Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 18 gäster. :: 1 Bot

Myrda


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Valpar Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Valpar Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Valpar

Gå ner 
+3
Shiva
Tenána
Tezuka
7 posters
FörfattareMeddelande
Tezuka
Tezuka 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Valpar    sön 04 maj 2014, 12:26

Sååå, jag har bestämt mig för att äntligen flytta hit Tezuka. Jag har haft henne på andra versioner, men jag flyttade - av okända anledningar - inte henne till den här versionen.
(Och bara för att inte få skäll från några adminisar vill jag bara säga att jag aldrig lade över hennes status till någon av mina nuvarande karaktärer, så jag hoppas det ska gå bra att hon kom hit lite långsamt)
Min tanke var att Tezuka under den här tiden ska ha vandrat bort från Numoori, någon annanstans långt borta ska hon ha tränat på sina krafter och fått en kull valpar. Så det är vad den här tråden gäller.
Jag hade tänkt att se mig om efter intresse av valpar. Min tankegång var att pappan skulle ha varit en bevingad/behornad varg och att Tezuka skulle ta med sig någon/några av valparna när hon återvänder till Numoori. Det är då inga nyfödda valpar, och är det mer uppskattat kan dem väl vara ungdomar?
Förlåt för att jag svamlar, men jag ville bara se om det fanns ett intresse av dessa valpar/ungvargar
avatar
Tenána 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Valpar    sön 04 maj 2014, 18:27

...moster? 8D
Tezuka
Tezuka 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Valpar    sön 04 maj 2014, 18:47

Jaaa, I'm baaack :D
Tezuka
Tezuka 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Valpar    lör 10 maj 2014, 00:24

*Peeeeeet*

Finns det nått intresse?
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Valpar    lör 10 maj 2014, 09:58

Men valpar, eller ungdomar... Sluta nu, jag vill ju ha en. Men så var det ju det där med plats ;/
Tezuka
Tezuka 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Valpar    lör 10 maj 2014, 10:37

Alltid detta med plats, vad synd :(
Taranis
Taranis 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Valpar    lör 10 maj 2014, 10:54

Har dock planerat att döda en massa karaktärer hur länge som helst, aldrig kommit till skott med det dock, och egentligen har jag plats bara jag vill det xD Meeeen, det är fortfarande det där med tid, ork osv. Dock är det mer lockande just för att valparna inte är valpar, utan med ungvargar. Åh D: Beslutsångest.

/Shiva, emmsa ;D
Tezuka
Tezuka 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Valpar    lör 10 maj 2014, 11:12

Hehe, ja den här tråden står öppen ett tag till, så det är bara att bestämma sig x3
Fast jag förstår ångesten över att vilja ha en karaktär men inte ha plats eller ork.
Taranis
Taranis 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Valpar    lör 10 maj 2014, 11:13

Jag ska fundera en stund till :3 så får vi helt enkelt se vad som händer sedan. Jag hör av mig, helt klart ^^

Skulle dock vara kul att få lite mer info om vad som är tänk om fader i såna fall, valparna uppfostran lite kort (mot det onda eller goda), samt lite andra saker som du kanske har haft i tankarna om dessa karaktärer? :')
Tezuka
Tezuka 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Valpar    lör 10 maj 2014, 11:34

Jag hade väll tänkt att fadern var en Fakarg som inte är så ''speciell''. Han skulle ha lite liknande personlighet som Tezuka men storleksmässigt vara mycket större. Brun tonad kanske? Att Tezuka fick hans valpar var kanske inte hennes mening, men nu fick hon det.
Eftersom min lilla elddrottning inte är så förtjust i valpar lät hon den blandade flocken uppfostra valparna, hon närmade sig först när de började klara sig själva(Kunde gå, springa och liknande). Så valparna fick en konstig uppväxt eftersom den flocken var den stor blandning av goda och onda, gamla och unga, galna och känslokalla vargar. De som ville uppfostra valparna fick göra det. Pappan uppfostrade dem lite mer ända tills Tezuka bestämde sig för att lämna flocken och (eventuellt) tar med sig några av valparna.
Tanken är att det ska ha varit mellan 3-5 valpar i kullen.
Och de ska ha kommit in i Numoori från norr.

Det är ungefär vad jag hade tänkt mig, så valparna blir ju rätt fria beroende på vem dem har tagit efter x)
Taranis
Taranis 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Valpar    lör 10 maj 2014, 11:48

Alltså, fakarg... Jag har ju trots allt inte (aldrig haft heller) en varg med vingar... *funderar och försöker hitta bra anledningar till att ta en unge* xD

Haha, nej, nu ska jag sluta. Men det är alltså ganska fritt vad gäller en karaktär, ifall jag bestämmer mig för att ta en? För det gör ju det hela mycket mer lockande, så att man kan få just den karaktärer man vill ha. Ifall du förstår hur jag menar?
Det som också är lockande är att det inte valpar, utan mer ungvargar. Jag har alldeles för många valpar redan som det är, nämligen.

Men jag ska ta mig en seriöst funderare över detta, och sedan får vi helt enkelt se. Men jag är riktigt intresserad :'D
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Valpar    lör 10 maj 2014, 13:15

Finns det några krafter som fadern bär på? Vilka krafter finns att ärva? Hur ser Tezuka ut? :3 *bomba med frågor*
Tezuka
Tezuka 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Valpar    lör 10 maj 2014, 13:34

Hade tänkt att han antingen skulle ha Trä eller Eld som elementkraft. Har inte tänkt sådär jättemycket på honom om jag ska vara ärlig x)
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Valpar    lör 10 maj 2014, 17:57

Jag petar in wn svag, ynklig intresse-hand ~
Tezuka
Tezuka 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Valpar    lör 10 maj 2014, 22:08

Alla intressen är välkomna, låter tråden vara öppen någon vecka till innan de som är intresserade får ha sagt till :3
Taranis
Taranis 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: Valpar    tor 15 maj 2014, 14:36

Alltså, jag har en bild framför mig. Exakt hur den karaktär jag vill skapa skulle kunna se ut. Det är så... perfekt. Och namn. Och allt är typ klart. Men det är ju då det att jag kanske måste ta lite mer hänsyn till föräldrarna xD

Skulle vara bra om man kunde få bilder på en av dem, om inte båda. Och kanske få veta lite mer om deras historia, krafter från mor-/farföräldrar osv. Ifall du förstår hur jag menar ^^
Tezuka
Tezuka 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Valpar    tor 15 maj 2014, 22:09

Jag har bild på Tez (Ingen på pappan men det skulle inte vara så svårt att måla) och kan ta kort på den imorgon. Tyvärr blir det ett kort med sämsta kvalité för att min dator-rump-förbanelse aldrig har minne nog till nått...

Kan säga så här:
Tez är släkt med Thzuki(Mäkta stolt här xD) och har alltid haft eld och sten/metall/jord i släkten. Fadern hade jag tänkt skulle ha eld/jord krafter och ha ett mystiskt förflutet med förfäder som haft lite olika krafter(övervägande psykiska men även en hel del metaller/jord).

Det är vad jag har just nu ^^
Tezuka
Tezuka 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Valpar    fre 16 maj 2014, 19:13

Valpar I765n5
Tez
Valpar 308xox2
Fadern/Tadaár
Fadern är 172 cm i manken, har ett vingspann på närmare 8 meter, är varken ond eller god, har trevlig humor men har samtidigt ingenting emot ett slagsmål eller två.

Grymt hemska bilder, men det är det bästa jag kan just nu ^^'' hoppas det inte stör för mycket om det är någon som faktiskt var seriöst intresserad :D
Tezuka
Tezuka 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Valpar    mån 19 maj 2014, 10:57

*Peeeeeeeeeeeet*

Tänkte starta Tez till helgen så undrar om det fanns ett seriöst intresse av hennes valpar. Annars startar jag henne och så får eventuella valpar följa efter om dem vill ^w^

Jag vet att jag tjatar som gud vet vad, men jag vill gärna att Tez har en kull valpar någonstans  :lol: 

PMa om frågor?
Leyrinn
Leyrinn 
 

Spelas av : Feffie


InläggRubrik: Sv: Valpar    mån 19 maj 2014, 16:43

Har skrivit PM jag ^^
 
Valpar
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯
» Snö [Giv-valpar]
» Ev. valpar?
» Missya-valpar!
» Valpar sökes!
Hoppa till annat forum: