Hon stod kvar, struntade i hans morrning. Den betydde ingenting, mer än att han vägrade visa sin underlägsenhet. Det var okej. Lammen försökte visa sig starka, det var okej. Dumdristigt och ändå på något sätt hade det en viss heder i sig. Han hade tur. Som träffade henne. Hon tyckte synd om honom den dagen han träffade någon av de andra. Om han hade oturen att göra det. Hon flinade åter igen mot hans ord.
- Till skillnad från dig behöver jag inte mer än så.
Svarade hon honom spydigt tillbaka. Kanske skulle hon visa honom. Öronen spetsades vid tanken och hon funderade ärligt över saken i några sekunder innan hon viftade bort tanken. Hon backade sedan, svepte till med svansen och studerade honom under tystnad en liten stund till. Hennes uttryck återgick till det neutrala, med ett svagt och vänligt leende som lekte på hennes mörka läppar.
- Jag hoppas för er egen skull att ni slipper träffa en annan av min sort under er livstid.
Sa hon bara. För hon visste att de sällan skonade, så som hon gjorde. Kanske Even. Hon visste inte. Hon kände honom inte tillräckligt för att avgöra hur han levde. Hon hade faktiskt inget emot Abraxas, deras samtal hade varit intressant. Roande till och från faktiskt. Blicken tog sig emot himlen. Det fanns mycket tid kvar. Men hon hade egentligen inte mer tid åt att stå här.
- Ta hand om dig Abraxas.
Orden var välmenande. Hon kände inget agg emot honom. Någon dag skulle han säkert växa upp och förstå. Vad han tyckte om henne spelade egentligen ingen roll. Hon var bara nyfiken på vilka flockens medlemmar var. Hon ville få en uppfattning om dem, så många som möjligt om hon kunde. Hon blinkade och mörkret omfamnade hennes svarta siluett när hon näst intill ljudlöst tog sig ifrån platsen.