Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 23 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 23 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Qu x Devils valpar Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Qu x Devils valpar Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Qu x Devils valpar

Gå ner 
+3
Vargon
Lupin
Umbra
7 posters
FörfattareMeddelande
Himalaya
Himalaya 
Crew  

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Qu x Devils valpar    ons 28 apr 2021, 21:39

Ja ni läste rätt. Det kommer födas små tabu-valpar till följd av ett kort möte mellan Himalaya och Umbra där flocktillhörigheter aldrig kom på tal. Ingen tragisk kärlekshistoria som får våra hjärtan att brista, men något som ändå kan komma att skapa mycket drama mellan fiendeflockarna i framtiden om det kommer ut i ljuset. Observera att denna kull inte är resultat av någon våldtäkt eller liknande.

Valparna kommer att födas in i Qu och deras första tid i livet kommer kantas av mycket kärlek och trygghet från familjen och flocken. De kommer dock att födas under en tid då det finns mycket sorg, oro och ilska i flocken, delvis orsakat av Umbra

Man kommer såklart kunna gå över till Devils senare om man vill, men hur eller när låter vi tiden och rollspelen utvisa.

Föräldrarna

Qu x Devils valpar Himalaya_by_moonphanter-dak6j6g

Himalaya
• 50% Stäppvarg, 25% Nattvarg, 25% Gråblod
• Medelstor - 67 cm
• Har krafterna Telepati och Elektricitet

Utseende i släkten: Övervägande svart grundfärg med vita och rosa/lila tecken. Mycket ränder. Man/lugg går att ärva.
Ögonfärger: Turkos, grön, blå.

Qu x Devils valpar 35215817_6a7hypupXJQOZpb

Umbra
• Renrasig Stäppvarg
• Medelstor - 72 cm
• Har krafterna Snabbhet och Skuggor
• Är pseudo-melanistisk

Utseende i släkten: Väldigt typiska stäppvargar med gyllenbruna/gulaktiga fällar och mycket fläckar/rosetter.
Ögonfärger: Orange, gul, brun.

Om valparna
• Kullen kommer inte bli överdrivet stor, troligen kring 3-4 valpar, varav jag kommer spela en själv.
• Valparna kommer vara 75% stäppvargar och kommer till största delen likna stäppvargar i speciellt kroppsformen. De har även en liten del nattvargs- och gråblod från morfar. De kommer alltså att ses som stäppvargskorsningar.
• Önskar att de rosa/lila tecknen hålls till ett minimum på valparna. I övrigt är det fritt fram att blanda fläckar, ränder och färger från föräldrar och nära släkt.
• Mankhöjden på valparna kommer vara mellan ca 65-75 cm.
 
• Krafter de kan få, rangordnade efter hur troligt det är att de kan få dem:
Mycket troligt: Snabbhet, Skuggor, Elektricitet, Telepati, Vind
Relativt troligt: Övriga mentala krafter, Yttre mörker, Raseri, Solkraft
Mindre troligt: Ljud, Yttre ljus, Inre mörker

Alla typiska stäppvargskrafter och de flesta krafterna i släkten är alltså fair game, där de som finns inom nära släkt har större chans att dyka upp än andra. De kommer inte att kunna få gift som kraft då Himalaya ej ärvde giftvargsattributet från sin far, utan endast har en liten högre resistens mot gift.

• Namntema kommer vara Star Wars planeter, vill helst att ni tar namn från namnlistan här under, men vill ni väldigt gärna ha ett annat namn från samma tema så är jag inte omöjlig.

Anaxes
Arkania
Atollon
Castilon
Chandrila
Corellia
Dathomir
Esseles
Felucia
Iridonia
Kamino
Korriban
Malachor
Nevarro
Pasaana
Selonia
Serenno
Thyferra
Zygeria

Övrig info
• Som vanligt så vill jag nämna att om du av någon anledning inte vill behålla din valp så tar jag gärna tillbaka den för att försöka hitta en ny spelare istället för att den skulle få dö alldeles för tidigt. Eventuellt att den får bli en NPC i flocken. Detsamma gäller om valpen aldrig startas ordentligt/blir inaktiv under en väldigt lång period innan den fått en ordentlig chans. Annars är det såklart fritt fram att göra vad ni vill med eran karaktär.
• Håll saker och ting inom rimliga gränser. Fråga gärna om ni är osäkra över något. Jag kommer främst ha hand om kullen så kontakta mig vid frågor och funderingar.

Fridens liljor~
/Zara och Kreft


Senast ändrad av Himalaya den tor 29 apr 2021, 11:30, ändrad totalt 1 gång
Himalaya
Himalaya 
Crew  

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar    ons 28 apr 2021, 21:41

Detta är vad jag har kommit fram till om min valp än så länge. 

Namn: Devaron
Smeknamn: Devi, Dev
Kön: Hona
Krafter: Telekinesi & Siande eller Empati
Personlighet: Tänker mig henne som väldigt målmedveten och självsäker, utan att nödvändigtvis vara mallig. En som vet vad hon vill och inte är rädd för att skita ner tassarna. Hopplöst envis, på gott och ont, rätt mycket ''jag kan själv'' från tidig ålder. (Fast jag lyckas nästan aldrig hålla mig till den första draften av personligheter, så vi får se vad det blir)
Kommer ofta synas jonglera på småstenar när hon fått lite koll på sin telekinesi.
Utseende: Mankhöjden blir ca 70 cm. Ögonen är orangea. Väldigt typisk stäppvarg i kroppsbyggnaden. 

Qu x Devils valpar Unknown

Design av Skruk
Umbra
Umbra 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar    ons 28 apr 2021, 22:10

Och här är den kära fadern vars största bidrag till Numoori än så länge varit random kids. Så länge alla inblandade är consenting adults så är han alltid tillgänglig ;)

Jag har, som vanligt, inte plats och kommer inte ta en valp. Men det stoppar mig inte från att designa. Inget kan stoppa mig från att designa. Så här är några design förslag på möjliga Himalaya/Umbra valpar Rawr



Design 1: Svart
Svart bas, ännu svartare rosetter och prickar, och lite blekgula till vita fläckar och ränder på gumpen.





Design 2: Guld-svart
Svartbrun bas med gult huvud och creme ben. Svarta prickar och några svarta rosetter. Lite creme mönster in över det svarta.





Design 3: Pseudo-melanistisk
Gulorange bas med svarta fläckar, prickar och rosetter som pga pseudo-melanism blivit väldigt många och växer ihop med varandra till en svart rygg, där en hint av fläckar syns.





Tack för mig Rawr :flower4:

_________________
The closer you get to light,
the greater your shadow becomes.

(Kingdom Hearts)
Lupin
Lupin 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar    ons 28 apr 2021, 22:53

Kommer sitta på läktarplats och följa alla fläckbarn c:


Senast ändrad av Lupin den sön 10 apr 2022, 12:31, ändrad totalt 2 gånger
Himalaya
Himalaya 
Crew  

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar    tor 29 apr 2021, 10:47

Lade till 7 namn till namnlistan så det finns lite mer att välja på  Sip
Vargon
Vargon 
Antagen 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar    fre 21 maj 2021, 18:10

Jag behöver verkligen inte en men lägger in en intresseanmälan ändå pga. Star Wars (HNNNG) och att plotten kring den här kullen kändes jätterolig att spela på. Dessutom är Himalaya (typ) min enda chans till en Sleazoid-ättling. För vem försöker vi lura, Zephyr kommer aldrig få egna valpar + att även om han skulle få så hade jag inte velat ha en efter honom ändå HAHA.
-----------------------

Edit: Behöver fundera på om detta är valpen att satsa på eller inte. Har begränsad plats i karaktärslistan så jag ska ta och fundera lite. Se detta som en preliminär 'jag är kanske intresserad men har inte bestämt mig än'-ansökan :)
Flippa
Flippa 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : My


InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar    mån 28 mar 2022, 12:02

Namn: Esseles
Smeknamn: Ess/Esset 
Kön: Ej bestämt
Krafter: Skuggor och inre mörker
Personlighet: Föreställer mig att den tunga tiden då valparna föds/växer upp kommer prägla karaktären mycket. Jag tänker också att det kanske är en bidragande faktor till inre mörker kraften som jag vill spela på! En mycket frustrerad person som ofta känner sig missförstådd, mycket till följd till det inre mörker hen inte vet om att hen besitter. Men hen VILL alltid göra gott, men lyckas kanske inte alltid så bra. 
Utseende: Snabb första draft
Qu x Devils valpar Stappvarg_03_lines_transp
Achak
Achak 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar    tis 29 mar 2022, 18:50

Har inte plats så ska inte ha en, men bidrar med Designer fok får använda om de vill!

Både som de är eller som inspiration c':

Mörk med ränder och Prickar:

Vit Randig:

Orange/Svart:

Svart/Guld Simpla Rosetter:

Är pepp på den här kullen fast jag inte ska ha en.
Morbror Rocco kommer gosa ihjäl dem <33

:flower3: :flower1: Lycka till alla Sökande :flower2: :flower4:
Felicity
Felicity 
 

Spelas av : Zoey


InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar    tis 29 mar 2022, 23:55

Jag kunde inte låta bli, så här min officiella ansökan till en valp haha

Namn: Iridonia
Smeknamn: Donia/Donja
Kön: Hona
Krafter: Snabbhet och telepati
Personlighet: Omtänksam men försöker vissa sig tuff. Hon är stum men med hjälp av sin telepati så kan hon kommunicera med vissa som hon har en relation till via den (främlingar kan hon bara skicka enstaka ord till så länge de inte har nån form av mental block), men hon använder sig av mycket kroppsspråk.
Utseende:  Qu x Devils valpar 1f447  Qu x Devils valpar 1f447  Qu x Devils valpar 1f447
Qu x Devils valpar Iridon20


Senast ändrad av Felicity den ons 06 apr 2022, 17:01, ändrad totalt 10 gånger
Vargon
Vargon 
Antagen 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar    fre 01 apr 2022, 22:25

Nu är jag tillbaka. Yolo och allt sånt.

Qu x Devils valpar Himalaya_Umbra_V3

Qu x Devils valpar BU7ayp9

Namn: Malachor/Esseles (om hane) Anaxes/Arkania/Zygeria (om hona)
Kön: Vet inte :)
Personlighet: Väldigt godtrogen som ung. Är i grunden rätt osäker och vill gärna vara alla till lags och har därför lätt för att spela olika roller. Mer flight än fight. Kommer med andra ord att vara rätt formbar, på gott och ont. Naturligt manipulativ: lär sig snabbt att man lättare kan få som man vill om man spelar på andras känslor. Med rum för utveckling beroende på uppväxt och saker som händer i rollspel så klart.
Utseende: En mörk stäppvarg med melerad (marble) teckning. Har en hel del av Himalayas kalla toner i pälsen. Är eventuellt pseudo-melanistisk som sin far där vissa av mönstren blöder in i varandra och bildar större blaffor över kroppen. Möjligtvis asymmetrisk teckning där ena sidan av ansiktet är mörkare än det andra. Väldigt ljusa ögon i en blekblå, nästan grå färg. OCH om det hade varit okej så hade jag velat ge karaktären små svarta örontofsar. Enbart för det Aesthetic™ även om jag vet att det (mest troligt) inte finns i släkterna.
Mankhöjd: 75 cm
Krafter: Mental immunitet och elektricitet
Övrigt: Jag behöver ingen mer i Qu, så jag hade gärna sett att h*n flyttar till Devils. Tänker att det lär bli en rätt stor omställning för karaktären – Qus alla kramar mot Devils flockdynamik – och det kommer kanske dröja ett tag innan h*n helt hittar sin plats. Om h*n vet om sina föräldrars respektive flocktillhörigheter blir det lite rolig, inre konflikt där h*n så småningom måste välja mellan det ena och det andra. _Och_ tvingas bevisa sig :)


Senast ändrad av Vargon den ons 06 apr 2022, 18:59, ändrad totalt 1 gång
Himalaya
Himalaya 
Crew  

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar    ons 06 apr 2022, 16:51

Tänker sätta en deadline för sista anmälningsdag den 20/4.

Efter det kommer jag välja ut spelare och färdigställa kullen så de kan födas och börja spelas.
Valparna behöver absolut inte vara färdiga till det datumet, men en grundidé vore bra.

Har även bestämt att det kommer finnas en NPC valp i kullen, oavsett hur många spelade valpar det blir. Främst för att jag tycker det är skönt att ha en i kullar så att man alltid har ett syskon man kan spela lite med oavsett den övriga kullens aktivitet.
Tänker lista lite möjliga kandidater som spelarna i kullen sen gemensamt får vara med och bestämma om vilken det blir.

Alternativ 1
Qu x Devils valpar Umbra_Himalaya_01
Namn: Dathomir
Smeknamn: Omir?
Kön: Hane
Krafter: Elektricitet & Yttre mörker
Personlighet: TBD

Dark side TM

Alternativ 2
Qu x Devils valpar LayaxUmbraII1
Namn: Corellia/Felucia
Smeknamn: Cora/Elli | Cia
Kön: Hona
Krafter: Solkraft & Vind
Personlighet: TBD

Light side TM


Självklart så är det fortfarande öppet att ta dessa namn/utseenden om så önskas.
Himalaya
Himalaya 
Crew  

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar    tor 21 apr 2022, 11:13

Då var ansökningarna stängda och spelarna valda Sip

Vi har kommit fram till att alla tre som fortfarande har en ansökan om en valp kommer få spela en.
Spelarna blir då My, Vic, Zoey och jag själv + en NPC valp så det blir 5 valpar totalt i kullen.

Jag tänker att vi kan fortsätta planera kring kullen i Qu-servern på discord. Skickar inbjudningar till de som inte redan är med där. Så kan de förhoppningsvis födas och börja spelas snart Glad
 
Qu x Devils valpar
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» :: Devils ::
» Yo Devils!
» Little devils come to earth [-]
» A new era of chaos [DEVILS]
» Devils Presentation
Hoppa till annat forum: