Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 18 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 18 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Floofiga valpar Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Floofiga valpar Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Floofiga valpar

Gå ner 
+15
Vilda
Achilles
Önja
Öfrin
Malphas
Thrar
Zaynah
Bivlinde
Havran
Shiva
Arroya
Kyeema
Mivria
Zayev
Cuywendz
19 posters
Sida 1 av 3  •  Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Cuywendz
Cuywendz 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Floofiga valpar    sön 01 sep 2013, 18:30

Tänkte först kalla tråden "Cuywendz x Bivlinde", meeen för att bryta namntrenden på valp-planerings-trådar valde jag något annat. Höh.

Ja, då var det så att Cuywendz och Bivlinde ska få valpar, förhoppningsvis inom en snar framtid. Cuy och Biv är mitt förever-alone par, då jag spelar båda karaktärerna.

Jag har fortfarande inte helt beslutat hur många valpar jag skulle kunna tänka mig i kullen, men tre är redan förutbestämda, paxade. Om det blir fler än dessa tre återstår att se, men i så fall nämner jag det senare. Är du intresserad kan du alltid hålla koll på denna tråden och se om jag söker fler valpar senare C;

Emmsa, Lin och GC har jag lovat varsin valp på förhand <3
Denna tråd är mest tänkt till er för att kunna ställa eventuella frågor och planera lite och sådant tillsammans med varandra och mig C:

Tänkte lägga upp lite info om föräldrarna här;

Cuywendz <-- Länk
Ras: Kalak (Manvarg)
Höjd: 80cm i manke
Vikt: 23kg
Krafter: Eld, Snabbhet.
Krafter från hennes föräldrar: Eld, Snabbhet, Helande
Kroppsbyggnad: (se även bild nedan)
Kalak, eller manvarg, är ett djur med långa ben och relativt kort kropp och svans. Cuywendz har stora öron som hon använder för att lyssna efter byten. Hon har ett smalt ansikte och små tassar vars tår kan spreta bredare än en vargs för att tillåta henne att gå på sankmark. Hennes päls är medel till lång i längd och hon saknar underull, vilket gör att hon fryser lättare i kalla klimat, men tål varmare landskap bättre. Hon är rödbrun, med inslag av vitt/creme i öronen, på hakan, halsen och svanstippen, och svart i ansiktet, på öronen, i nacken, över skuldror och på benen. Hennes ögon är mörkt bruna, och nos, trampdynor och klor är mörka/svarta.

Bivlinde <-- Länk
Ras: Isvarg
Höjd: 62,7cm i manke
Vikt: 30kg
Kraft: Is
Krafter från hans föräldrar: Is, Kyla, Dimma, Vatten
Kroppsbyggnad: (se även bild nedan)
Bivlinde, som den isvarg han är, är betydligt kompaktare än Cuywendz. Han har normallånga ben till en vargs kropp, med bred nos och något mindre öron för att inte släppa ut en massa värme i det kalla klimatet han kommer ifrån. Han är ganska kraftig, med lång, tät päls över hela kroppen, även inne i öronen. Han har ett tjockt lager underull. Mellan skuldrorna är pälsen längre, men bildar inte någon man. Han har superfluffig päls på rumpan och bakbenen, och längre päls på benen. Han är vit/cremefärgad, med inslag av beige och ljusbrun över hjässa, nacke och rygg, ner över skuldror, höfter och på svansen. Han har brunorangea ögon och mörkbrun nos, trampdynor och klor.

Floofiga valpar Cuybiv10

Ni kan blanda ganska friskt i utseendet här. Långa ben, kortare ben, kort svans, normal svans, floofig rumpa, stora eller små öron... Ha gärna i åtanke sådant som placering av tecken (Det är tex inte troligt med helsvart mage eller tigerränder, då ingen förälder har svart mage eller ränder, även om Cuy har svart i pälsen) och placering av päls (långa, hästlika manar och luggar undanbedes, då det inte ligger i släkten. En liiten lugg kan vara okej om det prompt önskas lugg).

Notera att oavsett vuxet utseende så kommer alla valpar vara svarta som små, då manvargars valpar naturligt är svarta innan de får sin vuxna färg <3

Namnmässigt har jag inget särskilt tema planerat, annat än att jag gärna ser kortare namn. Exempel på namn kan vara; Seta, Dai, Luc (Lykk), Jubai, Moria, Tine.. etc etc.

Ett förslag på tema har varit att alla namn börjar på bokstaven Ö. Vad sägs om detta? C:


Ska försöka få fart på Cuy och Biv så att det inte ska dröja allt för länge innan kullen blir till <3

Fridens liljor <3
/MP


Senast ändrad av Cuywendz den ons 12 mar 2014, 12:28, ändrad totalt 2 gånger
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    sön 01 sep 2013, 18:51

Höbblöbb bäbisar :'D De kommer få små fluffbollar :'D

Bild har du redan sett, åtminstone ett förslag, ska fundera en stund till på det 8D Och.. ja, som kraft nämnde jag innan att jag funderar på att bara ha snabbhet eller inte någon kraft alls c:

Vad gäller namn tycker jag det skulle vara ett kul tema att bara ha namn på Ö 8D

*sprattlar* Ska komma med mer information seeeeen 8D När... jag har nån information att komma med xD
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    sön 01 sep 2013, 19:26

Hihi ja du har ju redan sett mitt första bildförslag också som jag antagligen får pilla lite med. :'D

Har inte exakt bestämt namn än, men jag har ju ett par på lage, så kan hjälpa till med namnförslag om folk vill ha sånt. Kluttrar in mer här när jag har mer info om min plutt. Lutar också åt att spela hane, men har inte helt bestämt än.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Cuywendz
Cuywendz 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    sön 15 sep 2013, 13:07

Hur går det med floofandet? C':
Kyeema
Kyeema 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    sön 15 sep 2013, 13:10

Åh finns det plats för en till valp? Är så sugen på en valp efter Cuy.
avatar
Arroya 
NPC 

Spelas av : Emmsa | NPC


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    sön 15 sep 2013, 13:15

Ahaha, jag är ju typ segast i universum. "Åh, jag vill så gärna ha en valp!" Och sen har jag inte ens tid att svara i denna tråd xD Heja mig och mitt stabila lag!

Meeeen, nu är jag ju här (som tur är), och jag vill verkligen ha en av dessa valpar. Även om jag just nu känner att tiden kanske inte räcker till (har impulsskapat två karaktärer bara sådär xD) så ska jag se till att den räcker. Om så någon annan ska dö så ska jag ha en Cuy valp, eftersom jag har velat ha en... ja, låt oss bara säga att åren har gått. *dramatisk röst*

I mitt huvud har jag inte direkt bild över hur min parvel ska se ut, men jag vill ha en som liknar Cuy <3 Hehehe, med drag av fader Biv då såklart, eftersom att hans gener kanske också finns med i bilden. Men i grunden ska min bebis vara mer lik mamma än pappa :'D Långa öron, långa ben, manvargsfärger, ja - ni fattar vad jag menar.
Som kraft hade jag tänkt mig helande, just eftersom att jag aldrig har haft en varg med den kraften (hade en dock, men han räknas inte), plus att jag tycker att det vore en passande förmåga med tanke på att min lille ska bli en god varelse som inte gärna kastar sig in i bråk osv. Mest troligt kommer det även att bli mammas pojke, om jag nu vill ha en hane, är inte säker, men lutar åt det. Annars blir det mammas flicka 8D <3

Vad gäller bildhjälp så ja, det är mycket välkommet. Kan inte måla alls, har noll kunskaper inom det, så ifall någon vill offra sig kommer jag ge en mer utförlig beskrivning. Behöver inte bli något seriöst, bara en fem minuters kladd. Men känns roligare att ha en bild, karaktären blir som mer levande då på något vis.

Och ja... Det var allt jag hade att tillägga just nu 8D
Cuywendz
Cuywendz 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    sön 15 sep 2013, 13:25

Loco - Ååååh. Har inte haft öppet för fler spelare än de som paxat i förväg, meeeen. Kan nog öppna för en eller två valpar till <3
Får se om några/hur många som anmäler sig här, men tror att du kan få en plats C; <3

Krav är väl som på alla kullar - att karaktären får leva, inte står och dammar i ett hörn och sådär. Vill inte att de blir elaka utan anledning då Cuy och Biv kommer uppfostra dem som snälla små fisar.



!!! Vill förresten att alla har i åtanke att även om Cuy har multipla personligheter så är det inte en ärftlig sjukdom (tendenser till det kanske, men inte själva sjukan) sååå ingen föds med extra personligheter eller så..



Emmsa - Ååh, en liten manvargsfis <3
Manvargsöron är inte långa, de är stora och breda :'D

Oavsett om ni fixar bilder själva eller så så kommer jag måla Alla valparna. För det vill jag göra <3
Så vill ni ha hjälp med bilder, design eller annat så hjälper jag gärna C:


Senast ändrad av Cuywendz den sön 15 sep 2013, 13:33, ändrad totalt 1 gång
Kyeema
Kyeema 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    sön 15 sep 2013, 13:29

Ja jag läste inte så noga (lite trött, fick sova en hel natt förra natten vilket jag inte gjort på över ett halvår så sov nog lite för tungt :-P)

Men ska hålla koll på tråden (visste inte ens att de skulle ha små besisar för då hade jag sagt till tidigare). Och jag blir inte sur eller nått om jag inte får en valp. Då får jag vänta tills någon annan gång eller någon annan kull :-)
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    sön 15 sep 2013, 13:30

*svarar alltid från olika karaktärer* xD

Åhå, menade ju stora och breda öron (sääääger vi), är bara allmänt seg i huvudet idag.... ;'D Haha!

Meeen så super bra, då behöver jag kanske inte oroa mig så mycket om just den där bilden dååå... Ska börja fundera på ett rimligt utseende, och ser fram emot när det är dags för dessa små bebisar att födas. Älskar bebisar! I alla fall de som jag själv får designa och som inte existerar i verkligheten så jag kan ta en paus från dem om jag inte orkar med dem :'D <3

... insåg just hur hemskt det där lät... xD
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    sön 15 sep 2013, 13:50

Jag har lite infoooo~ 8D Lite.

Det är nu bestämt att min bäbis ska vara en han c: Med snabbhet som kraft och endast det c: Så i hans värld är han kraftlös, till hans stora förtret D:
Som personlighet har jag lite löst funderat på att ha en nyfiken, lite kaxig men feg sak c:
Och han ska prata med en "svart accent" c: som mamsen <3 Den blir dock grövre när han pratar med Cuy än med Biv, men den finns där c:
Utseendet är nåt jag ska fortsätta skissa lite på c: Överväger att göra en mer pappa-lik liten fis c: Med stora manvargsöron :'D xD Färg och tecken.. blir väl som den skissen jag visade dig c: Men vi får se 8D

Och nu en helt annan fråga: hur gör vi med namnen? 8D Som jag sa innan tycker jag att det vore en kul idé att börja alla namn med Ö 8D Just för att det är en sån udda bokstav i Nummori, och för att det säkert går att hitta på en massa roliga namn 8D
Cuywendz
Cuywendz 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    sön 15 sep 2013, 15:34

Uhuhu, så floofigt och mysigt <3
En mamma-lik och en pappa-lik fis <3

Får se vad Lin säger om utseende (mellanting?) :'D


Om namnfrågan;
Jag tycker det vore roligt med namn på Ö, bara för att det inte är så vanligt. Men, jag anser inte att ett bokstavstema är ett måste - så det beslutet överlåter jag till er som ska spela valparna ;D

Vad jag vill bestämma i namnväg dock är att namnen inte är för långa. En- till trestaviga namn tycker jag är lagom längd. De är lätta att minnas och oftast enklare att uttala.

Upprepar exemplen jag nämnde tidigare, och lägger till några på Ö bara för att;
Seta, Dai, Luc (Lykk), Jubai, Moria, Tine, Ögar, Örall, Öton, Ödelai, Öde, Öyil... etc etc

Vill också nämna att valparna eventuellt kommer få ett adoptivsyskon vid namn Vilda (tror det var det namnet) C:


På lite efterfrågan tänker jag öppna och se om några fler är intresserade av valpar!
Först och främst vill jag säga till Loco att om du vill vara med får du vara med : D

Utöver Loco, om du vill vara med, har jag öppet för en eventuell valp till. Märk att jag säger eventuell då jag gärna vill tänka lite mer på det först, men beroende på intresse så finns där eventuellt en plats! Och beroende på vilka/hur många som är intresserade så kommer de som inte redan har en valp efter Cuywendz få första tjing, för att försöka göra det så rättvist som möjligt!

Fridens liljor till er alla <3
avatar
Havran 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    sön 15 sep 2013, 15:42

Oh spännande! Klart jag vill vara med :-D Har redan funderat lite på utseende och vill ha en blandning av mamma och pappa och vill gärna ha en tik :-) Och jag är lite förtjust i namnen Önja. Både kort och på ö ;-)

Min tanke är nog att den ska påminna lite mer om en Kalak i kroppsbyggnaden men inte fullt lika stora öron, normal lång svans och ha längre fluff päls :-) Sedan ska den nog ha mer åt pappans håll i färgen med inslag av mamma. Svårt att förklara men ska försöka göra en kladd i morgon på hur jag hade tänkt mig min lilla fluff boll.
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    sön 15 sep 2013, 23:35

*skriva något floffigt*

Öööh i brist på annan information så kan jag skriva massor av namn på Ö!

Ömir
Öskil
Ödar
Örak
Ödak
Önska
Önja
Öbar
Öghol
Örek
Öjdil
Ösmo
Ödor
Öhld
Ölda
Ösak
Örva
Öyla
Ötar
Ösna
Özka
Ökil
Öda
Ödi
Ödir
Özta
Ömas
Öxas
Özer
Özyx
Öqrar
Ömil
Önok
Öjdar
Ögir
Önat
Öbrok
Örtal
Öniz
Ötror
Övox
Övek
Öpok
Ökko
Ökker
Öbal
Öltaz
Ötrir
Öfra
Örta
Öfid
Öfral
Öfek
Ösvi
Öfik
Övak
Öfra
Öfter
Önda
Ömda
Ömdi
Öldi
Örda


..osv

Funderar nog själv på Öghol till min egna.. Men vet inte än :'D


_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    mån 16 sep 2013, 10:42

Haha, älskar att du skrev upp ett namn jag låg och funderade på medan jag skulle sova xD Ödir c:
avatar
Havran 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    mån 16 sep 2013, 15:33

Floofiga valpar Oumlnja_zps62df3288

Ja inte för att jag är så duktig på att rita men men. Tänkte mig en tik med tecken från Cuy men ljusare och lite mer beige från Bliv. Ska ha Blivs längre hårtofs mellan skuldrorna och fluff päls på bena (och tjockare och längre päls över lag än en kalak).
Cuywendz
Cuywendz 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    mån 16 sep 2013, 18:43

Vadå inte duktig på att rita? Den där är hur fin som helt guuuuhd så underbar <333
Åhohoho så fin <3

Är verkligen superpepp på detta :'D




Lin, det där är en galen lista med namn. Älskar det <3



Ta lite fler hjärtan <33333333
avatar
Havran 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    mån 16 sep 2013, 18:47

Tackar men ser massa fel. Ser felen med får inte till dem. Vet hur jag vill få ner det på pappret men på vägen blir det bara fel :-P Men jaja har ett utseende i alla fall men funderar på om jag kanske ska göra om det lite. Göra några alternativ och sedan välja den jag blir mest förtjust i :-)
Bivlinde
Bivlinde 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    sön 22 sep 2013, 18:03

Floofflofooffloooflooflooff <3

Beslutade ni er för namn på Ö? :'D
>Länk<
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    ons 25 sep 2013, 16:20

Ja, det tror jag vi gjorde 8D


Jag har btw ett utseende till floffvalpen nu 8D

Floofiga valpar 6gkp

Han kommer bli lika floffig som sin far 8D *pillar honom i örat*
Bivlinde
Bivlinde 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    ons 25 sep 2013, 19:12

Så floffiiig <3333
Mjuhuhu <3
Har han fått något namn än? C':


Hur går det för er andra? :'D <3


Det behöver inte stressas med helt 100 procentigt färdiga utseenden från början, då alla valpar kommer vara små och svarta vid födseln, även om de skulle bli röda, beigea eller vita som vuxna (för att manvargsvalpar är svarta vid födseln).

>Små manvargsvalpar<           (svarta med bara liiite vitt på svanstippen)
>Lite större manvargsvalpar<   (mer färg, men fortfarande grå)

Kroppsform och sådant är kanske lite bättre att veta först, då det syns redan när de är små (om de har övervuxna öron eller snabbt får längre ben eller blir kraftigare i kroppen osv) Exakt färg, mönstring, pälslängd och sådant går att fundera över ett tag medan de växer också om det skulle vara så C:


Jag är verkligen superpepp på de här små fisarna :'D
Zaynah
Zaynah 
Antagen 

Spelas av : Loco


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    ons 25 sep 2013, 19:47

Ja helt 100% är jag inte på min valp men är rätt nöjd. Och hon ska heta Önja :-)

GC vilken söt valp!
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    ons 25 sep 2013, 20:44

Ja, han har ett namn 8D Öfrin hade jag tänkt mig 8D

Tack Loco <3 Tycker jättemycket om din valp också c': Så lik Cuy c': *sladdrar med armarna*
Cuywendz
Cuywendz 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    lör 12 okt 2013, 21:02

Tror jag har frågat er alla nu, och det verkar som om ni är redo att starta lite smått : D
Ni kan skapa konton och sådant när ni vill, bara att köra på :'D

När alla är skapade och jag vet att alla finns och sådär så fixar jag ett födelse-inlägg, så kan vi kanske ta ett roll med alla små fisar sen C':
Thrar
Thrar 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    sön 13 okt 2013, 13:02

Då tar jag och skapar min lilla fis-korv när jag känner att jag får tid 8D
Cuywendz
Cuywendz 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Floofiga valpar    sön 27 okt 2013, 14:35

Önja, Öfrin och Öghol. Har jag fått namnen rätt då? C:

Ett syskon vid namn Ökker kommer också vara med. Och en adopterad Vilda. Det blir många valpar : D <3

Tre hanar och två honor om jag inte har fel C':
Åh, så pepp <3


Har ni någon önskad start-ålder på valparna? Jag ser gärna att de inte är allt för gamla omedelbart, då jag gärna rollar något familjeroll där de är små. Så kanske inte "tonåringar" omedelbart. Vad känner ni som ska spela dem? C:
 
Floofiga valpar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 3  •  Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯
» Thzuki valpar~
» Dimitrij-valpar ∠( ᐛ 」∠)_
» Acula-valpar
» IsilAnar-valpar
Hoppa till annat forum: