Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 14 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 14 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Tidsgräns mellan karaktärskapandet Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Tidsgräns mellan karaktärskapandet Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Tidsgräns mellan karaktärskapandet

Gå ner 
+5
Numiroya
Venganza
Wulfric
Ajani
Xeryus
9 posters
FörfattareMeddelande
Xeryus 
Död 

Spelas av : Jenn | Död

InläggRubrik: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    fre 03 mar 2017, 19:57

Tänkte komma med förslaget att det måste gå en viss tid mellan skapandet av konton för att det inte ska masskapas en mängd karaktärer på väldigt kort tid som sen kanske inte får någon riktig chans till livet, vad säger ni? Kan det vara en bra sak att diskutera?

Fördelarna som jag ser dem, förutom det som nämndes där ovan, är att: 

En impulskaraktär får chansen att utvecklas och detta kan ge en större chans till att karaktären i sig får behålla livet då det är en mer genomtänkt karaktär, eller så tappar man helt enkelt intresset för den under tiden som man måste vänta. 

Om detta går igenom så kan det hända att det inte 'paxas' lika många namn till karaktärer som försvunnit/dött efter bara några få inlägg. (Säger hon som har två ostartade karaktärer (; )

Vet själv att detta är en grej som skulle gynna mig själv då jag lätt får idéer till spontankaraktärer och inte alltid kan hejda mig ( :

Korv korv!
Ajani
Ajani 
Död 

Spelas av : Ink | Död

InläggRubrik: Sv: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    fre 03 mar 2017, 20:52

(Fast vem ska hålla koll? Och vad blir straffet för dem som inte lyder liksom? Håller allmänt inte med haha men alla får ha sina åsikter :D)
Wulfric
Wulfric 
Död 

Spelas av : My | Död

InläggRubrik: Sv: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    fre 03 mar 2017, 20:57

Vi är inte så pass många att karaktärer går förbi obemärkta, haha! Inte för mig iallafall. Lägger alltid märke till nya karaktärer, så det tror jag inte är problemet i sig.  Glad
Xeryus 
Död 

InläggRubrik: Sv: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    fre 03 mar 2017, 20:59

Hålla koll får man själv göra, som för de andra reglerna som finns på sidan så ska dom ju följas utan invändningar (dom är ju ändå satta för att sidan ska fungera så bra som möjligt) - sen så ska det inte behöva finnas straff, möjligen att karaktären inte får skapas - men det ska ju inte behöva komma till den punkten tycker jag personligen.
 ( :
Venganza
Venganza 
NPC 

Spelas av : Zara | NPC

InläggRubrik: Sv: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    fre 03 mar 2017, 21:01

Och nu i och med det nya systemet på medlemslistan som vi fixade häromveckan så är det dessutom väldigt enkelt för oss att söka på spelarnamn och se vilka konton som tillhör vem, döda och levande, så det vore inte svårt att hålla koll.

Personligen håller jag med Jenn om att det egentligen vore skönt med en sådan gräns, men ur en moderators synvinkel så vet jag inte riktigt vad jag tycker. Vill inte sätta för mycket restriktioner på folk samtidigt som det vore bra att förhindra masskapande som kan ske ibland. Visserligen gör karaktärsgränsen det till viss del, men ja.
Ajani
Ajani 
Död 

InläggRubrik: Sv: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    fre 03 mar 2017, 21:13

Alltså jag tänker basically inte skapa några fler förutom en nu, och sen en valp, troligen, på sikt. Sen är det bra. MEN. Jag vill inte att den sortens restriktioner dödar Numooris flow.. Det kanske inte blir så men jag tycker att man borde få bestämma själv om man kan hålla igång och utveckla sina karrs till unika individer. Idk.

Det finns ju redan en 12-karaktärers-gräns så folk lär ju vara selektiva med vilka karaktärer man skapar, har och håller igång osv. Ifall man har flow och idéer och är motiverad till att skapa karaktärer så tycker jag inte att man ska döda folks kreativa anda...
Venganza
Venganza 
NPC 

Spelas av : Zara | NPC

InläggRubrik: Sv: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    fre 03 mar 2017, 21:25

Att säga att det skulle döda folks kreativa anda är nog en liten överdrift. Om man har tappat intresset för sagd karaktär efter någon vecka (eller vad för tid det nu möjligen skulle kunna tänkas bli om det genomfördes) för att man behövde vänta med att skapa den, ja, då var det kanske inte en särskilt fastställd karaktär så sett.

Det är mina tankar iaf.
Numiroya
Numiroya 
Död 

Spelas av : Skruk | Död

InläggRubrik: Sv: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    fre 03 mar 2017, 21:31

Tycler det skulle vara litet onödigt med en sådan tidsgräns då det är väldigt olika på person och person, om jag kommer på ett par karaktärs idéer och skapar ett par karaktärer i följd så är det ju upp till mig att få igång och spela dem. Personligen behöver jag få igång en idé ganska snabbt om jag ska kunna få liv i den och ha den aktiv i en längre tid. 
T.ex om jag får en Idé som jag verkligen älskar och jag kan verkligen se mig gå långt med idéen och karaktären, men för exemplets skull säger vi att detta går i genom och att jag nyligen skapade en karaktär och då måste vänta. Då om jag väntar och inte får igång den då jag kom på den så kommer jag antagligen inte känna mig pepp på det hela längre, jämtemot ifall jag fått starta min karaktär och börjat rolla direkt så hade det varit en aktiv karaktär jag kunnat ge liv till längre.

och eftersom jag inland får bristfällig svenska:
If what I say makes any sense

Då kunde man nog istället sätta sådana regler på en själv, för om det är upp till en själv att följa dem så blir det ändå ungefär samma sak c':

Det är iallfall min åsikt :'3

-kasta fredsliljor-
Navezgane
Navezgane 

Spelas av : RoseLife

InläggRubrik: Sv: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    fre 03 mar 2017, 21:36

Jag håller med det Skruk och Denise skriver, jag känner som Skruk, och ibland så skapar jag en karaktär för att spela med en person och sen vill någon annan göra en annan med mig också, och ifall detta går igenom måste den andra personen vänta i en tid som annars hade kunnat användas för att starta våra karaktärer och få det igenom.
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia

InläggRubrik: Sv: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    fre 03 mar 2017, 22:45

När jag kom till Numoori skapade jag typ 10 eller fler vargar på en vecka, varav kanske 4 rollspelades och 1 endaste karaktär (Cerulean) klarade sig ur som faktisk, vad ska jag säga, riktigt varg. Resten åkte raka vägen till Chaibos ett par månader efter och innan årsskiftet, eller lämnades orörda i glömska. Julias karaktärsapokalyps.

Idag skapar jag mycket sällan karaktärer då jag hängt i regelbundet i flera år nu, men för de spelare som kommer nya liksom jag gjorde eller återvänder efter lång frånvaro blir det ofta så. Inspirationen kickar till och plötsligt har man 12 karaktärer och så blir det övermäktigt = intresset dalar = vad nu?

Jag är lite på båda sidor här, det skulle på ena sidan vara skönt att "slippa" vargar som spelas ett inlägg och sen lämnas (vilket är lite jobbigt att behöva titta på, av någon anledning). Men på den andra; vad gör det för skada, egentligen?

Hmmm!
Cry
Cry 

Spelas av : Siri

InläggRubrik: Sv: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    fre 03 mar 2017, 22:48

Jag tycker det vore bra med en tidsgräns, mest för min egna skull. Sen så äger ju inte jag sidan mm men det är "finare" när det inte ligger karrisar och skräpar men det är bara smaksak.
Ajani
Ajani 
Död 

InläggRubrik: Sv: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    lör 04 mar 2017, 01:13

Jag tänker att det väl alltid kommer att finnas inaktiva karaktärer som skräpar men... ah.

Jag är emot förslaget (behöver nog inte säga det igen haha, jag ska sluta med det nu) men jag tänkte bara säga en sak till.

Min kompis har en sida som har varit aktiv i många år, där det finns en liknande regel. Man måste skriva 10 inlägg (OOC forumet räknas inte i post count) med sin senaste karaktär innan man kan skapa en ny. Det gjorde att jag helt slutade på sidan efter typ 9 inlägg eftersom att min första karaktär var tråkig och patetisk - därav svår att rolla osv.

Men men. Eftersom att man kan få 10 inlägg ganska snabbt på Numoori (om man skriver OOC bland annat) så kanske detta inte är hållbart. Jag tycker att det också är en tråkig idé men jag kom att tänka på det här.
Cry
Cry 

Spelas av : Siri

InläggRubrik: Sv: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    lör 04 mar 2017, 09:49

Men om du då slutade efter 9 inlägg... samma sak, alltså att du tappar lust för dem, kan ju hända med de karaktärer du har nu? Och om man då har många karaktärer man skapat samtidigt som man inte är så nöjd med och man känner att personligheten är lite meh eller you name it då har man ju fått massor av karrisar som ligger och skräpar. Visserligen är det sant det du säger; det kommer alltid finnas inaktiva karaktärer. Men att förhindra att karaktärer skapas i överflöd förebygger detta menar jag. Dessutom förstår jag inte hur en begränsning på karaktärer på Numoori skulle begränsa det "kreativa"? Det finns ju sajter som DA och Tumblr och många fler där man kan visa bilder och designer och stories mm. 

Sen så vill jag också tillägga att jag förstår att man tycker det är jobbigt att behöva rolla en karaktär man inte gillar för jag har också gjort desamma men det jag också upplevt är att efter den perioden så börjar man gilla karaktären mer och mer! Så tyvärr handlar det nog lite om tålamod också. Karaktärsutveckling sker ju inte bara på en dag, inte ens två, och det är ju den man är ute av (? subjektivt dock). Konkret kan jag säga att jag för ett tag sen både ville döda Cry och Xerxes, men nu är jag fäst vid de båda efter sisådär 100+ inlägg. Så ja, det tar ett tag vilket gör en gräns ännu mer relevant.
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa

InläggRubrik: Sv: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    lör 04 mar 2017, 09:56

Har ingen riktig åsikt, men undrar bara: skulle gränsen vara mellan tiden jag skapar mina egna karaktärer? Hur lång skulle den i så fall vara? Är gränsen för att hindra massskapande av karaktärer på några dagar? För annars kan man ju få en impulsidé och skapa samma kväll, tack vare att man inte skapat en ny karaktär på ett halvår. Som sagt, har ingen riktig åsikt, är både för och mot, men undrar mer specifikt vad gränsen skulle innebära.
Xeryus 
Död 

InläggRubrik: Sv: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    lör 04 mar 2017, 10:50

En spontan tanke jag har angående tidsgränsen är ca 1-2 veckor. För, som det sagts tidigare, kan man inte vänta den tiden för att skapa en karaktär så kanske man ska överväga om karaktären ska skapas överhuvudtaget (om det är en intressant karaktärsidé så kan man vänta). Men om jag tar valpkullar som exempel - där finns det alltid en väntetid för att få skapa karaktären och nästan alla gånger leder det till att man blir mer pepp och att karaktärerna har större chans till att få leva längre, samt att det kan leda till att det också blir en mer utvecklad karaktärsidé som man står med i slutändan när det är dags för att köra igång. 

Som Siri skriver så är tålamod en stor del i att 'uppfostra' sina karaktärer och finna tycke till dom. Att låta saker ta tid betyder mer än vad man kan tro.

Har man inte skapat en karaktär på ett halvår, som Elsa ger som exempel, så är det ju bara att köra på men ska man skapa ännu en efter det så träder tidsgränsen in och man måste vänta den tilltänkta tiden. ( :

Men som ny medlem kan jag tänka mig att tidsgränsen träder i kraft först efter att en tredje karaktär har skapats (till exempel), för i början är man alltid superpepp och när man möts av andra mer erfarna rollspelare (nu menar jag inte att man har rollat längre utan att man varit på sidan längre) i början och kanske inte får det där direkt svaret i sitt roll så kan det vara skönt att ha tre karaktärer att skifta mellan.

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Tidsgräns mellan karaktärskapandet    

Tidsgräns mellan karaktärskapandet
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: