crew har blivit lite hårdare med just sånna krafter snarare än just släkten. Har man t.ex snabbhet, smidighet, styrka som kraft så är det tre olika krafter, vilket är för många. Sen har vargen det endast som färdigheter, alltså att den är lite mer smidig pga kroppsbyggnad och så, ja då är det en annan femma. Detsamma gäller angående sinnena.

Haha nej, inte för det, var nog bara sättet det var skrivet på som fick mig att tänka vren, alltså stora tassar, högrest, rätt smäcker xD

Det var respektlösheten som jag reagerade på främst, just den punkten kommer slå tillbaka väldigt hårt på valpen alltså. Haha jo visst kan en valp av naturen vara lat osv, men alla valpar vet mycket väl att de måste jobba hårt för att inte få straff, och ens få mat ibland. Det lät bara så extremt alltihop tillsammans så som det var skrivet :3
Amanita
Amanita 
Vampyr 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    lör 09 nov 2013, 14:47

Haha okej mkt förvirrande för mig, men jag kan ju minska ner det till endast något förstärkt, men då har vi problemet att endast snabbhet går att förstärka x) Hade isf velat ha förstärkt inlärningsförmåga typ

Öm ja lät kanske väldigt extremt eftersom jag använde mig av ord som EXTREMT lat xD haha men jag menar inte att han ska vara respektlös heller utan mer oempatisk, alltså inte direkt känna någon familjekänsla, men jag har lite ider, kan minska ner latheten osv och ändra lite så. 

Det går säkert att lösa, hen eller vad som verkar bli en HAN är väldigt svår att förklara tyvärr :(
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    lör 09 nov 2013, 16:14

Närå, nog går det att komma fram till något du skulle kunna ha annat än just snabbhet, jag älskar ju att sitta och spåna om och utveckla krafter så jag bollplankar gärna lite med dig kring det ^^ angående inlärningsförmåga så skulle det ju t.ex kunna förklaras genom att det finns telepatiska krafter i släkten eller så.

Haha ja xD men det låter betydligt bättre, Kali är ju så pass oempatisk man bara kan bli typ, och det är otroligt sällan hon visar några sorts empatiska känslor alls, hon rent utav hatar dem xD Shiva är en av få som dragit fram det hos henne, väldigt motvilligt.
Amanita
Amanita 
Vampyr 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    lör 09 nov 2013, 23:03

Namn: Dantalion/Dantalian
Kön: Hane
Kraft: Förstärkt inlärningsförmåga
Annat: 

- Fortfarande "lat" eller "bekväm", gör inte mer än vad han behöver men anstränger sig till den nivå att han inte får styrk. 
- Vara mer eller mindre helt oempatisk. Mot flock, syskon, familj. Även om han inte brutalt bara går och mördar sina syskon, så skiljer han ju på det. Men han känner inget för dem direkt. Men han är inlärd så att inte skada dem och värdera dem högre än utomstående.
- Något event i livet ska få honom att börja hata honor. Äcklas av dem osv osv.
- Vara en aning präcktig och fin för sin smak. Gillar inte att smuttsa ner sig med blod eller lera. Gör saker väl uträknat och med stil ;)
- Han ser sitt eget blod allt för värdefullt att föra vidare.(Möjligtvis ha en aning virden incest syn på det hela, men eftersom han hatar honom kommer inte tanken slå honom att våldföra sig på något syskon heller xD) Inga valpar någonsin troligtvis. 

- Gillar att tala med så få ord som möjligt, men däremot älskar han samtal om de är med rätt sorts vargar. 
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    lör 09 nov 2013, 23:31

Jag har en sak att säga efter allt vi pratat om på skype, älskar det <3
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    mån 11 nov 2013, 17:13

Med tanke på att det blir så pass många valpar och många spelare speciellt så kan det ju vara svårt att få ihop roll där allihopa deltar. Så en tanke jag fick är att jag skulle skapa en tråd i TBB's OOC forum där jag skriver upp vad de tränar på osv, så får ni skriva lite om hur eran valp klarade av det/tyckte om det, blir lite som en träningslogg eller så. Några av träningarna kan man ju ta som roll, helt klart, men ja, tror det skulle kunna underlätta en del, vad tror ni om detta?? ^^
Achangra
Achangra 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    mån 11 nov 2013, 17:22

Låter som att det kan underlätta en hel del! Så tycker det är en superb idé :3
Nisha
Nisha 
Demon 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    mån 11 nov 2013, 17:40

C:


Senast ändrad av Nisha den lör 05 apr 2014, 18:42, ändrad totalt 1 gång
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    mån 11 nov 2013, 17:48

2, 4, 5 och 7 gillar jag ^^ men måste nog säga att 7:an är min favorit, haha, Kali-liknelser ftw <3 designen i överlag var dock snygg, så inte endast mönstrena 8D
avatar
Vertorix 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    mån 11 nov 2013, 18:16

Here's daddy~
Kali x Vertorix - Sida 4 <a href=Kali x Vertorix - Sida 4 2jcuc1j

Zara; jag tycker ditt förslag om en liten "loggbok" i träningen där man kan skriva in hur ens egna valp upplevde och klarade av det hela är helt underbar! Främst för att jag själv avskyr stora roll med alldeles för många spelare då risken att det blir liggandes helt dött och stilla är alldeles för stor. Märk väl att jag själv är medveten om min aktivitet, så jag anklagar mig själv lika mycket som alla andra! 8D

.... vad tycker ni om Vertorix?? :3
Nisha
Nisha 
Demon 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    mån 11 nov 2013, 18:18

Åsum daddy 8'D lär nog hämta en del inspiration från honom med till Nabben :3
Saderk
Saderk 
NPC 

Spelas av : Skruk | NPC


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    mån 11 nov 2013, 18:22

Zara: Jag gillar't c:
Lullu: Vad snygg han är <3
Amanita
Amanita 
Vampyr 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    mån 11 nov 2013, 18:27

Jag gillar 2, 5 och 7 Nish! Mycket häftiga förslag du pluttat fram :'D 

Vertorix är en smexy bitch! Och min får sina svarta mönster under ögonen från honom! Samt mörkt huvud, nacke och över skulderbladen kan man säga förutom hans vita mask :)
Så lite lika är de iaf! 



Det där med tränings logg låter jätte bra, sedan har jag gärna roll med kanske två av syskonen i taget? då och då och högst 1 eller 2 roll med alla valpar samtidigt, beror ju på hur de flyter på x) 


JAG velar nu över att ha Vita ögon, Vita ögon med vit/grå pupiller eller svarta ögon... Haha 
EMBLA; Hade Kurai helt vita ögon för att han var blind eller föddes han så? Har de nattvargar i släkten så min plutt kanske kan få ha i princip helt vita ögon. man ser en grå svart rand men ögonen är i stort sett helt vita. Är det en möjlighet i släkten vill jag gärna ha det? ^^
Achangra
Achangra 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Kali x Vertorix    mån 11 nov 2013, 19:04

Nish: Måste säga att du är åsum på designer! Gillar 5:an bäst tror jag men oxå 6:an :3 Fast alla är assnygga! *dregglar*
Mattiz: Zara frågade mig set samma på mejl men kan väl lika gärna skriva det här så att alla vet:
Jag är inte helt säker på Kurais design eftersom jag inte designade honom själv utan föräldrarna gjorde det, men jag har alltid tänkt mig att hans ögon var vita pga att han avr blind. Brukar tänka mig att han annars skulle haft blå eller gröna ögon.
Vad gäller Nattvargsblod i släkten så är det mycket lite, Blossom har det någonstans i släkten men enda anledningen till att dem generna över huvud taget sken igenom på henne var ju att generna var i kombo av hennes mörkerkrafter - vilket gav henne aningen förbättrat mörkerseende. Om en rangordnar Blossoms anlag i storleksordning så blir det typ:
1, Svartvarg/Cestro
2, Bergsvarg
3, Nattvarg
4, Skuggvarg
Samt en fallenhet för att bli mörkervarg (de generna är väl storleksmässigt egentligen 2:a, men är lite osäker på hur det är med mörkervarg o ärftlighet - det är väl inte direkt en ras utan mer ngt som vargen blir)
Men alltså, ser inget större problem med att valpen får vita ögon, dock helst med pupill. Men både Kali och Shiva har ju vita pigment i ögonen, Shiva har också (iaf i originaldesignen som jag gjorde) aningen bleknad pupill i det vita ögat så det är för mig ingen fara om pupillerna är blekare.

Lullu: GOSH va smexig han är! Kul att han har en hel del likheter med hur jag tänkt mig min donna, speciellt med hur det bruna är vid halsen. Eller att hon är lik honom snarare kanske ^^''
Jag har nu tre designvarianter med små skillnader som jag ska försöka rita. Den ena är med ett vitt ben, den andra med bleka ben o den tredje med svarta ben (typ om hos pappsen fast mörkare hoho).. O några andra mindre variationer :3
 
Kali x Vertorix
Till överst på sidan 
Sida 4 av 7  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Paimonia söker ny spelare (Kali x Vertorix-valp)
» VERTORIX; You haven't met insanity. Not yet.
» Kali ©
» Ensamströvaren (Kali)
» Live every day as it is you last [P, Kali]
Hoppa till annat forum: