“Pactum serva” INTRODUKTION “Behåll tron”
Vitae började som Ethanimeros NPC-mamma. Hon kommer aldrig att sluta älska honom, även om hans liv har lett honom till andra stigar. Arborvitae ("livets träd") är hennes fullständiga namn och hon delar blod med namn som Albiorcauda ("vit svans"), Amarlacrima ("bitter tår"), Aurumintegra ("gyllene helhet") samt Animalumen ("själsljus"). Bror, syster, syster, bror. Vitae är en troende dam som besitter mycket visdom. Hon är medel till storleken och räcker 73 cm i mankhöjd. Hennes godhet har struktur och Vitae tycker om det hon gör. Hon tar ibland lärlingar, som Ethan, och fostrar dem som om de vore hennes egna valpar. Det är mycket möjligt att Vitae är steril.
“Non nobis solum nati sumus” KRAFTER “Vi föds inte enbart för vår egen skull”
Månens krafter och tankens också.
“Imperare sibi maximum imperium est” PERSONLIGHET “Att ha kontroll över sig själv är sann makt”
Kommer
“Ars moriendi ars vivendi est” BAKGRUND “Konsten att dö är konsten att leva”
Kommer
“Omnia mutantur, nihil interit” RELATIONER “Allt förändras, men inget går förlorat”
Ethan: Son | Saknar oändligt | Jag har sett dig växa, och jag kunde inte vara stoltare över den du är och väljer att vara. Jag står bakom dig, och stöttar dig om du faller. Kom tillbaka en dag, snälla.
Namnlänk: Relation | Tycke | Beskrivning.
“Saepe creat molles aspera spina rosas” MÖTEN “Oftast gör de vassaste taggarna den finaste rosen”
Kommer