Ja ni läste rätt. Det kommer födas små tabu-valpar till följd av ett kort möte mellan Himalaya och Umbra där flocktillhörigheter aldrig kom på tal. Ingen tragisk kärlekshistoria som får våra hjärtan att brista, men något som ändå kan komma att skapa mycket drama mellan fiendeflockarna i framtiden om det kommer ut i ljuset. Observera att denna kull
inte är resultat av någon våldtäkt eller liknande.
Valparna kommer att födas in i Qu och deras första tid i livet kommer kantas av mycket kärlek och trygghet från familjen och flocken. De kommer dock att födas under en tid då det finns mycket sorg, oro och ilska i flocken,
delvis orsakat av Umbra.
Man kommer såklart kunna gå över till Devils senare om man vill, men hur eller när låter vi tiden och rollspelen utvisa.
FöräldrarnaHimalaya• 50% Stäppvarg, 25% Nattvarg, 25% Gråblod
• Medelstor - 67 cm
• Har krafterna Telepati och Elektricitet
Utseende i släkten: Övervägande svart grundfärg med vita och rosa/lila tecken.
Mycket ränder. Man/lugg går att ärva.
Ögonfärger: Turkos, grön, blå.
Umbra• Renrasig Stäppvarg
• Medelstor - 72 cm
• Har krafterna Snabbhet och Skuggor
• Är pseudo-melanistisk
Utseende i släkten: Väldigt typiska stäppvargar med gyllenbruna/gulaktiga fällar och
mycket fläckar/rosetter.
Ögonfärger: Orange, gul, brun.
Om valparna• Kullen kommer inte bli överdrivet stor, troligen kring 3-4 valpar, varav jag kommer spela en själv.
• Valparna kommer vara 75% stäppvargar och kommer till största delen likna stäppvargar i speciellt kroppsformen. De har även en liten del nattvargs- och gråblod från morfar. De kommer alltså att ses som stäppvargskorsningar.
• Önskar att de rosa/lila tecknen hålls till ett minimum på valparna. I övrigt är det fritt fram att blanda fläckar, ränder och färger från föräldrar och nära släkt.
• Mankhöjden på valparna kommer vara mellan ca 65-75 cm.
• Krafter de kan få, rangordnade efter hur troligt det är att de kan få dem:
Mycket troligt: Snabbhet, Skuggor, Elektricitet, Telepati, Vind
Relativt troligt: Övriga mentala krafter, Yttre mörker, Raseri, Solkraft
Mindre troligt: Ljud, Yttre ljus, Inre mörker
Alla typiska stäppvargskrafter och de flesta krafterna i släkten är alltså fair game, där de som finns inom nära släkt har större chans att dyka upp än andra. De kommer inte att kunna få gift som kraft då Himalaya ej ärvde giftvargsattributet från sin far, utan endast har en liten högre resistens mot gift.
• Namntema kommer vara Star Wars planeter, vill helst att ni tar namn från namnlistan här under, men vill ni väldigt gärna ha ett annat namn från samma tema så är jag inte omöjlig.
Anaxes
Arkania
Atollon
Castilon
Chandrila
Corellia
Dathomir
Esseles
Felucia
Iridonia
Kamino
Korriban
Malachor
Nevarro
Pasaana
Selonia
Serenno
Thyferra
Zygeria
Övrig info• Som vanligt så vill jag nämna att om du av någon anledning inte vill behålla din valp så tar jag gärna tillbaka den för att försöka hitta en ny spelare istället för att den skulle få dö alldeles för tidigt. Eventuellt att den får bli en NPC i flocken. Detsamma gäller om valpen aldrig startas ordentligt/blir inaktiv under en väldigt lång period innan den fått en ordentlig chans. Annars är det såklart fritt fram att göra vad ni vill med eran karaktär.
• Håll saker och ting inom rimliga gränser. Fråga gärna om ni är osäkra över något. Jag kommer främst ha hand om kullen så kontakta mig vid frågor och funderingar.
Fridens liljor~
/Zara och Kreft