Pågående Event
Senaste ämnen
» Försent för att ångra [Malva]
Idag på 16:06 av Malva

» [LKF] Andra tankar
Idag på 14:42 av Kida

» Felsteg [Orion]
Idag på 14:25 av Orion

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

» Kom så går vi hem [Maksim]
mån 29 apr 2024, 14:41 av Nephania

» Andrahandsval [P]
sön 28 apr 2024, 22:24 av Malva

Vem är online
Totalt 14 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 12 gäster. :: 1 Bot

Gwenhwyfar, Nunam


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Nu är det din tur [P, Even och Nilo] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Nu är det din tur [P, Even och Nilo] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Nu är det din tur [P, Even och Nilo]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Nu är det din tur [P, Even och Nilo]    fre 19 jul 2019, 12:40

En tunn månskära lyste på en stjärnklar himmel medan Nilo vandrade genom Civitas. Endast några enstaka dekorativa lyktor lyste längs vägen och förstärkte hennes siluett. Som omväxling ville Nilo inte dra uppmärksamhet till sig just denna kväll, men det gick inte ta fel på hennes svepande rörelser. Hon tänkte alltid på att vara elegant, även i en mer diskret stund som denna.

I Civitas mitt kunde hon finna honom. Han var ute, passade antagligen på medan solen inte sken. Han visste antagligen redan att hon var där insåg hon men han låtsades inte höra henne.
"Even." Sa hon elegant för att få hans uppmärksamhet. Hon kastade ett nöjt leende mot honom. Lite för nöjt. Hon närmade sig något för att inte behöva prata för högt.

"Det är gjort. Min del är avklarad. Vi kommer att vara redo inför Skuggfalls invigning.. Som vi planerat." Hon såg lite menande på honom.


[Privat roll mellan Nilo och Even]
Even
Even 
Crew
Vampyr 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Nu är det din tur [P, Even och Nilo]    fre 19 jul 2019, 17:59

"Even."
"Enilorac." Even vände sig till svartvargen när hon kallade. Ett välkomnande leende över läpparna. Hennes egen, belåtna uppsyn talade redan innan hennes ord. Han visste varför hon var där, kände det i luften lika tydligt som det syntes i hennes anlete. Doften av platser, vargar och utvalda möten. Han luktade själv vagt av varg och blod den här natten. Han gick henne till mötes, och kysste hennes kinder i hälsning innan hon tog till orda. Det var gjort.
     "Åh, Nilo." Evens ton var låg och mjuk. Han lät den guldfläckiga blicken svepa över hennes skepnad innan han åter mötte hennes ögon. "Du har gjort väl ifrån dig. Lämna resten till mig." Han lutade sig närmre henne, sin kind mot hennes kind och blicken riktad ut i natten runtom. Leendet gick att höra i rösten när han fortsatte. "Jag ser fram emot spektaklet."

_________________
Patient is the night

Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Nu är det din tur [P, Even och Nilo]    tis 30 jul 2019, 12:18

En nöjd rysning gick igenom henne.
"Åh Even. Du kommer bli nöjd, det är jag säker på. Men inte är det väl ändå bara ett spektakel vi ska kalla det heller, lite mer entusiastisk än så hoppas jag du är." Hon retades bara med Even. Men ett plötsligt sting av dåligt samvete slog henne. Det var synd det som skulle ske, men det fanns ingen återvändo nu, och det var för det bästa. För allas bästa. Och ja, helt klart för Nilos bästa. Ett offer hon var villig att göra även om det också tog emot.
"Det kommer bli perfekt. Jag hoppas du är barmhärtig." Hon backade något och såg honom lite menande i ögonen, men hon kunde inte dölja ett underliggande flin. "Du får vara en snäll Even."
Even
Even 
Crew
Vampyr 

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Nu är det din tur [P, Even och Nilo]    ons 31 jul 2019, 15:52

"- lite mer entusiastisk än så hoppas jag du är."
Even skrattade, varmt och inbjudande.
     "Självklart." När hon backade så rätade Even på sig. Han besvarade hennes försök till en menande blick med ett mer roat leende. Hennes nästa ord drog ett nytt skratt från hans läppar. "När är jag inte snäll?"

[Avslutat]

_________________
Patient is the night

 
Nu är det din tur [P, Even och Nilo]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Mardrömmar [Nilo]
» Vilsen [Nilo]
» Stör ej [Nilo]
» Lead the way [Nilo]
» Framtidsplaner [Nilo]
Hoppa till annat forum: