Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:05 av Myrda

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 18 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 18 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Mitt viktigaste uppdrag (öppet roll) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Mitt viktigaste uppdrag (öppet roll) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Mitt viktigaste uppdrag (öppet roll)

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Achilles
Achilles 
Crew
Buddy bro chummy chum pal homeslice breadslice 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Mitt viktigaste uppdrag (öppet roll)    sön 21 jun 2020, 22:54

Det hade varit flera rätt långtråkiga dagar i Civitas och Achilles inväntade andra från Qu som han skulle göra sällskap med tillbaka till Qu's läger med. Det hade varit längesen nu som han var hemma, och det var lika bra att passa på när tillfället gavs. Han saknade djupa skogar och tystnaden, speciellt för en varg med ljudkrafter kunde Civitas vara en ytterst tröttsam tillvaro en längre tid. Men Civitas kunde istället erbjuda andra.. fördelar. Som skogarna saknade. Brudar.


Eller mer specifikt en brud åt Yargol. På sin fritid hade Achilles tagit på sig den viktiga rollen, som en god vän bör, att hitta partners till hans kompisar som behöver det. Zephyr går det.. sådär för. Wulfric.. nä går inte heller bra. Men för Yargol.. där fanns det hopp. Minus hans tjuriga morgonhumör, eller humör generellt så hade han allt man kunde önska sig, enligt Achilles åtminstone. Det här borde bli lätt. Problemet var mest att Yargol hade aldrig hade varit så öppen med vad som intresserade honom, men Achilles hade satt flera spioner på uppdraget - och ingen hade lyckats. Han misstänkte att Yargol hade sett igenom försöken. Så lättast var att bara ta tag i saken själv. Någon av alla som i teorin borde vara intresserad av Yargol, borde kunna fånga in honom för eller senare oavsett vad han tyckte om saken. Det var åtminstone planen Achilles jobbade runt just nu.

Det var sen eftermiddag och det började dyka upp fler vargar nu som hållit sig gömde från solen tidigare under dagen.  Achilles hade ställt sig lite "diskret" vid sidan av ett av de större torgen och hade spanat in två attraktiva honor som stod och pratade om någon Achilles inte fann så relevant för stunden. Han bröstade upp sig och gled fram. 
"Tjenare mina damer! Jag hoppas att jag inte stör. Jag heter Achilles, och det här kan låta lite konstigt men jag har en vän, en väldigt stor och stilig vän som heter Yargol, som jag tror att ni skulle vilja träffa. Förlåt, vilka är ni?"

(Öppet roll)
Huyana
Huyana 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Mitt viktigaste uppdrag (öppet roll)    tis 07 jul 2020, 22:13

Huyana hade varit på väg tillbaka till det lilla häng som hon och vännerna hade här i Civitas. Det var ett spännande ställe med många knasiga saker att erbjuda. Hon var rätt säker på att hon nyligen passerat en varg som försökte pracka på en annan varg en sten eller bajs med lite mossa på och hävdade att stenen 'kunde få dig att se in i framtiden'.
Långt framme i massan av vargar hade hon sett bekant päls och längde genast på stegen. Hon såg Achilles glida upp till två vargar som stod och samtalet. Det verkade bli ett kort samtal för ungefär samtidigt som Huyana slöt upp bakom Achilles vände sig de två tikarna om för att gå, men en halvhjärtad ursäkt.
"Vad handlade det där om?" frågade hon med ett snett leende. Han hade redan Filia så det här var garanterat nått annat, någon annan?
Achilles
Achilles 
Crew
Buddy bro chummy chum pal homeslice breadslice 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Mitt viktigaste uppdrag (öppet roll)    tor 17 sep 2020, 01:58

Mitt i nederlaget så såg han att såklart var där någon han kände som sett honom. Han himlade med ögonen och låtsades besvärad över att se henne. "Såklart att just du skulle dyka upp just nu." Som motsägelse till det han sa gick han fram och omfamnade henne likt två vänner som inte mötts på länge. Huryana hade verkligen varit iväg på annat håll en längre tid nu, och även om han hade fått rapporter från henne på håll som varit ett fortsatt livstecken ifrån henne så var det en lättnad att faktiskt träffa henne igen till slut. 
"Det är skönt att se dig Huy. Och det där du såg precis är inte vad du tror. Jag kom på nämligen att vad Yargol behöver är en tik som kan du vet.. muntra upp honom. Och är det upp till Yargol kommer det aldrig att ske, så då är det mitt uppdrag, som självutnämnd bästa vän och beskyddare av inkompetenta bröder i nöd, att utnyttja mina erfarenheter till att.. hjälpa till." Han log lite för nöjt men kunde nästan höra hennes kritiska åsikter innan hon sa dem enbart av att snabbt studera hennes ansiktsuttryck som var under förändring. "App app app, säg inget, jag är inte tankeläsare men jag vet vad du tänker och du har fel."
 
Mitt viktigaste uppdrag (öppet roll)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Mitt mörka hjärta [ÖPPET]
» Med natten som mitt enda vittne [Öppet]
» När man har nästan allt [öppet roll]
» På uppdrag [TIMO & VASSYA]
» En del av mitt hem (P)
Hoppa till annat forum: