Pågående Event
Senaste ämnen
» Family Reunion (Gideon & Diablo)
Qu x Devils valpar EmptyIdag på 20:30 av Gideon

» Beskyddarens blod [Öppet]
Qu x Devils valpar EmptyIdag på 10:06 av Shiva

» Blått blod bleknar aldrig [Ace]
Qu x Devils valpar EmptyIgår på 22:36 av Arceus

» Stenregn [Trian]
Qu x Devils valpar EmptyIgår på 21:14 av Trian

» A helping hand (Gideon)
Qu x Devils valpar EmptyIgår på 15:03 av Gideon

» Två i tu [Airi]
Qu x Devils valpar Emptylör 15 maj 2021, 22:34 av Zephyr

» One day I'll be back and claim what's mine (Ashkii & Gideon)
Qu x Devils valpar Emptylör 15 maj 2021, 22:16 av Gideon

» I'm watching you (Ashkii)
Qu x Devils valpar Emptyfre 14 maj 2021, 22:45 av Ashkii

» I'm a hurricane [LK]
Qu x Devils valpar Emptytor 13 maj 2021, 22:16 av Bambra

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 4 gäster.

Diablo, Yargol

Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Heads up! Uppdatering av karaktärslistor och titlar
Qu x Devils valpar Emptytor 10 dec 2020, 15:57 av Yargol

Hej allesammans!

Nu när Numoori äntligen tycks vakna upp lite igen efter årets långa dvala så passar vi i Crew på att se över medlemslistan och alla karaktärer och konton vi har på sidan. Vi har med detta upptäckt att där är väldigt många karaktärer och konton som i dagsläget saknar rätt titel eller någon form av notis om vad som hänt dem, och det gör därför just nu att det ser ut som att flera spelare …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 1
Vinterevent 2020
Qu x Devils valpar Emptytis 01 dec 2020, 00:29 av Admin

.•¨*•.¸.•¨*•.¸.•¨*•.

Mörker och stjärnklar natt bryts snart av ljus
Och plötsligt nu som förr
Med färger från en dröm
Så ser vi himlen åter dansa

.•¨*•.¸.•¨*•.¸.•¨*•.

Välkommen till vårt officiella vinterevent 2020 som är en direkt callback till norrskenseventet 2014.

Det vi fick bevittna då …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Affiliates

Qu x Devils valpar

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Himalaya

Himalaya

Spelas av : Zara

Qu x Devils valpar Empty
InläggRubrik: Qu x Devils valpar   Qu x Devils valpar Emptyons 28 apr 2021, 21:39

Ja ni läste rätt. Det kommer födas små tabu-valpar till följd av ett kort möte mellan Himalaya och Umbra där flocktillhörigheter aldrig kom på tal. Ingen tragisk kärlekshistoria som får våra hjärtan att brista, men något som ändå kan komma att skapa mycket drama mellan fiendeflockarna i framtiden om det kommer ut i ljuset. Observera att denna kull inte är resultat av någon våldtäkt eller liknande.

Valparna kommer att födas in i Qu och deras första tid i livet kommer kantas av mycket kärlek och trygghet från familjen och flocken. De kommer dock att födas under en tid då det finns mycket sorg, oro och ilska i flocken, delvis orsakat av Umbra

Man kommer såklart kunna gå över till Devils senare om man vill, men hur eller när låter vi tiden och rollspelen utvisa.

Föräldrarna

Qu x Devils valpar Himalaya_by_moonphanter-dak6j6g

Himalaya
• 50% Stäppvarg, 25% Nattvarg, 25% Gråblod
• Medelstor - 67 cm
• Har krafterna Telepati och Elektricitet

Utseende i släkten: Övervägande svart grundfärg med vita och rosa/lila tecken. Mycket ränder. Man/lugg går att ärva.
Ögonfärger: Turkos, grön, blå.

Qu x Devils valpar Umbra_2021_v1

Umbra
• Renrasig Stäppvarg
• Medelstor - 72 cm
• Har krafterna Snabbhet och Skuggor
• Är pseudo-melanistisk

Utseende i släkten: Väldigt typiska stäppvargar med gyllenbruna/gulaktiga fällar och mycket fläckar/rosetter.
Ögonfärger: Orange, gul, brun.

Om valparna
• Kullen kommer inte bli överdrivet stor, troligen kring 3-4 valpar, varav jag kommer spela en själv.
• Valparna kommer vara 75% stäppvargar och kommer till största delen likna stäppvargar i speciellt kroppsformen. De har även en liten del nattvargs- och gråblod från morfar. De kommer alltså att ses som stäppvargskorsningar.
• Önskar att de rosa/lila tecknen hålls till ett minimum på valparna. I övrigt är det fritt fram att blanda fläckar, ränder och färger från föräldrar och nära släkt.
• Mankhöjden på valparna kommer vara mellan ca 65-75 cm.

• Krafter de kan få, rangordnade efter hur troligt det är att de kan få dem:
Mycket troligt: Snabbhet, Skuggor, Elektricitet, Telepati, Vind
Relativt troligt: Övriga mentala krafter, Yttre mörker, Raseri, Solkraft
Mindre troligt: Ljud, Yttre ljus, Inre mörker

Alla typiska stäppvargskrafter och de flesta krafterna i släkten är alltså fair game, där de som finns inom nära släkt har större chans att dyka upp än andra. De kommer inte att kunna få gift som kraft då Himalaya ej ärvde giftvargsattributet från sin far, utan endast har en liten högre resistens mot gift.

• Namntema kommer vara Star Wars planeter, vill helst att ni tar namn från namnlistan här under, men vill ni väldigt gärna ha ett annat namn från samma tema så är jag inte omöjlig.

Anaxes
Arkania
Atollon
Castilon
Chandrila
Corellia
Dathomir
Esseles
Felucia
Iridonia
Kamino
Korriban
Malachor
Nevarro
Pasaana
Selonia
Serenno
Thyferra
Zygeria

Övrig info
• Som vanligt så vill jag nämna att om du av någon anledning inte vill behålla din valp så tar jag gärna tillbaka den för att försöka hitta en ny spelare istället för att den skulle få dö alldeles för tidigt. Eventuellt att den får bli en NPC i flocken. Detsamma gäller om valpen aldrig startas ordentligt/blir inaktiv under en väldigt lång period innan den fått en ordentlig chans. Annars är det såklart fritt fram att göra vad ni vill med eran karaktär.
• Håll saker och ting inom rimliga gränser. Fråga gärna om ni är osäkra över något. Jag kommer främst ha hand om kullen så kontakta mig vid frågor och funderingar.

Fridens liljor~
/Zara och Kreft

Senast ändrad av Himalaya den tor 29 apr 2021, 11:30, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Himalaya

Himalaya

Qu x Devils valpar Empty
InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar   Qu x Devils valpar Emptyons 28 apr 2021, 21:41

Detta är vad jag har kommit fram till om min valp än så länge. 

Namn: Devaron/Pasaana
Smeknamn: Devi, Dev/Saana
Kön: Hona
Krafter: Ej bestämt, eventuellt mentala
Personlighet: Ej bestämt
Utseende: 
Qu x Devils valpar Laya_x_UmbraR2

Crew
Umbra

Spelas av : Kreftropod

Qu x Devils valpar Empty
InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar   Qu x Devils valpar Emptyons 28 apr 2021, 22:10

Och här är den kära fadern vars största bidrag till Numoori än så länge varit random kids. Så länge alla inblandade är consenting adults så är han alltid tillgänglig ;)

Jag har, som vanligt, inte plats och kommer inte ta en valp. Men det stoppar mig inte från att designa. Inget kan stoppa mig från att designa. Så här är några design förslag på möjliga Himalaya/Umbra valpar Rawr

Design 1: Svart
Svart bas, ännu svartare rosetter och prickar, och lite blekgula till vita fläckar och ränder på gumpen.

Design 2: Guld-svart
Svartbrun bas med gult huvud och creme ben. Svarta prickar och några svarta rosetter. Lite creme mönster in över det svarta.

Design 3: Pseudo-melanistisk
Gulorange bas med svarta fläckar, prickar och rosetter som pga pseudo-melanism blivit väldigt många och växer ihop med varandra till en svart rygg, där en hint av fläckar syns.

Tack för mig Rawr :flower4:

(Kingdom Hearts)
Lupin

Lupin

Spelas av : Bubbah

Qu x Devils valpar Empty
InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar   Qu x Devils valpar Emptyons 28 apr 2021, 22:53

Namn: Atollon el Nevarro(mest troligt Varro)
Kön: Mest troligt hane eller en tik(som ser sig som hane)
Krafter: Skuggor 
Personlighet: Rak, vräker ur sig precis som han tycker och känner. Kan ses som kall och hård men skulle ge sitt liv för sina nära och kära. Ogillar orättvisa
Utseende: Väldigt mörk i grunden med mörka och ljusa fläckar, lite lila inslag i vissa fläckar kring skulderbladen, vita ränder(vet inte riktigt hur och var). Ärvt som mors långa emolugg med lite rosalila inslag i topparna. Gula ögon med blåa inslag

Emopojken trampar in

Senast ändrad av Lupin den tor 29 apr 2021, 12:08, ändrad totalt 1 gång
Himalaya

Himalaya

Qu x Devils valpar Empty
InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar   Qu x Devils valpar Emptytor 29 apr 2021, 10:47

Lade till 7 namn till namnlistan så det finns lite mer att välja på  Sip

Qu x Devils valpar Empty
InläggRubrik: Sv: Qu x Devils valpar   Qu x Devils valpar Empty

Qu x Devils valpar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: OOC ::: :: Sök, Adoptera, Planera :: Planering-
Hoppa till: