Pågående Event
Senaste ämnen
» Den som frågar [Öppet]
Idag på 21:14 av Umbriel

» FRYS! (P)
Idag på 21:01 av Tora

» Förlåt mig syster (P)
Idag på 20:51 av Tora

» Sökandet efter den bästa stenen (P)
Idag på 19:39 av Sigrid

» Spådomskonstens under [Öppet]
Idag på 18:55 av Ymir

» Nämen oj! [P]
Idag på 14:34 av Ghoul

» [LKF] Kristallklart
Idag på 10:13 av Rani

» Farornas Fästning [Ymir]
Igår på 23:11 av Ymir

» Jag är som bäst när jag mår som värst [Sigge]
Igår på 22:44 av Sigrid

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 11 gäster.

Aegir, Tora


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Vandraren [Öppet] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Vandraren [Öppet] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Vandraren [Öppet]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Gharrow
Gharrow 
NPC 

Spelas av : Jenn | NPC


InläggRubrik: Vandraren [Öppet]    sön 17 maj 2020, 23:24

  "Ursäkta mig - men jag har inget intresse av era varor." Stenar. Snäckskal och annat krimskrams. Helvetesvargen rättade bestämt till selen han bar, då den hamnat på sniskan efter att köpmannen som hastigast greppat tag i den för att få honom att stanna. Han sträckte på nacken och gav den ljusgrå vargen en sträng, menande blick för att visa att han inte tänkt tillåta mer av dessa trakasserier. Men, trots hans hastiga irritation tog inte någon lång stund innan hans uttryck åter mjuknade.
  "Bah! Strunta i det då." Han kunde höra hanens muttranden bakom sig men la ingen ytterligare energi på det utan fortsatte på längst stadens huvudled, med en betraktares stillsamma fokus i blicken. Han menade att försöka avbilda platsen på ett av sina rullar av renskinn han fått tag på uppe i Islagunen, vid ett senare tillfälle, helst när solen stod som högst på himlavalvet. Men än var det en stund kvar tills dess och han skulle behöva hitta en bra plats att avbilda den från, helst en upphöjd sådan för att han skulle få en bättre överblick av staden.
  
  "Eh, hej du." Han hade frågat runt bland den växande folkmassan efter någon medlem ur flocken som höll staden som sin hemvist, men inte haft någon tur på sin sida. Nu hade han stannat upp vid ännu en individ. "Jag söker någon ur flocken Tenebris. Vet du vart dom kan hålla till vid den här tiden? Eller, du kanske kan hjälpa mig med en sak?" Han log ett välmenande leende.


Senast ändrad av Gharrow den tis 19 maj 2020, 12:50, ändrad totalt 1 gång
Viol
Viol 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Vandraren [Öppet]    sön 17 maj 2020, 23:33

Viol hade granskat Hellhounden då han vandrat genom folkmassorna, och blivit stoppad av en eller en annan handlare. Något pirrade i honom av spänning. Det var väldigt sällan han såg hellhounds, som inte var del av hans familj, och han sökte genast efter en ursäkt att få gå fram och hälsa, som inte skulle verka för påflugen.
 Det verkade dock som om han inte skulle behöva göra något av det då deras mångögda blickar möttes och den gråbruna hanen satte kurs rakt emot honom. Gudarna log emot honom idag.
 Det var med ett lätt leende han mötte upp honom och lystrade till hans ord. De tvådelade örat vippade lätt till på huvudet och han vinklade på det för att få bort luggen ur ögonen.
 "Ser ut som om du har tur nu då" svarade han med en sammetslen ljus stämma och log ett inbjudande leende.
 "Jag är Viol Stjärnsten, av Tenebris, vad behöver du hjälp med?" Viol hoppades att det var något han faktiskt kunde hjälpa med, han ville verkligen ge ett gott intryck av flocken, men också få tillfälle att fråga mer om hanen. Kanske lite för intresserad av hans härkomst. Kanske fanns det fler som dem?
Gharrow
Gharrow 
NPC 

Spelas av : Jenn | NPC


InläggRubrik: Sv: Vandraren [Öppet]    mån 18 maj 2020, 00:32

'... av Tenebris, vad behöver du hjälp med?'
  "Åh," var det enda som slapp ur honom, överraskad över hur smidigt mötet mellan dem inletts. Gharrow harklade sig och började genast nyttja sin kraft för att rota runt bland skinnrullarna som kunde skymtas genom öppningen i hans väska. Fullt fokuserad på det han var där för och inget annat."Ja, du förstår, det är som så att jag vandrar landet runt för att kunna lägga till platser och områden jag besökt till mina fysiska minnesbilder, och denna stad har uppenbarligen blivit ett landmärke, en populär plats dit individer från när och fjärran flockas." Han tystnade i ett andetag och höll det en kort sekund innan han fortsatte. "Jag vill avbilda Civitas på två av mina rullar, men jag önskar ta mig högre upp så att jag kan få en bättre överblick av staden." I samma stund som avslutade sin mening drogs ett av pergamenten ur väskan, som av en osynlig kraft, och rullades ut i höjd med Gharrows huvud och där förblev svävandes. Det var en bild av Islagunen i norr, ristad i skinnet - som sedd en bit ovanifrån. Där fanns de varma källorna och alla de andra attraktioner som drog vargar till platsen. Tittade man noga gick det även att urskilja vargar som besökt platsen under den tid han avtecknat området.
  "Så, kan du hjälpa mig?"
 
Vandraren [Öppet]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Are you here? [öppet]
» Ett liv, ett öde. [Öppet]
» My way is a way[ÖPPET]
» Where am I? [Öppet]
» What do you see in me, [Öppet]
Hoppa till annat forum: