Vem är online | Totalt 37 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 37 gäster. :: 1 Bot
Inga
Flest användare online samtidigt: 178, den sön 03 nov 2024, 03:48
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| A new dawning (Flockmöte) | |
| | Författare | Meddelande |
---|
Stripe Crew Död
Spelas av : Zara | Död
| Rubrik: A new dawning (Flockmöte) ons 21 dec 2011, 20:01 | |
| Silverpile låg tyst och stilla denna morgon, likt så många andra. Det orangeaktiga skenet som solen spred över världen fick bladen i träden att nästan glittra. Ett par timmar av denna nya morgon hade förflutit redan, och solskenet blev endast mer påtagligt hela tiden. Det var någonting visst med att se en ny dag gry, att se solen stiga på himlen och att ha en dag av ovetskap inför vad som skulle kunna ske framför sig. Denna tiden på dygnet var den som den vitblå hanen alltid tyckt bäst om, varför visste han inte riktigt, det bara var så. I ett av de många silverträden så kunde man finna honom, föga förvånande, han tillbringade nästan lika mycket tid bland trädens toppar som på marken. Mycket var det som hade skett på kort tid, han hade mött flertalet liksinnade vargar, och utan att han knappt hunnit inse det hela så ledde han även en flock. Han hade visserligen haft tankar på en flock under en lång tid nu, men ändå så var känslan rätt främmande fortfarande, även om han gillade den. Den nötbruna blicken vändes emot horisonten och solen, han vandrade i sin faders fotspår, som en partner, en far och en ledare, en rätt ung sådan. Skillnaden var den att han hade kunskapen och vetskapen om vilka misstag som sänkte sin fars flock, och han tänkte inte begå desamma. Han hade lärt av dem, och skulle även följa just den lärdomen. Han slöt kort ögonen då en vind svepte förbi honom, och dess melodiska stämma klingade i hans öron, ännu var allting lugnt, det var inte många vargar, eller djur överhuvudtaget, i rörelse vid den här tiden på dygnet. Vinden fick hans päls att svaja där han låg på en av de lägre grenarna i ett av träden och tankarna föll på denna nyskapade flock och dess medlemmar. Han kunde inte säga att han kände någon av dem riktigt väl ännu, men det skulle komma. Först och främst var väll det bästa antagligen att låta dem träffa varandra, det fanns även saker och ting att gå igenom kände han. Han ville även höra deras åsikter och tankar om allt det som flocken stod för, vad de hade för ingående syn på världen, och på så sätt hur de tillsammans skulle kunna skapa en gemenskap byggt på respekt och vänlighet. Det var vad ondskan ofta föll på, att deras band till varandra var byggda av rädsla och underkastelse och sådan sorts respekt, han trodde inte på det sättet. Han trodde även att om de arbetade tillsammans så skulle de faktiskt kunna åstadkomma någonting i landet, visa att ondskan inte var det enda som existerade. Det var vad Pravada Vox var, en ny gryning för godheten. Med de tankarna så höjde han huvudet och lät ett ylande eka över omgivningen.
| Det är bara att svara i valfri ordning allt eftersom, så, kom hit och svara med er ^^ | |
| Jaro Utvandrad
Spelas av : Merran | Utvandrad
| Rubrik: Sv: A new dawning (Flockmöte) ons 21 dec 2011, 23:02 | |
| Han hade strövat omkring i Silverpile lite på egen hand nu då han försökte få ett hum om hur stället var där han antagligen skulle spendera de flesta av hans sista dagar. Han gick inte att tänkte på att han skulle dö hela tiden, men han var gammal, och var väl medveten om att dagen med stort D inte var allt för långt borta. Ett ylande fick Jaro att lugnt lyfta på huvudet med spetsade öronen. Han hade inte lärt sig att känna igen sin ledares röst ännu, därför så var han inte säker på vem denne vargen kunde tänkas vara. Men han satte av i snabbare trav mot vargen i vilket fall som helst. Han hade inte vant sig vid vetskapen om att han var med i en flock nu. Inte för att han ogillade det faktumet, det var bara ovant. Han hade inte varit med i flock sen urminnes tider, troligtvis så var det då han hade fått sin andra kull valpar, när nu det var. Han log för sig själv vid tanken. En lätt bris slog emot honom och lekte med hans så kallade man runt hals och nacke. Som en försiktighetsåtgärd så saktade han av, hukade sig kraftigt och lät ett mörker svepa runt honom likt en mantel. Han var fortfarande inte helt säker på om det verkligen var hans nye ledare eller inte. Men när han fick syn på vargen så sträckte han på hållningen och gick fram samtidigt som han lät skuggorna runt omkring honom sjunka ner i jorden. Han såg mot Stripe och nickade kort. Mer bugning än det blev det inte för tillfället. Han kände fortfarande Stripe för lite för att ge honom bästa möjliga respekt, även om Jaro utan tvekan var respektfull. Men hans fulla respekt fick man göra sig förtjänt av.
Detta skulle bli hans första möte med resten av flocken, och han såg fram emot det. Men en liten känsla av oro kröp fram inom honom. Hans aura av mörker var inte lika kraftig längre som den en gång varit, men den fanns där - han var ju trots allt mörkervarg. Han satte sig ner mittemot Stripe, en bit ifrån och inväntade vad som skulle ske härnäst. |
| Theia
Spelas av : Tafs
| Rubrik: Sv: A new dawning (Flockmöte) ons 21 dec 2011, 23:15 | |
| Ett välkänt ylande fyllde den svala luften. Stripe kallade, hennes ledare. Det var en ovan tanke. För bara några veckor sedan hade det bara varit hon och hennes mor, nu var de en hel flock. En hel flock som hon hade hjälpt till att skapa. Det var en underlig känsla, men hon gillade det. För en gångs skull så kunde hon känna sig trygg.
Och tryggt travade hon fram mellan de tjocka pilstammarna mot ledaren. Det dröjde inte länge förrän hon fick syn på honom i en liten glänta. Hon log varm emot honom och stannade framför honom. Snabbt såg hon sig omkring, blicken stannade på Jaro, flockens äldste. Hon kände honom inte, litade inte på honom heller, men däremot litade hon på Stripes omdöme. Men hon kunde inte blunda för att en kall kåre gick längs hennes ryggrad varje gång hon såg honom. Det låg någonting mörkt, ondsint över honom. Något dunkelt och abstrakt. Det skrämde henne, även om hon hade svårt att acceptera det. Hon släppte den gamle med blicken och riktade den åter mot den ljusa ledaren.
"Stripe." Hälsade hon glatt och gav honom en respektfull nick innan hon backade ett steg och slog sig ner vid sidan av för att invänta resten av flocken. Hon sneglade på Jaro igen och mimade ett "Hej" och log svagt åt honom innan hon gav Stripe all sin uppmärksamhet.
Pravada Vox. Hennes flock. Hon log. Det kunde inte bli bättre. |
| Goria
Spelas av : Gagga
| Rubrik: Sv: A new dawning (Flockmöte) sön 25 dec 2011, 21:56 | |
| Mjuka ljusa tassar tog sig fram över grå mossa. De bar upp en lika ljusfärgad kropp, med ett huvud som pryddes med två pärlögon lika mörkblå som en natthimmel. Månens klara kalla sken hade lämnat plats till solens varma lampsken som nu klättrade upp i öst. Strålarna klängde över himlens klarblå vägg för att ta sig upp högre. Ett yl ekade mellan trädstammarna, kastade sig däremellan för att nå så långt som möjligt. Ylets klang nådde tikens ögon och hennes öron vickade närvöst på huvudet. Det tog ett tag innan hon kunde koppla ihop ylet med rätt person. Stripe. Flocken. Det föll över henne som ett skyfall. Hanens ljud avr så ovant ännu, men snart, inom en kort tid skulle det vara det självklaraste. Att lystra noga när man kände igen hans ljud. Gorias steg styrdes mot ljudets grundplats i snabb trav, snart nådde hon platsen och stannade. Huvudet lyftes och blicken vändes mot den varg som givit ifrån sig ylet. Stripe. Tiken bugade lätt och vände blicken ner i marken. -Var hälsad, sa hon och när blicken vändes upp mot vargen igen bar den en glimt av respekt. Men den var inte fylld, hon behövde övertalas. Det som väntades av honoom nu var något som fick Gorias och de andra samlades vargarnas förtroende att falla över honom. |
| Stripe Crew Död
| Rubrik: Sv: A new dawning (Flockmöte) sön 01 jan 2012, 23:33 | |
| Då ylet klingade över omgivningen så vred han ner huvudet igen och vände blicken in mellan träden, väntade på att flockmedlemmarna skulle dyka upp, hoppades på det. Han kände dem ju inte, och även om han inte trodde det så kunde han ju inte veta om de menat det de sagt då de gick med i flocken. Han var inte den som dömde eller trodde och tyckte saker och ting utan att veta, men saker kunde inträffa, och inte behövde det nödvändigtvis vara av just den orsak man oftast först trodde. Han försökte undvika allt vad hette sånt, ogrundade fördomar och liknande, det blev oftast ändå bara fel. Samtidigt som man inte skulle vara rädd för att tro på sin instinkt ibland. Han kunde känna dofterna av vargarna komma allt närmare och blicken vreds åt det håll där vars den varg som var närmast befann sig. Den enda hanen utöver honom själv. Tätt följd av denne var den unga valpen som han faktiskt fattat tycke för då han mött henne och hennes mor i Lövskogen, de två vargar som hjälpt honom med att göra denna flock till verklighet. Det dröjde inte länge innan den vitgrå honan anslöt sig till dem, han hade inte hunnit tala särskilt mycket med den honan, men han trodde på hennes ställning här i världen. För att vara ärlig så hade han inte haft tillfälle att riktigt tala med någon av dem, det vore väll Theia i så fall. Han lät blicken vandra över de tre vargarna och nickade vagt, fast än respektfullt och inte alls på något sätt för att bevisa sitt högre värde, för det var inte så han såg på en ledarplats. Talathia fattades fortfarande, och vindens viskande stämma kunde heller inte meddela honom om vart hon befann sig, kanske för långt ifrån för att höra att han kallat. Han kunde dock inte vänta hur länge som helst, han hade kallat dem av en orsak, om än inte värdens mest konkreta. ''Var hälsade'' sade han med en vänlig, men inte överdriven, ton och utöver det hela så var stämman endast lugn, på så sätt som han alltid talade. Han reste sig upp på grenen han befann sig på och det klippte kort till i de vita öronen, ''Ni undrar säkert varför jag kallade på er'' med de orden så hoppade han ner ifrån grenen, endast för att ljudlöst landa på marken flertalet meter under honom. ''Jag tyckte att det vore ett bra tillfälle att samla flocken, dels för att alla att träffa varandra, och dels för att gå igenom ett par saker'' han tog ett par steg framåt och stannade upp framför en väldigt malplacerad sten som befann sig i mitten av denna glänta innan han sedan slog sig ner på marken. ''Om det är någonting som ni inte tycker om eller inte håller med om så vill jag gärna att ni säger det, jag tror att det kommer att fungera bättre om alla fått säga sin sak'' det trodde han faktiskt, att en gemenskap var bättre än ett enda styre, även om styret fortfarande fanns där, såklart, annars så kunde saker och ting lätt rämna till marken. ''Alla vargar kommer från olika platser, har olika händelser i sina minnen, alla är vi unika på så sätt, men vargar som delar en tro och ett mål kan ingå i en gemenskap, och det är något som jag gärna skulle vilja att denna flocken stod för, en flock där vars vargar kan enas utan att ta till bråk, för det är inte nödvändigt för att säga sin talan, tala fritt på dessa marker och undvik fysiska strider, det tror jag på, och det hoppas jag att ni kanske också gör. Mitt mål, eller min önskan åtminstone är att världen ska se att det finns andra vägar än ondskan att vandra, att allting inte behöver vara död och förödelse, att det faktiskt finns någonting lugn och vackert kvar i denna värld, någonting vänligt. Givetvis så kan inte den vänligheten bestå i alla lägen, det skulle direkt sänka en varg såväl som en flock, detsamma som motsatsen, men att hitta vägar och alternativ till saker och ting, det kan man vinna mycket på, och det är några av de saker som jag vill se Pravada Vox stå för'' han talade fortfarande med samma röst, möjligtvis att det gick att ana en stadig underton i det hela, det här var något han menade, någonting som han levde efter och som kom ifrån hans hjärta, och han ville höra dessa vargars åsikter om det hela. |
| Theia
| Rubrik: Sv: A new dawning (Flockmöte) mån 02 jan 2012, 00:08 | |
| När deras ledare talade satt Theia och lyssnade nyfiket. Han talade länge och beskrev flocken rättvist. Det var precis så som den lilla honan ville ha det. Det var tydligt nu, att hon och hennes mor hade funnit den rätte att leda flocken. Hennes mor skulle också vara nöjd, det var hon säker på. Men. Var var hennes mor? Lite diskret såg hon sig omkring, de var fortfarande ingen stor flock och det dröjde inte länge förrän hon förstod att Thia inte hade kommit till mötet.
Oroad över varför modern inte hade svarat på kallelsen började obehagliga scener dyka upp i hennes huvud. Scener där modern var skadad, ensam, oförmögen att resa sig upp. Theia skakade på huvudet och försökte få bort de otäcka bilderna, men rädslan över att förlora henne igen fick bilderna att inte försvinna ordentligt. Hon var säkert bara ute och jagade så hon inte hörde kallelsen. Theia tvingade sig till att koncentrera sig på Stripe igen.
Var det någon som hade något att säga, undrade han. Theia sa ingenting. Stripe hade fått med allt hon ville. |
| Jaro Utvandrad
Spelas av : Merran | Utvandrad
| Rubrik: Sv: A new dawning (Flockmöte) mån 02 jan 2012, 02:04 | |
| Jaro studerade de andra vargarna då de kom, nickade kort mot Theia då han såg hennes tysta hälsning. När Stripe började tala spetsade han öronen. Han satt blickstilla under hela tiden då Stripe talade, noga med att lyssna och inte göra några ljud ifrån sig. Hanen verkade stå för varje ord han sade, något som gjorde att han växte i Jaros ögon. Detta verkade vara en flock som Jaro skulle trivas i, men hade han någonting som han undrade. När hanen hade talat klart så klippte Jaro med öronen, funderade en kort sekund och harklade sig sedan.
"Med all respekt till er Stripe, men hur hade ni tänkt er kunna öppna ögonen för vargar som lever i en värld full av så mycket elände?" hans ton var mörk, men mjuk, och han talade med ett lugn utan dess like, med en underton av nyfikenhet. "Jag har själv tillbringat halva mitt liv med att försöka visa andra vargar att det finns en annan väg att gå, en lugnare väg, precis som ni själv beskriver det. Men jag har inte lyckats. Vad är det som får er att tro att ni, och vi, kan lyckas nu? Jag gillar era mål, och jag står mer än gärna vid er sida i kampen om att uppfylla dem, men jag måste få fråga detta."
Hans röst var stadig och säker. Orden han talat var ärliga, och han talade lugnt och respektfullt. |
| Goria
| Rubrik: Sv: A new dawning (Flockmöte) mån 02 jan 2012, 17:01 | |
| Goria satt stilla med huvudet mot Stripe och lyssnade till hans lilla "tal". Han tog med viktiga saker, sa allt det hon ville ha av en flock. Varginnan log stilla för sig själv. Hon kände sig stolt över Pravada Vox, den uppträdde fint, de var goda och ville hjälpa andra att inse det. Ensam har hon försökt och det har varit förgivet, vem skulle lyssna på en gråvit-pälsad varg med ögon av natthimmlens färg? Ingen hittills. Blicken vändes neråt och Goria suckade smått, gräset under henne vajjade för en svag vind som letat sig till henne mellan alla träd och alla vargar runtom henne som hindrade vinden. En äldre (??) hane talade till Stripe, kom med komentarer som kunde hjälpa deras väg. Goria lyssnade även då och insåg att han hade rätt. Varför skulle alla onda börja lyssna just nu?
|
| Stripe Crew Död
| Rubrik: Sv: A new dawning (Flockmöte) tor 05 apr 2012, 16:56 | |
| | Ursäkta för min inaktivitet, men som jag skrev i IRL forumet för nån månad sen så har jag verkligen inte haft tid för Numoori och rollning, men nu är jag tillbaka och ska försöka dra igång flocken på riktigt nu ^^ |
Blicken vandrade över var och en av de medlemmar som var närvarande, och tankarna vandrade för en kort sekund tillbaka till Herodotus, även om han inte tappade fokus på omgivningen och vargarna framför honom. Det var länge sedan han varit en del av en flock, han hade nästan börjat vänja sig vid ensamheten även om han aldrig funnit sig i den, han hade saknat gemenskapen och känslan av att känna att man tillhörde någonting, och få chansen att göra skillnad. Han hade kanske dock inte förväntat sig att nästa flock han skulle tillhöra var en han själv ledde, men ansvar var aldrig någonting som fått honom att vika sig. Han vred blicken emot den äldre hanen Jaro då han tog till orda och lät honom tala till punkt innan han sedan nickade vagt. Han förstod hans synpunkter, han själv hade upplevt detsamma, men han trodde på att man kunde göra skillnad så länge man inte gav upp, kanske inte när det kom till alla vargar, men vissa. ''Genom att stå för det man tror på och den man är. Det går inte att tvinga någon till att följa en annan livsstil, och det vill jag heller inte, men man kan ge dem vetskapen om att ondskan inte är det enda som existerar, och om så bara en av ett antal lyssnar och inser det så har man åtminstone åstadkommit nått, så länge som man bara inte ger upp. Jag har själv många gånger upplevt det du talar om och jag förstår dina tankar, det kan vara svårt att se nått ljus i mörkret, men jag tror att de allra flesta innerst inne har en annan sida än den de visar världen, att en ond hänsynslös varg kan älska, och att även en god hjälpsam en kan hata. Det kanske inte går att öppna ögonen på en av de ondaste som av fri vilja valt den vägen, men de finns många andra, som de som förleds in på den vägen, eller de som föds och efterlever det för att ondska är det enda som existerar i deras värld, om man helt enkelt kan visa dem att man inte behöver hata och döda genom att stå för sig själv så kan man nog öppna ögonen för flera, det är vad jag tror'' det var fortfarande tydligt att han stod för sina ord, och att han trodde på att man kunde göra skillnad, om än bara för en liten del, bara man trodde på sig själv och det man stod för. ''Det kommer alltid att vara ett mål för mig att sprida fred och kunskap om detta, men jag vet också att det inte sker över en natt eller att det går att få alla att inse det, men min grundtanke är att de som inte än vet vart de står i världen i alla fall ska ha ett alternativ till ondskan, jag hoppas det gav dig ett svar på dina frågor'' avslutade han och ett vagt leende lade sig på hans läppar för en stund. |
| Theia
| Rubrik: Sv: A new dawning (Flockmöte) tis 10 apr 2012, 15:12 | |
| "Väl talat." sa hon lugnt och log svagt åt den ljusa hanen. Hon trivdes redan i flocken och även om hon inte kände alla så väl som hon önskade och att flocken var alldeles ny så kändes det som att hon hade tillhört den i hela sitt liv.
Hon älskade den känslan.
Det fanns bara en person som hon saknade.
Sin mor.
(mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa where the bloody hell are ya??? ^^ ) |
| Goria
| Rubrik: Sv: A new dawning (Flockmöte) ons 16 maj 2012, 15:08 | |
| Hon hade inget att säga men det betydde inte att hon inte lyssnade. Hon kände sig hemma här, bland dessa vargar, med den här ledaren som den respekterade. Med den inriktningen. Det var bra. Mycket bra. |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: A new dawning (Flockmöte) | |
| |
| | A new dawning (Flockmöte) | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |