Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Fångad bland skuggorna
Idag på 15:31 av Adena

» [LKF] Kristallklart
Idag på 14:21 av Zahari

» Din order (P)
Idag på 13:27 av Auronthius

» [LKF] Lacrimosa
Idag på 11:54 av Zahari

» [LKF] Ska du ha nåt eller?
Idag på 11:05 av Zahari

» Hopp om en morgondag
Idag på 10:03 av Hedvig

» Felsteg [Orion]
Idag på 02:33 av Orion

» Is i blodet [Varya]
Idag på 00:56 av Oru

» Ingen lämnas kvar
Igår på 23:54 av Lev

Vem är online
Totalt 9 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 8 gäster. :: 2 Botar

Torbjörn


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
WAMI-VALPAR!!! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
WAMI-VALPAR!!! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 WAMI-VALPAR!!!

Gå ner 
+5
Lirio
Shiva
Nisha
Hewa
Wami
9 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: WAMI-VALPAR!!!    lör 26 okt 2013, 18:58

Jag skrev bara Wami i titeln för ja... Hon kommer få en dubbelkull. :PJag vet inte hur många som har tjuvkikat i rollet mellan Wami och Shiva men det slutade i alla fall med att han tvingade sig på henne. SÅ det blir valpar där. MEN när Wami kom tillbaka till flockens revir så mötte hon på sin älskade Lihai och ja. Hon var med honom med. Så det blir en BUBBELKULL.

Det blir 2 valpar efter Shiva. Och de kommer spelas av mig och Emmsa.
Och Emelie som spelar Lihai ska spela en valp efter Lihai.

Och jag tänkte då... OM det finns intresse... Vilket några har visat... att det kan bli 2 valpar till med Lihai som far. Så att det blir 3 valpar efter Lihai, och 2 efter Shiva.

Lihai är en underbar individ och han kommer bli en lika underbar pappa. Valparna kommer födas i Trinity och Lihai och Wami kommer ge dem all kärlek de kan. Så en lycklig valptid kommer de ha i alla fall. ^_^ Sen kan ju vad som helst hända. Men det skulle göra Wami och Lihai väldigt lyckliga om valparna ville stanna kvar i flocken. De är ju ledarparets valpar. ^_^

I alla fall.
Krafter man kan få efter Lihai är: Elektricitet och Telepati. Eld och Silver kan de få med. Lihai kan lägga till om hon kommer på mer. :3

Efter Wami kan de få: Jord, Gift och Skuggor.
Och eftersom giftvargs-generna hos Wami är starka så borde valparna ha gift som en av krafterna. Eller i alla fall vara födda immuna. Vet inte om man kan få det godkänt som en del av deras gener och inte som en kraft. :P

Och Wami och Lihai är båda goda och vänliga vargar som vill allas bästa. :3 Men båda har ju mörka gener med. :PMen kanske kan föräldrarnas kärlek ändå få valparna att välja ljuset?

Ehm... FÄRGER! Vilka färger kan valparna få då?
Wami är ju svart med blå tecken, hennes mor var svart och lila... tror jag. x3 Vet inte längre. Systern är svart och lila i alla fall och brodern är... mörkgrå? Svart? med gröna tecken. Och fadern är svart och vit.
Lihai är grå. Ljus. Hans mor är svart och vit???? Ehmm. Vilken koll jag har. xD Eldfärger kan förekomma med då Lihai's mor har det i luggen. Vet inte hur fadern där såg ut alls. :3
Ögonfärg är helt valfritt. :3

Hm.. Ja, Det finns alltså plats för 2 valpar till. Med LIHAI som far. ^_^ Finns det intresse?
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    lör 26 okt 2013, 21:03

Aaaw, jag som ville ha en Shiva-bebis :c Haha, Hewa får hjälpa till att uppfostra ungarna istället (A)
Nisha
Nisha 
Demon 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 10:12

jag är nästan sugen på att spela en valp, bara för att det borde bli Nishas barnbarn xD men nej, jag ska inte spela mer än de jag har.

Om det var några frågetecken, så är de en svart grund och lila/rosa teckning som Wami ärvt anlag av från nisha, tillsammans med lysande giftvargs ögon ;D 

De som vill spela på starka giftvargs-gener ska också tänka på att starkare giftkrafter kan, men måste inte, resultera i att eventuella andra krafter 'förstörs' och inte kan uttryckas ;D  Wikian har tonvis med info om giftvargen http://numoori.wikia.com/wiki/Giftvarg

Lycka till med skapandet! Jag kanske återvänder när jag funderat mer på om jag vill spela en eller ej ;D


Senast ändrad av Nisha den sön 27 okt 2013, 11:00, ändrad totalt 1 gång
Nisha
Nisha 
Demon 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 10:13

Inflikar att Nisha sitter och WTF:ar under tangentbordet över att hon håller på att bli mormor x'D
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 13:54

[Måste testa den nya svarsrutan under inläggen. :O]

Hewa: Det räcker som sagt med 2 Shiva valpar. Men skulle bli väldigt glad om fler visade intresse för en Lihai-valp. Som sagt så är Lihai med en väldigt fin individ. Och han är barnbarn till Mivria och Malvado. :3

Nisha: Det vore kul om du ville ha dig ett Nisha-barnbarn. :3 hihi. Min lilla skit skulle dock finna det intressant om han mötte på mormor-spöket när han kommer till Kaiwood.

EDIT: Kan lägga till med att OM ni vill ha en valp som inte har gift som kraft så är det helt okej för de föds i så fall med ett högre motstånd mot gift för att klara tiden i Wami's mage. Men att de när de sedan är födda tappar det här motståndet då de inte längre utsätts för gift.
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 14:07

Jo, men.. Shiva är cool cx Förstår att två räcker dock, och det skulle vara kul - även om jag inte är intresserad - om fler spelar Lihai/Wami valpar :3
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 14:11

AHA!

"Shiva är cool" *citaterar*

Nu kan jag somna med ett leende på läpparna ikväll <3 xD
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 14:30

Om ingen är intresserad så får det bara bli en Lihai-valp och då kan ju valparna födas mycket snabbare. :3 Vi vill alla valpspelare att de ska födas så fort som möjlit. :3 hihi
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 14:32

Men Hewa, nu är det så att jag är i liten av en svacka i mitt rollspelande, så det är inte alls säkert att jag kommer fästa mig så mycket vid denna valp. Är peppad nu, men det är inte säkert att jag förblir det. Och ifall jag inte orkar ha kvar henne, kan du få adoptera henne. Lovar inget nu, men säger bara att det finns en liten möjlighet ^^

Dessutom kommer Shiva säkerligen att våldta en massa andra i framtiden också :'D xD
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 14:35

Men han är ju cool, haha x3
--
OM, så skulle jag jättegärna göra det :'D  
--
...x'D
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 14:36

Shiva är en baby-maker. xD
Lirio
Lirio 
Död 

Spelas av : Nickie | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 15:12

jag skulle kunna tänka mig att spela en av Lihais valpar.
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 15:14

Kul. :) Har du några tankar på hur denne ska se ut? Jag har inte nämnt det tidigare men namn är bestämt så att de ska börja på A. Och de ska vara Japanska. :3
Lirio
Lirio 
Död 

Spelas av : Nickie | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 15:19

hade tänkt mig att det skulle vara en hona och pälsen skulle vara i någon blandning av svart,grå och vit. Mer än så har jag inte kommit fram till.
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 15:24

Okee. Det är en fin kombination av färger. ^_^
Wyndbain på Deviantart har wolfmakers där man kan leka med utseende och teckning tills man hittar något man gillar. :3
Och jag har inte sagt ja till att du får spela än. Men jag är väldigt nyfiken på dina idéer. :) Lihai är med i bestämmandet av rollare med. Men jag tror inte det ska vara några problem. :3
Lirio
Lirio 
Död 

Spelas av : Nickie | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 20:47

Om jag får spela en av vaplarna så hade jag tänkt mig att den skulle se ut såhär.Blev inte något svart men fick med gråt,vit från Lihai och sedan en blåa färg från Wami. De tre strecken ska likna de tre streck som Wami vid svansen. Jag hoppas att det blev bra och om ni tycker att något borde ändras så är det bara att säga till.
Aiko betydde "beskydd" och tyckte att det var fint och det är på japanska.


Senast ändrad av Lirio den ons 20 nov 2013, 17:15, ändrad totalt 3 gånger
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 21:26

Jättesöt. :D Ska det vara en hane eller en hona? Jag ger dig ett JA till den här i alla fall. ;)
Lirio
Lirio 
Död 

Spelas av : Nickie | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 21:40

Jag hade tänkt mig att valpen skulle vara en hona om det går bra?
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 27 okt 2013, 22:50

Mys. ^_^ Av mig får du tillstånd att spela den. ;) Lihai har mycket IRL tror jag så hon kikar in när hon har tid. :3 Men jag tror inte hon har något att invända med. Och jag spelar ju morsan så jag kanske har liiite mer att säga om saken. (A) Jag tycker i alla fall att Lihai ska få många vackra valpar. hihi.
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    tor 31 okt 2013, 13:03

Hur går det med dessa små? Är som taggad till tusen, mwihihi :'3
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    tor 31 okt 2013, 13:21

Ja nu är det 2 Shiva-valpar och 2 Lihai-valpar. Fast det är bara Shiva-valparna som är skapade. Och finns det inte fler intresserade så blir det bra med 4 valpar. :3 Och när jag är hemma igen så ska jag starta flockmötet. Sen skulle det vara kul att rolla en tjockis-Wami i alla fall i ett roll. :3 SEN SKA VALPARNA FÖDAS!!!
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    tor 31 okt 2013, 14:34

Valparnas mormors spelare approve:ar och önskar lycka till ;D Mormodern själv WTFar fortfarande under tangentbordet så kommande stavfel kan skyllas på henne c:
Akira
Akira 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    lör 02 nov 2013, 16:53

Tack mormor. :D Min lilla fluff vill möta Nisha senare. :3

Här är min valpis i alla fall. Böt namnet. (A) Det är fortfarande Japanskt och börjar på A i alla fall. :3 Och längtar tills han kan börja rollas. x3
Wami
Wami 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 17 nov 2013, 17:01

Ingen mer intresserad av valp då?
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: WAMI-VALPAR!!!    sön 17 nov 2013, 17:07

Blev så sugen på en valp att jag inte kan motstå xd
*räcker upp handen* Jag vill ha en ;)
 
WAMI-VALPAR!!!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Maybe its over? [Wami]
» Så mycket mer -Wami-
» Do you feel it? [Wami]
» (Avslutat) Wami är död
» Anthem [Wami]
Hoppa till annat forum: