Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Idag på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 15 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 15 gäster. :: 2 Botar

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Hej hopp! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Hej hopp! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Hej hopp!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Sraosha
Sraosha 
Ängel 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Hej hopp!    fre 08 dec 2017, 14:59

Hej allihopa! Det var jättelängesedan jag rollade här, och jag tänkte nu ge mig på ett nytt försök med Sraosha och en ny karaktär: Sholeh!

Är medveten om att jag har missat en hel del, och så har även Srao med sin stora familj ;_; Har inte helt följt med i händelseförloppet men har familjen splittrats så lät nog Sraosha inte det hända i första taget! Tänker mig att något kan ha hänt henne. Om någon har förslag så skriv gärna, men tänker att Sraosha säkert kan ha insjuknat och magrat, och att någon händelse (vilda djur, en annan karaktär etc?) orsakade splittringen. Och Srao vill såklart återse sina kära barn! En god/neutral flock åt henne skulle inte heller sitta helt fel!

Planen för Sraosha är att hon kämpar för överlevnad och gör allt för att inte svälta, och blir upphittad av Nanook. Därefter är jag öppen för planer av alla dess slag!

Och angående Sholeh, så har jag inga större planer. Är öppen för det mesta! Fiender, kompisar, en hona han kan dejta! En flock, kanske? Har ni egna förslag så skriv bara! :'D

Mvh Bob!
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Hej hopp!    fre 08 dec 2017, 15:11

Hon kan ju alltid joina IA, känns som att det kan passa henne :fingerguns: 
Säg till om du vill veta mer.
Sraosha
Sraosha 
Ängel 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Hej hopp!    fre 08 dec 2017, 22:24

Oh ja IA skulle vara perfekt! Do tell me more! Rawr
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Hej hopp!    fre 08 dec 2017, 22:51

"Isil Anar är en diplomatisk flock där alla anses ha samma värde, om än den faktiska makten ligger hos alfa, beta, och vargar med utmärkande titlar, där alfan i slutet har sista ordet. Flocken är i grund och botten en demokrati där allas röst räknas, även ner till unga sådana (till viss del)."

Ett litet utklipp från flockens OOC-forum, där det finns hur mycket information som helst att ta del av. Flocken fungerar som en fristad för vargar som vill eller behöver dem, med enda krav att vargen i fråga ska sköta en uppgift (om den kan, och utefter förmåga). 

Det står massor i forumet om du vill hänga på!

Du får om du väljer att gå med välja själv hur hon ska göra det, om det bara ska påstås att hon gått med tidigare, eller om vi ska rolla någonting officiellt. Det får då gärna vara i dåtid då saker är i rörelse och det verkar passa Sraoshas tidslinje, även Ronias :)

Ledare är egentligen Black, men Ronia är General och har en del att säga till om. Jag och Evelina är överrens och vi hjälps åt med "casting" av vargar, det räcker alltså att hon träffar Ronia inledningsvis.

Vad tycker du? Hur ser det ut för Sraosha?
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Hej hopp!    fre 08 dec 2017, 23:50

Välkommen tillbaka Bobcat!

Är det något jag kan så är det vad för saker som pågår på Numoori! Här kommer en sammanfattning av läget! :'D

Jag vill minnas att du var med under Shendu-eventet? Så jag sammanfattar därifrån!

Event:
Info om det senaste eventet finns att läsa på Historia-sidan! Du kan hitta den antingen via "Se senaste eventen" länken i Pågående Event rutan (över Senaste ämnen), eller via Om Numoori --> Historia. Längst ner på Historia sidan finns länkar till alla de senaste event-sidorna! De senaste nu har varit:

Dimmeventet och Shendu-mysteriet (två parallella event)
Sensommar/Höst 2015. Resultaten av dessa två event ledde sedan till nästa event.

Zombie eventet
Hela 2016 och in i början av 2017. Här finns en sammanfattning av resultatet av Zombie-eventet: (Länk). Jag tror att det var i samband med det här eventet som Sraoshas valpar kom att splittras och spridas över landet, men jag är inte helt hundra.


Nyheter och uppdateringar:
Om du har missat några av våra senaste uppdateringar så hittar du våra nyhetsinlägg under Nyheter i OOC forumet. Lite snabbt sammanfattat så ser det ut såhär:

Höstnyheter 2016
Mest noterbara är att Status/Kraftmängd har tagits bort från sidan.

Zombie Eventet avslutas!
Samma som länkat ovan. En sammanfattning av resultatet av eventet. Mer info finns på eventsidan.

Ändringar på medlemslistan
Vi gick igenom och uppdaterade så att alla spelarnamn nu syns i Medlemslistan! Spelarnamnen syns nu även under karaktärernas avatarer i alla inlägg i forumen, på efterfrågan från medlemmarna.

Nya platser och vandringsleder!
Kartan har som följd av många händelser runtom i landet (eventen, Nordrikets framfart, Månvargar som bygger tempel, etc etc) uppdaterats med nya platser och officiella vandringsleder! Mer info om varje plats finns i respektive områdesinfo. Du kan hitta länkar till de aktuella områdena på kartsidan!

► Nya smileys!
:default:  Usch  Glad  Rawr  Nej  :fingerguns:  Både i forumet och i chatten!

► Uppdaterade raser!
Flera av sidans raser har fått uppdaterade bilder och info! Och fler uppdateringar är på gång! Vi rekommenderar att läsa igenom infon om era spelade raser på nytt.

► Uppdaterade områden!
En del områden har fått uppdaterade bilder och till viss del uppdaterad info. Bland annat har Raukakekedjan fått ny bild, och Eldskogen har både uppdaterad bild och info! Sacrari stavas numera officiellt med bara ett "i".

► Demoner och Änglar sidan har uppdaterats med två nya demoner. Mer uppdateringar kommer.

► "Flockar" i huvudmenyn länkar nu till flockkartan.
Mer info har lagts till om såväl spelade flockar som officiella NPC-flockar!


Flockar och Flockhändelser:
Devils hänger kvar i Blodbergen. De har lyckats hitta och döda Fiero, efter mycket om och men, men detta är inte allmänt känt. Du kan läsa rollet här (länk)

Draugai har haft en inre kris. Aisu dog tillsammans med Fiero, och kom alltså inte hem igen. Tezuka tog över ledarrollen i Aisus frånvaro, men efter att Tez och Iwaku hittat Aisus kropp och de bekräftat att Aisu är död så har Iwaku återtagit ledarrollen. Draugai fick besök av Exodus och Malphas, och flockens medlemmar har fått erbjudande att följa med dem istället. Det rollspelet hittar du här (länk)

Isil Anar har absorberat flocken Trinity och alla ingår nu i Isil Anar. De bygger ett stort tillhåll i Lövskogen.

Jägarna har råkat på fler vampyrer. Sånt som händer. Allmänt drama. Spelarna som är medlemmar svettas.

Nordriket har anlagt ett Spa(tm) i Eriinari (Islagunen, en officiell plats). De står också för anordnandet av de tre zombiejagar-utposterna runtom Ken-Yak. De har spridit information om Islagunen och välkomnar alla vandrare att komma till platsen för att möta andra vandrare, byteshandla, få info om zombierna, eller bara få en bit mat och vila upp sig under sin resa. Hielo är och hälsar på hos TBB.

Qu har tillfälligt bosatt sig i Byoomi. De har haft värsta valp-boomen, med nya valpar såväl från inom flocken som räddade efter Treonthas bortgång i samband med Zombie eventet. Sleazoid och Achilles delar ledarrollen. Exodus och Malphas lämnade flocken för att själva dra iväg och slåss.

TBB har problem. Flera medlemmar har dött av zombie-viruset även efter att de blev räddade av Moriko. Shiva vet inte hur han ska hantera det. Ingen vet hur de ska hantera det. De har besök av Hielo från Nordriket.


Oooooch det är det mer allmänna jag kommer på på rak arm! Där har hänt massor för individuella karaktärer, men det här är det som mer påverkat flera, eller rena uppdateringar av sidan och info! Hojta gärna om där är något du undrar över, så kan säkert jag eller någon annan här hjälpa till att fylla i luckorna med vad som hänt eller vad som händer :')

Hoppas det hjälper!
Fridens!
/MPh
Nanook
Nanook 
Död 

Spelas av : Ink | Död


InläggRubrik: Sv: Hej hopp!    lör 09 dec 2017, 00:06

Ronia skrev:
Det får då gärna vara i dåtid då saker är i rörelse och det verkar passa Sraoshas tidslinje, även Ronias :)

För mig går det iaf jättebra att rolla dåtid kring det som hände innan Srao ev går med i IA men elina skriv till mig sen när du kan
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Hej hopp!    lör 09 dec 2017, 12:40

Dåså! Du får bestämma lite själv vart hon ska ha gått med, om hon virrat iväg till Lövskogen, eller hittats i anknytning tex Eldskogen, Numoorislätten. Ronia och Black reste över slätten under en tid som kan ha varit runt då Sraosha tappade bort valparna, du får välja själv helt enkelt (:

Om du väljer sistnämnda så kan hon möta Ronia själv och så ber jag Evelina lägga till Sraosha i flocken, inga problem.
Sraosha
Sraosha 
Ängel 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Hej hopp!    lör 09 dec 2017, 13:59

Ronia: Det låter faktiskt riktigt passande! När Sraosha väl fått vänja sig vid flocklivet kan hon säkert vara till mycket nytta och utföra en uppgift. Vilken anar jag blir upp till ledningen att bestämma! :'D Jag rollspelar gärna fram någon sorts offeciell introduktion. Hon kan absolut ha börjat ströva sig bort mot slätten, eller utkanten av Eldskogen till och med. Det sistnämnda alternativet låter särskilt passande, så kan vi köra en liten träff mellan Sraosha och Ronia! :'D

MP: Wow alltså TACK så mycket för sammanfattningen! Den var till jättestor hjälp!  Glad  Ska läsa igenom alla informationssidor en extra gång så klart men nu är jag med i svängarna igen! 

Nanook: Startar ett roll strax då för Sraosha och Nanook! Tänker mig att Srao träffar Nanook innan hon joinar IA, så kan händelseförloppet ske i den ordningen :'D
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Hej hopp!    lör 09 dec 2017, 19:40

Okej, blir bra det. Börjar jobba på en start : )

EDIT: Fråga, kommer Sraosha vara i dåligt skick när Ronia och hon träffas?
Sraosha
Sraosha 
Ängel 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Hej hopp!    lör 09 dec 2017, 19:55

Absolut! :'D jaa hon är säkert på bättringsvägen men är ännu försvagad vid laget då de möts!
 
Hej hopp!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Tom på hopp [Kolzak]
» Sinande hopp
» Strimmor av hopp [P]
» Spår av hopp
» Hopp [Haqim]
Hoppa till annat forum: