Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 167 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 167 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Friend?(Hewa) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Friend?(Hewa) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Friend?(Hewa)

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Xerxes
Xerxes 

Spelas av : Siri

InläggRubrik: Friend?(Hewa)    mån 15 sep 2014, 17:16

Det var dag men han kunde ändå inte känna skillnad på de svala nätterna och kalla dagarna. 

Det var säkert bara tillfälligt väder för långt för borta, mellan grenarna, kunde han se något blått istället för grått. Bilden, synen, fick honom att minnas en händelse. Hewa, tänkte han. De gråa molnen var ungefär i samma färg som Xerxes långa, tjocka päls. Hans var något ljusare. De blåa påminde honom om markeringarna på karg honans päls. Han var det kyliga, eländet. Hon var det vackra och fridfulla; glädjen. Hans ögon smalnade. Vart var hon?

Nacken började värka efter att han stirrat och iakttagit himlen och de få fåglar han hade sett flugit ovanför trädens kronor. Han tittade ner på hans tassar. Gräset hade lagt sig över dem. ändå fast gräset desperat försökte gömma tassarna kunde man fortfarande se den ljus gråa pälsen igenom det gröna. Han suckade lite. Pälsen som fanns på hans kropp var fin, attraktiv. Men den var inte särkilt praktisk. 

Han lät alla de tankar som funnits i hans huvud försvinna bort, långt bort från honom. Istället för att tänka la han sitt huvud ner och återgick till den korta pausen han hade bestämt för att ta.

(Det kanske inte är så solklart men han ligger ner c:)
Hewa
Hewa 
Väktare 

Spelas av : Tzou

InläggRubrik: Sv: Friend?(Hewa)    tor 18 sep 2014, 21:14

Ötamons fridfulla stämning hade, ända sedan den mörka tiken tagit sig dit för första gången, tröstat henne och med lätthet burit med henne till fantasins värld. Månblommorna, lysande under nätternas mörker, var för magiska för att verka sanna och det var som om tiden stod stilla då de många eldflugorna gav stämning till omgivningen. Där kargen vandrade fram verkade det dock långt kvar till skymning, träden sträckte upp sig i oändlighet och en framtida höstkyla låg lätt i brisarna. Hon vandrade runt under klar dag, patrullerande och vakade över skogens gränser - de välbekanta stigar och marker hon levt på under ett tag nu. Trinity. 
 Med en ljudlös suck andades hon ut, blundade och log. Sedan, utan att titta, avvek Hewa ifrån sin startväg och ut på motsatt riktning ifrån reviret. Hon hade sällan lämnat sedan den mardrömslika händelsen, passade ständigt på att undvika rosenskogens giftiga dunkel, men ingenting band henne vid flockens land. Speciellt inte om han bad henne om någonting. Redan innan skadan hade läkt var hon uppe på benen, och även om hon haltade i sin gång framåt kunde hon röra sig. Stödet den vänstra framtassen hade gett gick inte att återställa, men med övning var det inte omöjligt att leva som tidigare. Om inte så kunde hon använda vindens lutning, teleporteringen.

Med vinglande steg och svepande svans, främst för att hålla balansen, lämnade hon långsamt sin uppgift. Rösten i hennes huvud, han, pratade endast vid få tillfällen med henne. Hon visste inte om hon hade gjort något fel, och försökte då och då söka kontakt, men det lämnade varje gång en tomhet och en undran om hon bara var otroligt förvirrad. Det var även anledningen till att hon än inte hade berättat detaljerna för någon än. De små gånger hans röst ekade i hennes inre var hon inte lika säker på sin sak, men hon hade alltid gjort som han hade bett henne - i rädsla att förlora något hon skulle komma att ångra. Vad som sade henne att denne var viktig var dock en helt annan sak. 

Hewas dagdrömmar sprack plötsligt och blåstes iväg, pupillerna smalnade av till springor. I en, simpel rörelse stannade hon upp och hennes blick fastnade på en ljust grå gestalt. En varg i skogen. Men varför kändes det här så oerhört bekant? Med hopbitna käkar lät hon se upp ifrån individens sida, så att hon kunde betrakta individens ansikte. Släppte andan hon omedvetet hållit och drog in hans doft - och efter mindre en sekund brast hon ut i ett kort skratt, tog sig med ny energi och snabbhet fram till Raganan och tittade ned på honom ifrån stående position där han låg. Försökte fånga hans blåa ögon med sina gulgröna. 
 "Xerxes..?"
Xerxes
Xerxes 

InläggRubrik: Sv: Friend?(Hewa)    tis 23 sep 2014, 16:02

Den hanen väntade, men han visste inte på vad. Vibrationer kittlade hans sinnen, förmodligen från en varg. Dens gångstil var annorlunda, som om den var skadad, haltade. Det tog inte lång tid förrän han förstod att det vänstra frambenen inte existerade på denna individ. Han la huvudet på sne en aning och log något ondskefullt: "What an idiot..." leendet försvann dock lika snabbt som det uppstått och han rättade på huvudet för att ännu en gång bli som förstelnad. 

Den gråa hanen måste dagdrömt för helt plötsligt blev den gråa himlen två par gröna ögon vars pupiller var raka streck när han vände på huvudet: "Xerxes..?" Rösten värmde det kalla hjärta som bultade i hans bröst. Det var som om rösten var eld och hans sinnen krut; en explosion. Ljudet kändes som den varma närheten som bara en moder kunde ge en valp; Glädje och trygghet. Han ställde sig raskt upp och den mask han oftast bar försvann. De ljusblåa ögonen blev lika varma som han blev inombords, glada och nyfikna. Svansen rörde sig glatt men lugnt. Framför honom stod hans lärare, hans före detta lärare: Hewa. "Hewa" sa han lugnt men något chockat. Blicken smekte honans konturer men något var annorlunda. Ögonbrynen bildade ett V i hans ansikte. Den vänstra tassen fanns inte... Vem kunde gjort något sådant? Först blev han arg sedan orolig. "How are you?" frågade han oroligt. Sen harklade han sig och skakade på huvudet; fel språk. "Hur mår du? Är du okej?" frågade han oroligt samtidigt som pupillera rörde sig mot hennes vänstra öga till hennes högra. 
Hewa
Hewa 
Väktare 

InläggRubrik: Sv: Friend?(Hewa)    ons 24 sep 2014, 16:27

Hon betraktade honom förväntansfullt den korta stund som gick innan han abrupt reste sig upp och påminde henne om den storleksskillnad som existerade emellan de båda. Han var säkert mer än dubbelt så stor som henne, och när han nådde sin fulla höjd backade hon för att kunna se honom i ansiktet. Samma ljusblåa ögon som tidigare. Automatiskt började den kattlika svansen att svänga ifrån sida till sida, en avvikelse ifrån det normalt försiktiga beteendet. Hur länge sedan hade det inte varit sedan de sedan sågs? Hon hade inte hittat till Ötamon då, med teleporteringen som hela tiden gick ur funktion. 
 Då Raganan nämnde hennes namn log hon, fortfarande lika förvånad som han verkade vara. Hur kunde han vara här? Hon trodde inte på saker som öde, men mötet var minst sagt komiskt. Då vännen oroade sig för henne förstod hon att han hade sett hennes handikapp. Hastigt blickade hon ned på det ofulländade benet, på den tass som saknades, innan hon skakade på huvudet och tittade upp på honom igen. "Jag mår bra, det påverkar mig inte så mycket som det kunde ha gjort." En skugga drog över hennes ansikte. "Skadan var väl egentligen orsakad av min egen dumdristighet." Den där gråa hanen vid floden hade gjort rätt i att varna henne.. Ändå hade hon ignorerat det, och vad hade hänt?
 Skuggan försvann, det glada uttrycket kom tillbaka då hon lutade huvudet på sned. "Men du då? Hur är det själv?"
Xerxes
Xerxes 

InläggRubrik: Sv: Friend?(Hewa)    ons 24 sep 2014, 16:51

"Jag mår bra, det påverkar mig inte så mycket som det kunde ha gjort" Omedvetet hade han hållit andan och lät den försvinna ut ur hans lungor i en suck. Sucken fick musklerna att slappna av, samt hans blick och ögonbryn. Ansiktsuttrycket var känslolöst igen men denna gång var blicken vänlig och lugn, för Hewa. "Skadan var väl egentligen orsakad av mig egen dumdristighet" Han log lite. Det tvivlar jag på, du? Dum?" Han skrattade lågt. "Är det inte meningen att du ska vara smart, teacher?" sa han vänligt men något skämtsamt. 

"Men du då? Hur är det själv?" Leendet försvann och hans blick försvann från Hewas och ner i marken. Det var som om han drömde sig bort. Hela hans synfält blev grumligt, suddigt. Ja, hur var det med Xerxes? Han kände sig inte arg, inte heller ledsen. Men glad var han inte. Fanns det en anledning att vara glad? Han var ju ett enda stort frågetecken inombords. Faktum var att han kände sig tom inombords. Han skakade på huvudet och tittade på Hewa igen. "Okej" sa han hest och log, men leendet nådde inte hans ögon. "Tack" sa han något lägre. "Varför befinner du dig här i Ötamon,Hewa? Sist jag såg dig var i Kaiwood... Kommer du ihåg?"
Hewa
Hewa 
Väktare 

InläggRubrik: Sv: Friend?(Hewa)    mån 06 okt 2014, 20:24

Tyst betraktade hon då han plötsligt slappnade av, som om han hade hållit andan i väntan på svar, och hon kunde inte hindra sig själv att le över gesten. "Jag, dum." Hon skakade kort på huvudet, såg tillbaka upp på honom "Jag beträdde marker jag inte skulle ha rört och lämnade för sent." Vid hans skämt stönade hon till och himlade med ögonen. "Ha, Ha. Visst. Smartast. Det var inget fientligt i ironin, ingenting illa menat, men hon kunde inte sluta tänka på monstret som hade kastat sig upp efter henne vid strandbanken. 
 Oavsiktligt vek hon undan blicken. "Men tre eller fyra ben kvittar, eller? Jag står fortfarande här, fullt vid liv." Leendet bleknade en aning då hon såg bortåt, men då hans röst åter nådde hennes spetsade öron förmådde hon sig själv att förnya det - tills det att han svarade. Orden kändes.. Tomma? Kanske? Hon kunde inte sätta tassen på det, men det var något. Något som gjorde henne obekväm med den enkla förklaringen. Något..

Med ett djupt andetag lugnade hon ner sig själv, svarade nöjt. "Det är klart jag kommer ihåg! Det mesta. Det finns ingen anledning till att jag skulle glömma." Egentligen fanns det många anledningar till att hon skulle sluta komma ihåg vargar - det var endast nyligen hennes minnesförlust hade bättrat sig - men Hewa planerade inte att glömma sådana hon betraktade som vänner. Hur dem såg på henne var dock en annan fråga. 
 "Jag är här för att min flock är här. Trinity, om du har hört om dem? Det är riktigt kul. Det enda negativa måste vara att mina vandringar är begränsade." Hon fnös kort. "Men jag ska ta upp det snart. Jag saknar Numoori."
Xerxes
Xerxes 

InläggRubrik: Sv: Friend?(Hewa)    mån 06 okt 2014, 20:33

Xerxes log snett när han kunde höra ironin i hans före detta lärare i rösten. Han nickade sedan till hennes ord.  Det kvittade om hon hade tre eller fyra ben, så länge hennes lungor sög in luft och blodet pumpade inom henne. En bild kom upp i hans huvud: Hennes kropp liggandes livlös i gräset. Eftermiddags solen smekte hennes svart päls. De gröna ögonen tittade rakt framåt, utan att blinka. Bilden var så lugn och fridfull på något sett men en skräckinjagande känsla spred sig inom honom. 

"Jag är glad att höra att du inte glömt bort mig än, Hewa." Tonen var mjuk, lika ovanligt som han hade funnit ett intresse i en annan individ. 

Xerxes la huvudet på sne. Trinity? Flocken hade han aldrig hört talas om. Lands områden kunde han bättre än vargars känslor men flockar undvek han helst. "Aldrig hört talas om..." sa han långsamt och lågt. "Berätta mer om denna flock, hade du tänkt lämna den?" 
Hewa
Hewa 
Väktare 

InläggRubrik: Sv: Friend?(Hewa)    sön 19 okt 2014, 13:22

"Än? Jag har inte planerat att glömma dig alls." Hon nickade för sig själv. Hon tänkte fortsätta att minnas. Alla som hade gjort henne gott liksom alla som gjort henne dåligt, dem hon gillade och de hon höll nära. Hon tänkte komma ihåg allt, det spelade ingen roll hur det skulle gå till. Hon blundade, men öppnade det ena gulgröna ögat då Xerxes talade om flocken.  "Den är varken ny eller gammal, och jag tror inte den har rört sig utanför Ötamon.. Så det förvånar mig inte om du inte känner till dem." 
 Hon hummade till. "Jag felformulerade mig. Nej, jag tänker stanna, för det är en underbar gemenskap, men jag skulle vilja vandra mycket oftare än jag gör. Jag skulle vilja ha en rang där jag kan röra mig vart jag vill." Under en paus på ett par sekunder funderade hon över hur hon skulle beskriva Trinity. "Alla har sin egen uppgift, men alla har rätt att få sin röst hörd. Det är svårt att förklara." Försiktigt bet hon sig i läppen. Hur skulle hon beskriva resten?
Xerxes
Xerxes 

InläggRubrik: Sv: Friend?(Hewa)    sön 19 okt 2014, 18:33

Xerxes log med ögonen åt honans ord. De var vänliga och han hade inga planer på att säga något oförskämt. Det var länge sedan han hade hört ord som värmt hans bröstkorg. Än kunde han inte säga att de satte eld på honom. Dock var han glad att Hewa kom ihåg honom, att han inte var en i mängden men det skulle förbli en hemlighet. Hans känslor skulle förbli en stängd bok, det var det han trodde och ville. Men att dela minnen, värdefulla minnen, det kunde hanen tänka sig, särskilt med Hewa. Minnen utan ensamhet och med mening. Sådana minnen hade han inte så många av. Det var osäkert om han skulle få fler av dem. De flesta som hade en mening var oftast färgade i rött, i den där mörkröda som man brukade kunna se efter man bitit rådjuret i halsen...

Kargen berättade mer om flocken, inget som intresserade honom så mycket men till skillnad från den informationen han brukade få från främlingar lyssnade han hövligt, istället för att gäspa åt hennes ord. Xerxes fick också veta att den mörka hade tänkt stanna. "I see..." sa han lågt, nickade långsamt åt hennes ord. "En rang där du får röra dig fritt... Hm, som spion?" frågade han. "En rang som passar dig, förstås. Din kroppsbyggnad passar för jobbet, samt din mörka päls. Dessutom har du en kraft som passar bra. Vind; tyst och osynlig men mycket destruktiv. Eller tja, det beror på hur man använder den..." Han sonade Hewa ännu en gång innan han öppnade munnen igen. "Har denna flock plats för en till?" 

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Friend?(Hewa)    

Friend?(Hewa)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Another Stranger (Hewa)
» Friend or Foe? (P)
» A new friend (Taji)
» I frostens grepp [Hewa]
» Friend or Foe?