Pågående Event
Senaste ämnen
» Genom döda ögon [Rakel]
Idag på 13:03 av Varya

» Mysstund [P]
Idag på 11:52 av Kokhanok

» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
fre 26 apr 2024, 22:12 av Hedvig

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

Vem är online
Totalt 12 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 11 gäster.

Sleazoid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
För dig dödar jag dem [Molok] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
För dig dödar jag dem [Molok] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 För dig dödar jag dem [Molok]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: För dig dödar jag dem [Molok]    sön 12 jan 2020, 14:34

"Vad har hänt?" Blairs ton var så skarp att den skulle kunnat skära genom metall. Han hade stannat i öppningen in till det lilla rummet, och krökte klorna ner i stenen så hårt att det krampade. Han kände sig blek och skakig. Rasande.
     Framför honom stod Molok, och han var skadad. Inte nyligen - kanske några veckor, men såren var långt ifrån fullt läkta och det syntes att det fortfarande smärtade honom. Blair studerade honom med intensiv blick och försökte ignorera hur blodet pulserade högre och högre i öronen. Andas in och ut, fick han påminna sig innan han fortsatte.
     "Vem eller vilka gjorde det här?" Den här gången var Blairs ton silkeslen, men inte särskilt mjuk för det. Han stod blickstilla.
Molok
Molok 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: För dig dödar jag dem [Molok]    sön 12 jan 2020, 20:29

Förvånat såg Molok mot öppningen. Han hade förväntat sig Nomës fagra gestalt i dörröppningen som så många gånger förut, men istället var den ersatt av en större, mer snarlik hans egna. Det var knappt att han kunde tro sina ögon, och det ryckte lätt i hans mungipor när han kunde höra broderns röst.
    Långsamt tog han sig närmare Blair. Trots att det hade gått veckor sedan den oväntade attacken, värkte såren fortfarande. Dem hade läkt saktare än vanligt.
    “Se vad katten släpat in”, skrockade han lågt, innan hans korta skratt avbröts av ett kraftigt hostande som sedan övergick till ett smärtsamt grymtande av såren runt munnen. Kanske försökte han dölja det faktum att han varit så nära döden med sitt lättsamma beteende, men trots det kunde hans oro synas där, djupt i hans blick.
    “Det var en samlad trupp. Kom från ingenstans”, svarade han och slog sig ned med en hög suck. Han nickade åt Blair för att han skulle göra detsamma. “Deras ledare var en mörk fakarg. Inte för att det är något att gå på, men.”
     Det ryckte lätt i hans mungipa, innan ett seriöst ansiktsuttryck spred sig över hans sargade anlete. “Hade det inte varit för Nomë..." 
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: För dig dödar jag dem [Molok]    sön 12 jan 2020, 21:15

Det ryckte till i Blairs mungipa, men ett leende lyckades inte bryta igenom de mörka molnen. Han försökte fokusera på Moloks ord, men det gick knappt. Molok gav vaga beskrivningar, och det var inget signalement. De båda visste det. Men de hade varit flera, och de hade nästan tagit Molok ifrån honom. Blair hade svårt att andas, och han sköt om och om ifrån sig bilden av en annan som blivit attackerad av flera. Brodern hade haft tur, för så slutade det långt ifrån alltid.
     Blair satte sig lydigt ner, men kroppen var spänd och käkarna så hårt hopbitna att det gjorde ont.
     "Hade det inte varit för Nomë..." Blairs röst var skrovlig när han tog till orda efter en kort paus.
     "Jag borde varit här." Molok hade nästan blivit en till i mängden av dem han förlorat, som han hade kunnat rädda. En till av dem som i slutändan var Blairs fel, Blairs ansvar att de inte levde längre. "Förlåt mig." Han hade blanka ögon, men lät inga tårar falla. Istället drog han bara in sin bror i en hård omfamning och klamrade sig fast vid hans hjärtslag och bröstkorg som höjdes mot Blairs egen. Inte död, inte död.
Molok
Molok 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: För dig dödar jag dem [Molok]    sön 12 jan 2020, 21:40

Molok skakade långsamt på huvudet vid broderns ord. Det var inte Blairs ansvar att se till så att han inte hamnade i knipa; inte Nomës heller för den delen. Dock visste han att om rollerna varit ombytta - hade han med all säkerhet reagerat likadant.
    “Det finns inget att be om ursäkt för.” Hans röst var låg, och precis när han skulle tala igen hade Blair tagit de sista stegen mot honom. Omfamningen kom plötsligt, men Molok lät sig omslutas av broderns kärlek och tryckte honom hårt intill sig. 
    Det var inte förrän nu Molok insåg hur mycket han faktiskt saknat honom, och långsamt drog han sig undan efter några minuter av tystnad.
    “Jag klarar mig alltid.” Han mötte sin brors blanka ögon och log försiktigt för att försäkra sig om att han var okej trots att hans yttre talade emot det. Kanske kunde han försöka få Blair på andra tankar. “Berätta nu, hur har din resa varit?”
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: För dig dödar jag dem [Molok]    mån 13 jan 2020, 16:50

"Jag klarar mig alltid." Tills den dagen du inte gör det. Blair bet ihop hårdare, men besvarade leendet.
     "Helt okej", svarade han ärligt. "Vi får se hur det blir med den här handeln." Han kunde inte dölja ett roat leende. Det var ingen hemlighet att Molok kanske inte var så genuint intresserad av handel. Tanken var en viktig påminnelse som bara gjorde Blair ännu mer medveten om vilken bror han hade. "Så jag tänker att vi lägger det på is tills vidare. Om det är okej med dig alltså?" Blairs leende blev ett flin.
Molok
Molok 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: För dig dödar jag dem [Molok]    mån 13 jan 2020, 19:42

"Så jag tänker att vi lägger det på is tills vidare. Om det är okej med dig alltså?"
    Det ryckte i hans mörka läppar när han nickade. Handelsidéen hade aldrig varit särskilt intressant för honom, utan det hade mer varit för att visa sitt stöd som broder och vän.
    “Oavsett vad, så håller vi ihop.” Hans röst var skämtsam, men seriös. Om de delade upp sig igen, visste Molok att de båda skulle gå och oroa sig för varandra. Och skulle de komma någon vart, fick det inte hindra dem.
    En kort suck lämnade honom samtidigt som han mötte sin brors blick. “Se på oss, så långt ifrån vad vi en gång var.”
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: För dig dödar jag dem [Molok]    ons 15 jan 2020, 19:53

"Vi håller ihop", upprepade han. Det fanns inte på kartan att Blair skulle släppa Molok ifrån sig, inte nu när de precis funnit varandra igen. Den andres konstaterande fick Blair att skratta till, och det stod nog klart för dem hur lyckligt lottade de egentligen var. De behövde ha tag i varandra, för tiden kunde enkelt rinna dem ur händerna.

[Avslutat.]
 
För dig dödar jag dem [Molok]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Det som inte dödar
» Kärleken som dödar mig
» Du dödar med ett leende [Yargol]
» Vi är för alltid [Molok]
» Jag dödar dig om du hånar mig [Ivo] [SLan]
Hoppa till annat forum: