Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 179 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 179 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Rianex-Valpar! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Rianex-Valpar! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Rianex-Valpar!

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Iriea
Iriea 
Död 

Spelas av : Skruk | Död

InläggRubrik: Rianex-Valpar!    sön 12 aug 2018, 16:32

Hallihallå! Även om Folk har fulla listor och det har dykt upp en annan mycket efterlängtad kull så tänkte jag locka med ännu en kull!
Kullen är då Mellan Rialea och Phenex. Jag vill också lägga vikt på att detta är den enda Kullen Phenex, av IC anledningar, någonsin kommer få, och den sista kullen, också av IC anledningar, som Rialea kommer få.

Alla karaktärer är länkade i respektive namn, snor delvis upplägg ifrån Nino-tråden :))

Men litet info om själva Kullen då:
Kullen kommer fostras av sin syster Iriea, och hennes spökkompanjon Alfdis kommer också vara emd under uppväxten. Detta för att Rialea kommer dö i samband med födseln(hur återstår att se ;p)
Det kommer vara en liten kull på max tre valpar, och eftersom jag och Roselife/Harblin tar en varsin så finns det alltså bara En valpplats ledig.
Om ingen vill ha någon blir det helt enkelt en liten kull på två valpar.
Det är Inte först till kvarn så var inte rädda för att göra en anmälan  :fingerguns:

Info om Alfdis och Iriea:
För att ni ska få en uppfattning om de som ska fostra dem tänkte jag skriva kort om dem, så man lättare kan bygga på personlighet när man funderar.

Iriea är en relativt ung varg som är uppväxt i, den nu upplösta, flocken Occultos. Där hon var stöpt efter deras ideal. Oavsett om hon aktivt tänker på det eller inte så visar hon oftast inga känslor, och ser dem för det mesta som en svaghet. Hon kan vara sträng och kan te sig något monoton, med en mask av likgilitighet som oftast klär anletet.

Alfdis är en andevarg som dog i hennes unga tonår, rent mentalt är hon... udda för att säga det på ett snällt sätt. Hon ler oftast alltid, oavsett egentlig sinnesstämmning och skrattar i tid eller otid. Helt galen helt enkelt. Cheshire cat i vargform.

Om föräldrarna:

Phenex:
• Gråblod
• 98cm i manken
• Inre Mörker och Energi som kraft
• Har brun bas med svarta tecken som går över rygg, lår, nacke hela hans huvud och ner på framsidan av halsen, samt på frambenen, upp till amrbågen, och bakbenen upp till hasen. Han har även diverse vita tecken, öron, tassar och under ögonen. Vita fält på nos och mage. Ögonen är vita, och hjässan krönts av mörka horn på några centimeter i längd.

Rialea
• Skuggvarg
• 86cm i manken
• Skuggor och Smärtförnimmelse som kraft
• Svart med lila i nacken, öcer skuldror och hals, samt bakbenen upp till hasen. Även lila tecken runt ögonen. Orangea Ögon.

Övriga krafter i släkten:
I Phenex linje finns det litet allt möjligt bak i släkten, då han är en så grov blandning, men närmast är väl Energier. Fråga helt enkelt om du vill ha något så går det att kika om det skulle funka!

Namntema:
Det enda egentliga är att vi helt vill ha korta namn på inte mer än 2 till tre stavelser. Men både jag och Nea har namn baserade på Lea, då Iri skulle hedra henne. Skulle även kunna tänkas att Iriea döper sina syskon efter andra varger hon värdesätter ifrån Occultos, som Shady, Blair, Valerie(npc) och dylikt, Finns även en chans att hon skulle kunna hedra Alfdis för all hennes hjälp.

Vad förväntas av valpspelaren?
• Kontaktbar, vi kräver inte fläckfri aktivitet, vi båda har väldigt sporadisk aktivitet själva, men vi vill gärna att det går att få tag på dig som spelar valp, även när du inte är aktiv. Så att man kan disskutera vad som händer om man inte orkar rolla allt.
• Valpen ska helst inte bli större än föräldrarna, även om det finns anlag för större vargar bak i släkten
• Vi vill inte att valpen dödas, speciellt inte på ett sätt som skulle kunna förhindras av Iriea, vill du av någon anledning inte längre spela valp tar jag gärna tillbaka valpen och letar en ny spelare.

Även om jag inte förväntar mig många intresserade på grund av fulla listor så hoppas jag någon vågar sig in och ta en valp, skulle vara super kul! Glad
Iriea
Iriea 
Död 

InläggRubrik: Sv: Rianex-Valpar!    sön 19 aug 2018, 01:35

Efter att ha Finurlat litet mer på min egna Valpbulle tänkte jag posta litet info, kan komma att uppdateras och editas in ny info

Namn:
Leani
Kön: Hane/Non-binary
Personlighet: Pillar litet fram och tillbaka så återkommer när jag helt bestämt mig~
Utseende: Brun med Lila ton, mörkare huvud, undersida av svans, mage och ben. Mörkast nyans längs med ryggen med två "utskott" på vardera sida om skuldrorna, samt samma nyans på tassar och nos. Vita markeringar som en triangel över ryggen, med en cirkel i. samt Vitkantade ögon och vita "ögonbryn". Röda ögon.
Bild
Kraft: En sorts Telepati som gör att dem kan styra smådjur, oftast fåglar, inget större än kråkfåglar. | Empati/Känslor
Övrigt: Funderar på om dem ska vara Non-binary eller FtM, men vill ha dem någonstans på Trans-spektrumet <3
Tilaqiia
Tilaqiia 

Spelas av : Skruk

InläggRubrik: Sv: Rianex-Valpar!    ons 02 jan 2019, 23:08

Eftersom det inte är mycket intresse(och för att jag sparkat på min syster om hennes Valp) tänkte jag skriva att valparna snart ska födas(ska skriva ett långt sammanfattnings inlägg som gör att de får spelas sen) och därför stängs snart tråden
Eller ja... den kan ses som öppen fram tills dess att jag skrivit inlägget.
Pösss på er alla <3 :fingerguns:
Caedes
Caedes 

Spelas av : LiljaTheAlmighty

InläggRubrik: Sv: Rianex-Valpar!    fre 04 jan 2019, 23:18

Nu har jag velat i någon dag och well.. jag är intresserad och spela en valp om tid fortfarande finnes. :3
Tilaqiia
Tilaqiia 

Spelas av : Skruk

InläggRubrik: Sv: Rianex-Valpar!    lör 05 jan 2019, 00:03

Knåpa ihop info och sånt så kan vi kika på't!! c':
Ska avsluta en annans karaktärs historia och knåpa ihop  ett inlägg för de karaktärerna som involverar valparnas historia innan vi kan spela dem, så än finns det tid!
Caedes
Caedes 

Spelas av : LiljaTheAlmighty

InläggRubrik: Sv: Rianex-Valpar!    lör 05 jan 2019, 00:36

ooh vad kul! Jag har funderat lite under de här dagarna och det här är väl vad jag kom fram till:

Namn:  Rina / Reya
Kön:  Tik
Personlighet:  Har inte riktigt bestämt mig hur jag vill att hon ska vara så jag tänkte ni kanske kan hjälpa mig lite med valet? :3
1.  Formad efter både Iriea och Alfdis, något malplacerad när det kommer till hur man ska reagera på känslor. Inombords har hon svårt att kontrollera sig själv och vad hon ska tycka och tänka i ung ålder. När hon blir vuxen kommer hon vara lite oberäknelig. Är hon glad är hon JÄTTE glad, är hon ledsen är det som jorden ska gå under, men för det mesta är hon lugn. Hon vill ha frid, lugnt och tryggt runt sig. Det man vet är säkert. Skrattar ofta på fel ställe och kan inte riktigt hålla sina tassar i styr, klumpig och lite burdus.
2. Väldigt känslokall, känner för det mesta bara hat och ilska mot alla okända som möter hennes väg. Något gick snett när hon föddes/uppfostran (?) så hon avsaknar helt den positiva känslospektra. I ung ålder följer hon dom anvisningar hon får eftersom hon inget annat vet, men i vuxen ålder när hon börjar utforska mer och börjar förstå att det inte är normalt att vara som hon är blir hon något av en rebell och vill skapa kaos. Allt för hennes egna vinning går hem, dansa efter hennes noter. Att titta på andra och hur dom beter sig är lite av en hobby hon har.

Båda två är tankar under utveckling så synpunkter och förslag är mer än välkomna!

Utseende:
 Svart/lila päls med vita strumpor, vit underkäke som går ner över bröstet i ett V. Funderar på om hon ska ha horn eller inte. Orangea ögon.
Kraft:
1. Energi | Förhöjd hörsel
2. Inre mörker | Förhöjd Syn
Övrigt: Tänker mig att hon blir ca 80cm i mankhöjd i vuxen ålder.
Abraxas
Abraxas 
#blessed 

Spelas av : Älg

InläggRubrik: Sv: Rianex-Valpar!    lör 05 jan 2019, 12:58

Hyperjobbig älg på ingående! Vet att Zara pratat om att hornen är hypersällsynta, och att valparna i Shiva/Akuma-kullen inte fick ha dem pga att Phenex redan har dem.
Har för mig att Ijin var den enda i hela släkten som hade dem, så de är inte ett vanligt förekommande element. Men kolla med Zara hur det ligger till, hon har mycket bättre koll på det där än vad jag har

Fridens kaktusar på er alla <3
Ethanimero
Ethanimero 
NPC 

Spelas av : Skruk | NPC

InläggRubrik: Sv: Rianex-Valpar!    lör 05 jan 2019, 14:10

Inte jobbig alls Älg <3
Har skissat ett utseende som inte har horn c':
Så ingen fara här inte, har bara fortsatt diskussionen via Discord istället för i tråden!

:fingerguns:
Abraxas
Abraxas 
#blessed 

Spelas av : Älg

InläggRubrik: Sv: Rianex-Valpar!    lör 05 jan 2019, 14:13

Smooches  Rawr
Iriea
Iriea 
Död 

InläggRubrik: Sv: Rianex-Valpar!    tor 04 apr 2019, 00:02