Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 15 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 15 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Achilia-valpar! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Achilia-valpar! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Achilia-valpar!

Gå ner 
+6
Lunula
Ronia
Navus
Sari
Zaynah
Achilles
10 posters
FörfattareMeddelande
Achilles
Achilles 
Crew
Buddy bro chummy chum pal homeslice breadslice 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Achilia-valpar!    tor 09 aug 2018, 04:02

Då var det dags, Achilles och Filia har hängt ihop rätt länge nu, och då passar det bra med valpar nu när Qu är lite mera bofasta! Så vi vill kika lite på intresset av att spela en. Rawr


Om föräldrarna:

Raser: Achilles är en Caza/Ljudvarg, Filia är Månvarg/Silvervarg/Mörkervarg. Mer eller mindre kan man säga att valparna kommer klassas antingen som gråblod, eller som månvargar om de får en måntatuering.
Färger: Achilles har grått, rött, beige och blå ögon.
Filia har grått i olika nyanser, vita tecken, rödgula ögon (röd iris, gula ringar runt pupillerna) och med anlag för gula, vita och ljusblå måntatueringar. Finns anlag för helt vita(Norrsken) och ljust helröda vargar (Laulu, tänk Shiba-hund).
Storlek: Achilles är 109cm, Filia är 88cm, så storlekar mellan ca 85-110cm är önskvärt.
Krafter: Ljud, Energi, Eld, Månenergi, Silver/övriga metaller, Telepati osv, finns mycket krafter längre bak i släkten på Filias sida, men fråga istället om krafter om det är något specifikt ni tänker utöver dessa.
Flock: Om det inte var uppenbart, så kommer valparna att födas in i och vara medlemmar av Qu.

Namntema: Vi vill att ni kombinerar ihop ett nytt namn av namn från Achilles och Filias närmre släkt:
Filia Ignis
Achilles
Dolor
Laulu
Ares
Mivria
Aimar
Aisu
Iwaku
Morg
Norrsken
Lumén
Lunula
Cinereus

Det är fritt fram att kombinera namn som man vill, kreativitet är roligt!

Slumpade namnförslag för att inspirera som är fritt fram att plocka till valpar om man önskar:
Araku, Morgula, Aren, Domén, Lauku, Achen, Faimar, Finula,
Noria, Acheus, Norila, Mireus, Iwén, Moilia, Lumo, Maulu, Iwria, Cimar, Cires
Lores, Lorén, Luwa, Ilén, Ior (<33), Ailia, Aidol, Sulu, Iwén


Ingen av oss kommer, tyvärr vivillgärnamenharinteriktigtplats spela någon valp, så alla platser är öppna, och vi tänker oss en "normalstor" kull på 3-4 valpar, men beror såklart på intresset hur många det blir. Vi kommer välja vilka som får spela, så är inget först i kvarn som gäller.

Har man tänkt spela en Qu-varg, och vill ha en spännande Qu-relaterad släkt bakom sig ska man passa på!

Puss på er från Lin och Zara <3
Zaynah
Zaynah 
Antagen 

Spelas av : Loco


InläggRubrik: Sv: Achilia-valpar!    tor 09 aug 2018, 09:46

Åh blev väldigt sugen att spela en i denna kullen. 

Är i Amsterdam nu fram till tisdag men sedan kan jag komma med ett förslag :-)
Sari
Sari 
Durres vittne 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Achilia-valpar!    tor 09 aug 2018, 14:01

( ͡° ͜ʖ ͡°)
Navus
Navus 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Achilia-valpar!    tor 09 aug 2018, 18:45

SOM JAG HAR VÄNTAT ;u;

och eftersom jag inte kan motstå tänker jag officiellt lägga intresse anmälan  Rawr
Kommer inom snar framtid ha plats för en liten valp, Som jag sagt till Zara  :fingerguns:

Namn: Luwa <3 Rödluvan
Kön: Hona :))
Personlighet: Bekymmerslös, kanske något seg, förstår inte vad personligt utrymme är. Ligger gärna omkring och är lugn, även som valp. Bara massa mysigt och gosigt! En lugn valp helt enkelt c':
Utseende: Grå bas med röd kåpa, "huva" och svans. ljust gråvit på mage, bakben och nos, samt i öronen. Ljuda gula/guldiga markeringar längs med det röda på vissa ställen, samt på undersidan av svansen.
Rosa-röda ögon
BILD
Kraft: Ljud, Eld(???)
Övrigt: Inte så jätteförtjust i blöta saker, biter sig i läppen då de funderar, så att ena hörntanden syns


Senast ändrad av Navus den tor 09 aug 2018, 19:19, ändrad totalt 1 gång
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Achilia-valpar!    tor 09 aug 2018, 19:01

Här har ni mitt slutgiltiga intresse!

Namn: Lumo
Kön: Hane
Storlek: 85cm
Kraft: Telepati eller ljud. Förmodligen båda.
Utseende: Grå bas, med vita och beiga tecken. Blå ögon.
Personlighet: Vänskaplig. Charmig. Handlingskraftig. Det kryper i benen om han är still för länge, men är ändå inte särskilt otålig. Trivs med de flesta och anpassar sig väl, försöker hjälpa andra så gott det går. Qu är viktigast i hans liv.
Övrigt: Kommer säkert något här senare.
Achilia-valpar! Lumo


Senast ändrad av Ronia den tis 14 aug 2018, 15:43, ändrad totalt 11 gånger
Lunula
Lunula 
 

Spelas av : Loco


InläggRubrik: Sv: Achilia-valpar!    tor 09 aug 2018, 23:47

Hur mycket jag än vill spela en liten fluff så får jag nog ändå inse min begränsade fritid så måste tyvärr dra tillbaka mitt intresse.
Haqim
Haqim 
NPC 

Spelas av : Marjo | NPC


InläggRubrik: Sv: Achilia-valpar!    fre 10 aug 2018, 21:55

Åååå jag måste också lämna intresseanmälan! 

Namn: Aimo
Kön: Hane
Ras: Månvarg
Personlighet: Älskar att lyssna på berättelser, de behöver inte ens vara bra för att fånga hans intresse - han är mycket lätt att imponera på, åtminstone i ung ålder. Lika lättimponerad som äldre, men betydligt bättre på att dölja det. Han lyssnar mycket, lite för noga, och ofta på allt inom hörhåll. Lägger alltså lite för ofta nosen i blöt. Visar sin omtanke med ärlighet och är vännen som säger sanningen man inte vill höra. Mycket dålig lögnare, därav. Han är väldigt god i naturen och stöttande. Växer upp med stor trogenhet och lojalitet till flocken.
Utseende: 90cm som vuxen. Gula ögon. Har inte bestämt pälsfärg/markeringar än men gjorde lite olika spekulationer nedan. Tar gärna emot åsikter/förslag! 
Bild: Referens från Dawnthieves  https://i.imgur.com/tN6Z9U5.png Lutar starkast mot 1an! 
Kraft: Månkrafter
Övrigt: Älskar skvaller.


Edit: Självklart har du rätt Zara att det blir dumt om bara några släktingars namn används, tänkte inte så långt! Har lagt till lite fler namnförslag! Ska även testa lägga till en måntatuering till designen.


Senast ändrad av Haqim den sön 02 sep 2018, 14:14, ändrad totalt 5 gånger
avatar
Filia Ignis 
Crew  

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Achilia-valpar!    lör 11 aug 2018, 10:07

Liten notis till det du sa om L-streaken Bobcat. Går ju lite emot namntemat om alla blir döpta efter samma två-fyra släktingar c:

Sen måste jag bara säga att jag älskar allas idéer och designer <3
Side note 2: Det går ju att ha måntatueringar även om valpen inte får månkrafter
Yzma
Yzma 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Achilia-valpar!    sön 12 aug 2018, 19:40

åhåå Glad  *puttar in sitt intresse*

Namn: Nordol (Norrsken Dolor), Nores (Norrsken Ares), Mares (Aimar Ares), Norulu (Norrsken Laulu), Laurg (Laulu Morg), Morken (Morg Norrsken), Morgén (Morg Lumén, och typ Norrsken).
Tror att det lutar mot Morgén, uttalas Morrskén istället för Norrsken ;)
Kön: Tik
Storlek: 95 cm vid vuxen ålder
Ras: Månvarg
Krafter: Dimma, Månenergi
Personlighet: Är väldigt hjälpsam (om någon fjäskar) och mycket omtänksam. Svag för smicker, exempelvis "Snälla söta rara, kan inte du göra det åt mig? Du är mycket bättre på det än mig" och då skulle hon säkert göra det som den andre bett henne om. När hon vill något brukar hon oftast inleda med ett hallå för att fånga andras uppmärksamhet. Gillar inte att säga hejdå/adjö och brukar därför strunta i det, tycker bara inte om det utan tror att man alltid skall återses. Är förövrigt en väldigt glad prick och försöker hitta det positiva i dem flesta situationerna. Är sin flock trogen.
Utseende: Blå ögon. Pälsens bas är grå med mörkare grå, röda samt beigea markeringar. Måntatueringarna är de beiga tecknen i ansiktet, insidan utav öronen, den beigea fläcken i manken, de vita/beigea tassarna och den beigea strimman i svansslutet. Färgen som måntatueringarna lyser i är både gult (beiga partierna) och vitt (de vita tassarna). Bild.
Övrigt: Brukar sitta och titta på moln. Tycker väldans mycket om månen (dimma också) och fascineras utav bevingade varelser.


Senast ändrad av Yzma den tis 14 aug 2018, 19:05, ändrad totalt 2 gånger
avatar
Filia Ignis 
Crew  

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Achilia-valpar!    sön 12 aug 2018, 20:43

Xiu, älskar ditt koncept och utseendet på valpen men tänkte fråga om du skulle kunna tänka dig att byta ut det svarta mot mörkgrått? I och med att ingen av föräldrarna har något svart (vi hade råkat skriva in svart av misstag i första inlägget) c:
Yzma
Yzma 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Achilia-valpar!    sön 12 aug 2018, 20:56

Ååh man tackar :')
Ja självklart, inga problem! Mörkgrått går finfint~

(men kan inte ändra bilden så den får se ut sådär hahah)
Sari
Sari 
Durres vittne 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Achilia-valpar!    tis 14 aug 2018, 01:10

Hej hopp! Här sladdar jag in och anmäler mitt intresse.  :fingerguns2:
Börjar med att kasta lite olika namn på er, därefter går vi vidare till valpisen.

Namnförlag
Aaren, Aares, Agis, Ameus, Ames, Aras, Areg, Arek, Areus, Asmar, Asra, Dalor, Deus, Dolog, Dolon, Eras, Emeus, Ereus, Esra, Igneus, Inereus, Ireus, Meus, Melor, Milor, Nilus.

--------------------

Achilia-valpar! 6rzxKQH

Achilia-valpar! RtmzSyt

Kön: Hane
Personlighet: Glad och modig utan överdrift; inte så att han blir dumdristig och vårdslös. En optimistisk och sprallig valp som inte har några problem med att visa ömhet. Diplomatisk (så gott som en liten valp kan vara) och godhjärtad. Lojal och trogen sin flock.
Storlek: max 100 cm
Utseende: Preliminärt så hade jag tänkt mig en grå bas i olika nyanser med röd krage och översida som är kantade i beige. På bringan har han en beige markering i formen av ett skarpt V + andra små tecken i ansiktet. Ögonen lär bli blå med en röd ring närmast pupillerna.
Kraft: Inte helt hundra än. Är sugen på ljud och eventuellt energi eller telepati. Men... eld funkar också :))) Ser att många är sugen på ljud, så jag kan utan problem välja något annat. Bollar gärna.
Övrigt: Ni vet de där pompösa kejsarna och andra ledarfigurer med sina spexiga mantlar i rött, vitt och guld? Där har ni inspirationen (minus hybrisen) för den här valpfisen.
Ökker
Ökker 
 

Spelas av : Dick


InläggRubrik: Sv: Achilia-valpar!    tor 16 aug 2018, 22:10

Namn: Lumereus, Dolores eller Deus c: Kan tänka mig andra namn också, men det lutar mest mot dessa, Lumereus om det inte blir för många andra med L-namn
Kön: Hane
Storlek: 102 cm som vuxen ~
Ras:
Krafter: Eld och Skugga
Utseende:
Achilia-valpar! 15nx7qf
Lekte lite med en månmarkering. Den lyser endast de närmare dagarna vid fullmåne c:
Achilia-valpar! 2vajkeh

Personlighet: "Ni är bra men jag är bättre!" Han tycker att han är något bättre än de andra även om han inte tycker att någon annan är precis dålig. Han är fortfarande hjälpsam och klagar inte om någon ber honom hjälpa, snarare så får det hans ego att växa lite extra om han klarar av uppgiften.
Annars är han snäll, trevlig och älskar sin familj.
Övrigt: Han kan ibland skylla ifrån sig på andra. Men får dåligt samvete och erkänner sitt fel senare.
avatar
Filia Ignis 
Crew  

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Achilia-valpar!    tor 30 aug 2018, 00:50

Nu har jag och Lin suttit och gått igenom allas intresseanmälningar ordentligt. Gråtit lite över alla vackra designer och intressanta koncept. Föreställt oss framtiden och allt möjligt. Sen insåg vi hur omöjligt det skulle vara att välja bort två stycken...
Så efter många om och men så har vi alltså kommit fram till detta:


Alla 6 spelare kommer att få spela sina valpar!


Väldigt roliga nyheter! Men, vi vill vara tydliga med att påpeka att vi fortfarande kommer ha förhållningsregler och sådant, så att man är öppen för att kunna behöva anpassa sig lite. Vi vill gärna ha en varierad kull, och kan komma att föreslå justeringar på t.ex namn eller krafter så att det inte blir för mycket av samma. Är fritt fram att slipa på era koncept och idéer och vi ställer gärna upp som bollplank!

Vi ser helst att valpen växer upp i och stannar i Qu. Och inte att de blir spontanonda eller försvinner bara sådär. De växer upp i en familjeflock som månar om deras bästa med föräldrar som kommer älska dem till månen och tillbaka. Det går ju aldrig med säkerhet att säga vad som en karaktär råkar ut för i rollspel som kan förändra den. Men har ni redan nu planer på att inte stanna i Qu så säg till. Vi skulle också uppskatta om det inte blev någon incest i kullen då vi tycker att det blivit ett alldeles för vanligt koncept. Ja jag är själv skyldig till det, jag vet :)))

Annars är det mest bara det vanliga som jag vill nämna för sakens skull. Att skulle en valp bli väldigt inaktiv eller planeras att dödas alldeles för fort så anser vi oss ha rätten att ta tillbaka den och adoptera bort den istället.
 
Achilia-valpar!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Qu x Devils valpar
» Missya-valpar!
» Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯
» IsilAnar-valpar
» Rianex-Valpar!
Hoppa till annat forum: