Gwenhwyfar hade äntligen lämnat slätten och tagit sig till den ökända Civitas och det kryllade med byteshandel och vargar i olika former. Staden var mäktig med mycket spring och ljud. Ropandet från säljarna och prat mellan vänner och även en musikant eller två. Gwen stannade upp vid en musikant och bara lyssnade, det var härligt att se andra passionerade i musik. Men efter en stund av lyssnade så var det dags att kolla på lite varor, hon hade en enkel liten väska med egna varor som hon kunde byta några små kristaller, metaller, och örter från slätten. Inte jättemycket men det var något iallafall. Hon lyckades byta till sig lite torkat kött och bestämde sig för att sätta sig vid en skuggad plats då solen gasade lite, men hon såg sig inte för när hon letade efter en plats och gick in i stackars ovetande varg. Hon måste verkligen lära sig att se sig för. ‘’Oj förlåt mig! Är du okej? Jag skulle ha sett mig för bättre’’ vargen som hon gick in i var en aning större än henne själv och hade en vacker silvrig päls. Hon vart nästan lite avundsjuk.