Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Andra tankar
Idag på 14:42 av Kida

» Felsteg [Orion]
Idag på 14:25 av Orion

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Försent för att ångra [Malva]
tis 30 apr 2024, 21:25 av Maksim

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

Vem är online
Totalt 10 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 10 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Vattenpölar [Kin-valpar] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Vattenpölar [Kin-valpar] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Vattenpölar [Kin-valpar]

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Murg
Murg 
NPC 

Spelas av : Jenn | NPC


InläggRubrik: Vattenpölar [Kin-valpar]    lör 15 feb 2020, 18:27

"Så alltså. Ni ska var med mig nu, bra va?" Murgs leende klöv hela hans ansikte itu och han blinkade dramatiskt med ena ögat åt sina små kusiner. Han gillade verkligen att busa med dom små fröna, det skapade ett avbrott i vardagen som han mer än gärna välkomnade. Murg gjorde en kort improvisatorisk dans framför dem för att när han var färdig stanna upp och huka sig ner i höjd med deras ansikten. Han sträckte på halsen, hintade åt dom att komma närmre. "Hörrni..." började han. "Vad sägs om att... hoppa i några vattenpölar?" Han lät blicken svepa över var och en av dem, med rundade ögon och höjda ögonbryn. Det hade regnat i flera dagar nu och alla var mer eller mindre redan blöta. Det var lika bra att ta tillfället i akt och göra något kul av det.

[Tänker att det här rollet utspelar sig i samband med detta; https://numoori.swedishforum.net/t7796-i-regnet-delshay#64722 ]
Kokhanok
Kokhanok 
 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Vattenpölar [Kin-valpar]    lör 15 feb 2020, 21:41

Hon såg storögt på sin stor-kusin då han dansade, tänk att han kunde så mycket. Det kändes väldigt roligt att de skulle få umgås lite med Murg på egen hand, stjärnrumpan kunde alltid få henne på sitt bästa humör. När han hukade sig ner i deras höjd var hon snabb med att ta sig närmre med öronen spetsade. Svansen viftade okontrollerat bakom henne och dem lite för stora tassarna trampade i den blöta marken. Det var svårt att hålla styr på kroppen när allt var så spännande. Även om hon försökte sig på en tveksam min, försökte förmedla någonting i stil med 'är du knäpp eller', så hade kroppsspråket redan avslöjat att hon var mer än på idén.
Hon pep och gnydde uppspelt då de tog sig iväg till första bästa vattenpöl och det var med ett lyckligt tjut som hon plaskade ner i den. Tänk va kul man kunde få ha det när man hade barnvakt. Att det regnade gjorde henne ingenting, den tjocka pälsen var båda vattenavstötande och varm. Hon skuttade ivrigt upp och ner, försökte sig på att hoppa mellan olika vattenpölar men tog sig inte alltid hela vägen. Försökte istället hoppa över en pöl från ena sidan till den andra men landade såklart mitt i med ett förtjust skratt. Efter att ha fått ur sig lite energi vände hon sig uppspelt emot den äldre igen.
"Visa ditt största plask!"
Uppmanade hon och hela hennes ansikte lös av förväntan.
Murg
Murg 
NPC 

Spelas av : Jenn | NPC


InläggRubrik: Sv: Vattenpölar [Kin-valpar]    mån 24 feb 2020, 14:18

Han skrattade och stojade glatt runt med valparna i regnet, dom som nästan sprungit över varandra när Murg givit sitt godkännande och gått igenom vad dom fick och inte fick göra.
  "Mitt STÖRSTA plask?!" Med en överdramatiserad inandning såg han storögt på Kokhanok. "Är du helt säker? Jag kan inte lova att byggnaderna här står kvar efter att jag gjort mitt största plask." Kroppsligt var Murg en väldigt tanig varg, inte undernärd på något sätt men det var uppenbart att han ärvt sin fysik efter den bortgångna fader och inte sin mor.
  "Jag kan heller inte lova att ni inte kommer svepas med i vattenmassorna." Lika teatralisk som innan såg han mot var och en av valparna, med höjda ögonbryn samtidigt som han placerade sig intill den större av pölarna. Han böjde lite på armbågarna och knäna som för att värma upp lederna inför det största plasket.
Kasaan
Kasaan 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Vattenpölar [Kin-valpar]    fre 28 feb 2020, 20:26

Den bruna unga vargen skrek lite av lycka när han studdsade fram mellan vattenpölarna. Försökte plaska så mycket det gick när dom små framtassarna slog emot ytan. Utan att riktigt tänka var dom andra syskonen befann sig så rusade Kasaan fram som en liten torped, rakt emot den största pölen. I hans fantasi och ögon så såg den ut som en mindre sjö och han tog satts för att landa hårt med alla fyra i vattnet. Den var djupare än Kasaan räknat med och vattnet gick upp till magen på honom. Med ett förtjust fnitter la han sig nästan ner och började röra sig fram i vattnet som en brun lysande liten krokodil. Ibland öppnade han munnen för att smälla igen den igen och tuggade vatten. "Hoppa i fegis!" Kasaan tittade mot Hanok och fortsatte krypa runt och dök ner för att hoppa upp som en liten klumpig gazell, tappade balansen och landade på rygg.
 
Vattenpölar [Kin-valpar]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯
» Snö [Giv-valpar]
» Ev. valpar?
» Valpar
» Dimitrij-valpar ∠( ᐛ 」∠)_
Hoppa till annat forum: