Pågående Event
Senaste ämnen
» Farornas Fästning [Ymir]
Idag på 11:11 pm av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Idag på 10:44 pm av Sigrid

» Tårarnas Fristad [Ikaros]
Idag på 9:47 pm av Herkules

» Levande fossil [P]
Idag på 9:04 pm av Herkules

» Nämen oj! [P]
Idag på 8:45 pm av Ghoul

» [LKF] Kristallklart
Idag på 8:36 pm av Zahari

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Idag på 7:20 pm av Tolir

» Förlåt mig syster (P)
Idag på 4:46 pm av Sigrid

» Den som frågar [Öppet]
Idag på 3:32 pm av Aegir

Vem är online
Totalt 16 användare online :: 4 registrerade, 0 dolda och 12 gäster. :: 1 Bot

Herkules, Sigrid, Torbjörn, Ymir


Flest användare online samtidigt: 152, den mån nov 04, 2019 11:54 pm
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Mellan murar [P] Dot_cl10 tis mar 05, 2024 12:23 pm av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Mellan murar [P] Dot_cl10 fre jan 06, 2023 9:02 pm av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Mellan murar [P]

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Radagast
Radagast 
 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Mellan murar [P]    sön aug 06, 2023 7:46 pm

Han hade vandrat fort och utan uppehåll, som för att hindra sig själv från att börja tveka och vända tillbaka. Det vore lögn att säga att Gast inte saknade hemmet; värmen runt eldarna, de ekande rösterna i korridorerna, sångerna. Han saknade det så att det värkte i magen. Framför allt skämdes han för sitt beteende gentemot Vasilisa. I timmar hade han spelat upp scenen i huvudet om och om igen, återupplevt varenda känsla, vartenda ord. Han mådde illa åt sig själv när han tänkte på det nu. Samtidigt fanns där fortfarande också ett lager av ilska som låg och puttrade inom honom och ibland fick honom att kasta irriterat med huvudet som för att skaka av sig de skuldmedvetna tankarna. Nu var det hursomhelst för sent att vända tillbaka. Det sista han tänkte göra var att komma krypande tillbaka och erkänna att han behövde dem, att han inte klarade sig utan dem. Ilskan blandades ut med trots, ekot av en försenad tonårsrevolt. Han skulle visa dem.
    Dessutom var det faktiskt inte alldeles hemskt att för första gången i livet vara på vandrande fot. Det var faktiskt ganska spännande. Allt som var välkänt och tryggt låg bakom honom, och allt det okända nya bredde ut sig framför tassarna och väntade på att bli upptäckt. Alla hans tidigare upplevelser av världen var koncentrerade till en enda punkt, ett enda litet område; men det fanns så mycket mer. Ju längre han gick, desto säkrare kände han sig märkligt nog på sin egen förmåga. Att vända tillbaka var uteslutet. Den enda vägen var framåt.
    Det var med en blandning av nyfiken ivrighet och nervositet som han steg in genom Civitas portar. Senaste gången han besökte staden var för åratal sedan, när han bara var en blyg tonåring som snubblade över sina egna tassar och frågade främlingar om råd för att köpa smycken till sin mamma. Gast sköt ifrån sig den smärtsamma tanken på Vasilisa och rörde sig envist framåt, fyllde huvudet med ljuden och dofterna av staden. Det var mindre trångt nu än när han senast var här; gatorna kändes större, Civitas kändes tystare. Idén att se sig om efter Maksim steg ännu en gång upp i medvetandet, som den hade gjort till och från på vägen hit. Enligt de rykten han hade hört skulle kusinen hålla till här omkring. Kanske var det ett gyllene tillfälle att hitta honom just nu, när staden verkade vara så tom på folk. Trots att Gast inte hade sett Maksim på åratal blev han nu nästan ivrig att få träffa honom. Det kändes som en bra start på äventyret som han hoppades skulle komma.
    När han rundade hörnet och fick syn på två figurer som kom vandrande från mötande håll bestämde han sig för att göra slag i saken. Gast harklade sig och ökade farten litegrann. Rösten var vänlig och nästan okarakteristiskt glättig; ett försök att hålla tankarna på avstånd genom att fokusera på en konkret uppgift. “Ursäkta, hallå! Ursäkta om jag stör. Ni har inte möjligtvis sett till en varg här - röd, vit och svart, med horn, lyssnar till namnet Maksim?”




[Till Ani och Alonso!]
Ani
Ani 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Mellan murar [P]    sön aug 06, 2023 8:13 pm

Ani hade förberett sig på att ge sig av i flera dagar. Det kändes som om det var så mycket att förbereda sig på. Hon behövde vara förberedd mentalt för det, samtidigt som hon ville vara så vacker och tilltalande som möjligt. På ett sätt kändes det konstigt att lämna, hon hade ju inte ens hunnit presentera sig för alla i Tenebris och nu var de plötsligt på väg bort. Hon var fortfarande ny både i Civitas och Tenebris, och hade många att tala med. Hon förstod dock orsakerna till det; nu var ju ett ypperligt tillfälle att visa upp samarbetet mellan Diomhair och Tenebris - alltså hon och Alonso.
   Det var därför de nu vandrade längs med Civitas något glesare befolkning. Kanske hade de alla hört talas om festligheterna som skulle äga rum söderut - precis som de själva. Det var Ani själv som kommit med idéen att hon och Alonso skulle ge sig av, tillfälligt självfallet, för att visa upp sig själva. Uppmärksamhet var något hon alltid hade tyckt om.
   “Varför ser du så ledsen ut?” Blicken var fäst på vägen framför dem, men frågan var riktad till Alonso. Det fanns ingen empati i hennes röst, den var snarare vass och anklagande. “Du borde vara stolt över att din mor anser dig vara det bästa valet. För mig hade det inte-”
   Ani hann inte avsluta sin kommentar innan en främling avbröt henne. Genast klistrade sig ett leende sig fast på hennes läppar, och hon såg på hanen. Stor och stark, med två mäktiga horn. I vanliga fall hatade hon att bli avbruten, men hon var tvungen att hålla masken uppe - åtminstone för de som inte hade sett den spricka än.
   “Var hälsad,” nickade hon samtidigt som hon funderade. Hon hade beordrat Alonso att berätta om alla i Tenebris för att få en förståelse för dem, för att åtminstone ha en grund att gå på. Namnet lät bekant, och om hon mindes rätt var det en av Tenebris medlemmar med något kaotiskt förflutet.
   “Maksim. Det är en av oss, eller hur?” Ani vände blicken mot Alonso. I det här fallet verkade det som om han visste mer än henne, vilket retade henne.
Alonso
Alonso 
Heredis 

Spelas av : My


InläggRubrik: Sv: Mellan murar [P]    tor aug 10, 2023 1:57 pm

Det var svårt att smälta situationen han plötsligt fann sig leva i. Tankarna och känslorna rörde sig som i ebb och flod. Emellanåt hade han accepterat och förlikat sig med tanken, han ville trots allt inget hellre än att lita på sin mamma och hennes omdöme. Men desto mer han umgicks med Ani, desto mindre kom den känslan. Kanske var hon en svartvarg i sitt essä, trots allt kunde han se mycket likheter Nilo och henne emellan. Men trots att han skulle ses som en av huvudspelarna i den här pjäsen, kände han sig bara som en bortglömd sidokaraktär. Ändå gjorde han sitt bästa för att inte visa det. Han var inte en av Civitas största skådespelare för intet. Så han visste att Anis kommentar mest bara för att komma honom under skinnet, så han såg på henne med en frågvis min innan de båda blev avbrutna.
     “Det är ingen fara,” försäkrade Alonso med ett leende. Det säregna utseendet registrerades snabbt hos honom. Han delade en oneklig likhet med de som hotat honom till livet i arenan. Han svalde den exploderande rädslan som kom tillbaka med minnet och dolde allting bakom den tillmötesgående fasaden.
     “Maksim, ja, ja, han är en av oss,” svarade han och gav Ani en vänlig blick. “Men, jag ska vara ärlig, jag har inte sett honom på ett tag.” Alonso drog ihop ögonbrynen i ett tankfullt uttryck. Det var inte en fullständig lögn. Maksim befann sig någonstans i närheten. Men frågan hade bekräftat det han redan anat. Det här var en av dem han hört kalla sig Torano. De var opålitliga, med till synes irrationella motiv.
     “Får jag vara så ohövlig att fråga,” Alonso skrattade till i ett försök spela oskyldig och nästan lite generad över sin fråga, “vad det gäller? Jag tänker, om vi får kontakt med honom kanske vi kan meddela honom att du är här?”
Radagast
Radagast 
 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: Mellan murar [P]    ons aug 16, 2023 4:55 pm

Gast kunde inte dölja den positiva överraskningen han kände när främlingarna bekräftade att de visste vem han frågade efter. Ärligt talat hade han inte väntat sig ett gensvar, i varje fall inte från de allra första personerna han stötte på. Men de här vargarna kände Maksim, uppenbarligen ganska väl att döma av sättet de sa han är en av oss. 
    Genast började dock framgången halta; de hade inte sett till Maksim på ett tag. Att tro att de skulle kunna leda honom direkt till kusinen var naturligtvis för optimistiskt, men Gast hade ändå hoppats att de kanske kunde peka honom i rätt riktning. 
    "Ni har ingen aning om var han kanske skulle kunna vara? Var han brukar hålla till? Det är ju rätt folktomt här, jag tänker om det ..." Han avbröt sig i funderingen för att spana åt sidan och förbi de båda vargarna, som om Maksim skulle komma promenerande runt hörnet vilken sekund som helst, innan han lät blicken återvända till främlingarna när den svarta hanen tog till orda igen.
    "Åh, inget särskilt. Inget viktigt." Han skakade lätt på huvudet och log ursäktande. "Jag är bara på genomresa och tänkte försöka passa på att träffa honom medan jag är här, vi har inte setts på länge. Vi är kusiner", tillade han med en axelryckning. "Mitt namn är Radagast, fast han har säkert inte nämnt mig. Som sagt, det var länge sen vi sågs."
Ani
Ani 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Sv: Mellan murar [P]    tor aug 17, 2023 2:22 pm

Ani lyssnade på de två medan de talade. Hennes blick var fäst på främlingen och kunde kanske uppfattas som något intensiv. Hon försökte att läsa av honom, få ett hum om vad det var för person som sökt deras hjälp. Det var något bekant hos honom, med de präktiga hornen och de tydliga ansiktsdragen. Som om hon sett honom tidigare.
    “Min kära,” hennes blick vandrade från främlingen som presenterat sig som Radagast till Alonso. Hon var en ypperligt bra skådespelerska, och verkade mer än dödskär i den andra svartvargen. “Tror du inte att han har gett sig av till festligheterna i söder? Precis som många av oss är.”
    Ani såg på Radagast igen.
    “Ljusets krigare har bjudit in till storfest, de ska fira sin årsdag förstår du.” Hon hade hört om tillställningen från flera håll, och blivit nyfiken att ta reda på mer. “Så det skulle inte förvåna mig om han var på väg dit, av olika anledningar.”
Alonso
Alonso 
Heredis 

Spelas av : My


InläggRubrik: Sv: Mellan murar [P]    mån aug 21, 2023 12:56 am

Alonso nickade i samförstånd när hanen - Radagast - presenterade sig. Det milt medlidsamma som funnits i hans blick när han sett på hannen drog sig långsamt tillbaka när han såg på Ani, men leendet höll stadigt. Alonso kunde inte beskylla henne för att hon inte riktigt förstod vikten av att vara försiktig när det kom till Maksim och hans förflutna. Men det var nog så att om hon varit medveten hade hon gjort likadant ändå, om så bara för att reta honom. Det var nästan som att hon var tvungen att göra sin röst hörd så fort hon fick tillfälle, oavsett tidpunkt eller ämne.
     “Ja visst, hur kunde jag glömma.” Ett lågt skratt lämnade honom och han såg tillbaka på Radagast. “Så kan det absolut vara. Det är en relativt lång vandring, så även om det är något månvarv bort kanske han begett sig av redan nu.” Festligheter och firande av detta slag var inget som slog Alonso som något Maksim skulle ha nöje utav. Men vad visste han? Maksims relation till Tenebris verkade långsamt tunnas ut. Det skulle inte förvåna honom om han helt enkelt inte kom tillbaka en dag. Ändå kunde han inte klandra honom. I mångas ögon verkade han inte som mer än en skugga av hans mor.
     “Jag antar att vi själva snart ska börja bege oss?” Alonso sneglade på Ani. Han ångrade den frågande tonen, rädd att Ani skulle ta tillfället i akt att tillrättavisa honom. Även om hon i synnerhet alltid betedde sig vänligt mot honom i offentliga sammanhang så fann han ändå det värre på något vis. Det falska, utstuderade skådespeleriet.
Radagast
Radagast 
 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: Mellan murar [P]    tis jan 23, 2024 8:37 pm

Festligheterna i söder. Ljusets krigare. Gast lyssnade intresserat, först på tiken och sedan på hanen, och kände hjärtat öka takten för varje ord de sa. Det här var en bekräftelse på det han redan hade börjat känna - världens storhet, de många outforskade platserna och okända namnen. Ju mer han lyssnade, desto säkrare blev han på att han måste dit oavsett om Maksim var där eller inte. 
    "Vet ni var i söder? Vilket håll?" Att landet var stort hade han nog kunnat ana sig till tidigare också, men det var inte förrän han började vandra som han hade börjat inse exakt hur stort. Han skulle inte tacka nej till en närmare vägbeskrivning, och främlingarna var inte sena med att ge en.
    "Jag ska inte uppehålla er längre", sa han när de var färdiga. "Tack för hjälpen, verkligen!" Redan innan han hade avslutat meningen började benen röra sig som av sig själva, så ivrig var han att fortsätta och se vad mer som fanns längs vägen mot söder.

[Avslutat? Om ni inte vill lägga till nåt ofc! Glad]
 
Mellan murar [P]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: