Pågående Event
Senaste ämnen
» FRYS! (P)
Idag på 10:55 av Tora

» Den som frågar [Öppet]
Idag på 10:47 av Tolir

» [LKF] Kristallklart
Idag på 10:13 av Rani

» Nämen oj! [P]
Idag på 09:58 av Mackie

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:44 av Sigrid

» Tårarnas Fristad [Ikaros]
Igår på 21:47 av Herkules

» Levande fossil [P]
Igår på 21:04 av Herkules

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Igår på 19:20 av Tolir

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 6 gäster. :: 1 Bot

Ghoul, Torbjörn


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Tills ditt hjärta blivit tomt [Alonso] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Tills ditt hjärta blivit tomt [Alonso] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Tills ditt hjärta blivit tomt [Alonso]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Ani
Ani 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Tills ditt hjärta blivit tomt [Alonso]    lör 11 nov 2023, 21:48

De två svartvargarna hade kommit en bra bit på sin resa mot festligheterna och var nu mer än halvvägs dit. Trots att det hade regnat och blivit lerigt längs med vägen var Ani lika prydlig och vacker som alltid. Hennes päls hade lockat sig än mer av regnet, perfekt till festen.
    Hon och Alonso hade knappt pratat under resan, och när de pratade var det på hennes initiativ och på hennes villkor. De hade umgåtts mycket senaste, dels för att Nilo hade tvingat dem, eller ja - tvingat honom. Ani hade lärt sig precis vilka knappar hon skulle trycka på och vilka reaktioner hon kunde vänta sig från Alonso. Det gjorde henne ingenting, utan det var på något vis tillfredsställande att kunna använda honom på det sättet.
    “Din bror,” hon bröt tystnaden, hennes röst var giftig men len. “Jag har sett att du besökt hans grav ofta. Stephano, eller hur?” Ani visste mycket väl vad han hette, men låtsades inte om det. “Han har väl varit död länge nu?”
Alonso
Alonso 
Heredis 

Spelas av : My


InläggRubrik: Sv: Tills ditt hjärta blivit tomt [Alonso]    ons 15 nov 2023, 18:26

Luften var tung av det nyfallna regnet. Lukten av blöt växtlighet och jord förstärkte bara den dystra stämningen de två svartvargarna emellan. Alonso ville glädjas åt situationen, åt tillfället att äntligen resa bortom sina hemtrakter. Det var något han drömt om sedan barnsben, men ändå fylldes det hela bara med en bitterljuv ton. Stephanos frånvaro hängde extra påtagligt över honom. Det här hade varit deras dröm. På något sätt kunde han inte låta bli att känna att han vanärade den drömmen nu.
     Som om hon läst hans tankar tog hon plötsligt hans namn i munnen. Alonso såg upp på henne med outgrundlig min. Det var sant - han besökte honom ofta, oftare numera till och med. Det hade blivit en flykt från verkligheten, en slags fristad. En eldsvåda av ilska slog upp inom honom. Han ville säga åt henne att aldrig prata om honom, att hon inte var värdig att veta, att Stephano var hans att hålla kär. Men den glöden nådde aldrig fram till hans blick, för han visste att det inte var så hans broder skulle bemött henne. Stephano visade alla samma vänlighet och kärlek. Det var så Alonso var tvungen att hedra honom.
     “Ja, Stephano,” instämde han tankfullt. “Det var ett tag sedan, ja.” En mjuk suck undslapp honom. En sorgsen längtan trädde fram, en känsla han inte hade kontroll över.
     “Ändå känns det som igår som jag övade repliker med honom. Ibland när jag är på scen förväntar jag fortfarande mig att se hans ansikte i publiken.” Även om han hatade att visa sig sårbar inför henne, kunde han inte låta bli när det kom till hans bror. Han ville aldrig tala om honom utan kärlek i rösten.
     “Har du förlorat någon nära?”
Ani
Ani 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Tills ditt hjärta blivit tomt [Alonso]    fre 17 nov 2023, 16:58

Anis blick var genomträngande, som om den vägrade släppa taget om den andra svartvargens. Ändå verkade hon inte helt uppnå den effekt hon ville, utan Alonso behöll samma lugna och tankfulla sätt som alltid. Det störde henne - att inte ha full kontroll över honom. Hon hade förväntat sig någon typ av irriterad eller snäsig reaktion - att hon inte hade något med det att göra. För egentligen hade hon inte det.
    Som om han hade läst hennes tankar trädde plötsligt sorgen fram i hans anlete och tal. Kanske fick hon nöja sig med det för nu.
    “Okej,” svarade hon kort. Hon sa inte rätt ut att det lät korkat, men hennes röst kanske skvallrade om det. De döda var döda.
    “Nej.” Hennes svar var kort. Faktum var att trots att det var hon som pratade mest, handlade det nästan aldrig om henne. “Familj kommer och går, jag ser ingen anledning till att leva kvar i historien.”
    Hon vände blicken framåt, med nosen högt.
    “Men du, kan du inte berätta? Om den där dagen?” Ett litet leende spred sig på hennes läppar, men där fanns ingen värme eller kärlek, bara något giftigt. “Din bror hade säkert velat att du berättade.”
Alonso
Alonso 
Heredis 

Spelas av : My


InläggRubrik: Sv: Tills ditt hjärta blivit tomt [Alonso]    fre 01 dec 2023, 23:12

Alonso förväntade sig inget utförligt svar. Trots hennes förmåga att alltid dra fokuset till henne så var hon förvånansvärt sluten. Hon påminde honom om en drake som vaktade en skatt. En skatt som inte var värdefull för någon annan än henne.
Hennes nedsättande sätt att svara honom lyckades ändå slingra sig under huden. Alonsos blick blev vass när hon frågade om “den dagen”. Om det var hur hon rakt ut försökte såra honom på ett sådant fult sätt, eller om det var hur hon på något vis försökte låtsas som att hennes intentioner var goda - trots att de båda väl visste att det inte var det.
     “Jag var inte där,” svarade han kort, hårt. Frustrationen brusade i bröstet på honom när han mötte hennes kalla blick.
     “Jag vet inte vad jag gjort för att du ska tycka så uppenbart illa om mig. Jag har ändå försökt se det goda i dig, jag har försökt vara dig till lags. Men det är tydligt att du är inte intresserad av att göra den här redan jobbiga situationen lättare. Kanske är det bara sån du är. Jag tycker synd om dig, så uppenbart berövad på all vad kärlek och välvilja, aldrig ägnat en tanke åt någon annan än dig själv. Det måste vara ett mycket ensamt liv.”
     Orden hade hunnit lämna honom innan han egentligen hunnit tänka efter. En våg av skam sköljde över honom. Aldrig hade han fått för sig att säga något liknande. Alonsos underläpp darrade och tårar hade formats i hans ögon. Tvärt vände han bort huvudet. Han försökte svälja bort klumpen i halsen. Hela hans ansikte brände i skam över sitt beteende och av frustration.
Ani
Ani 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Tills ditt hjärta blivit tomt [Alonso]    tis 12 dec 2023, 15:41

Ani kunde inte låta bli att dra i läpparna av hans plötsliga reaktion. För en stund hade hon faktiskt blivit orolig, ibland kunde hon tro att han inte hade några bollar. Nu visade han åtminstone lite tecken på frustration och irritation. Inte i närheten vad hon hade hoppats på, men det var åtminstone något. Dock hann hon även se de grumliga tårarna som bildats i hans blick när han skamset vände bort ansiktet.
    Det belåtna leendet på hennes läppar växte sig större. Perfekt.
    Ett litet näpet, spelat, uttryck spred sig över hennes vackra anlete, hennes ögon glimmade av ljuset från himlen. Tyst och försiktigt närmade hon sig. Som en orm slingrade hon sig runt honom, med huvudet tätt intill hans ansikte. Hans svarta päls mot hennes blandades ihop, och det enda som stack ut var deras olika ögonfärg.
    “Men hjärtat då,” hennes lila blick sökte hans “såna ord du yttrar om din käraste, tänk om någon hör dig?” Hon svepte snabbt med blicken över deras resesällskap som befann sig en bit ifrån. “Inte vill du väl göra din mamma besviken?” Hennes röst var lägre nu, och något intensivt syntes i hennes blick.
 
Tills ditt hjärta blivit tomt [Alonso]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Ditt hjärta är sant [Astrid]
» Ge mig ditt hjärta och dess tusen slag [p]
» Tomt [P]
» Vad som ekar tomt [P]
» Härkomst [Alonso]
Hoppa till annat forum: