Pågående Event
Senaste ämnen
» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Vi som återstod [Varikset]
tis 17 sep 2024, 19:52 av Varikset

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Inte idag heller [Astrid]
mån 16 sep 2024, 21:06 av Astrid

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

» VE20: Im not the kind of sick that you can fix [Duva]
tor 12 sep 2024, 19:33 av Bambra

» Krona av sten
tis 10 sep 2024, 19:30 av Muriel

» Utan spår (P)
tis 10 sep 2024, 06:07 av husnain11221

Vem är online
Totalt 5 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 5 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Hål i mitt hjärta [Molok] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Hål i mitt hjärta [Molok] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …


 

 Hål i mitt hjärta [Molok]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Nomë
Nomë 
 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Hål i mitt hjärta [Molok]    tis 17 sep 2024, 20:22

När de nådde Numoorislätten hade de delat upp sig, hon och Molok, för att kunna täcka mer mark i sitt sökande. Trots löftet om att återförenas efter bara ett par dagar hade Nomës hjärta känts tungt och ihåligt när hon fortsatte åt sitt håll. Var det inte hon som hade lovat att aldrig mer lämna Moloks sida? Ändå tvingade hon sig att fortsätta, tvingade sig att skjuta undan oron och katastroftankarna. Lÿs behövde henne också, och hon hade bara ett par ögon trots allt. Hon kunde inte hålla koll på alla hela tiden, hur gärna hon än ville. Vid sin sida hade hon Åska och Mörkö, och deras närvaro gjorde att Moloks frånvaro blev lite lättare att bära. Det var som att ha små delar av honom hos sig trots allt.
    Inte lång tid efter det att de skilts från Molok hade hon fått syn på något i det höga, gulnade gräset. Hjärtat dundrade i bröstet när hon skyndade fram för att se efter, och sedan – stannade det. Nomë frös i alla sina rörelser. En fruktansvärd, förlamande kyla lade sig över henne, och lungorna glömde hur man andades. Hon glömde allt; Åska och Mörkö, Molok, Bael som också var ett borttappat orosmoment. Plötsligt såg hon ingenting omkring sig utom det som vilade i gräset framför henne.
    Det var ett vargskelett, av storleken att döma en ung varg; benen var små och blankputsade av regn och solsken. Om det bara hade varit detta hade Nomë kanske kunnat övertyga sig själv om att det inte var Lÿs, att det måste vara någon annan ungvarg – men runt omkring benen låg också vita, lockiga pälstussar. Det var dotterns päls; sådana lockar kunde bara tillhöra Lÿs.
    Nomë hade sjunkit ner på marken intill skelettet, och med nosen begravd i en av pälstussarna hade hon sedan blivit liggande så i ett och ett halvt dygn. Hon hade gråtit tysta tårar tills de tog slut, sedan hade hon vrålat rakt ut tills rösten blev alltför svag för att bära, och efter det hade hon bara legat utmattad och orörlig intill dotterns vita ben och mumlat ord in i marken. Förlåt mig. Förlåt mig. Förlåt mig.
    Någonstans var hon medveten om att hon förmodligen skrämde Åska och Mörkö. Ibland återvände hörseln till henne så pass mycket att hon kunde höra deras ängsliga röster som frågade vad de skulle göra. Nomë kunde inte svara. Hur skulle hon veta vad de skulle göra? Hon hade ingen aning. Då och då fick hon lust att morra åt dem att sluta fråga, eller ge sig iväg och låta henne sörja ifred. Men hon hade inte ens energi nog till att lyfta huvudet. 
    Vid ett tillfälle i den dimmiga sörja som var hennes medvetande noterade hon att Mörkö talade till henne om någonting, någonting han hade hittat. Ett namn. Bael. Det tog en stund för Nomës hjärna att göra kopplingen mellan namnet och den bruna fakarg som var barnens farfar. Var han också död? Alla dog, tänkte hon cyniskt. Vi måste berätta för pappa. Vi måste gå nu! Men hon kunde inte. Kunde inte lämna Lÿs. Förstod de inte det?
    Till slut verkade Mörkö ha bestämt sig för att ta saken i egna händer; han var där och sedan var han inte där, vilket måste betyda att han hade gått för att hämta Molok själv. Nomë kunde fortfarande inte röra sig, fast en del av henne kämpade för att göra det – Mörkö fick inte gå själv, det visste hon, hon måste skydda honom – men hon kunde inte. Så hon slöt bara ögonen igen och lät honom gå.
 
Hål i mitt hjärta [Molok]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Molok
» Nu kan jag vila [Molok]
» Jagad av skuggor [Molok]
» För dig dödar jag dem [Molok]
» Mot framtiden [Molok]
Hoppa till annat forum: