Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Idag på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 66 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 66 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 178, den sön 03 nov 2024, 03:48
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Främling [p] - Sida 4 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Främling [p] - Sida 4 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Främling [p]

Gå ner 
3 posters
Sida 4 av 5  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
FörfattareMeddelande
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 18:15

Hon ser på honom under tystnad en lång stund. Som om hon försökte läsa hans ansikte eller något. Vad som rör sig i hennes huvud under den stunden vet bara hon. Sedan suckar hon lätt och sluter ögonen för en kort stund. Sedan ser hon på Terock igen.
"Okej. Jag berättar. Men bara för att du ska veta vart du ska hålla dig borta ifrån".
Öronen klipper till på hennes huvud.
"Jag föddes i Kaiwood. I flocken TBB". Hon ser på henne med den seriösaste blicken hon har.
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 18:21

Terock rynkade på pannan åt det okända flocknamnet.
- Jag har aldrig hörttalas om den flocken innan... han såg generat på Wami, han hade tjatat om att få veta hennes flock, men visste inte vad de var för några.
- får jag fråga, hurdana är dom i din flock? Och varför ska jag hålla mig undan därifrån? han såg undrande på henne och vinklade sina öron åt Wamis håll.

[ sorry svarade med fel varg :s]
Wami
Wami 
Död 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 18:33

[xD Började undra lite när Thayala kikade in. xD]

Hon lägger huvudet på sne och ser rätt förvånat på honom. Aldrig hört talas om TBB? Och han var född i Numoori?
"Hur kan du inte ha hört talas om TBB?". Hon rätar på nacken igen.
"Det är en ond flock. En av de största. Är du med är du med för livet. Minsta snedsteg kan straffas rejält och skulle du svika dem, och det är minsta lilla som kan ses som svek, så kan du bli dödad". Hon fuktar nosen med tungan.
"Skulle du lämna dem... Så skulle de jaga dig till döds. Skulle de få tag i dig är du död".
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 19:03

Först nu förstod han hur hemskt Wami hade det i sin flock, och varför hon inte bara kunde fly.
Terock såg medlidande på henne, tänk om han kunnat hjälpa henne att komma undan?
- vill du väldigt väldigt gärna komma därifrån? han hade fått en ide, det var inte säkert att den funkade, men dom kunde prova...
Wami
Wami 
Död 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 19:07

Hon nickar lätt. Hoppas att ingen ur flocken finns i närheten.
"Ja, jag skulle nog vilja skapa en egen flock. En flock där alla behandlas rättvist och med den respekt de förtjänar. Där alla har lika rätt att göra skillnad. Där allas röst blir hörd. Och där det inte är något tvång att stanna". Hon suckar lätt och ser ner på sina tassar.
"Det är bara en fånig dröm". Mumlar hon lätt och ser sedan upp på himlen.
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 19:18

Terock log försiktigt och svepte sakta med svansen.
- hade du kunnat fly om du flög? undrade han försiktigt, rädd för att hon skulle skratta åt hans dumma plan.
Wami
Wami 
Död 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 19:26

Hon rycker lätt på axlarna.
"Jag vet inte. Det finns flygare i flocken". Hon tycker om att känna solen värma kroppen. Hon är inte kall längre. Hon hoppas det är sol länge. Att det vackra vädret håller i sig. Och att sommaren kan komma på riktigt. Världen är så vacker med blomstrande växtlighet och liv.
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 19:34

Terock tänkte efter en stund och hans ansikte sprack upp i ett stort leende.
- Om jag flyger med dig så kan dom nog knappt känna din doft, jag är ju större än dig och kan nog täcka din doft... han såg frågande på Wami, skulle hon vilja testa iden?
Wami
Wami 
Död 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 19:38

Hon tippar huvudet på sne igen.
"Visst. Det skulle väl förvilla deras spår ett tag. Men sen då? De skulle sända ut jägare efter mig. Och det är bara en tidsfråga innan de hittar ett spår att följa". Hon möter Terock's blick.
"Och du kan väl knappast flyga med mig för alltid?" Hon flinar lite lätt mot honom.
Nog var det en bra tanke i alla fall. Hon uppskattar att han verkar bry sig. Eller så kanske det bara är en lek för honom. Men hon uppskattar det i alla fall.
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 19:50

Han ryckte på axlarna.
- Jag hade kunnat släppa av dig långt bort från reviret och flocken, någonstans där du var utom fara. Och jag kan ta vara på mig själv.
Han rullade över på rygg, det var besvärligt, men det gick. Och böjde bak huvudet för att lekfullt titta uppochner på Wami.
Wami
Wami 
Död 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 19:55

Hon flinar lite till.
"Jo, men det hindrar dem inte från att hitta mig. Jag kan inte direkt krypa ner i någon håla och gömma mig resten av livet". Hon rullar runt på rygg igen och ser på Terock upp och ner. Vilket faktiskt blir rättvänt eftersom de båda ligger upp och ner. Hon fnissar lite. Solens strålar kittlar. Fåglarna kvittrar glatt när de flyger över himlen. Och vinden smeket mjukt.
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 21:04

- Haha, men erkänn, det var en bra ide!
Terock skrattade och lät tungan hänga utanför munnen.
Han följde Några småfåglar med blicken när de glatt kvittrande flög mot det stora trädet.
Wami
Wami 
Död 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 21:09

Hon skrattar med honom.
"Ja, det var det". Svarar hon ärligt och öronen rycker till under hennes huvud. De är tryckta ut åt sidorna där hon ligger på rygg och fortfarande ser på Terock. Sedan vänder hon nosen upp mot himlen och kisar lätt mot solljuset. Hon följer några fåglars flykt över himlen. De slår så ivrigt med sina små vingar och låter vinden bära dem.
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 22:26

Han flinade stolt och hoppade upp på benen.
Terock smög sakta runt Wami då hon tittade på fåglarna och han tog sats och hoppade mot henne med svansen busigt viftande.
Han kände sig som en valp som var på bushumör, och dessutom ville han ge Wami en chans att vara varg, att få springa, busa och leka utan att något höll henne tillbaka.
Wami
Wami 
Död 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 22:41

Hon avundas fåglarna med. Undrar om de har något sådant system som vargarna. Sådant tänkande. Eller om de bara lever livet och gör vad de vill. Det är i alla fall vad hon tror.
Terock överraskar henne och hon piper till innan hon är snabbt uppe på benen och hon kan inte låta bli att skratta.
"Vad gör du?" Frågar hon och hon reser sig på benen. Fäktar lite med frambenen och piskar med den långa svansen innan hon går ner på alla fyra igen och tar några skutt runt Terock. Hon fnissar och stannar bakom Terock. Hon sjunker ner i lekinvit och svansen står rakt upp. Svanstippen vippar från sida till sida.
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 22:44

Han skrattade och vände sig om mot Wami.
- kom an bara!
Terock slog efter henne med tassen och viftade med svansen så att hela bakdelen svängde med.
Wami
Wami 
Död 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 22:49

Hon flinar mot honom. Hon duckar för hans tass och skuttar åt sidan. Den långa svansen sveper likt en ål bakom henne. Hon har en överrörlig svans. Det ska tydligen vara till fördel vid trädklättring. Om hon bara kommer på hur man gör.
Hon smiter under Terock. Mellan hans ben och smiter sedan runt honom och stannar bakom honom igen. Det har sina fördelar att vara liten. Och hon är rätt bra på att fintas.
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 22:59

Terock vände sig fort om och ställde sig åter mittemot den lilla tiken.
- tro inte att du kan komma undan! han skrattade och kastade sig fram för att få tag runt Wami med sina tassar.
Wami
Wami 
Död 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 23:12

Hon skrattar. Terock är snabb han med. Det måste medges.
Hon skuttar åt sidan igen. Men en tass hindrar henne. Hon tvärvänder men en tass är där med. Hon faller under hans tyngd och hamnar på rygg. Hon skrattar fortfarande. Den långa svansen slingrar sig i gräset likt en vild orm. Slingrar sig runt Terock's ena framben(Om det är okej med dig. Annars bortse från det. :P) Hon flinar åt honom.
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 23:19

Han skrattade högt och räckte ut tungan mot Wami när han fick tag i henne. Hennes svans kittlade honom då den slingrade sig runt hans ben och han ryckte fort undan benet, fanns det något han hatade så var det att han var väldigt kittlig!
Wami
Wami 
Död 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 23:22

Hon besvarar hans tungvisande med att visa sin egen.
Hon fnissar när han rycker undan benet. Som om han vore kittlig.
Hon ger honom ett busigt och lite lurigt flin innan hon stryker
svansen mot hans mage. Är han kittlig så kommer han förmodligen
att flytta på sig och släppa henne fri.

[Igen. Om det är okej för dig så kittlar hon honom. Annars bortse från det. :P]
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 23:26

Han kastade sig fort bakåt, bort bort från den läskiga, kittlande svansen.
Han hörde tikens fnitter och insåg några sekunder försent att han släppt loss henne.
Han frustade busigt och kastade sig mot henne igen, denna gången för att få tag i hennes svans.

[ojj vad långt detta rollet är o.O]
Wami
Wami 
Död 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 23:29

Hon är snabbt uppe på benen och räcker ut tungan åt Terock igen. Hon skrattar.
Sedan kommer han mot henne igen. Hon tvärvänder. Men där tar det stopp. Hon står nästan på huvudet i gräset. Svansen sitter fast. Hon ligger platt på gräset och lyfter huvudet. Hon ser bak på Terock som står på hennes svans. Öronen lägger sig mot nacken men hon kan inte låta bli att skratta.

[Det är roligt ju. xD]
Terock
Terock 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 23:33

- Vad var det jag sade? Du kan inte fly från mig Wami! han skrattade och drog i Wamis svans med munnen, försiktigt men bestämt. Antingen fick hon på något sätt få ut svansen ur hans mun eller backa mot honom. Han flinade och kunde nästan redan då känna känslan av seger.

[aa ^^]
Wami
Wami 
Död 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    tor 12 apr 2012, 23:35

Hon flinar åt honom.
"Det tror du". Hon vippar med svanstippen i munnen på Terock.
Hoppas han är kittlig där med. Det har sina fördelar att ha en överrörlig svans.
"Smaka på den du". Säger hon.

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Främling [p]    

Främling [p]
Till överst på sidan 
Sida 4 av 5  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Jakt med en främling
» Främling
» Främling ||Neon|| [P]