Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
fre 26 apr 2024, 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
fre 26 apr 2024, 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 9 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 9 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
What's happening? [Aurora] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
What's happening? [Aurora] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 What's happening? [Aurora]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Lupin
Lupin 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: What's happening? [Aurora]    mån 06 jan 2020, 18:36

Den rosa färgade lilla hanen skuttade vilt runt den ljusa tiken och deras fnitter spred sig längst gatorna. Dom hade varit på äventyr ner i Civitas mitt och kollat runt på alla spännandeheter som fanns där. Det hade trillat in massor med nya individer under dagen, många kom mer eller mindre på samma gång och Lupin förstod inte riktigt vad som hände, dom som hade kommit hade varit smutsiga och skräckslagna. Dom två valparna hade snabbt begett sig efter kaoset rullat in men lekte vidare längst dom tystare gatorna.
- Lupin.
Han hade hört moderns röst klart och tydligt och kände en viss besvikelse och det hördes tydligt på hans muttrande.
"Vi ses imorgon?" den ljusa tiken nickade med ett brett leende innan hon skuttade vidare ner längst gatan och Lupin började röra sig emot sin moder.
"Ja mamma." hade han gjort någonting fel, hade hon sett att han och Lauprice hade tittat in och kollat på hennes pälsar. Eller var det någonting annat.

Lauprice:
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: What's happening? [Aurora]    lör 11 jan 2020, 18:10

"Lupin", kallade Aurora och hennes son lydde. När den mindre tassade ut ur sidogatan satte hon kroppen i rörelse, men inte hemåt, som kanske varit den naturliga vägen. Istället tog hon dem mot en avskild del av trädgården.
     Det syntes inte på henne, men Aurora hade hjärtat i halsgropen. På den senaste tiden hade hon börjat notera saker kring Lupin som han hittills verkade omedveten om. Svag glöd. Lätta ljussken. Hennes egen ljuskraft hägrade runt dem.
     "Lupin, käraste", fortsatte hon när de var ensamma, och ljuden från gatorna dämpats. "Känner du att något förändrats på sistone?"
Lupin
Lupin 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: What's happening? [Aurora]    lör 11 jan 2020, 18:42

Försiktigt skuttade han efter sin mor när dom vandrade in i trädgården. Dom ljusa ögonen stirrade på dom mörka blommorna och han glömde nästan bort att lyssna på Aurora.
- Någon förändring? han bet ihop och rynkade ihop pannan. Skulle han ha känt en förändring, vad för typ av förändring? Hans små leder gjorde ont ibland men det hade både hans mor och far sagt var för att han växte. 
"Jag vet inte, jag har blivit större. Tror jag!" den lilla rosa hanen hade närmat sig en av dom mörka lupinerna och sniffade på dom. Pollen från dom få blommor som fanns kvar grävde sig djupt in i nosen på valpen och han tog några steg tillbaka och nös till inte bara en eller två gånger. Han kunde inte kontrollera sig och en liten prutt smet ut på samma gång som han nös och det var inte bara en liten prutt. Den kändes konstig, nästan brännande men kall på samma gång. Ljus hade smitit ut ur både den lilla rumpan och nosen. Helt förstörd såg han emot Aurora och sen bakom sig. Vad hade precis hänt. Ytterligare en liten nys kom fram igen och ytterligare några små strålar av ljus.
"Mamma, vad händer?" tårarna rann nu ner för kinderna och han var så rädd, vad innehöll den där lupinen?
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: What's happening? [Aurora]    ons 15 jan 2020, 20:34

Större? Aurora hann inte svara innan ljus lämnade Lupin. Hon drog på överläppen i en smått äcklad grimas. Nåväl. Det var ett svar på hennes fråga åtminstone.
     "Det är ljuset", svarade hon stilla, men med en skarp intensitet. "Mitt ljus." Hon rörde sig i en mjuk cirkeln runt honom, betraktade sonen ur smala glipor.
     "Det är en gåva, Lupin, men det är en farlig gåva. Speciellt här. Du måste vara försiktig. Något sådant", hon nickade mot lupinen och rynkade återigen på nosen. "Något sådant får aldrig hända igen. Är det förstått?" Hon stannade upp framför honom och såg obevekligt in i sin sons ögon. "Jag ska hjälpa dig att träna, men det stora ansvaret ligger hos dig. Träna hårt, för brist på framgång kommer ha konsekvenser." Hennes valpar visste inte hela sanningen, men de borde känna igen skärpan i hennes röst vid det här laget, och vad den kunde betyda.
Lupin
Lupin 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: What's happening? [Aurora]    ons 15 jan 2020, 20:51

Helt oförstående tittade han på Aurora och kände inget annat än skam och öronen las tätt emot nacken och han såg ner på marken. Lyssnade på hennes ord och sjönk ihop. Hon påstod att det var en gåva men han kände inget annat än skam. Varför hade han fått någonting så farligt, om än han inte förstod varför det var farligt så var det allt han hörde.
"Ja mamma." kved han tyst fram och såg upp på sin vackra lockiga moder med lite tomma ögon. Hur skulle han träna detta, vad var det ens. Ljus hade Aurora sagt. Ljus, det kom ju ifrån solen.
"Hur... kontrollerar jag det?"
Lupin var i vanliga fall en väldigt framåt och obrydd herre men när hans mor sa något så var det hans lag. Trodde han iallafall. Och gjorde han hennes missnöjd så förstod Lupin att han hade gjort fel och behövde göra om det från början för att göra det rätt, göra henne stolt. Inte skämma ut henne.
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: What's happening? [Aurora]    ons 15 jan 2020, 21:09

Lupins fråga var berättigad, och Aurora bet sig lätt i läppen, eftertänksamt. Hon hade haft sådan nära kontakt med ljuset ända sedan hon blivit medveten om det att hon knappt visste hur det kändes utan.
     "Var kommer det ifrån?" sa hon tillslut, och fortsatte omedelbart. "Säg inte att du inte vet. Du måste känna efter. Någonstans. Det kan vara en svag puls, en värme, en hinna - något." Blicken var inte lika intensiv. Hon kände sig lugnare nu när de jobbade med kraften, och hotet sakta men säkert minskade. "Hitta ljuset Lupin, och ge det allt. För att kunna döda något måste du först ha kontroll över det." Som med så mycket annat.
Lupin
Lupin 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: What's happening? [Aurora]    ons 15 jan 2020, 22:05

Utan att säga nå lyssnade han på hennes ord och förstod inte riktigt var hon ville komma. Han sa ju att han inte visste var den kom ifrån och var påväg att påpeka det men var inte nog snabb. Helst av allt så ville han bara skrika på henne och springa iväg, säga att hon inte fattade någonting men rädslan och repsekten för Aurora höll i honom som vassa klor.
När hennes blick och röst blev varmare så vågade Lupin att se upp på henne och nickade koncentrerade sig på vad hon hade sagt. Lupin blundade och sökte efter dom saker hon hade nämnt men kunde inte riktigt känna någonting i början. Han koncsenterade sig så mycket att en liten rynka bildades i pannan och den lockiga svansen krullade sig lite. Ingenting förutom ett svagt brus som han trodde var från gatorna men när bruset blev starkare och övergick till en konstig varm känsla öppnade han fort ögonen och ställde sig snabbt upp. "Jag tror jag vet vad det är. Ett brus, eller värme. Både och?" Lupin tittade lite frågande på Aurora, var det möjligt.
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: What's happening? [Aurora]    sön 26 jan 2020, 19:54

"Bra", svarade hon omedelbart. "Mata det." Hon hade sett en svag glöd kring sonen, men inget nog av den kaliber hon ville se.
     "Det är okej att inte kunna nu på direkten, det tog tid för mig", Hon reste sig upp, "men Lupin, jag menar allvar när jag säger att du måste kunna kontrollera det. Snart. Jag vill att du söker upp mig någon gång varje dag och visar på framsteg." Hon behövde se till att Lupin höll sig borta från huvudsätet fram tills hon kunde lita på hans krafthantering. "Säg inte det här till någon, okej? Inte än." Han behövde mer tid.
Lupin
Lupin 
av ätten Stjärnsten 

Spelas av : Bubbah


InläggRubrik: Sv: What's happening? [Aurora]    mån 27 jan 2020, 17:11

Mata det, lite oförstående tippade han huvudet på sne. Hur i hela världen skulle han kunna mata något han inte hade någon som helst kontroll över. "Hur menar du mor? Snälla förklara så jag vet hur jag ska träna." Lupin ville inte känna sig korkad men han hade absolut ingen aning om hur han skulle kontrollera sitt ljus.
"Jag lovar att inte berätta för någon." dom färgade ögonen såg menande upp emot Aurora och Lupin nickade för sig själv. Han ville gärna berätta men när han tänkte efter så hade det ju varit mycket coolare att en dag bara visa dom vad han kan göra. Kanske blända Malva så hon skulle skrika halsen av sig. Om det var möjligt.
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: What's happening? [Aurora]    sön 02 feb 2020, 21:40

"Bra", svarade hon först, och la sedan huvudet på sned. Det var en befogad fråga han ställt, men inte desto lättare att svara på för det. Efter några ögonblicks tystnad suckade hon och nickade med huvudet.
     "Kom. Låt oss ta en promenad."


[Avslutat!]
 
What's happening? [Aurora]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Whats left of me [Caligato]
» En som två [Aurora]
» Som ett byte [Aurora]
» Håll om mig [Aurora]
» [Avslutat] Död - Aurora
Hoppa till annat forum: