Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 16 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 16 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Sraosha x Sacheverell! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Sraosha x Sacheverell! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Sraosha x Sacheverell!

Gå ner 
+6
Capheus
Kali
Achangra
Blair
Ronia
Sraosha
10 posters
FörfattareMeddelande
Sraosha
Sraosha 
Ängel 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sraosha x Sacheverell!    tis 22 sep 2015, 18:18

Hej alla glada !

Jaa då är det så att Sraosha ska bli mamma! Ensamstående mamma. Sachie får inte komma i närheten xD

De som redan reserverat platser står listade nedan. Även om kullen ser ut att bli relativt stor så finns det möjlighet för extra platser om det är någon som känner att de vill ha en valp!

Sraosha är på resande fot och kommer föda valparna i en lya någonstans norrut på en säker plats och uppfostra dem på egen hand. Därefter, när de är gamla nog att lämna lyan, kommer resan förmodligen att fortsätta. Det lär bli en del grupproll, så var beredda på det! Dock kräver jag inte att man ska vara superaktiv, det finns ju ett liv där ute också xD

Sraoshas primära kraft är kyla och den sekundära är raseri.
Sacheverells krafter är dimma/rök

Belobog (morfar) hade kyla/iskrafter och raseri
Sasha (mormor) hade eldkrafter


Sacharie (farfar) hade vind
Bethell (farmor) hade metall

Så här ser kullen ut för tillfället! 

1. Agamok - hane (rollspelas av Titan)
2. Roe - ?? (rollspelas av Johannes)
-. Ursa - hona (rollspelas av Ink)
-. Azya - hona (rollspelas av Alice)
-. Pollux - hona (rollspelas av The Harbinger)
-. Capheus - hane (rollspelas av Skruk)
7. Sirius - hane (rollspelas av Bellz)
-. Assar - hona (rollspelas av Embla)
-. ?? - ?? (rollspelas av Joliah)
9. Aurora - hona (rollspelas av Elsa)

När ni vet, kanske ni som har reserverat valp via PM kan underrätta mig om namn, kön och kraft i den här tråden? 8D

Och vill någon ha hjälp med design är jag till förfogande B) ;D


Senast ändrad av Sraosha den tor 24 sep 2015, 12:40, ändrad totalt 6 gånger
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    ons 23 sep 2015, 09:47

Jag är onödigt sugen på en sån här valp. Huhu. Ska tänka lite till.
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    ons 23 sep 2015, 10:10

Ta en Julia. Ta en. Så kan vi tönta runt.
Achangra
Achangra 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    ons 23 sep 2015, 12:04

Jag är också löjligt sugen på en valp! Ska fundera ett tag för har redan så många karaktärer!
Achangra
Achangra 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    ons 23 sep 2015, 13:13

Okej jag vill ha en om jag får!

Har inget namn än men funderar på något fornnordiskt typ Assar eller Oddur. (är medveten om att detta är manliga namn)

Tänker mig en valp som är född med kvinnligt kodade kroppsdelar men har en ickebinär könsidentitet, alltså en hen, varken hona eller hane.  (tror jag, ev blir det bara en hona)
Personlighet tycker jag är väldigt svårt att säga utan att rolla fram det, men tänker mig en lite försiktigt h*ne som gillar att titta på och uppleva nya saker men gärna på lite avstånd sådär.

Har skissar ihop en liten design, skulle älska om du kunde rita hen Bobcat!
Here they go iaf:
Sraosha x Sacheverell! 2lclpph
Sraosha x Sacheverell! 2va08zq

Mest nöjd med 2:an haha, den första är bara för att man ska se ordentligt vilka färger hen har i ansiktet!

Kort beskrivning av utseendet då: Mycket inspirerat av räv och killingar, har ärvt sin faders blå ögon och tecken i ansiktet men med moderns bleka haka med mer orangea färg. På kinderna och sidorna av ansiktet skiftar pälsen i rosa så det ser ut lite som att hen rådnar (<3) På huvudet har hen lite längre päls som ändå är ganska kort och väldigt krullig, likt ett afrohår som går i färgerna orange, rosa och lite gul. Detta lite länge hår går även ut på nacken och skuldrorna, men hänger inte ner något utan krullar bara uppåt. Hela hens päls har ärvt mammans lockighet, förutom på benen där pälsen är slät. Tassarna är dock väldigt krulliga och pälsen mellan tårna sticker upp i ett enda stort virravarr. Benen är mörkt mörkt bruna nästan svarta men pälsen på tassarna har inslag av orange, rosa och gult. Svansen är yvig och krullig men betydligt kortare än moderns. På hals och mage, ganska långt upp på sidorna, har hen samma bleka färg som på hakan. Svansen går också i den bleka färgen på undersidan med inslag av orange på ovansidan och rosa och lite lite gult i hela pälsen. På huvudet har hen två par horn, ett par små nästan svarta killinghorn i pannan som kommer växa hela hens liv och ett par typiska bruna bockhorn bakom öronen som går upp runt hens kinder och som bara kommer växa lite under hens liv. Hen har också inslag av blekare blek färg (haha) på hals och mage och insidan av benen och även i öronen. Öronkanten är rosa medan själva öronen är orangea, bakpå öronen har hon också ärvt sin moders uppochnervända V-tecken.

Åh, hoppas verkligen på att jag får ha denna valp, kram på er och fridens liljor och allt det där <3


Senast ändrad av Achangra den ons 23 sep 2015, 19:25, ändrad totalt 1 gång
Sraosha
Sraosha 
Ängel 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    ons 23 sep 2015, 17:54

Åhhh så fin !! Klart du får ha valpen! Och jag ritar hen gärna! :'D Säg bara till när du bestämt vilket namn du vill ha :'D skriver in som hona som biologiskt kön då, även om jag är medveten om den ickebinära könsidentiteten 8D Vad roligt med så stort intresse, detta ska bli så roligt att rollspela!

Tänker mig att valparna kommer födas om ca 2 veckor ish irl, hade tänkt rolla lite kort om Sraoshas graviditet först :'D ;D
Achangra
Achangra 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    ons 23 sep 2015, 19:32

Åh va kul!!! : D
Det är två så otroligt fina vargar som ska bli föräldrar så det är inte så konstigt att det finns ett stort intresse! Jag har uppdaterat infon om Assar som jag bestämt mig för att hen ska få heta nu!
Så pepp på denna kul!! Och va roligt att de föds så snart c:

Funderar på krafterna is och eld till hen.. Och är så spänd på att få se de andras planer o hur de tänkt sig valparna :D
Sraosha
Sraosha 
Ängel 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    ons 23 sep 2015, 22:20

Jag är också peppad! Blev en oväntad men lycklig vändning till slut på Sraoshas resa i Numoori ;U; <3

Is och eld är en cool kombination! 8D
Kali
Kali 
Crew
Död 

Spelas av : Zara | Död


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    ons 23 sep 2015, 22:45

*sprattlar in lite random*

Tänkte bara nämna att denna kullen härmed (om antalet förblir detsamma eller högre) har slagit rekordet för största kull på Numoori genom tiderna!

Kali och Izheeli håller numera en delad andraplats på åtta valpar vardera.

Så, grattis, eller nått xD

Sidenote: Jag är i vanliga fall inte överdrivet förtjust i fakarger/drakarger/vingar in general, men måste säga att de ser riktigt fancy ut c:

*sprattlar ut igen*
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    ons 23 sep 2015, 22:55

Gissa om hon kommer vara tjock, stackars Sraosha xD Har bestämt mig - vill ha en valp!
Capheus
Capheus 
Antagen 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    ons 23 sep 2015, 23:21

Namn: Capheus
Kön: Hane
Krafter: Metall & Raseri
Utseende: Elina och Ink har sett utlägg <3
Men en Orangebrun bas med röd rygg som sakta tonas ut till bas färgen, det röda går en en bit på frambenens framsida och vid handkloven så grå det ut i tre ränder, i pannan går det röda ut i vaga ränder med. Hans haka, hals, mage och underdelen av hans svans är ljus biege nästan vit som också tonas ut i bas färgen. I ansiktet, runt ögonen och ner på kinderna, och på svanstippen har han naturligt vita markeringar. Hans öron går i en vinröd ton med en mörkare kant samt en ljus prick mitt i på baksidan som kantas i samma mörka vinröda färg.
Han har blå ögon. I kroppen är han stor och bastant, Bredare än en vanlig varg. På det har ha extremt mycket päls, lika lockig som hans moders. Den långa lockiga pälsen hänger ner på halsen och bröstet och det är längre mellan skuldrorna än vad det är på sidorna där det är något kortare, men fortfarande inte kort. Hela hans frambens baksida täcks i medel lång lockig päls som ger dem ett tjockare utseende än vad de är, och på bakbenen har han samma sorts tjocka lockiga päls ifrån hasen och nedåt.
Mitt i pannan har en en kort lockig lugg som oftast står på ända. 
Ögonen är vackert isblåa och ramas in av tjocka mörka fransar som ger honom ett mer feminint utseende.
Båda hans öron är vikta ifrån ungefär mitten och hänger över sig själva.
Tre par horn pryder honom, likt sin moder. Ett par mindre i pannan, som inte kommer växa sig längre än några centimeter, ett par skruvade som går ifrån bakom hans öron och viker sig in mot ansiktet och ett tredje par under det andra som går som en våg först ut ifrån huvudet och i en bör in för att sedan åter igen sticka ut åt sidorna med spetsen.
(se avatar för horn referens)
Hans svans är av samma typ som moderns om än något kortare.
Personlighet: Kommer i och med rollspel ~
Övrigt: Trots sitt relativt feminina utseende och sexuella läggning så ska man inte missta honom för att vilja vara en tik, han är och känner sig som en Hane. Även en något lenare och ljusare röst kan bidra till illusionen av att han är en tik vid första anblicken.

Uhuhuuu fick för mig att skriva häär <3<3
Avatar laddas upp typ nu och kan även länka till designen, men då bara hans färgdesign då det är en lineart som inte i närheten har samma kroppsbyggnad
Edit: Design länkad i utseende
Sacheverell
Sacheverell 
 

Spelas av : Merran


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    tor 24 sep 2015, 12:17

Jag älskar den här kullen. Så många fina designer. Den börjar eventuellt bli lite stor så jag säger bara R.I.P. Sraosha
Nej men, stackars tik. xD
Ursa
Ursa 
NPC 

Spelas av : Ink | NPC


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    tor 24 sep 2015, 12:26

Achangra skrev:
Sraosha x Sacheverell! 2lclpph
Sraosha x Sacheverell! 2va08zq

WOW. Jag tycker att du ska lägga upp dessa i profilen tills vidare... De var jättesöta och RIKTIGT snygga även om de var menade som kladd. Älskar att du fick med Sachie-markeringar. ;D
Sraosha
Sraosha 
Ängel 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    tor 24 sep 2015, 12:40

Kali: Wow, vad häftigt ! Tack så mycket 8D Kul med lite fakta där xD Hade faktiskt ingen aning 8D

Ronia: Jaa vad kul! Du är välkommen! 8D skriver upp dig i listan och sen får du gärna svara här på tråden med detaljer eller skicka PM till mig 8D


Rent allmänt så stänger jag nog kullen nu XD 10 kids räcker HAHAH <3

Jättekul med så stort intresse ! 8D Håller på med en familjebild jag ska lägga upp när den är klar c;
Ursa
Ursa 
NPC 

Spelas av : Ink | NPC


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    tor 24 sep 2015, 12:44

pheew
Assar
Assar 
NPC 

Spelas av : Embla | NPC


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    tor 24 sep 2015, 19:20

Ursa skrev:
WOW. Jag tycker att du ska lägga upp dessa i profilen tills vidare... De var jättesöta och RIKTIGT snygga även om de var menade som kladd. Älskar att du fick med Sachie-markeringar. ;D

Åååh tack <3 Ska försöka fixa till dem sen så de ser bättre ut men ja, använder dem tills vidare då :3 Tycker dina bilder på Ursa är sjukt fina 8D

Åh så peppad på att se familjebilden!
Och va kul och häftigt att detta blir största kullen! c: Hoppas alla blir aktiva vargar också :D
Ursa
Ursa 
NPC 

Spelas av : Ink | NPC


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    lör 26 sep 2015, 02:46

Assar. skrev:
Ursa skrev:
WOW. Jag tycker att du ska lägga upp dessa i profilen tills vidare... De var jättesöta och RIKTIGT snygga även om de var menade som kladd. Älskar att du fick med Sachie-markeringar. ;D

Åååh tack <3 Ska försöka fixa till dem sen så de ser bättre ut men ja, använder dem tills vidare då :3 Tycker dina bilder på Ursa är sjukt fina 8D

Åh så peppad på att se familjebilden!
Och va kul och häftigt att detta blir största kullen! c: Hoppas alla blir aktiva vargar också :D

Jösses, man tackar! Vad glad jag blir!  :oops:
Blev så glad nu när jag såg att du lagt upp bilderna <3 SÅ SÖTA. Jag står inte ut, Assar ser för underbar ut. Jag skickade en vänförfrågan också, btw. <3

Familjefoto! Det ska bli så kul att se! (Hohoho, har sett två previews, så taggad är man. På allt.)
Sraosha
Sraosha 
Ängel 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    tor 08 okt 2015, 21:08

FAMILJEBILD WIP

har haft lite redovisningar etc i skolan i det senaste så har fått koncentrera mig på det + nystart av min sida, men här är en WIP bild av familjen ! iaf de jag har utseendet klart för mig XD då är det Ursa och Aurora i famnen och Assar och Capheus på ryggen XD resten av barnen kommer snaaart 8D
Ursa
Ursa 
NPC 

Spelas av : Ink | NPC


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    mån 23 nov 2015, 13:11

Kan vara värt att nämna att ett familjeroll har skapats!

Rollspel
Ursa
Ursa 
NPC 

Spelas av : Ink | NPC


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    ons 15 feb 2017, 00:02

Tycker att vi ska åldra valparna, det har ju gått ett ganska bra tag.. :O 
Elina (Sraosha) sade att det gick bra, när jag pratade med henne om det.
Vad är en lämplig ålder?
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    ons 15 feb 2017, 08:20

Jag har valt att ge Aurora den lite suddigare åldern "ung valp", men tror ni andra har 6-8 år. Vad sägs om... 11-12 kanske? Så kan jag klassa henne som valp och inte behöva gå direkt till ung tonåring xD
Sarabi
Sarabi 
Pensionerad 

Spelas av : Embla | Pensionerad


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    ons 15 feb 2017, 12:33

Jag har satt Assar på 9 år, men det kan väl va dags o åldra lite till. Håller med Elsa om 11-12 typ c:
Ursa
Ursa 
NPC 

Spelas av : Ink | NPC


InläggRubrik: Sv: Sraosha x Sacheverell!    ons 15 feb 2017, 16:44

Då kör vi på 11-12! Jag skriver in det i Ursas profil.
 
Sraosha x Sacheverell!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Eld och vind [SRAOSHA]
» Nytt liv [Sraosha]
» Matjakt [Sraosha]
» Silva maleficas [Sraosha]
» Aldrig försent [Sraosha]
Hoppa till annat forum: