Pågående Event
Senaste ämnen
» Genom döda ögon [Rakel]
Idag på 13:03 av Varya

» Mysstund [P]
Idag på 11:52 av Kokhanok

» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
fre 26 apr 2024, 22:12 av Hedvig

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 8 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Another Stranger (Hewa) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Another Stranger (Hewa) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Another Stranger (Hewa)

Gå ner 
4 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Another Stranger (Hewa)    ons 09 okt 2013, 20:25

Xerxes gick med försiktiga,lugna,tysta steg bland träden. Skuggorna smekte hans trassliga,långa ljusgråa päls som i vanliga fall brukade va slätt och mjuk. Huvudet var lugnt vridet nedåt. Blicken tittade trött ner i marken. Han hade nästan återhämtat sig efter slaget mellan honom och "skuggvargen" men ärr klädde hans kropp. Vissa av dem skulle kanske försvinna, vissa, kanske inte.
Ändå fast hans muskler slutat värka efter alla "stötar" han hade fått var han fortfarande inte helt återställd. Xerxes var trött och var hungrig, men någon energi hade han inte för att jaga.
Det verkade som om hans resa var slut här, och den var väldigt kort.
Han visste inte var han gick. Det var sorgligt. Han var nästan redan död. En robot som fortsatte gå utan stopp. Xerxes som brukade ha sitt huvud högt och långa, stora, graciösa horn hade nu sitt huvud trött precis vanför marken och hans horn var borta. Bara två stumpar växte fram från hans skallben, början på nya horn.

Xerxes gillade att va självständig,ensam. Men nu kände han sig lite väl tom och ensam. Han ville ha någon bredvid sig. Känna sällskap i någon minut, om inte någon timme. Känna en varelse hjärta slå. Känna någon dra in luft genom lungorna.
Ändå fast han verkade stark och modig, var han något feg nu. Vågade han be om hjälp? Vågade han fråga någon att sitta bredvid honom? Han satte sig ned, utmattad. Syre fyllde han lungor och han släppte ut luften mellan läpparna som et yl, ett hest svagt yl. Ett yl på hjälp, något tecken, längtan efter sällskap.
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    ons 09 okt 2013, 20:50

En hare. En liten, oskyldig hare.

De gröna ögonen hade fått syn på den lämpliga måltiden för inte så länge sedan och Kargen hade förföljt den tills nyligen. Hon hoppade fram från sitt gömställe, med de vita klorna utspärrade och käftarna vidöppna. Djuret dog snabbt framför henne då de vassa tänderna slöts runt dess strupe.
Hewa bad en tyst bön för sig själv. Hon ogillade att spilla blod, plåga, och därför avslutade hon dess lidande så fort som möjligt, så att den inte skulle märka något.
Honan tog ett stadigt tag om dess nacke, lyfte den från marken. Tankarna vandrade vidare, till gårdagens händelser. Hon hade sett Ötamon framför henne, sedan.. Var hon i en annan skog. Hade hon gått fel någonstans?

Ett yl, som i rop på hjälp.

Hon släppte ämnet, de kattliknande öronen hade spetsats. Det hade varit svagt. Hade det kommit långt ifrån eller närmre? Hon kunde inte avgöra, då vem det nu än var kanske bara var skadad och inte kunde högre.
De svarta tassarna vek av från sin kurs, och fortfarande med bytet i munnen tog hon ett språng iväg åt det håll hon hade hört det. Normalt var hon usel på att hitta, men nu hade hon något att följa.

Till hennes glädje blev doften starkare, men det var något fel med den. Blod, kanske? Nej, något annat. Hon ruskade på huvudet, det kanske bara var hon som var vidskeplig av sig.
Efter en stund svängde hon skarpt vid ett träd, saktade ner. Blicken var fäst på en större varelse. Hon hade hittat honom.

Hewa bara stod där och granskade honom, oförmögen att säga ett ord. Hon skulle säkerligen heller inte vara den som började prata.
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    lör 12 okt 2013, 15:47

Xerxes stängde sina ögon, försökte drömma sig bort som han hade gjort när han varit yngre. Han hade alltid drömt att hans storebror skulle kommit tillbaka. Att han skulle beskydda Xerxes igen. Han ville känna sin broders värme och päls mot hans kropp, ändå fast han var stor nu.
Helt plötsligt kände han hur något vibrerade under hans trampdynor. En varg. Vibrationerna var mycket lätta, men han kunde känna dem med hjälp av mycket koncentration. Han log vagt, någon hade hört honom.
Xerxes slogs helt plötsligt av att vargen kanske inte var så fredlig. Den kanske var kannibal. Ändå fast chansen var liten hade han sett kannibalism. Det hade varit fruktansvärt då men nu kunde han acceptera det. Han kunde acceptera allt. Han liv hade varit så upp och ned så att nu kunde inget mer vara groteskt i hans ögon.
Han ställde sig upp i en aning dominant pose, men inte för dominant. Huvudet var högt i luften, nosen vinklat ner mot marken. Öronen var vinklade utåt och visade de små "tipparna" av början av hans nya horn. Det var bara tipparna som fanns kvar av hans horn. Svansen var inte höjd, men inte heller mellan hans ben.
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    lör 12 okt 2013, 15:51

(VÄNTA VAR INTE KLAR ;u;)
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    lör 12 okt 2013, 15:53

(tillägg)

Han öppnade ögonen och framför honom stod en varg, och han visste vilken "ras" det var. Denna typen av varg hade han sett många gånger och han tyckte den var väldigt "intressant". Karg. Arten var mycket vacker, smidig och graciös i hans ögon.
'Hej...' sa han lågt.
'Vem... är du?' frågade han.
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    lör 12 okt 2013, 16:11

Ett leende klädde för en sekund främlingens ansikte, men det bleknade bort. Han kom upp på benen, stående i en position som fick henne att backa ett par steg i respekt.
Den ljusgråa tilltalade henne, med pauser i meningarna.
"H-hewa." Rösten darrade ofrivlligt till. Hon kunde inte påstå att det var av rädsla, utan troligen någon ovana som hade satt sig för ett tag sedan.
Med en harkling återupprepade hon det, tydligare. "Mitt namn är Hewa." Hon tippade huvudet på sned, såg upp på honom. "Och vilket namn må du bära?"
De gröna ögonen blänkte till av vänlighet och nyfikenhet och hon satte sig tyst ner.

[Kort X3]
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    lör 12 okt 2013, 16:58

'H-ewa' Han la märket till att hennes röst inte "stod" helt stilla i hennes mun. Han flinade smått men det försvann snart.
'Hewa' tänkte han, smackade på namnet. Ett ovanligt namn, ett namn han inte hört förut.
Han kunde inte undgå att märka att honan gick bakåt när han kom upp i en stående position. Hon kanske inte hade något behov av att attackera Xerxes men han höll fortfarande sin dominanta position.
'Mitt namn är Hewa'
Han nickade vagt, det hade han förstått.
'Och vilket namn må du bära?' Han tittade på Hewa vakande. Han tittade in i hennes ögon, försökte se och förstå vad hon tänkte. Men det visste han inte. Hennes pupiller var ett stort , svart mysterium.
'Xerxes' sa han hest och något högre. Han märkte att han kände sig ... "gladare". Han kände sig... som sitt gamla jag. Var det för att han var tvungen att ha en annan varg i närheten? En varg som visade respekt. En varg som han kunde trycka ner? Han skakade av sig den ganska sjuka tanken. De ljusblåa ögonen såg hur Hewa satte sig ner och Xerxes gjorde desamma.
'Så, om jag får fråga... Vad har du för krafter, Hewa?' Det var en konstig fråga men han kände att konversationen behövde börja någonstans.
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    lör 12 okt 2013, 17:17

Xerxes. Det hade hon inte hört förut.
Hanen mötte hennes blick, och hon såg tillbaka. Hans ögon var ljusblåa och pupillerna var vågräta. Annorlunda.
Hewa svarade först inte på hans fråga. "Du är en Ragana, eller hur?" Trots att hornen bara var stumpar på hans huvud var dem för henne lätt igenkännliga. Hon hade en gång tidigare träffat en behornad varg - då hade det dock varit en tik.
"Förlåt för min ohövlighet. Mitt såkallade element är vind, luft." Hon hade alltid varit nöjd med kraften hon besatt. Man kunde använda den utan att nödvändigtvis behöva skada andra, jämfört med till exempel eld. "Varför fråga så plötsligt?" Hon själv tyckte inte det var nödvändigt att undra sådana saker på direkten, men vissa kanske kände sig säkrare om dem fick veta.
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    sön 13 okt 2013, 16:05

'Du är en ragana eller hur?' Hans ögon smalnade smått när hon inte svarade på hans fråga, men sa inget. Han suckade innan han svarade:
'Ja' Ändå fast han hade en typisk "ragana färg" och hade rasens storlek var de karaktäristiska hornen borta. Ändå fast han var van och tyckte om känslan att ha sina stora horn på huvudet kändes det skönt att inte ha några. Hornen hade varit ganska tunga och nu kändes det så lätt att hålla upp huvudet. Dessvärre skakade han ibland på huvudet och blev besviken när han inte hörde hornens susningar.
'Förlåt för min ohövlighet. Mitt såkallade element är vind, luft.'
Han kände hur det flammade till i hans mage, inte av vrede eller någon dålig känsla. Det var av lycka. Men han visade inget utan var fortfarande lika hemlighetsfull som han brukade va.
'Varför fråga så plötsligt?' Han skakade vagt på huvudet, försökte få ihop hans tankar och koncentrera på honan framför sig.
'Nu råkar det va så att jag också har vind, luft,whatever, som element, också.' Sa han hest. Han ställde sig upp och gick lite närmare honan. 'Och jag är i behov av en lärare, mentor.' förklarade han och fortsatte framåt tills han svängde åt höger, men han lämnade henne inte. Xerxes visste bara inte hur han skulle fortsätta. 'Come on, Come on' tänkte han samtidigt som han försökte tvinga ut orden ur munnen. Hur skulle han fråga henne?
Han suckade ännu en gång.
'Vet du vart jag försöker komma med det här?' frågade han och slog tillbaka blicken till Hewa.
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    tor 17 okt 2013, 16:30

Ja.
Så hon hade haft rätt? Ett litet, triumferande leende klädde hennes läppar för en kort stund och svansen piskade kattlikt till för att sedan lägga sig över och dölja hennes tassar.
..Xerxes hade också vind? Det förvånade henne. Då han närmade sig fick hon en impuls att backa, men hon kände på sig att han inte hade onda avsikter - i alla fall inte för stunden - och satt lydigt kvar.

..Och jag är i behov av en lärare, mentor.
Hewa var ganska säker på vad han menade, men varför frågade han henne? erfaren var hon inte. Visst kunde hon flera knep till både jakt och andra saker, men..
"Visst." Hon avbröt hans tal med ett vänligt skratt, och hon såg åter in i hans ögon med ett muntert flin. Så fort ordet hade lämnat munnen hade hon bestämt sig. "Jag skulle inte påstå att jag är en mästare, men lite kan jag nog vara till hjälp."
Hon tittade upp mot den blåa himmelen, på en plats där trädens kronor inte dolde. Trinity kunde få vänta lite.
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    lör 19 okt 2013, 12:14

'Jag skulle inte påstå att jag är en mästare, men lite kan jag nog vara till hjälp.' Han nickade svagt åt Hewa's ord. Kanske skulle de kunna öva tillsammans, träna tillsammans. Xerxes behövde någon som i alla fall kunde bygga upp hans förlorade muskler.
'Ifall du vill så kan vi träna/öva tillsammans...' sa han lågt , men det lät mer som en fråga.
'Fast jag skulle va väldigt tacksam om du hjälpte mig att bygga upp mina "nästan-inte-existerande" muskler.' fortsatte han.


(väääldigt kort jag vet ;u;)
Wynni
Wynni 
Död 

Spelas av : Tzou | Död


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    tor 24 okt 2013, 16:11

Flinet förvandlades till ett leende. "Det kan vi" svarade hon. "Och jag kan ge det ett försök."

[Alltså.. FY PÅ MIG FÖR MEGA-KORT OCH SEGT SVAR! D': Ska vi dra in lite eld i det här så det blir mer spänning? c':]

[EDIT: Fel karris. Fail. Men det får vara]
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    sön 27 okt 2013, 12:25

'det kan vi'
Hewa's ord lät som ett litet löfte i Xerxes öron, inget stort löfte som betydde hela världen. Inte ett känslomässigt löfte, nej. Ett löfte att det var okey.
Han nickade smått innan han sedan höjde huvudet i en elegant pose och tittade ner på honan framför sig.
Han tittade inte in i honans ögon, bara emellan dem. Han kände sig obekväm att titta in i andras ögon, men han var inte rädd. Han kunde lura dem, stänga inne hans starkaste känslor.
'Och jag kan ge det ett försök'
Han ögon stängdes. De var stängda ett tag för bara en som skulle blinka normalt. När han väll öppnade dem igen så stod honan fortfarande framför honom, inte för att han inte antog det. Men det var en ny detalj med miljön. En helt ny färg och form klädde den blåa himmlen. Ett litet iskallt hugg grepp tag i hans bröstkorg, men visade inget. Luften hade blivit något varmare, vinden blåste varmare men ändå var den död.
'eld'
Tänkte han. Ett ganska stort moln av giftiga brandgaser närmade sig dem, långsamt. I vanliga fall skulle man fått panik, eller i alla fall känt adrenalinet pulsa igenom ens ådror, men Xerxes stod där och tittade på molnet. Iakttog dens rörelser.
'eld'
sa han lågt, mest för sig själv men också till Hewa.



(FIREEEEEH >:D)
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    sön 27 okt 2013, 12:46

Hon gillade hans eleganta sätt att vara, när större och säkert starkare visade respekt för andra - eller, det var så hon uppfattade det, så hon kände det. Igen såg hon tillbaka i hans ögon, de ljusblå. De nästan.. skimrade? Nej, fel ord. Bara inbillning. 

Han stängde dem, och Hewa vek generat bort blicken och gjorde sig medveten om området. Djurlivet hade börjat avlägsna sig från platsen, och doften av rök stack i hennes nos. Det var varmare. Kunde det vara..?

Varginnan var häpen och förfärad på samma gång, och Xerxes nämnde det ord hon själv tidigare inte kunde förmå sig att uttala. Hon nickade. "Eld." 

Hewa var som förlamad, kunde inte röra sig ur fläcken. Var det lågornas dansande charm? Den vilda, rödskiftande elden? Hon svalde, såg ner i marken. De behövde ta sig därifrån. Nu. Annars skulle det sluta illa.
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    mån 28 okt 2013, 15:43

Xerxes var inte rädd, han flydde inte, han stod bara stilla. Många skulle kanske tyckt att han var dum, blåst. Men Xerxes behövde inte stressa, han behövde inte agera. Ändå fast elden spreds sig relativt snabbt var han lugn och gick istället fram till Hewa. Han visste att snart skulle han se flammornas eleganta dans.
Han stannade bredvid henne.
'Vill du sticka eller stanna och se om det finns några som överlevt eller behöver hjälp, ma'am?' 
frågade han lågt. Han hade ingen empati för någon annan levande varelse, men det skulle va en bra träning för de båda. Men det skulle kanske också anses som idiotiskt farligt. 
Han såg sen hur flammorna spred sig i gräset, elden var här nu. Xerxes kände fortfarande inte någon brådska. Det prasslade och träd knackade. Han kunde känna hur luften hade blivit ännu värmare. Syret i luften hade blivit något fylld med gifter. Han sänkte sitt huvud till Hewa och viskade sedan:
'Jag vill inte stressa dig, men du bör fatta ett beslut snabbt'
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    mån 28 okt 2013, 16:03

Elden spred sig allt närmre. Ett bistert leende speglades i hennes ansikte. Hon tvekade.
"Det vore allt för dåraktigt att störta in där. Även om jag kanske vill rädda liv finns risken att jag inte hittar någon, och då har mitt eget gått förgäves." Hon andades ut, granskade infernot närmare. "Men.. skulle det anses som en bra träning för dig, Xerxes?" Om, så skulle de kunna göra det - skulle kunna överleva allt det där. Tillsammans. En liten, knappt märkbar lycka rann igenom henne för att försvinna så fort den hade kommit. Vad var det med henne? 

Luften hade börjat fyllas av gaserna, och hon kände hanens nos intill hennes öra, hans andetag. Hörde hans ord. 
"Du bestämmer." Hon sa det lättsamt. De skulle kunna fly, eller ge sig in för träning och räddning. Hon överlämnade valet till Raganan. Hon kunde göra vilket som.
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    ons 30 okt 2013, 17:09

Det vore allt för dåraktigt att störta in där. Även om jag kanske vill rädda liv finns risken att jag inte hittar någon, och då har mitt eget gått förgäves' 
Han nickade, ännu en gång, åt honans ord. Han själv hade inte tänkt rädda någon, ändå fast han skulle se någon varg ligga på marken och andas in gifterna skulle han inte ens bryt sig. Xerxes skulle se hur gifterna spred sig i varelsens system och sedan se den dö. Många skulle säkert se det "ohumant" men Xerxes tyckte det var rättvist. Han hade ju lätt för döda ett rådjur eller någon annan varelse till mat, varför skulle det va så svårt att döda en varg? Han trodde på en sorts rättvisa som andra skulle se helt sjukt. Men egentligen var det ju rättvist.

'Du bestämmer.'
Han höjde sitt huvud och såg hur elden kom krypande mot dem. Han suckade innan han sedan puffade på hennes sidor.
'Kom'
sa han och vände sig om. Först började han gå med huvudet högt i luften, svansen bakom honom som ett släpp. Sedan accelererade han. Benen sträckte sig framför honom och de rörde sig snabbare. Huvudet sänktes till en mer "bekväm" hållning så att det blev lättare för honom att trava. Han travade relativt långsamt , han väntade på Hewa.
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    tor 31 okt 2013, 19:22

Elden spred sig snabbt, snabbare än man ibland trodde. Röken, de giftiga gaserna, var tätt intill men den svarta Kargen gjorde inga försök till att rusa in eller fly. Xerxes lugn verkade smitta av sig - Varginnan kunde bara stå där och se på, tomt betraktande de dansande flammorna.

Blicken gled uppåt. Den ståtliga hållningen och de annorlunda, ljust blåa ögon fick henne att känna beundran. Skuggorna som bildades av elden mot honom gjorde honom.. vacker.  
  
Han puffade till henne, bad henne att komma. Hewa gjorde lydigt som han sa, och följde honom utan ord tills det att han satte av i trav. Då började även hennes tassar trumma över marken, och hon sprang.

Väl jämsides med Raganan saktade hon ner smått, tog ett djupt andetag. Det var någonting hon ville säga, men samtidigt njöt hon över den tysta stunden och kunde inte förmå sig till att avbryta den.

[Hewa är kär.  xD]
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    fre 01 nov 2013, 14:54

Det vita huvudet vinklades smått åt sidan för att han skulle kunna se Hewa, och där var hon. Han vinklade fram huvudet igen och ökade takten till en relativt långsam galopp. Benen sträckte sig inte jätte högt, utan var helt utsträckta. Det såg inte så graciöst ut och inte heller så "smidigt" men det gick framåt. Musklerna i den slanka kroppen dunsade ner i marken och funkade som stöd dämpare. Huvudet hölls alltid högt men skumpade med i takten. Munnen var något öppen men tungan var fortfarande inne, syret kom lättare in i strupen och ut i hans ådror.

Han kunde fortfarande se lågorna dansa bakom honom, men de var längre ifrån. Ändå fast han knappast hade någon sympati var han smått kär i lövträden som omringade honom i kaiwood. Xerxes nickade åt Hewa, ett tecken på att hon skulle fortsätta framåt utan att vänta på honom. Han stannade till och hoppades att Hewa fortsatte. Huvudet höjdes och luft samlades ovanför hans huvud, där hornen hade suttit. Han nickade vagt och luften sköts iväg som ett spjut mot elden, när den träffade bildades en litet luftvåg, tillräckligt stark för att lågorna skulle böja sig mot marken och bli mindre. Han vände sig om och började galoppera igen. De kunde kanske försöka rädda en liten del av skogen bakom sig, vilket Xerxes ville, men han ville fortsätta springa.

Han saktade ner. Tassarna gick från galopp till en långsam trav, till gående. Xerxes vände sig om mot Hewa, elden var borta(?). Tungan hade åkt ut mellan läpparna och han andades något högre än vad han gjort innan. Luften åkte ut till hans varma strupe och blev till ånga i den kallare luften runt honom. Han svalde en gång och försökte få ner salivet som bildats i hans mun.
'det var en träning trots allt' sa han neutralt men ett litet leende prydde hans läppar.

(hoppas det var okej att jag spolade fram lite :3 
HAHA AAAAW :'D olala hewa xD fast det är ganska lite att älska... x3 tycker Xerxes) 
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    lör 02 nov 2013, 19:51

Xerxes såg bak på henne, och hon svarade med ett litet leende. Då han ökade takten sänkte hon huvudet för att lättare få fart, och var åter ikapp. Nästan före ett tag. Hon andades ännu långsamt, men med tempot de höll skulle hon snart bli utmattad.

Med ansträngningar hade de nästan sprungit ikapp elden. Hewa fuskade lite med hjälp av vinden, men hon använde bara små mängder och hennes ansikte var en sluten mask för att Xerxes inte skulle genomskåda henne. 
Den ljusgråa raganan gav henne en nick, och hon fortsatte röra på sig då han stannade in. Hennes gröna blick var dock fäst på honom, och hon märkte inte då vägen slutade in i ett träd.

Kargen fnös till. Hon reste sig vingligt upp, återfick balansen och koncentrerade sig på vart hennes träningskamrat var. Hon noterade att han hade gjort något med luften, något hon tyvärr inte hade fått se allt av. Hon slog vad om att det hade varit snyggt. Att med hjälp av sin kraft få flammorna att avvakta lite.  
Hanen for förbi henne igen, och hon var snabbt själv i fart, strax bakom honom.

Infernot var historia bakom dem. Eller.. historia för dem. Om ingen valde att återvända, förstås. Hewa sänkte även hon sin takt, och en utmattad suck följde.
"Haha, ja." Hon buffade vänskapligt på honom, och det pirrade i hennes kropp vid beröringen. Kanske kunde dem bli vänner också? Istället för bara träningskompanjoner.
Nästa tanke som dök upp slog hon genast bort.
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    lör 02 nov 2013, 22:23

Han kände att hon skulle göra det innan hon gjorde det. Xerxes kände honans rörelse under hans tassar. Värmen från Hewa mot hans kropp, en känsla som han aldrig känt i sin barndom men som han visste fanns. Känslan var underlig men det kittlades till lite under pälsen. Många skulle säga att känslan var härlig, om inte upphetsande. Men för Xerxes var det så konstigt att han inte kunde låta bli att spänna sina muskler i benen. Som alla är, var han också rädd för det okända. Han svalde försiktigt, försökte att dölja hans obekvämhet, om inte rädsla. Xerxes var inte rädd för något, inte ens döden. Men den känslan, den känslan fruktade han. Vad var det som hände med innehållet i hans ådror när hon rörde vid honom?
Han log snett mot Hewa, men leendet försvann snart.
'så, ska vi börja?' frågade han och mycket försiktigt buffade han tillbaka. Buffen var så försiktig att han knappt nuddade, så pass försiktig att han inte visste om han nuddade henne eller inte.
Midnight
Midnight 
Vandrare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    lör 02 nov 2013, 22:40

Xerxes buffade tillbaka, men det var knappt. Var det något som var fel? Ignorerandes tanken lät hon ett leende klä sitt ansikte. 
"Ja. Vad ska vi göra först?" Utan att vänta på sin frågas svar backade hon bakåt, placerade tassarna tätt intill varandra och slöt kattögonen. Hon tog ett djupt andetag, Och luften samlades likt en liten boll ovanför hennes huvud. Hon lät den sammla upp fallna löv och småkvistar, och fick den sedan att dala iväg som en tornade i luften ovanför dem. "Det är.. ganska nybörjaraktigt. Jag är säker på att du redan kan det, men tänk att det är en uppvärmning."
Den lilla bollen tog knappt energi av henne. Det var lika lätt som att vända vinden en normal dag. Hon skrattade lågt. Hur långt hade han kommit i sin utveckling? Hon behövde veta, så att hon inte lärde ut på helt fel nivå.

[Fel karaktär. Igen.. -w-]
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    sön 03 nov 2013, 11:11

"Ja. Vad ska vi göra först?"
Han rykte på axlarna, fortsatte att va tyst och titta på honan. Xerxes hörde hur luften sörplades in i vargens lungor och omedvetet gjorde han detsamma. Katt pupillerna gömdes under de svarta ögonlocken(?) och han rynkade lite på ögonbrynen  men det var knappt märkbart. Var honan inne i sina egna tankar eller koncentrerade hon sig bara? Xerxes kunde inte låta bli att vara hemligt nyfiken. 
Sen såg han hur vinden samlades över den svarta varelsen. De blåa ögonen tittade koncentrerat på, med respekt. Löv lämnade sina bon och åkte upp i bollen. Omgivningen lockades till luft bollen, bara för att sedan skickas iväg. Vinden formade sig på ett sätt han hade sett förut, men han hade aldrig lyckats få fram rörelsen, han hade inte ens försökt. 
'Det är.. ganska nybörjaraktigt. Jag är säker på att du redan kan det, men tänk att det är en uppvärmning.'
Han nickade vagt.
'låt mig försöka. Dessvärre har jag aldrig kunnat forma vinden sådär. Den gör som den vill' sa han lågt, en viss ärlighet i rösten. Tyst drog han in luft genom nosen och koncentrerade sig. Huvudet höjdes och ovanför bildades en boll av luft. Men till skillnad från Hewas boll tog den inte upp saker från omgivningen, förutom luft. Han öppnade ögonen igen och skickade iväg luften som ett spjut. Ögonbrynen formade ett V av koncentration. Men blicken formade han spjutet så bra som han kunde. Vinden slet sig från hans grepp och gjorde, som sagt, som den ville. Men han lyckades till slut få mer eller mindre kontroll över den. Den åkte runt i en cirkel. Vinden ökade fart och tvingade löv och pinnar upp i cirkeln. Men det såg inte ut som en tornado, det var bara en cirkel som gav ifrån sig tryckvågor, som en tornado. Han slappnade av och vinden sjönk död till marken och försvann. Xerxes tittade på Hewa.
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    tis 05 nov 2013, 17:14

"Inte?" Hon var förvånad, hade alltid antagit att dem flesta kunde göra så. Hon hade inte övat överdrivet mycket på det och hon kunde det bra. "Man lär sig väl i olika takter." Hon gav honom ett leende, men var inte säker på att han lade märke till det under sin koncentration.  

En virvlande boll likt hennes egen svävade över hanens huvud, men avvek då den inte drog in småkrams. Det var egentligen inte viktigt, men hon skrev upp det på hennes lista i huvudet. 
Luften, vinden skiftade form och for iväg som ett spjut, och ändrades igen då den började röra sig i en cirkel. Löv och grenar sögs upp och hon halvströk den uttänkta övningen.
Den lilla, inte riktigt en tornado, tonade iväg och sakerna den hade burit landade eller dalade ner i gräset.
Om hon hade haft armar skulle hon ha applåderat. Kargens svans började vifta och hon nickade uppmuntrande till honom då han såg på henne. 

Hewa tänkte fortsätta hans träning, trots att de inte skulle lyckas öva länge. Hon var någorlunda skicklig, men mängden av hennes krafter var inte höga. En större uppvisning skulle säkert kräva det som var kvar.
"Nu detta.." Hon tog ett par steg bakåt, svepte den högre framtassen i marken och snurrade sedan runt ett varv. Det skulle se fånigt ut, men det fick henne att känna sig lugnare då hon använde elementet. Hennes gröna blick såg rakt fram utan att egentligen se något alls. 
Vinden började spira, piska runt henne, och en större version av den lilla huvud-luftbolls-tornadon som hon själv kunde befinna sig inuti bildades. Hon hade placerat det snabba, vassa försiktigt så att det skulle hålla sig för sig själv och inte hugga i utom- eller inom-stående. 
"Typ så." 
Hon visste inte om hon behövde förklara eller inte, att lära var inte hennes specialitet.

Den svartas blick fick en matt glimt. Varken den psykiska eller fysiska kraften var något problem men det elementära tog ibland kol på henne.
Xerxes
Xerxes 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Another Stranger (Hewa)    ons 06 nov 2013, 16:50

"Inte?"
Han skakade på huvudet samtidigt som han tittade på Hewa. Var det meningen att han skulle kunna det? Skulle man förvänta sig det från någon som honom? Många frågor frågade han sig själv, var han en sån usel varg? Långsamt tonade frågorna bort och han koncentrerade sig på Hewa, hon gav honom i alla fall lite hopp och glädje.
"Man lär sig väl i olika takter."
Orden fick hans huvud att resa sig lite, tyngden lyftes från hans axlar. Ett leende prydde honans läppar men han log inte tillbaka. Men i hemlighet blev han glad över hans leende.
"Nu detta.."
Hewa backade. Den ena svarta framtassen smekte marken under henne och sedan gjorde den en cirkel. Ögonbrynen sjönk i Xerxes panna, vad var det vargen gjorde för mystiskt? Det kanske såg mystiskt, om inte groteskt, ut men han fann ett visst intresse. Det var få saker som fångade Xerxes uppmärksamhet, men okända saker brukade han finna ett stort intresse i. Många varelse var rädda för det okända och dödade det oftast.Men Xerxes tyckte att man kunde hitta information i det okända, om inte lugn.
Vinden omringade Hewa. Den formades runt henne. En tornado.
'Does it hurt? Dosen't she take any damage?' tänkte Xerxes samtidigt som såg hur hon stod där inne, vindens kraft under hennes tassar.
"Typ så."
Tornadon hade försvunnit från henne och han antog att det var hans tur, så han gick fram några steg. 'Breath'
han tänkte ordet för sig själv, det fick honom att fokusera på det han skulle göra. Han vinklade huvudet uppåt så att han kunde se himlen. Himlen hade blivit mörkare och vinden runt dem hade blivit kyligare(?). Stjärnorna dansade smått på huvudet och inget mörkt-giftmoln. Han andades ut. Luften som flytt ut från hans nos formade sig som en boll ännu en gång ovanför sig. Luften samlades, i en cirkel. Ett spjut smet ut från bollen och tog med sig vinden i bollen. Han kunde känna vinden under hans tassar. Det var en tung känsla, som om han förlorat mycket blod. Spjutet cirkulerade honom, snabbare och snabbare. När han kände att han hade tillräckligt med fart och kontroll över vinden släppte han taget lite, så att kraften åkte lite fritt. Men han hade i alla fall kontroll, mer eller mindre. Vinden bredde ut sig och formade sig efter Xerxes instruktioner samtidigt som den blev starkare. Den omringade Xerxes mer och mer. Men sen gick något fel. Vinden flydde ut från hans grep, lämnade honom med en kittlade känsla under trampdynorna. Vinden slet hårt tag i hans päls och skin. Den slet upp ett sår över frambenet, det sved. Men tornadon var inte klar. Efter att Xerxes sjunkit ihop halvt av känslan över frambenet åkte den bort från honom, mot Hewa. Den tog tag i trädens grenar och slet loss dem och ökade i fart och tyngd.   
 
Another Stranger (Hewa)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Friend?(Hewa)
» The white swan (Hewa)
» Hello Stranger... [pheobe]
» I frostens grepp [Hewa]
» On stranger tides
Hoppa till annat forum: