Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 20 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 20 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Utan dig är jag allt Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Utan dig är jag allt Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Utan dig är jag allt

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Maksim
Maksim 
 

Spelas av : Cat


InläggRubrik: Utan dig är jag allt    tor 23 jul 2020, 21:59

Tystnaden låg som ett tomt och skrämmande täcke över den mörka lyan. Där det brukade finnas två bland mängden av fällar och djurhud fanns nu bara en. Maksim låg hårt pressad mot en av väggarna, intryckt i ett av hörnen. Kroppen darrade och andetagen skälvde. Tårarna rann okontrollerat nedför hans redan fuktiga kinder. Det kändes som om hans värld hade rasat, och visst hade den det. Maksim visste inte om han skulle överleva det här. Den här förlusten, den här gången han blivit övergiven skiljde sig från alla andra gånger på så många sätt.
     Ryktena hade spridit sig fortare än en okontrollerad brand. Stephano var död. Varya hade dödat honom, mitt framför Mirandas ögon. Hans egna mamma hade dödat Nilos son. Maksim knep ihop käkarna så hårt att smaken av järn fyllde hans mun. Hatet för Nilo hade varit ett öppet samtalsämne dem emellan, men att hon skulle ge sig på en av sönerna hade inte ens Maksim räknat med.
    Men det var inte det brutala mordet på Stephano som hemsökte honom, utan det faktum att Varya hade svikit honom. Efter allt han gjort för henne, alla själar han dräpt eller hjälpt till att ta livet av, hade hon övergivit honom, dumpat honom som om han inte vore något för henne. Han hade öppnat upp sin själ för henne, erkänt alla sina sina rädslor och drömmar. Framförallt hade han berättat om rädslan att bli lämnad ensam igen, och hon hade intalat honom att de var likadana, för att sedan kasta iväg det. Maksim hade trott på henne, trott på att hon skulle ge honom kraft, styrka och orken till att fortsätta kämpa emot allt som gick emot honom. Och så plötsligt fanns hon inte där. Nu var han ensam, igen, i en lya som slet och plågade hans själ i en stad full av främlingar.
    Maksim ville inget annat än att springa efter och leta reda på henne. Han ville konfrontera hennes handlingar, förklara hur hon sårat honom. Men han kunde inte, och skulle aldrig. Trots såret i hans blödande hjärta var Varya det viktigaste han hade och skulle nog alltid vara det.
    Utan henne är jag ingent-. Nej. Utan henne är jag allt.

[Ensamt.]
 
Utan dig är jag allt
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Utan förvarning och utan kompromisser [Ula]
» Allt som kunde varit och allt som ska ske
» Utan udd [Kokhanok]
» Min värld utan er (P)
» Utan mitt liv [Flippa]
Hoppa till annat forum: