Pågående Event
Senaste ämnen
» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Idag på 22:44 av Sigrid

» Tårarnas Fristad [Ikaros]
Idag på 21:47 av Herkules

» Levande fossil [P]
Idag på 21:04 av Herkules

» Nämen oj! [P]
Idag på 20:45 av Ghoul

» [LKF] Kristallklart
Idag på 20:36 av Zahari

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Idag på 19:20 av Tolir

» Förlåt mig syster (P)
Idag på 16:46 av Sigrid

» Den som frågar [Öppet]
Idag på 15:32 av Aegir

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 5 gäster. :: 1 Bot

Tolir


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Acula-valpar Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Acula-valpar Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Acula-valpar

Gå ner 
+3
Fiamma
Saskia
Naphula
7 posters
FörfattareMeddelande
Naphula
Naphula 
Crew  

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Acula-valpar    mån 16 jan 2023, 19:55

Naphula och Ace träffade på varandra i Lövskogen kort efter att Nula flytt undan Kaiwood efter sin moders död. De klickade med varandra nästan direkt och en kort men intensiv romans spirade mellan dem under en tid trots att de tillhörde varandras fiendeflockar. Men verkligheten kom ikapp dem och de behövde återvända till sina flockar, ovetandes om att det skulle vara sista gången de skulle se varandra då Ace kom att berövas om livet kort därefter. Nula hade dock blivit dräktig.

Föräldrarna

Acula-valpar Naphul10

Naphula
• Gråblod
• Stor – 86 cm
• Har krafterna Is och Metall

Utseende i släkten: Svarta och bruna färger med mycket vita tecken, ofta snirkliga.
Ögonfärger: Röd, vit, svart.

Acula-valpar E1gNcVZ

Ace
• Gråblod
• Mycket stor – 102 cm
• Hade kraften Fysiskt kraftfält

Utseende i släkten: Övervägande grå färg i olika nyanser med röda, gyllene och vita tecken.
Ögonfärger: Blå, röd, gul. Tvåfärgade ögon förekommer i form av ringar runt pupillerna som har en annan färg än resten av irisen.

Om valparna
• Valparna kommer födas in i och vara medlemmar av Lykoris.
• Kullen kommer inte ha någon förutbestämd storlek, utan det beror helt på antalet intresserade. Jag och Vic ska kanske ha en var, men vi har inte bestämt oss helt.
• Valparna kommer vara gråblod då båda deras släkter består av en salig blandning av raser.
• Valparna kommer inte att kunna bli månvargar eller få månkrafter då Ace inte ärvde någon måntatuering från sin mor.
• Mankhöjden på valparna kommer vara mellan ca 90-100 cm.
• I Naphulas släkt finns det en genetisk sjukdom som påverkar kroppens förmåga att ta upp näring. Dessa valpar blir alltid blekt grå eller vita, svaga, sjuka, sterila och i det närmaste kraftlösa. De lever sällan längre än till ung vuxen ålder. Detta går att ärva, men ser helst att inte mer än max en valp får sjukdomen.

• Krafter de kan få, rangordnade efter hur troligt det är att de kan få dem:
Mycket troligt: Is, metall, kraftfält, energi
Relativt troligt: Elektricitet, helande, solkraft, ljud, eld, kyla, värme, inre mörker, yttre mörker, mentala krafter, immunitet
Mindre troligt: Dimma, skuggor, teleportering, styrka, snabbhet

• Namntemat är Quarians från Mass Effect och vi vill att ni tar namn från namnlistan här under:

Adas
Alarei
Azhana
Daro
Gerrel
Hilo
Idenna
Kaziel
Koris
Mered
Nedas
Neema
Novarra
Raan
Rannoch

Rayya
Seeto
Selai
Shala
Shio
Siyah
Tali*
Tonbay
Uriyah
Usela
Yaska
Veetor
Xen
Zaal
Zorah

* Nula skulle endast döpa en hona till Tali om denne påminde om Kali till utseendet.

Övrig info
• Som vanligt så vill vi nämna att om du av någon anledning inte vill behålla din valp så tar vi gärna tillbaka den för att försöka hitta en ny spelare istället för att den skulle få dö alldeles för tidigt. Eventuellt att den får bli en NPC i flocken. Detsamma gäller om valpen aldrig startas ordentligt/blir inaktiv under en väldigt lång period innan den fått en ordentlig chans. Annars är det såklart fritt fram att göra vad ni vill med eran karaktär.
• Kullen kommer mest troligt inte att födas innan uppdateringen för Kraftfält har kommit upp, då det kan vara ganska relevant. Det borde inte dröja allt för länge då det mesta är klart, men det kommer nog ta någon månad till, så det är ingen vidare stress med kullen.
• Ni behöver inte nödvändigtvis ha plats för valpen just nu för att ansöka, bara ni vet med er att ni inom en hyfsat snar framtid har möjlighet att spela den.
• Håll saker och ting inom rimliga gränser. Fråga gärna om ni är osäkra över något.

Fridens liljor~
/Zara och Vic


Senast ändrad av Naphula den mån 16 jan 2023, 21:04, ändrad totalt 1 gång
Naphula
Naphula 
Crew  

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Acula-valpar    mån 16 jan 2023, 20:09

Skiss på min valp  leggy

Namn: Quarian
Smeknamn: Ari/Rian/Ian, får se vad som fastnar IC
Kön: Hane
Krafter: Fysiskt kraftfält | Eld eller telekinesi
Personlighet: En individ som är påhittig, nyfiken och äventyrslysten. 
Fick lite för mycket Qu-gener så har egentligen en lite för snäll själ för Lykoris. Han kommer försöka dölja det och hatar därför att bli kallad Qu för att han inte vill ses som svag. 
Kommer nog ofta stänga in andra i burar med sitt kraftfält när han får nog av dem eller vill spela dem ett spratt. 
Kommer nog vara nyfiken på vem hans far var pga att han känner sig lite malplacerad i Lykoris och familjen och kommer försöka hitta honom/hans släkt som lite äldre. Eventuellt få en inre konflikt över hur han vill vara. 
Utseende:
Acula-valpar Ace_na10


Senast ändrad av Naphula den tis 09 maj 2023, 20:14, ändrad totalt 3 gånger
Saskia
Saskia 
 

Spelas av : Zoey


InläggRubrik: Sv: Acula-valpar    mån 16 jan 2023, 20:14

Älskar allt med denna kull men jag tar nog ändå tillbaka min ansökan, tror inte jag kan ge tillräckligt till denna kull tyvärr men kommer följa den och se hur allt utvecklas!


Senast ändrad av Saskia den lör 21 jan 2023, 21:36, ändrad totalt 12 gånger
Fiamma
Fiamma 
NPC 

Spelas av : Bellz | NPC


InläggRubrik: Sv: Acula-valpar    mån 16 jan 2023, 20:42

<3

Spontant

Namn: Zorah
Smeknamn: Zo
Kön: Hona
Krafter: Helande, Immunitet (?)
Personlighet: När hon är valp är hon busig och påhittig och kvick. Särskilt när hon inser att hon har "bra läkekött".
Utseende:
Acula-valpar Acula


Senast ändrad av Fiamma den ons 18 jan 2023, 23:15, ändrad totalt 10 gånger
Muriel
Muriel 
 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Acula-valpar    mån 16 jan 2023, 21:12

Kommer mest troligt inte ta en.
Känns inte försvarbart att enbart (mer eller mindre) skaffa en till karaktär för att namntemat är 10/10 Satisfied Pachas(TM). Men jag kommer ändå kasta lite preliminär info på er.

Namn: Reegar
Kön: Hane
Krafter: Ljud & energi/is
Personlighet: Har ingen aning. Lykoris får sätta sin prägel på honom.
Utseende: Mörk. Inte särskilt spexig och mer dov i färgerna. Kommer utseendemässigt brås mer på mammas sida av släkten. Eftersom att jag älskar Kalis syster Ushas design funderar jag på att testa något liknande.
Övrigt: Talar monotont och höjer sällan rösten på grund av sin ljudkraft och känsliga hörsel. Tycker folk att han pratar tyst är det deras eget fel att de inte lyssnar ordentligt :)
Naphula
Naphula 
Crew  

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Acula-valpar    tis 09 maj 2023, 20:12

Då vi känner att kullen snart kan födas så tänker vi sätta en sista anmälningsdag den 15/5.


Valparna behöver definitivt inte vara helt färdiga tills dess, så det behöver inte stressas om det är någon som kommer vilja anmäla sig nu i mot slutet. 

Vi har även planerat att skapa ett NPC-syskon som kommer vara adopterbar i framtiden, så det finns chans att komma in i kullen vid ett senare tillfälle också.
Qvittra
Qvittra 
 

Spelas av : Ash


InläggRubrik: Sv: Acula-valpar    ons 10 maj 2023, 01:31

Lägger skamlöst in en liten intresseanmälan här med <3

Namn: Hilo
Kön: Hane
Krafter: Yttre mörker och is 
Personlighet: Vill vara självständig men är en mammas pojke varesig hon vill eller ej. Har fått hennes kylighet. Han kommer ha en stark flock- och familjekänsla. Kommer förakta de han anser lägre stående men ogillar onödigt dödande. Har dock en the end justifies the means-mentalitet vilket eventuellt skapar inre konflikter i framtiden. Tendens att ta till övervåld i lek. Gillar utmaningar men försätter sig ibland i situationer han inte kan hantera och blir förbannad när det sårar hans stolthet. Har resting bitch face. Vill växa upp och bli en viktig tillgång för flocken. 
Mankhöjd: 98 cm
Utseende: 
Spoiler:


Senast ändrad av Qvittra den fre 12 maj 2023, 15:51, ändrad totalt 3 gånger
Iridonia
Iridonia 
NPC 

Spelas av : Zoey | NPC


InläggRubrik: Sv: Acula-valpar    tor 11 maj 2023, 11:56

Okej, lägger skamlöst tillbaka min ansökan haha men förstår om ni prioterar andra! 

Namn: Rayya/Siyah
Kön: Hona
Krafter: Elektricitet & Mental immunitet
Personlighet: När Rayya blir upprörd så blir hennes päls statisk och pekar rakt upp. Hon har svårt att koncentrera sig och blir lätt distraherad av annat, vilket gör att när hon använder sin kraft elektricitet så råkar hon ofta skada sig själv eller andra. 
Utseende: Acula-valpar Aculav10


Senast ändrad av Iridonia den mån 15 maj 2023, 23:52, ändrad totalt 3 gånger
Ayira
Ayira 
 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: Acula-valpar    mån 15 maj 2023, 23:34

Okej, jag är inte helt 100% sure om jag är redo men kastar in en utifall att  Rawr

Namn: Adas
Kön: Tik
Krafter: Is och Inre mörker(inte helt säker men låter som en cool kombo till hennes personlighet.)
Personlighet: En dryg, kaxig, bortskämd och högljud tik som kommer göra sig hörd om hon inte får som hon vill. Rätt intelligent, om än det är svårt att tro ibland. Hon tänker bara inte som alla andra. Har svåra attitydproblems och tvekar inte att säga som hon tycker eller tänker. Inte speciellt snäll och gillar inte direkt någon, knappts ens hennes syskon. Tar inte åt sig, hur mycket spö eller tillsägelser hon än får, det gör oftast henne bara mer arg, frustrerad och utåtagerande. När hennes inre mörker tar över så blir hennes humör ännu värre och hon tänker allt annat än klart. Har hon lugna stunder, ja absolut men oftast är hon bara en elak dryg sak. Passar inte detta in på vad ni har tänkt er eller önskar så får ni säga till ^^
Utseende: Någon av Vics snirkel om det är okej  Sip intensifies
Naphula
Naphula 
Crew  

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Acula-valpar    tis 16 maj 2023, 11:30

Tråden är nu avslutad!

Alla som anmält sig kommer få spela en valp, samt att vi kommer ha en NPC. Så det blir 7 valpar totalt.

De kommer att födas inom kort.
 
Acula-valpar
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Dimitrij-valpar ∠( ᐛ 」∠)_
» Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯
» Rasrena valpar!
» Ev. valpar?
» Karian-valpar!
Hoppa till annat forum: