Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 18 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 18 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
RaganaxManvarg valpar! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
RaganaxManvarg valpar! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 RaganaxManvarg valpar!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
avatar
Abrac 
 

Spelas av : Feffie


InläggRubrik: RaganaxManvarg valpar!    mån 27 maj 2019, 14:09

Hej på er alla! :D
Jag har en raganavarg vid namn Opala som jag så gärna vill ska ha valp och jag har skapat en valp som kommer komma inom en snar framtid, men så kom jag på att jag kan se om någon fler vill ha valp? ^^
Jag tänkte att fadern är ett one night stand (om nu vargar har det, men vi låtsas det nu) och att han är manvarg
Hennes unge heter Abrac.
Så är det någon som vill rolla valp med mig? ^^


Senast ändrad av Abrac den mån 27 maj 2019, 15:23, ändrad totalt 2 gånger
Kaato
Kaato 
Utvandrad 

Spelas av : Ink | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: RaganaxManvarg valpar!    mån 27 maj 2019, 14:26

svettas   sorri

ville inte skriva i tråden men hmm.. jag har lite frågetecken kring hur ragana+stäppkarg=kalak.. :o
tänkte mest att manvarg/kalak är en ras som redan spelas på sidan

:hands-l: leggy

ber om ursäkt för att jag är annoying af! ;-;
avatar
Abrac 
 

Spelas av : Feffie


InläggRubrik: Sv: RaganaxManvarg valpar!    mån 27 maj 2019, 14:43

Finns den rasen? O:
Jag har läst både här på rassidan och på wikin, men hittar inte något O.O

Jag försökte tänka hur raserna skulle passa bäst till Abracs utseende ^^'
Kaato
Kaato 
Utvandrad 

Spelas av : Ink | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: RaganaxManvarg valpar!    mån 27 maj 2019, 14:58

Jaa jo det är väl ingen specifik ras, så, men MPh hade ju Cuywendz som fick en del valpar; Kilah, Öhld m.fl. 
Amon-Ra är ytterligare en (well ja korsning) - så jag skulle säga att det är en, på sätt och vis, etablerad ras ändå? ^^'
Tänker att det blir svårt att Abrac ser ut som en manvarg även om pappan skulle vara renrasig kalak. Opalas drag bör framträda på något sätt tänker jag.. Men jag är inte rätt person att prata om det här med egentligen, hänvisar till Crew, på Discord mayhaps! ^^
avatar
Abrac 
 

Spelas av : Feffie


InläggRubrik: Sv: RaganaxManvarg valpar!    mån 27 maj 2019, 15:09

Aha, okey o: jag har ingen koll alls på alla karaktärer så vet knappt vilka du menar ^^''

Jag hade tänkt sätta horn på honom från raganagenen, men ah o.o
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: RaganaxManvarg valpar!    tis 28 maj 2019, 14:26

Hej hopp kommer in här lite!
 
Som Ink skrivit så är Manvarg (eller Kalak) en ras som redan spelas på sidan av flera spelare, däribland mig själv. Det finns ett par raser och varglika djur som är tillåtna att spela på Numoori, men som i dagsläget inte står listade på rassidan. Du kan högst upp på rassidan se en notis om att en del raser saknas eftersom att vi i Crew jobbar på att uppdatera och slå samman en del raser, och flytta info till vår wiki-sida.
     Det står också i början av rassidan att om du vill spela något som inte stämmer in på de uppskrivna raserna så vill vi att du kontaktar Crew i forumet och frågar om tillstånd att spela detta. Du kan också läsa om det på vår FAQ, under punkten "Kan min karaktär se helt ut som ett annat djur?" Fråga hellre en gång för mycket innan du väljer att spela en ras eller ett djur som inte står skrivet på rassidan, då det tilltänkta djuret kanske inte är godkänt. Exempelvis så är det okej att spela Räv, trots att räven inte är ett vargdjur, medan det troligtvis inte skulle godkännas att spela en karaktär med intryckt Mops-ansikte, trots att mopsen är i släkt med vargen. I det här fallet behöver du dock inte oroa dig, eftersom att Manvarg (kalak) är godkänt att spela :)
 
 
Vi i crew skulle också vilja uppmärksamma Raganan i rummet.
Som du kan läsa på rassidan så är Vren (och ragana, som är en variant av vren) den enda rasen som inte kan skapas som en korsning. Vrenkorsningar kan bara födas av spelade karaktärer på sidan. Detta är en regel som Crew och spelare gemensamt har satt, eftersom att vrenen är tänkt att vara en ras som är väldigt mån om sitt rena blod. Korsningar är därför väldigt ovanliga.
     Självklart är det okej att skapa valpar efter sina egna karaktärer, och det är helt okej att ha en NPC partner eller förälder till sin karaktär. Problemet i det här fallet är just att Opala är en ragana. Jag vill gärna förklara lite här så att både du och andra spelare är med på hur vi i Crew tänker. Jag vill också att du vet att det här inte är riktat mot dig, utan något vi behövt ta upp i Crew eftersom att vi upptäckt att det här öppnar upp ett möjligt loophole i reglerna.
     Eftersom att Opala, som i det här fallet är den enda spelade föräldern, är en knappt startad karaktär så hamnar vi i en gråzon där den nya valpen nästan blir en nyskapad karaktär utan spelade föräldrar. Det öppnar för ett loophole där det skulle vara lätt att skapa en vren, ge den en korsad valp, och sen döda föräldern och på så vis kringgå regeln om att korsningar måste ha spelade föräldrar. För att undvika det här loopholet så måste vi tyvärr säga nej till att den här korsningen sker i nuläget. När och hur korsningar kan skapas är något vi behöver diskutera mer om i Crew, men det kommer bero på omständigheterna. Som nämnt i just det här fallet så är den enda föräldern en knappt startad karaktär, vilket gör att valpen nästan blir en nyskapad korsning utan spelade föräldrar.
 
Vi hoppas att du förstår.
 
Om det är hornen du specifikt är ute efter från raganan, som jag får lite uppfattningen av från det du skrivit, så vill jag passa på att nämna att du kan skapa en Drakargkorsning med exakt samma typ av horn. Drakargen har inga regler om korsningar, och kan ha väldigt varierande horntyper, så vill du ha just hjorthorn på din karaktär så kan drakarg passa perfekt för det! :)
 
Fridens liljor~
/Crew

Opala
Opala 
 

Spelas av : Feffie


InläggRubrik: Sv: RaganaxManvarg valpar!    tis 28 maj 2019, 16:25

Aaah, okey, jag förstår!
Ber så mkt om ursäkt, ska komma ihåg det till nästa gång ^^'
 
RaganaxManvarg valpar!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯
» Snö [Giv-valpar]
» Ev. valpar?
» Rasrena valpar!
» Inavlade valpar ♥
Hoppa till annat forum: