Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 21 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 21 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯ Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯ Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯

Gå ner 
+8
Oberon
Niyaha
Pathara
Thzuki
Jodano
Frenja
Hielo
Ghadam
12 posters
FörfattareMeddelande
Ghadam
Ghadam 
Crew
Död 

Spelas av : Kreftropod | Död


InläggRubrik: Giv valpar ¯_(ツ)_/¯    fre 02 jun 2017, 00:18

Hallå allesammans!
Efter en lång tid som lärare och lärling, en lång tid av vänskap, så har Mivria och Ghadam officiellt blivit en grej. Lin och jag har pratat mycket om vad som hänt i dessa båda månvargars liv under de gångna åren, och även om allt inte har skrivits ner här på sidan så har de kommit att finna ett hem och glädje i varandras närhet.

Och som vi vet så är det ofta så att när två numoori-vargar tycker om varandra väldigt mycket och bestämmer sig för att de vill spendera en framtid tillsammans så kan det ibland resultera i valpar.

Yepp, så är det, Mivria och Ghadam ska ha valpar.

Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯ Giphy

Så lite om föräldrarna:
• Både Mivria och Ghadam är månvargar.
• De har båda månkrafter som sina enda krafter.
• Mivria är 72 cm i manke, Ghadam är 78 cm i manke.
• Mivria är svart, med ett vitt måntecken på höger höft/lår, som glöder med vitt sken. Hon har gula ögon. Hon är en stabil rektangel.
Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯ Fyll_m10
• Ghadam är ljust brun i botten, med ljusare ben och en röd till rödbrun rygg som mörknar mot toppen. Han har ett stort cremefärgat måntecken som sträcker sig från ansiktet, under halsen, över skuldrorna, ryggen och ner över svansen. Detta glöder med ett gult sken. Han har olivgröna ögon. Han är nätt och tunnbent.
Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯ Fyll_g10 Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯ Fyll_g11
• Mivria är en i numoori-mått mätt gammal varg, med mycket erfarenhet i bagaget. Hon har varit ledare över Qu, har deltagit i många stora strider och har nu vigt sitt liv åt sin religion och lever som prästinna i Ötamon. Hon är trygg i sig själv, med stor självsäkerhet och ett öppet sinne. Hennes rika erfarenheter har gjort henne till en varg som kämpar för det hon tror på och som skulle ge allt för de hon håller nära.
• Ghadam är en (i jämförelse med Mivria) ung varg, med stor livsglädje och glimten i ögat. Han har vandrat genom i princip hela Numoori, och ser på livet ur ett lättsamt och öppensinnat perspektiv. Han kan ställa lite okänsliga frågor utan att mena något illa med det, men rättar sig snabbt och ber om ursäkt om han märker att han sårar någon. Han är sällskaplig och skämtsam, och har en övervägande barnvänlig typ av humor.


Om valparna då, lite önskemål från mig och Lin, sånt:
• Vi vill att du som spelare väljer att spela en valp för att du vill spela en månvarg och få chansen att spela på deras religion och historia. Vi hoppas att du som spelare vill spela valpen för dess egen karaktär och för rasen, och inte bara på grund av vad den har för föräldrar.
• Valparna kommer växa upp i stark tro, i måntemplet i Ötamon, med två trygga, kärleksfulla föräldrar och en god start på livet.
• Vi vill inte att valparna spontant blir onda eller mörka i sinnet. Vi kan inte rå för vad som händer i karaktärernas framtid, men vill inte att de spontant blir elaka utan anledning.
• Valparna kommer få höra mycket pappaskämt från Ghadam. Det här är en viktig detalj jag lovar. Ingen undkommer pappaskämten.
• Valparna bör inte bli större än föräldrarna.
• Valparna kommer inte spontant att höra månens röst. Det krävs dedikation och träning i sin tro och sin månkraft för detta, så inga spontana samtal med månmannen.
• Namntema: Önskemål är att namnen speglar på vargar från, kanske främst Mivrias, och Ghadams liv. Ta inspiration från gamla vänner, typ alla från Qu ligger nära till hands, eller hitta inspiration från Mivrias släktträd. Tanten har blivit gammal och nostalgisk! Ghadam har inte lika mycket släkt och vänner (fioler spelar) att gräva i, men han har tidigare förlorat en syster som hette Yina, ett namn som gärna får användas. Namnen får helst vara korta och enkla.
• Vi har ingen bestämd siffra på antal valpar än, men det kommer inte bli en ofantligt stor kull. Det är därför tyvärr inte först i kvarn som gäller.


Lin kommer inte att spela någon valp, men MPh kommer att göra det. Ghadam kommer att övergå från en spelad karaktär till en NPC i måntemplet, kanske inte omedelbart, men det kommer vara okej att spela honom som NPC runt valparna. (Mivria kommer inte bli en NPC).


Om där är något ni undrar över så ställ gärna frågor! Vi diskuterar gärna era idéer. (Vi bits inte Rawr)

Fridens liljor!
/Lin och MPh
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    fre 02 jun 2017, 20:49

( ͡° ͜ʖ ͡°)

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Ghadam
Ghadam 
Crew
Död 

Spelas av : Kreftropod | Död


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    sön 04 jun 2017, 21:42

Säl din luring, du ser minsann lite intresserad ut ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Sååå jag tänker ta en egen liten fjönt här då! Snor mallen från Threck-bäbisar tråden och fyller i för den var bra.

Namn: Inte helt hundra än, men troligtvis Airi (efter Mivrias farmor)
Kön: Tik
Personlighet: Vi får se hur hon utvecklas när hon väl börjar rollas, men tänker  att som valp är hon en lekfull liten tös med ett bestämt sätt. Hon vet vad hon vill och tjurar demonstrativt (hon är sällan riktigt sur, utan det är mer en principsak) om hon inte får som önskat, men är lättdistraherad och lätt att muta. Ganska impulsiv, men väldigt snäll.
Utseende: Här är skisser! Referenser från dawnthieves.de

Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯ Airi_v10
Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯ Airi_v11

Övervägande grå, med rödaktiga inslag och mörknar till närmast svart mot toppen. Ljusare fält i ansiktet, och ett stort gul-lysande måntecken över vänster överarm/axel/skuldra som sträcker sig upp över vänster sida. Gula ögon. Nära Mivria i höjd.
Kraft: Månkrafter (!!)
Övrigt: Tycker om att klättra, men är inte så bra på det. Blir kanske en dag. (inte i träd då, utan klättra på rötter och stenar.) Gillar höga höjder. Önskar hon kunde flyga som silannivargarna.


Och eftersom att jag då har ett helt gäng mer eller mindre stiliga valpdesigner på lager och folk ville se så lägger jag dem här nere. Dessa är fria att ta inspiration från eller använda till den här kullen. Tryck på texten för bilder c':

1. Rödare med inslag av grått och brun. Lysande bakdel:

2. Också gråare med röda inslag. Måntecken över bröst/skuldror/rygg:

3. Gråbrun, med måntecken över nacke/rygg/skuldror:

4. Mer grå/svart i färg. Måntecken i nacke/över skuldror:

5. Lite svartare med svagt gråröda inslag. Måntecken på höger höft:

6. Svart med rödare svans. Måntecken över skuldra och axlar/bröst:

Fridens!
Frenja
Frenja 
Utvandrad 

Spelas av : Jenn | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    sön 04 jun 2017, 22:37

Aww yiss.


Senast ändrad av Frenja den tis 13 jun 2017, 23:53, ändrad totalt 5 gånger
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    sön 04 jun 2017, 22:41

yes pls!

Namn: Sari (trooor jag)
Kön: Hona
Krafter: Moonmoon

Personlighet har jag inte hunnit fatta några konkreta beslut kring än, men hon ska vara dedikerad till Durre och överlag en rätt godhjärtad typ. Utgår från att hon är driftig, har mycket energi och vill bevisa sig klipsk och duktig. Lite lillgammal av sig, vill vara klok och gammal som Miv, men... är nog inte det.

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Jodano
Jodano 
Död 

Spelas av : Vic | Död


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    mån 05 jun 2017, 03:55

Kunde inte motstå. Damn it!

Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯ 314oxaR

Namn: Onjo/Sora/Suni/Amei HELP PLS! Skicka alla förslag!!
Kön: Tik
Personlighet: A six pound onjo! En nyfiken och rätt vild liten sak som är glad i allt och alla som liten. Jag tänker mig att hon har ett öppet sinne och inte är särskilt långsint. Har ovanan att alltid skylla på sina syskon när hon gör bus och skäms sällan. Hon vill dock alla väl, och har inte mycket över till ilska eller hat. Hon har livlig fantasi och tar i princip allt hon hör för sanning. När hon är äldre... ¯\_(ツ)_/¯ Nej men, hon lär ha lugnat ner sig då, men förblir en rätt utåtgående prick. Starkt troende.
Utseende: Blev störtkär i MPhs skiss nr. 2 med de söta röda tassarna, så gärna det med undantaget för något mörkare ansikte och guuuula ögon (se skiss). Ca 72 cm i mank.
Kraft: Månkristallkraft (förvandla mig!)
Övrigt: Durre is a friend of mine. Durre is my friend~


Senast ändrad av Jodano den tor 19 jul 2018, 02:34, ändrad totalt 8 gånger
Thzuki
Thzuki 
Utvandrad 

Spelas av : Bubbah | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    mån 05 jun 2017, 18:16

awww, månvargbäbis D: Är så sugen!!
Pathara
Pathara 
NPC 

Spelas av : Bönan | NPC


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    ons 07 jun 2017, 18:58

waaaah är tvungen att anmäla mitt intresse ;u;


Senast ändrad av Pathara den ons 21 jun 2017, 18:51, ändrad totalt 1 gång
Niyaha
Niyaha 
Vampyrjägare 

Spelas av : My


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    ons 07 jun 2017, 20:21

Namn: Behöver hjälp!!!
Kön: Hona (bara för att av 7 karaktärer har jag 2 tikar, men kan lätt byta om önskas)
Personlighet: Glad, spelar gärna clown. Väldigt trogen Durre-mannen. Värderar familj och vänner högt. Stolt, ärlig.
Utseende: Blev kär i MPh's första design förslag. Hehe... ♥
Frenja
Frenja 
Utvandrad 

Spelas av : Jenn | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    tis 13 jun 2017, 23:54

Gör ett nytt inlägg här eftersom att det andra bara bråkar för mig (:


Namn: Murg, inspirerat av namnet Morg.
Kön: Hane.
Krafter: Månkrafter (Korvkrafter).

Personlighet: En social och glad valp, gillar att ta det lugnt och att bada. Det bästa han vet är att mysa ihop sig med alla syskonen i en stor hög under regniga nätter. Durre är hans väg i livet. Yo.

Utseende: Som bilden nedan. 

Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯ Mnvalp_by_cougra-dbcligy
Referens för bilden finns på Dawnthieves.de


Senast ändrad av Frenja den ons 14 jun 2017, 00:15, ändrad totalt 2 gånger
Oberon
Oberon 
Vampyrjägare 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    ons 14 jun 2017, 00:06

Uhuhu, lilla Murg och sin lysande rumpa! <3
Kasai
Kasai 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    ons 14 jun 2017, 01:35

Kunde verkligen inte låta bli och gav up...

Namn: Neisis alt. Nairi(från Neisisari) 
Kön: Hona
Krafter: Måne
Personlighet: Jag har inte en helt utarbetat, och kan komma att ändras vid rollning, men hade tänkt att hon ska vara ganska netrual lagd. Grundläggande vänlig, men inte så att hon skulle gå utom sin väg bara för att hjälpa någon. Medveten om sina egna fysiska begränsningar, men närmas blind för de psykiska och kraftmässiga. Kommer antagligen vara hängiven månguden, och väldigt intresserad i det mesta som handlar om honom.
Utseende: Se Bild nedan OuO
Övrigt: När hon är koncentrerad eller tänker djupt har hon tendensen till att bita sig i tungan så att dess spets sticker ut mellan läpparna, samt att hon ibland "klöser" i marken medan hon tänker eller försöker sig på något nytt, med t.ex kraften.

Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯ Giv_vulp_by_spirit_of_god_hope-dbcly33
Referens ifrån Dawnthieves.de
Nena
Nena 
Vampyrjägare 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    sön 18 jun 2017, 20:48

.kunde inte heller låta bli. Är inte helt säker på om jag verkligen ska ha en, men skickar in ett förslag ändå. Får man en så får man en, och då var det menat ;D 

Kön; Tik
Namn; Lekt med olika varianter och korsningar med namn från Mivs släkt, och Yina. Några namn är Yinari (Yina + Sari), Ayina/Aiyina (Ai från tex Aisu och Aimar plus Yina), Eyina
Moryina/Morina (Morg + Yina, i två olika varianter), Yinisu (Yina + Aisu), Marisu (Temari + Aisu). Mina favoriter är nog Moryina/Morina, Yinisu och Marisu, men är öppen för andra förslag och åsikter också c:
Kraft; Månkrafter, duh!

Personlighet; Framkommer genom roll, men i grunden gladlynt och vill tro att det finns gott i allt och alla. Lugn, men rapp i käften och snabb att ge svar på tal. Kanske lite för snabb ibland. Ändå rätt lugn, kan ta pappa-skämten med ett straight face och leverera skämt i samma kaliber i retur.
Stark, som i att hon klarar mycket mer än vad man tror. Viss törsta efter äventyr, väldigt nyfiken, vilket leder till att hon kommer söka sig vidare från templet när hon är gammal nog för att se vad världen har att erbjuda - men hon kommer alltid hem förr eller senare.

Utseende; Ljusare än både Ghadam och Miv. Brun/cream i botten. Mer lik Ghadam i kroppsformen än Miv.
Har inte bestämt mig om hon ska ha olivgröna ögon eller gula, men lutar starkt mot gröna. 
Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯ Giv-va11

Och en där hon lyser ;D Hon ser likadan ut på båda sidor. 
Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯ Giv-va12


..it is done.
Ghadam
Ghadam 
Crew
Död 

Spelas av : Kreftropod | Död


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    ons 21 jun 2017, 15:40

Hallå igen allesammans!

Hojoj, jisses, det här har inte varit lätt. Jag och Lin har gnuggat våra ansikten råa över alla dessa fantastiskt söta designer och valpkoncept. Det har varit fruktansvärt svårt att ta ett beslut.

Som nämnt redan i första inlägget så ville vi inte ha en ofantligt stor kull. Tanken var att det skulle vara en ganska liten kull, vilket verkligen inte har gjort det här enklare. Vi har efter mycket om och men bestäm att vi kan sträcka oss till fyra valpar, inkluderat min egen. Det betyder att där är tre valpar vi valt.

De tre vi har valt är My, Vic och Jenn!
Om någon av er har blivit osäkra eller ångrat er, säg till så snart som möjligt så att vi vet och kan justera kullen därefter!

Det är inte bestämt exakt när valparna föds eller så, men vi kan till dess använda tråden här för att diskutera vidare om dessa, eller ta det över skype c:

Tack allihopa <3 Så kul att se så många intresserade! Ledsen att vi tyvärr inte kan ta med alla, men hoppas att se er för andra framtida kullar istället ;)

Fridens liljor~
/MPh och Lin
Nena
Nena 
Vampyrjägare 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    ons 21 jun 2017, 18:19

Lycka till till valpspelarna! Jag kommer stalka de kommande rollen ;D

Om det är någon som behöver namninspiration/ideer så är det fritt tag från de jag postade tidigare i tråden :D

//nish
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    sön 24 sep 2017, 19:43

Tjoho Tjohej, valparna är födda killar <33

Födseln var väldigt icke-dramatisk, och alla var lyckliga och glada. 

Ni får gärna rolla valparna direkt i en rollspelsvänlig ålder, kul med tidshopp osv.

Ser fram emot att se vad valparna kan tänkas hitta på för bus. Ghadam hälsar. <33

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯    fre 17 nov 2017, 16:51

...åhhhh... Miv-valp <3

OM NÅGON TÄNKER ADOPERA BORT EN VALP I FRAMTIDEN SÅ SÄG TILL MIG!

(för jag är så otroligt aktiv och har verkligen anledning att efterfråga ytterligare en karaktär... *host host* )

Tänker följa familjen med spänning! :D
 
Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Små tabby-valpar
» Achilia-valpar!
» Rianex-Valpar!
» Nino valpar!
» Missya-valpar!
Hoppa till annat forum: