Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Idag på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 77 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 77 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 178, den sön 03 nov 2024, 03:48
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Klädd i päls [Aurora] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Klädd i päls [Aurora] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Klädd i päls [Aurora]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Grendel
Grendel 
(ง'̀-'́)ง 

Spelas av : Älg

InläggRubrik: Klädd i päls [Aurora]    tor 02 aug 2018, 19:51

Månens svala sken föll ner mellan träden och fick enhörningens svarta päls att nästan glittra. Grendel skiftade försiktigt om vikten då han studerade den. Det var en kraftfull varelse. Han hade många gånger undrat just nu vasst hornet som klädde dess panna var, men hade inte gjort någon närmare studie i det. Kanske var det dags att ta tag i det. Han kunde bara hålla sin nyfikenhet i schack så länge.
    "Pappa! Pappa!"
Det exalterade ropet från dottern fick enhörningen att höja huvudet. För ett kort ögonblick stod den stilla, sedan vända den och flydde från gläntan. En svag suck lämnade honom och han såg sig om.
    "Här är jag, pärlan," svarade han henne och tog sig ner från grenen han legat på.
Nästan ljudlöst slog hans tassar i marken. Då hans blick föll på Aurora spred sig ett bredd leende på hand läppar. Han hade varit medveten om att Even planerat att ge henne en päls, man han hade inte vetat när.
    "Pappa-pappa-pappa titta!" Utbrast hon uppspelt och snurrade ett par varv på stället. "Titta vad pappa gav mig!"
Han höll tillbaka ett skratt.
    "Du är jättefin i den!"
Grendel hade länge vetat att hon önskat sig en päls, men hon hade varken samma vilja eller önskan att klä sig i vargpäls som Varya.
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död

InläggRubrik: Sv: Klädd i päls [Aurora]    sön 19 aug 2018, 17:52

"Du är jättefin i den!" Aurora strålade - nästan bokstavligen. Det var bara med hjälp av hennes träning som hon lyckades dämpa ljuset som ville tränga ut. Hon älskade Grendel, men hon hade inte lyckats arbeta upp modet för att berätta om kraften än. Hon var alldeles för skamsen. Snabbt sköt Aurora undan sina bekymmer, och fokuserade på sin pappa.
     "Ser du hur ren och fin den är!" sa hon glatt och snurrade ännu ett varv, innan hon stannade tvärt med ett brett, lurigt leende. "Ren, hehe." Visserligen trodde hon att det var en hjortpäls, men hon hade sett många ljusa renar uppe i Eriinari.
     "Nu matchar jag och V äntligen!" Längtan hördes tydligt i rösten. Det var ingen hemlighet att Aurora såg upp till sin storasyster, och hon önskade ofta att hon var mer som Varya. Kanske kunde hon vänja sig vid vargpäls långsamt? Börja med något litet, runt halsen bara? "Och om alla har på sig päls så matchar hela familjen!" Pälsarna skulle binda samman deras lilla familj, trots skillnaderna i utseende.
Grendel
Grendel 
(ง'̀-'́)ง 

InläggRubrik: Sv: Klädd i päls [Aurora]    mån 28 jan 2019, 19:17

Skrattet som legat under ytan bubblade upp när hon snodde runt ännu ett varv.
    “Ni har hjort ett bra jobb med den.” sade han med ett fånigt leende på läpparna.
Han nickade åt henne.
    “Det gör ni.”
Han var inte säker på om Varya ägde en ljus vargpäls ännu, men gjorde hon inte det skulle det nog inte dröja länge innan hon hade en i sin ägo. Leendet på hans läppar breddades.
    “Ja, vi får se till att skaffa matchande pälsar allihop.”
Det hade varit någonting att se.
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död

InläggRubrik: Sv: Klädd i päls [Aurora]    lör 16 feb 2019, 22:09

Grendels ordvits tvingade Aurora att hålla inne ett skrockande läte, men hon kunde inte hindra ett brett leende.
     "Kan du fästa dem?" frågade hon, och försökte knuffa fram hjortbenen med skuldrorna. Pappas växtkrafter var onekligen smidiga. Hon försökte stå så stilla som möjligt, men så fort det var färdigt kunde hon inte dölja sin uppspelhet igen.
     "Jag ska försöka hitta ett spänne, för att matcha min krona!" konstaterade hon, och rapade i princip upp exakt vad Even hade sagt till henne. Utan att fastna där rörde hon sig vidare till en ny, mer angelägen tanke.
     "Kan vi jaga? Jag är hungrig", klagade Aurora och såg hoppfullt mot sin pappa.
Grendel
Grendel 
(ง'̀-'́)ง 

InläggRubrik: Sv: Klädd i päls [Aurora]    mån 05 aug 2019, 18:17

"Kan du fästa dem?"
Grendel lät sin energi lämna hans tassar för att få gräset att växa. Hastigt snurrade han ihop det till någonting som påminde om en lian och rättade sedan till dotterns hjortpäls.
    "Det tycker jag låter som en jättebra ide! Vi kan leta efter någonting tillsammans om du vill."
Aurora sken upp som den lilla sol hon var, tydligt exalterad över att göra det tillsammans.
    "Kan vi jaga?"
Han skulle precis till att svara henne när hans mage gav ifrån sig ett ljudligt kurrande. Ett roat skrockande lämnade honom.
    "Jag också, blomman min."

[De jagar tillsammans och rollet är efter en miljon år avslutat :D]

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Klädd i päls [Aurora]    

Klädd i päls [Aurora]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Stolthet klädd i svart [Invigningsceremoni]
» Våt päls [Lysander]
» Blod i flod av päls