Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 9 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 8 gäster.

Sigrid


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Förstklassig skönhet [Ronia] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Förstklassig skönhet [Ronia] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Förstklassig skönhet [Ronia]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Draco
Draco 
Död 

Spelas av : Marjo | Död


InläggRubrik: Förstklassig skönhet [Ronia]    ons 11 dec 2019, 19:57

Yenamöre var kanske imponerande för de flesta på många sätt, men det var först när Draco lade märke till en mörk tik som hans intresse verkligen väcktes. Yenamöre, bästa stället på jorden.
     Hon verkade inte vara särskilt upptagen - påväg någonstans kanske. Draco tänkte inte låta tillfället slinka honom ur klorna. Med eleganta steg och högt buret huvud rörde sig Draco närmare henne, och - ah. I skenet av facklorna skimrade hennes fäll i eldens alla färger. Dracos ögon glimmade till.
"Får jag besvära er med min närvaro?" Draco väntade inte på ett svar. "Mitt namn är Draco. Mademoiselle... så sällsamt att möta en så eminent infero så långt ifrån Lavaöknen."
Han såg sig om. Ah, en bondtölp såg ut att sälja någon form utav dryck. Det fick duga. Han gestikulerade mot handelsståndet. "Får jag bjuda er på dryck? Nöjet vore på min sida."

[Ronia]
Ronia
Ronia 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Förstklassig skönhet [Ronia]    tor 12 dec 2019, 00:22

Ronia stannade till när någon kallade på hennes uppmärksamhet. Blicken föll på en färgglad hane. Vid närmre eftertanke såg han ut som en papegoja. Hon hade växt upp omkring dem, och kunde bara hoppas att den här inte var lika gapig, vad han nu ville. Hon höjde ett ögonbryn när hon vände sig mot hanen. Ordet eminent hade inte undsluppit henne, men hon var inte svag för smicker. Det fick snarare blicken att smalna av något.
   "Infero från Lavaöknen?", upprepade hon. Det var ett väldigt detaljerat antagande. Nog för att hon kunde påminna om en Infero, antog hon, men i grund och botten var hon ett gråblod. Eldiga färger och svärta i pälsen verkade vara vanliga kännetecken, men Pheros var inte den enda källan till Inferos i Numoori, så mycket visste hon. "Jag tillhör inte Pheros."
   Ronias blick följde hans när han såg mot en varg som förberedde drycker. Någonting väldoftade ångade över en eld, troligtvis något sorts fruktbrygd, av doften att döma, och vargen i fråga var i färd med att försiktigt fördela den varma drycken i runda bägare. Sanningen var att hon var partisk för varma drycker, kanske för att den påminde om eld på tungan, men hon kände inget behov av att bli bjuden av en främling. Hon ville inte stå i skuld till någon.
   "Letar du efter någon?"
 
Förstklassig skönhet [Ronia]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Dödlig skönhet [Molok]
» Även i mörker finns skönhet [Trian]
» Visa mig ett hem [Ronia]
» You want a battle? (Here's a war) [Ronia]
» Kom till mig [Ronia]
Hoppa till annat forum: