Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 20 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 20 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Midnight Talk [P] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Midnight Talk [P] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Midnight Talk [P]

Gå ner 
3 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Loiana
Loiana 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Midnight Talk [P]    lör 22 feb 2014, 11:39

Det var fortfarande klart och natten låg över savannen. Hon hade precis talat med Dimitrij och var nu på väg mot Kenai för att göra detsamma med honom. Hon visste inte hur han skulle reagera på det faktum att hon skulle följa med Dimitrij för att kunna jaga nattens barn, för att offra sitt liv i en kamp hon ändå inte skulle överleva till slutet i. Den blå blicken sökte över det mörka området innan hon fann hans siluett. "Kenai" Hon uttalade namnet försiktigt, visste inte om han sov eller inte, men ändå var tonen allvarlig. Hur många av deras hade inte varit allvarliga senaste tiden? Det kändes som om alla de allvarliga ämnena kom samtidigt nu. Hon fortsatte närma sig honom. "Vi måste tala

[Ojoj vad kort och derp x'D]
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    sön 23 feb 2014, 21:22

Natten hade fallit över Sienna. Skyn var stjärnklar och det låg en tjock hinna av tystnad över det fridfulla landskapet. Den robusta brunpälsade varghanen låg utsträckt under akacieträdet. Vindarna var behagligt kyliga nattetid under denna tiden av året, även om dagarna fortfarande var avskräckande varma. Några långa, grönskande grässtrån kittlade han längs ryggraden. Berörningen var på något vis betryggande, fick honom att inte känna sig så ensam nu när Loiana inte var vid hans sida. 

Trots att dimman av trötthet lagt sig i hans sinnen, täppt igen hans näsborrar och luddat sig i hans öron - så att susandet omkring lät avlägset, som om han vore under vatten - så tycktes han inte kunna låta sig falla i dess lockande grepp. Det var något harmoniskt med att bara höra naturen spela sin musik för honom.

Det rasslade lite extra i gräset, ljudet blev starkare och kom med en takt som inte var naturligt; vinden skapade inte dessa rytmiska ljud. Kenai spetsade öronen, långt innan han lyckades få upp ögonlocken och rulla över på mage. En ljuv, alldeles för bekant stämma talade genom vinden. Framför honom stegade hans käraste närmare honom, tillbaka från.. ja, vad hon nu gjort. Det var egentligen inte det viktiga, det viktiga var att hon var tillbaka.

Ett mjukt, inbjudande leende fästes i hans för övrigt sömndruckna anlete. 
" Loiana.. " Rösten var minst sagt lika sömnig som hans ansikte; den var djup, mörkare och vibrerade lite extra i hans strupe. Även fast han inte somnat, så var det som att han precis vaknat upp. Med trötta lemmar så lyckades han sätta sig upp med sega och slöa rörelser. Uttrycket i hans ansikte hade piggnat upp och ögonen var nu alerta när de granskade honan framför honom.

" Vi måste tala. " 
Kanske borde det avskräckt honom lite, och faktum var att det gjorde det också. Hjärtat tycktes hoppa till lite medans magen fylldes med avlägsna fjärilar. Men han lyckades hålla sitt lugn, som alltid. Miljontals tankar flög förbi på de korta sekunderna innan han talade;
" Om vad? " Rösten var lite monoton. Kanske var det oroligheten som fått hans tonart att ändras från den ständigt, obevekliga kärleksfyllda till den en aning tomma. Ögonen var hårt fäst på hennes ljusa päls, som skimrade likt renaste silver i månens syrliga ljus.
Loiana
Loiana 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    sön 23 feb 2014, 22:03

Då han uttalade hennes namn lugnade nreverna ner sig litet, konstigt nog, och hon kände sig säkrare. Det här var vad hon ville och om Kenai bydde sig om henne kunde han inte neka henne detta. Men hon ville även ha honom vid sin sida, om inte i kampen så iallfall med valparna, och i vandringen till den strimma av skog som överlevt. Ville kunna luta sig mot honom när hon behövde hjälp med valparna, för hon skulle inte vara ensam. Hon hade ju honom. alllt skulle bli bra. "Viktiga saker" Trots att hennes röst var allvarlig log hon. Nej hon skulle inte tveka inför vad kenai skulle säga. Hon litade på honom. "jag har talat med Dimitrij" i samma sekund som hon uttalade vännens namn så såg hon bort åt hennes håll. "Hon berättade om sitt liv, sina förluster och sitt mål" Hon slog sig ner brevid Kenai, han såg verkligen trött ut men hon måste få detta sagt. "Och jag har bestämt att jag vill hjälpa henne med det" Den blå blicken sökte hennes älskades heterokromatiska. hur skulle hon förklara för honom exakt avd det var som måle gick ut på. Vad det var hon ämnade att lägga sitt liv på? "Har du hört talas om nattens barn?" började hon, likt så dimitrij gjort till henne. Det var en bra grund och hon trodde att kenai borde gjort det, så som han rest runt i numoori, han hde stor kunskap om många saker, både språk och allmän kunskap om platser i numoori så varför skulle han inte ha koll på detta?
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    mån 24 feb 2014, 16:50

" Viktiga saker. " 
Det var ett brett område, speciellt i just denna tid, med tanke på omständigheterna de befann sig i. Meningen som följde upp fick honom lite mer fundersam. Även om han ännu inte hade en aning om vad hon skulle prata om, så var det redan viktigt för honom. Även om detta inte var Loianas personliga mål som hon just nu strävade efter, utan Dimitrijs, så skulle han vara så stöttande han kunde. Det var en aning läskigt för stunden, att känna sig så stödjande till något han var helt främmande inför. Med mjuka rörelser nickade han till henne, innan hon fortsatte tala.

" Har du hört talas om nattens barn? "
Det tog inte lång tid förrän det kopplade fram ett mer förklarande ord; vampyrer. Många gånger hade han mötts av historier av dessa från olika vargar han träffat över Numoori. Aldrig hade han dock mött en själv, åtminstone inte så att han visste om detta. Kanske borde han vara glad över det, med tanke på vad han hört om dessa varelser. Men han kunde inte tro på dessa historier helhjärtat - att alltid vilja tro det bästa om individer hade både sina för- och nackdelar, detta var nog en stark sådan. Anletet piggnade drastiskt för varje sekund som tickade förbi.
" Ja. Jag har hört mycket om dessa under mina år som nomad. " Rösten var fortfarande en aning sömndrucken men hade fått underton som fick den att uppfattas allvarlig, även om det befann sig ett mjukt, inbjudande leende på hans svarta vargaläppar.
Loiana
Loiana 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    mån 24 feb 2014, 17:19

Hon nickade, han hade hörttalas om dem då slapp hon ta den långa historien. "De är en viktig del i det som varit, är och kommer vara Dimitrijs liv. Och nu även mitt" Hon sökte åter hans blick då hennes flytigt iväg mot stjärnorna. "Har du hörttalas om de vita?" den historien var hon inte lika säker på att han hört, den var mer sällsynt än dem om nattens barn, om vampyrerna. Hon själv hade inte hört någon av historierna under den delen av sitt liv hon nu kunde minnas. De vita hade varit Dimitrijs flock, hennes familj, ämnad enbart för att jaga de monster som kallades vampyrer. Ämnade för jakten. Ättlingar från den äldsta av nattens barn. Säkerheten låg fortfarande hos henne, och för vr gång hon tänkte på det ju mer beslutsam blev hon. Hon visste vart hon stod, vart hon hörde hemma. Vart hon ville komma och vilken väg hon skulle få gå. Problemet var Kenai. Skulle han finnas där?
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    mån 24 feb 2014, 17:32

Noggrant lyssnade han på varje ord varginnan uttalade. Även om stämman var som musik för hans sinne, så höll han fast fokus på orden hon sade. Dimitrij var verkligen någon som var viktig för henne, och hon beundrade henne för den kärlek hon hyste henne. Loiana verkade ha valt att ta del av hennes förflutna, istället för sitt eget; kanske för att hon inte mindes sin egna, eller för att hon inte vågade ta reda på vad som hänt henne. Kanske kändes det lättare att bara dela den med någon annan; han förstod henne, även om han inte riktigt ville.

Kenai hade ännu inte riktigt hört planen, men vad som ledde upp till den var en aning skrämmande. Han vågade inte dra några förhastade slutsatser, men kunde inte undgå att låta tanken slingra sig.
" De vita? Nej, aldrig, tyvärr. " Sade han kortfattat, något spänd över situationen. Även om han var nervös så var han ivrig att veta vad Loiana hade planerat med deras framtid, eller hennes - kanske var han inte längre en del av den? Hjärtat slog ett smärtsamt slag, vid tanken av det.
Loiana
Loiana 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    mån 24 feb 2014, 17:44

Som hon gissat. "De var Dimitrijs familj, hennes gamla flock. De vandrar inte längre denna jord men var ämnade att jaga. Avlade i ett syfte att förgöra de monster som utgjorde deras farfäder. Den älsta av dem alla" Henes blick låg fortfarande säkert i Kenais. "Tränade från valpben för att jaga nattens barn" Hon var nästan helt säker på att Kenai borde listat ut vart hon ville komma, vad hon ämnade för att göra. "Dimitrij vill bygga upp en sådan flock igen och jag har svurit att delta i jakten" Hennes blick hade nu släppt det som varit henens tygghet, lämnade säkerhets rustningen vid sidan om innan hon kastade sig ut för stupet. Vad skulle han tycka? Hennes blick var fäst vid månen, som om den skulle kunna hjälpa henne. Skulle hon någonsin kunna se på natten med samma ögon? Skulle hon kunna vandra genom en skog utan att oroa sig för vad som gömde sig i dess skuggor? "Jag vet inte vart du står, men jag önskar gärna att få ha dig med, om än bara i början" Hon sökte åter hans blick "Jag kommer inte klara av Dem utan dig" hon lät blicken menande glida över den spända buken.
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    mån 24 feb 2014, 18:10

Varghanen satte sig ner i gräset, blicken fortfarande fäst vid hennes. Men en mening fick kontakten att brytas:
" Tränade från valpben för att jaga nattens barn. " 
Blicken seglade ut på savannen, sprang långt ifrån dem. Kanske var det vad han ville också, men han förmådde sig inte. Det bultade hårt i bröstkorgen, och för varje slag, så verkade det som det skar lite djupare, lite hårdare. 

Ögonlocken slöt sig över de glasartade ögonen, försökte koncentrera sig, och inte låta alla dessa känslor som plötsligt virvlat upp ta över. Det var överväldigande. De hade just fått tillbaka varandra, åtminstone var det så han sett det; han hade fått tillbaka Loiana. Kanske var inte känslan ömsesidig? Kenai hade nästan förlorat henne en gång, och hon hade nästan förlorat honom. Ödet fört de samman igen; budskapet hade varit så tydligt - de var skapta för varandra. Kenai skulle aldrig riskera att förlora henne igen; men vad hade han nu för val? Loiana hade tagit en ny väg. Hon hade valt ett annat öde han det som getts henne. På något vis kände han sig en aning förråd.

Ögonen öppnades igen, men skimrade av tårar han ansträngde sig för att hålla tillbaka. Det var hjärtekrossande att inse att Loiana hade valt en annan väg än vad han erbjudit henne. Men något som gjorde minst lika ont, var att det var så snart. Valparna skulle bli en del av det. Visst var en flock bra, den var en säkerhet som han inte skulle kunna erbjuda dem, men samtidigt med en ännu större risk. Även om de själv kanske inte valde att delta i striden, så skulle de ändå finnas risker att de förlorade deras mamma, att han förlorade hans livsljus. 

Ett djupt andetag drogs, med smärta. Alla känslor skapade ett tryck som kändes fysiskt för honom. Trots ögonen glansiga av tårar, så fäste han den på Loiana igen.
" Loiana... " började han mjukt, med en röst som vibrerade tyst. Han ville be henne att inte göra detta, att inte slänga bort en säker framtid, där de två skulle vara med varandra tills tiden rann ut. Skulle han kunna leva med den ständiga oron att hans älskade kanske inte kom hem vid varje natts slut? Skulle han kunna leva med den oron han känt när han trott han förlorat henne, varje dag? 
" Jag tänker inte stoppa dig. Jag skulle aldrig hindra dig från att följa dina drömmar och dina mål. " Sade han, rösten skar lite, av den uppenbara smärtan han kände när han sade orden. Kenai stöttande henne, även om han egentligen inte ville. 

Blicken föll ner i det svajande gräset, försökte samla sig. Han ville berätta för henne precis vad han kände; att valparna likaväl honom, inte skulle klara sig utan henne, att han inte skulle kunna behärska den oron och smärta han skulle känna varje dag när hon inte var med honom, den smärtan han skulle känna när han såg sina valpar växa upp till något ämnad för att döda. Några tårar lyckades fly sitt fängelse. Ett djupt, rossligt andetag togs igen. Ett försök att hålla sig samman, att inte spricka rakt framför henne. Hon hade sårat honom, men han skulle aldrig kunna säga det till henne.
Loiana
Loiana 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    mån 24 feb 2014, 20:05

Hon kunde se känslorna spela i honom och det gjrode ont, det skar i henne att se honom så sårbar så ledsen. Det kändes som om allt kommit ut fel som om hon sagt något fel. Men hon var säker, hon gjorde inte det här för Dimitrij, inte bara för Dimitrij iallafall, hon gjorde det för sig själv, för honom, för deras små. För att ge dem en framtid. Han uttalade hennes namn och murar föll, vågor av känslor sköljde över henne, smärtan blandades med beslutsamheten. Oron med säkerheten. Ett virrvarr där det ena inte gick att urskilja från den andra. "Kenai" Hennes röst darrade lätt av alla känslor som svallade inom henne. "Jag älskar dig, likaså älskar jag Dem, mer än vad du någonsin kan ana älskar jag dem redan. Ingen har tvingat mig att välja detta, ingen har bett mig göra det. Jag valde det" Hon tystnade försökte hitta ord som kunde förklara det hon ville ha sagt. Försökte formulera så att han förstod vad hon menade. Hon hade aldrig varit bra på att tala, inte med någon. "Sen jag vaknade för åtta år sedan, utan att veta vart jag var, vem jag var eller vartifrån jag kommit, så har jag vandrat i ett mörker, snubblat fram utan något ljus. Inget som lös upp min väg. Sedan mötte jag en skadad, och ytterst svag individ i Kaiwood. Det regnade och blötsnö tyngde träden. Trots Dimitrijs ovilja så höll jag henne sällskap genom skogen, ville inte lämna henne i det tillstånd hon befann sig, men när vi väl nått genom skogen hade jag funnit en vän. Ett svagt ljus som talade om hopp. Hon stärkte mig men vi skildes åt där. Min vandring fortsatte, åter ensam men nu med ett vagt ljus som lyste en del av vägen jag gick. Ett hopp som väckts inom mig. En dag fann jag stranden, för jag hade med en innerlig önskan sökt havet" hon pausade och log ett vagt, nästan obefintligt leende "En dag fann jag dig" hennes blick hade låsts fast i Kenais "Du lärde mig vad lycka var, hur det var att älska någon, du lärde mig att livet kunde vara underbart att leva. Plötsligt hade jag ett ljus, en sol som sken upp allt. Jag fick en väg att gå" Hon suckade lätt "Men trots att jag hade en väg så hade jag inget mål, jag vandrade planlöst på en väg upplyst av en sol, och en måne. Så när Dimitrij berättade om sina planer när jag frågade henne, så kunde jag inte låta bli att tänka tanken. Tänk om jag kunde hjälpa till med att göra världen bättre för dem jag älskar. Tänk om jag kunde göra den bättre för dem som hjälpt mig. För dig och Dem. För de som vandrar numooris jord, jag valde att hjälpa henne med en uppgift större än oss själva, trots att hon inte bett mig. Jag valde att hjälpa henne att göra värlen bättre för Våra små och för alla som skall följa våra spår efter det" Hon lät det hinna sjunka in efter att hon tystnat, sade inget mer. Hon hade inte talat om sina känslor med någon annan, hon var inte sådan. Det var väldigt svårt för henne att tala om hur hon känt. Patetisk och värdelös. Men Hon hade blivigt räddad, räddad från ett mörker.
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    mån 24 feb 2014, 20:34

Han ville inte riktigt se på henne. Bara hennes röst fick det att svida lite extra innanför bröstkorgen. Även om blicken inte höll om henne, som den så ömt brukade, så lyssnade han noga på vad hon hade att säga.

Loiana hade gjort ett val. Ett val om vad hon ville göra med sin framtid, med sitt liv. Var det fel av honom att känna sig sårad? Han hade med hela sitt hjärta trott, att framtiden, att deras liv, härifrån och för evigt, skulle vara tillsammans. Kenai hade trott att deras liv nu var ett, att han var en del av det. Men så kändes det inte nu. Loiana hade valt en väg, som hon skulle vandra med eller utan honom. Han hade inte varit en lika stor del av henne som hon var av honom.

" Du är den modigaste själ jag träffat, Loiana. " Blicken träffade försiktigt hennes, prövande. Det gjorde ont, men han höll den kvar. Han hade sagt detta förr, men det var sant. Hon var en individ så ädel och så fylld med mod, att även hur mycket sorg hon gav honom, kunde han inte låta bli att se på henne med beundran.
" Men ingen av oss - mig, Dimitrij eller dem - klarar sig bättre utan dig. " Det var för tungt, blicken vek av och sökte sig istället ut på savannen igen. Ett djupt andetag drogs genom de vidgade näsborrarna för att sedan släppas ut genom käkarna. 
" Du har redan gjort världen bättre för oss, för mig. " Blicken träffade hennes igen, starkt, med en djup mening. 
" Det spelar ingen roll hur mycket du offrar för att göra världen till en bättre plats. Det kommer alltid finnas demoner som vandrar på denna jord. " Han drog efter andan. Lät de heterokromatiska ögonen vila från åsynen av henne. De klättrade upp längs stjärnorna till himlavalvet. 

" Det måste finnas ont för att det ska finnas gott. Likaväl som månen och solen. Så som kärlek och hat. Utan det andra skulle vardera inte existera. " Blicken dalade ner från himlavalvet, fästes på henne igen.
" Jag säger inte detta för att försöka ändra på vad du valt. " Det var sanning. Han respekterade hennes val, även om han inte riktigt förstod det. Även om han inte tillät sig själv förstå det.
" Jag vill bara att du ska förstå, att du har gjort mer gott i ditt liv än många andra någonsin kommer göra. Världen behöver mera sådana som dig, sådana med ett hjärta av guld och godhet. " Rösten darrade lite.
" Jag kanske är självisk, men jag vill inte förlora dig, igen... " Rösten tonade bort. Blicken slet sig bort från henne och ner på hans stora tassar. Tyst drog han efter korta andetag, försökte kväva känslorna som tycktes bubbla upp. 
" Jag stöttar dig i det här. Men jag kommer aldrig kunna förstå. Du har gjort så mycket... " Rösten dog ut. Tårarna började tyst rulla ner från hans ögon och han sjönk ner i gräset. Tanken var överväldigande. Han ville inte förlora henne...
Loiana
Loiana 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    mån 24 feb 2014, 22:40

Åter syntes det smärta i Kenai, men ändp kunde hon inte förmå sig att tviivla i sitt val kunde inte förmå sig att känna ånger. Hon hade hittat hem. Men ändå slet hon itu, ett nytt val som inte uppenbarat sig för henne fören nu, kanske för att det inte behövts först nu. Men det var så smärtsamt. Hur skulle hon kunna välja? Varför behövde hon välja? Hon önskade så att Kenai inte yagit det till den här punkten, även om han inte menade det så. Han had inte ens sagt någon som kunde tydas så. Men det kändes som om hon skulle tvingas välja mellan Dimitrij, honan som gett henne hoppet och livet åter, och Kenai, han som lärt henne leva det liv hon getts. Han tog åter orda och även om orden var smickrande så ville hon inte tro dem. Hon kunde omöjligen vara den modigaste han träffat efter alla år han vandrat i numoori. "Du behöver inte klara dig utan mig" svarade hon lågmält, nedstämd av faktumet att han var sårad. Hon kunde inte göra alla lyckliga samtidigt. "Som du själv sa Kenai, Måne och Sol måste samexistera, samma sak är frånvaro och närvaro, jag kan inte alltid stå vid din sida, hur mycket jag än vill det. Men inte heller tänker jag lämna dig. Men om man inte alltid är tillsammans, om man har frånvarande perioder så blir tilfällena då man möts än ljuvare. Du är en vandrande själ, min älskade, men jag behöver fast mark, en flock och familj att luta mig mot ett fast mål att kämpa för, jag kan inte vandra ensam längre, men inte heller bara vi två. Vi är olika själar i grunden" Hon försökte fästa sin blick i hans igen. Försökte förmedla vad hon kände genom blicken. "Räcker inte det med att jag älskar dig? Alltid?" Hon kröp ihop intill honom och lade huvudet under hans för att sedan trycka sig mot hans hals och haka. "Du kommer alltid kunna nå mig, och än ska du inte bli av med mig, Jag litar på Dimitrij, hon skulle inte starta jakten utan träning" Hon drog åt sig huvudet igen. "Men jag vill gärna ha med dig också, jag kan inte göra det här ensam, jag kan ingenting om valpar" Hon bytte ämne, mot ett som även det var ett som låg framför dem nu, snart.
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    tis 25 feb 2014, 02:01

Så gott det gick försökte Kenai dölja sitt ansikte mellan tassarna. Varför var det så svårt? Tanken om dem två tillsammans, lyckliga livet ut, hade alltid varit för bra för att vara sann. Även om han försökt hålla sig avlägsen från denna tanke, så gott som det gick, så kändes det i själen när den gick i skärvor. 

Trots att Loiana var ursprungskällan till smärtan, så var hennes huvud under hans, och hennes kropp jämte hans en tröst. Likaväl som det var en tröst så tycktes det skada honom också. Tankarna gled alltid iväg emot en framtid utan henne. 

Några korta snörvlande andetag togs, medan han försökte hålla sina känslor i schack. Den glansiga blicken sökte sig efter Loianas. 
" Jag skulle kunna leva utan dig, bara jag visste du var i välbehåll. " Sade han. Det var inte distansen emellan dem som skulle skada honom; det var tanken på att när hon och Dimitrij skulle ge sig ut tillsammans med de andra, på jakt, så skulle hon kanske inte återvända hem. Till honom, till valparna - till det liv de haft tillsammans. Tanken fick hjärtat att brista i tusentals bitar.

Återigen samlade han sig. Även om han aldrig skulle förstå valet Loiana gjort, så skulle han inte lämna henne. Det skulle han aldrig göra. Visserligen skulle han inte delta i hennes öde - hans öde var fortfarande att ta hand om familjen, med eller utan Loiana. 
" Jag kommer följa dig, och stanna med dig så länge jag får, så länge jag kan. " Rösten hade helat sig lite, och var inte längre lika sprucken.
" Men jag tänker inte strida. Jag tänker vänta på dig när du kommer hem. Vara där för valparna när du inte där. " Ett något halvhjärtat leende letade sig fram i hans anlete. Han visste inte vad Dimitrij skulle tycka, om han skulle få följa Loiana och hans valpar trots att han inte ville vara delaktig i deras jakter. Visserligen skulle han alltid stå vid deras sida - hans lojalitet låg hos Loiana. Han ville även vara en del av hans valpars liv, faktum var att han alltid ville vara där, vara till hands om de skulle behöva honom. Kanske skulle Dimitrij inte acceptera honom som någon följeslagare för att han inte delade hennes mål. Kenai visste allt för lite om henne för att kunna dra en möjlig slutsats, men hoppades att han inte skulle skiljas från sin familj på grund av sitt val att inte delta.
" Jag skulle dock vilja prata med Dimitrij, om våran framtid. Om våra valpar. Om hur delaktig jag får vara, trots att jag inte delar er tro eller ert mål. " Sade han, medan han lät några svaga undertoner av fundersamhet smyga sig in i hans mening. Med tanke på att valparna skulle födas under flockens beskydd, så tillhörde nog dem likaväl flocken som Loiana.
Loiana
Loiana 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    ons 26 feb 2014, 21:02

Hon lyssnade på honom, och även om han fortfarande lät nedstämd så börjad det övergå till det bättre. De skulle hitta en balans, det visste hon. De skulle få det att fungera, så var det bara, hon skulle inte kunna leva med något annat. "Du får stanna hos dem så länge som du vill, om inte annat ska jag se till att det blir så" Hon log mot honom igen, försökte få honom på bättre humör. "det är inte ens säkert att jag blir tillräckligt tränad för att jaga" Försökte hon försiktigt, hon visste ju trots allt inte så mycket om hur Dimitrij planerade allt. Om hon ens visste något alls. Hon suckade. "Kenai?" hennes tonfall var frågande. Alla de svallande känslorna hade lugnat ner sig men låg ändå och tryckte i bakgrunden, hon måste verkligen lära sig hantera dem bättre.

[Ojoj Kort och Derp trenden fortsätter hära x'D]
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    tor 27 feb 2014, 03:59

[ Det är perfekt oavsett. 8D <3 ]

Kenai hade rullat över på sidan och omfamnats av gräsets mjuka bädd. Trots att det fortfarande ekade av sorger i honom, så försökte han koncentrera sig på annat. Det var så många frågor som ständigt bubblade upp, men lämnades obesvarade. Istället lyssnade han på hennes röst som spelade i takt med omgivningens ljud. 

Ögonlocken var slutna över hans heterokromatiska ögon men öppnades halvt för att se på henne när hon talade till honom. Inget var säkert, det visste han mer än något annat. Det var inte säkert att vid nästa år, denna tidpunkt, skulle han ha henne kvar vid sin sida. Det var en otäck tanke, som han skulle få leva med. Men även deras dager kanske var på nedräkning, så spenderande han hellre hennes, eller deras, sista dagar, veckor eller år, tillsammans än att ge sig av nu. In i det sista skulle han vara vid hennes sida, och om detta var vad hon ville göra med sitt liv, vem var han att stoppa henne? Kenai hade upplevt det han ville - han hade vandrat Numooris landskap. Även om detta inte var fullbordat, även om det alltid fanns mer att se så skulle inte jorden försvinna, den skulle bestå. Vad framtiden hade ett erbjuda kanske inte bara var dåligt, det återstod att se.

" Kenai? " 
Trots att tankarna virvlat fann han sig nästan i drömmarnas land igen. Lite yrvaket sträckte han på sig och tittade på Loiana som låg vid hans sida.
" Mhm? " Lyckades han stöta fram. Kroppen var tung av trötthet, och det tycktes nästan värka lite i hans sinne medan han kämpade för att inte somna på fläcken. 
Loiana
Loiana 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    lör 01 mar 2014, 01:53

Han hade rullat ur hennes beröring och ögonlocken var slutna innan han, sömndrucket, såg upp mot henne och hon sken upp, likt ett barn som hittat något vackert, som en blind man som sett solen för första gången. "Jag älskar dig" Hennes stämma var mjuk och hon kröp åter tätt intill honom, hon hade ännu inte sagt hur tidigt de skulle börja röra på sig, men det fick kanske Dimitrij göra, eftersom Kenai sagt att han skulle tala med henne. Lugnt lade hon huvudet till marken, kanske var det bästa att få litet sömn innan de åter talade med Dimitrij? Kenai såg ändå inte ut att kunna hålla ögonen öppna länge till. Hon log fortfarande då hon slöt ögonlocken så att de dolde de havsblå ögonen. Ja några timmars sömn kanske hon lyckades få, även om hon just nu var uppskruvad och kände adrenalin pumpa i ådrorna. Spänningen i det val hon gjort började åter övervinna alla andra känslor.
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    lör 01 mar 2014, 02:46

[ När jag pratade med MP så ville hon att de skulle börja röra på sig typ, nu direkt, alltså natten då detta utspelar sig, så istället för att avsluta här, så kanske MP kan hoppa in med Dimitrij och på så vis hinner Kenai och Dimitrij prata utan att jag på något vis fördröjer henne? :3 Även om Kenai förmodligen kommer stanna för natten och bege sig emot Acherati dagen därpå, eftersom han är så trött. xD ]

Trots all oro och rädsla som Loiana fått att svämma över i hans sinne, tycktes han inte kunna motstå värmen och lyckan som spred sig i hans bröstkorg när hon tittade på honom. Även fast önskade att hon inte gjort detta val, var hon stolt över henne. Det var en överväldigande tanke, som gjorde honom smått förvirrad. 

Leendet spred sig över läpparna i och med hennes ord, och ögonlocken hängde trött över ögongloberna.
" Jag älskar dig med. För all tid. " Sade han med en mörk stämma som fick hela hans väsen att smått vibrera. Hennes kropp jämte hans fick all hans ångest och skrämmande, obehagliga tankar om morgondagen och deras framtid att tyna bort. Kanske skulle han kunna överleva? En natt bredvid henne, och de känslorna han kände med henne just den stunden, var starkare än någon annan känsla han någonsin känt. Han skulle kunna livnära sig på den förmodligen hela sitt liv. Men det betydde inte att han skulle klara sig utan henne, även om det var något han skulle behöva göra, för hans framtida barns skull - för deras framtida barn. Ett sömnigt leende rullade över läpparna igen.

Kenai lade sig ner på sidan igen. Blundade och lät vindarnas viskande svepa med honom in i en halvsömn. Även om han i stort sett befann sig i drömmarnas land, så var han ändå halvt medveten om omgivningen. Kanske ville han inte riktigt somna ännu - kanske ville han bara ligga bredvid Loianas sida och känna hur hon andades? Oavsett, kunde han inte njuta mer av stunden.
Loiana
Loiana 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    sön 02 mar 2014, 16:11

Kenai verkade snabbt försvinna bort, inte på så sätt att han lämnade henne och gick därifrån utan han sjunk ihop då han slappnade av och hon log. Fortfarande kände hon sig inte trött och hon höjde åter huvudet, hon hade ju lovat Dimitrij att det inte skulle dröja länge, kanske skulle hon ta sig till henne igen? Men hon ville inte lämna Kenai nu, hon visste ju att de skulle röra på sig snart ändå. 'Dimitrij' Skickade hon ut en mjuk tanke, kanske kunde vännen komma till dem? och om hon gjorde det innan Kenai somnade kanske hon skulle hinna förklara litet mer för honom, och han skulle kunna ställa sina frågor. Hon nickade. det lät som en bra idé. Hon lät den blå blicken söka sig åt det håll hon visste att Dimtrij befann sig.

[Så här gör vi då som en liten lösning c:]
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    tor 06 mar 2014, 10:08

Dimitrij hade legat kvar i gräset sedan Loiana lämnade henne för att tala med Kenai. Hon visste inte riktigt vad hon skulle vänta sig. Loiana sade att hon ville kämpa. Kenai hade aldrig känts som jaktens varelse, av det lilla Dimitrij kände honom. Väntan hade aldrig varit Dimitrijs starkaste sida, men det var något hon tvingades lära sig. Inget skulle komma ur förhastade beslut. Men hon hade inte all den tid hon önskade. Inte just nu. När hon återvänt till Niara skulle det bli lugnare igen. Ett tag. Tankarna vandrade medan hon låg still under stjärnorna. Hon skulle behöva finna de hon redan funnit igen, och tala om för dem vart de skulle vandra. Hon borde kunna finna dem från luften. Men även från luften kunde det ta tid. Hon ville samla de som ville kämpa för att se hur många som faktiskt brann. Hur många som skulle stanna och hur många som skulle gå när de fått tänka och inse vad de gav sig in i. Kanske kunde hon nå deras sinnen. Det skulle ha underlättat en del. Hon sträckte sitt medvetande utåt i alla riktningar. Tillfälligt släppte hon alla murar för att nå så långt som möjligt. Hon kände Loianas och Kenais närvaro, men närmade sig dem inte med tanken. Hon kände närvaron av flera medvetanden, de flesta tillhörande djur, så olika vargens i form och funktion. Hon skulle aldrig förstå dem. Längre ut tyckte hon sig ana andra, spridda från varandra, men det var för långt bort för att hon skulle ha en möjlighet att avgöra vilka de var. Hon nådde inte längre än så, och även om hon hade försökt kommunicera på avståndet hade det nästan garanterat aldrig nått fram. Hon hade inte den kunskapen eller styrkan. Lika snabbt som hon sänt ut medvetandet drog hon tillbaks det och stängde sina sedvanliga murar. När hon drog in luft i lungorna insåg hon att andetagen skalv, att hennes kropp skalv. Det var känslor och minnen hon främst höll bakom murarna. Sådana som kunde överkomma henne och få henne ur balans om hon släppte greppet om dem. Hon bet ihop och drog ett par djupa, långsamma andetag för att återta lugnet.
     Det tog ett tag innan Loianas röst gjorde sig hörd bland Dimitrijs tankar. Dimitrij höjde huvudet från marken och såg åt vännens håll. Hon låg stilla i ytterligare ett ögonblick innan hon reste sig upp och med makligt långsamma kliv rörde sig bort mot de andra. Hon höll huvudet sänkt så att hornen nästan omslöt nacken. När hon närmade sig de båda andra fann hon dem liggande tillsammans. Där fanns en tyngd i luften, men inget som vittnade om hårda ord eller gräl. Nosen ryckte då hon vädrade i luften när hon närmade sig. Ett par längre steg ifrån de andra stannade hon upp. Blicken gled över de två innan den fäste sig vid Loiana. Öronen ställde sig upp på Dimitrijs huvud, innan de snabbt lade sig ned på nytt. Svansen hängde i en båge bakom den gängliga kroppen. Trots att hon inte trodde att de grälat, då de låg tillsammans som nu, så tyckte hon inte om tanken på att de kanske inte skulle vara överens. Hon hade aldrig bett Loiana att kämpa tillsammans med henne, även om det var en skön tanke att ha en vän vid sin sida. Hon ville inte splittra de två, och var fortfarande inte säker på om hon skulle låta Loiana följa med norrut egentligen. Hon ville inte att de skulle riskera att något hände. Närvaron runt vännen talade om liv, men det hade hennes egna också gjort in i det sista. Loiana var värd livet. Kenai var värd livet. Det var få som inte var det.
     Dimitrij rätade på sig, men förblev stående en liten bit från de andra. Hade de kommit fram till något?
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    tor 06 mar 2014, 17:21

[ De brunas roll! 8D ]

Trots att tröttheten mörklagt hans sinnen och han slumrat till, så var det något som höll honom vaken. Förmodligen var det för att Loiana inte verkade lika trött som honom, eller inte riktigt verkade lika avslappnad. Trots att han kunde känna hennes kropp längs hans så kunde han inte riktigt känna hennes sinne vara lika närvarande. 

Trots sömnigheten som stack i hans lemmar så rullade han över på mage och granskade hennes skepnad med sina ögon. Trots att han ville fråga henne, kunde han inte bryta den trolska skönheten och stillheten i henne. Istället beslöt han sig för att bara ligga där, och i tystnad titta. 

En skugga rörde sig längre ut på savannen, gåendes. Ännu smälte den in för mycket i de mörka nyanserna för att Kenai skulle lyckas urskilja något märkvärt, men med var steg likaväl var sekund blev silhuetten större och allt mer konturerat. Efter några sekunder kunde han se de majestätiska hornen och små detaljer vid sidorna som antydde om vingar. Trots att han bara mött henne en gång, så hade hennes utseende fäst sig på hans näthinnor. Det var Dimitrij.

Kenai lät blicken vandra fram och tillbaka emellan Loiana och Dimitrij ett par gånger. Förmodligen var det de som hade gjort Loiana så frånvarande. Kanske kommunicerade de på ett sätt han inte riktigt kunde förstå? Åtminstone visste han att Loiana hade den förmågan, hade Dimitrij det? Det var oviktigt. För luften kändes genast lite tyngre, lite mer som en börda och det kändes som att hon var här för att ta reda på deras beslut. En knut av oro började bildas i hans mage. Inte för att han var orolig över vad Dimitrij hade att säga, eller vad hon skulle tycka om hans beslut, men för att det kändes som att han inte haft någon tid att förbereda sig.

Blicken föll på Dimitrij, mötte hennes ögon inbjudande. Trots vad hon stod för och att det mer eller mindre var hon, som gjort så att Loiana hade splittrat deras öde, så kunde han inte lägga skulden på henne. Loiana hade gjort ett val och det var det som spelade någon roll. Trots allt hade ju Dimitrij inte ens bett henne delta. 

" Jag och Loiana har pratat. " Inledde han, och han kastade en snabb, meningsfull blick emot den vita varginnan bredvid honom innan han reste på sig med sega, trötta rörelser.
" Jag är ingen jägare, Dimitrij. " sade han med ömkan i rösten, nästan som att han ursäktade sig lite. 
" Men jag vill vara med Loiana, och med mina valpar. Jag hoppas inte du kommer tvinga mig hålla mig undan. " Det var kortfattat, och rakt på sak. Det var ingen mening att dra ut på det med småprat, alla var medvetna om varför Dimitrij kommit så varför dröja?
Loiana
Loiana 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    ons 12 mar 2014, 08:46

[Oyoy derp svar på väg]
Efter det att hon skickat ut tanken dröjde det några minuter innan hon kunde skymta Dimitrijs gestalt som en svart siluett mot den mörka himlen, knappt urskiljbar bland mörkret. Kenai hade även han lagt sig och blickat åt samma håll, i tystnad låg de där och väntade på att den högreste gestalten skulle komma närmre. Loiana kände fortfarande upprymdheten flöda genom henne, hon var förväntansfull.
  Då Dimitrij stannade upp tänkte Loiana sära käkarna för att tala, dock han Kenai före och hon lät blicken glida över mot honom istället och log, hon tyckte det var bra att han tog initiativet att börja, hon ville ju trots allt att de två skulle lära känna varann. Dock så visste hon nog redan svaret på det han frågade. Han skulle få följa med, hon var säker på det. Blicken flöt över till Dimitrij igen, trots att hon kände sig säker på att Kenai skulle få följa med så kände hon en lätt oro att han kanske inte skulle få det, tänk om det var så att det inte var möjligt. Hon hoppades verkligen inte att något sådant skulle dyka upp.
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    ons 12 mar 2014, 09:56

Hon lyssnade lugnt på Kenais svar. Det var som hon väntat sig. Men hanen verkade trött, för trött för att lämna platsen för skogen i norr innan gryningen. Hon tänkte inte vänta så länge. Kanske kunde de båda, om de valde att följa henne, vandra norrut på egen hand.
     "Jag tänker inte tvinga någon att stanna eller gå", svarade hon efter en kort paus. "Ingen kommer tvingas att följa mig, och jag tänker inte tvinga någon att slåss. Inte Loiana, inte dig..." Hon svepte med blicken över den mindre honans runda kropp medan hon talade, och fortsatte utan uppehåll. "... och inte dem." Öronen tycktes spänna sig under hennes horn. "Det är ert val, och deras." Hon tystnade och förblev stående, stilla och med blicken vilande vid Kenai. De skarpa grå speglade lugnt allvar.
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    tor 13 mar 2014, 11:45

Ett svalt leende hade breddat sig över hans läppar. Kenai nickade försiktigt för att signalera att han förstått. Nog var han tacksam allt, att han kunde vara delaktig i sina valpars liv, stötta Loiana med sin dröm. 
" Tack. " Svarade han henne, kort efter att hon tystnat. 
" Nå, vad händer nu? " Blicken seglade lite fort över savannens längder. Det fanns inte mycket mer han ville ha sagt, men det kändes ändå som att något var på väg att hända och att planerna om Loianas, och någorlunda hans, nya liv redan satt igång. Kanske borde han varit mer uppspelt över framtiden, men den väg han gick nu var inte riktigt hans egen. Men han fick göra den till hans, åtminstone för en tid framöver. 
Loiana
Loiana 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    tor 20 mar 2014, 18:35

Då Dimitij tog orda så slappnade hon genast av, hur kunde hon ens ha tvkat? Om än undermedvetet. Ett brett leende sken upp på hennes läppar och hon reste sig smidigt från Kenai sida för att tassa fram till dimitrij med lätta steg. Hennes huvud lades mukt över hannes suldror i en kram. "Tack dimitrij, du är bäst" Hennes röst var mjuk och tonen lycklig. Loiana var inte den som vanligtvis visade sina känslor i den här formen, utan man brukade mest få läsa dem i kroppssprket och hennes ögon. "Du förstår inte hur mycket det här betyder för mig, för Oss" Hon såg bak mot Kenai med samma innerliga breda leendet. Ja det skulle betyda mycket att få ha honom där, och varför då inte uttrycka det? De blå lös nästan av lyckan och glädjen hon äntligen tillät sig känna.
Dimitrij
Dimitrij 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    sön 23 mar 2014, 00:06

När Loiana reste sig upp och kom bort till henne såg Dimitrij på vännen. Hon hukade en aning när den mindre honan sträckte sig för att lägga huvudet över hennes skuldror och besvarade gesten. Vännens ord fick det att sticka till i hennes bröst av ännu en av alla känslor hon inte riktigt kunde sätta ord på. Den var varm och tung, men inte tung på samma vis som sorgen hon burit så länge, och som hon fortfarande bar. Tanken fick henne att rycka till lätt, men hon slätade över det genom att räta på sig igen. Hon gav Loiana ett litet leende innan hon vände sig till Kenai igen.
     "Jag tänker bege mig norrut." Skärpan som alltid fanns i hennes ögon hade blandats med en slags trötthet som vilat över henne ett tag, och den brinnande målmedvetenhet som bosatt sig i hennes kropp. Hon visste vad hon behövde göra. "Jag har en vän som är skadad, i den delen av skogen norr om här som överlevt. Jag behöver återvända till henne." Tonen i hennes röst blev en aning lägre när hon talade.
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: Midnight Talk [P]    sön 23 mar 2014, 19:00

Blicken som flyktigt sökt sig ut i mörkret, drog sig snabbt till Loiana. Bara åsynen av henne fick genast hans sinne att lugna ner sig. De hade kastat sig i något så främmande, och den tysta paniken och skräcken var oundviklig - men när han såg på henne, försvann de, om än för några millisekunder. 
Den vita varginnan lämnade hans sida för att visa sin uppskattning gentemot hennes väninna. Ett snett leende trädde fram på hans mörka läppar när han betraktade dem. 
När Loiana såg tillbaka emot honom, log han bredare, som en intygan på det hon sade. För det var sant, detta betydde mycket för dem, för honom.
När Dimtrij sedan började tala igen, sträckte han lite på sig. Med spända öron lyssnade han på vad hon hade att säga, för att slutligen nicka till lite. 
" Så tidigt som inatt? " Kenai var alldeles för trött för att påbörja någon vandring inatt. Men tack vare hans erfarenheter av Numoori, och med hjälp av en bestämd mötesplats, så skulle han kunna möta upp de där. Kenai lät blicken vandra på Loiana, skulle hon välja att följa med Dimitrij direkt eller stanna med honom under natten? Kanske vore det bästa om hon följde henne direkt, för ju längre tiden gick, ju svårare skulle det bli för henne att vandra, med tanke på valparna...
 
Midnight Talk [P]
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Talk.
» I can't talk [P]
» Talk and trial
» Talk [Blindir]
» Time To Talk [Nibber]
Hoppa till annat forum: