Pågående Event
Senaste ämnen
» Inte stabil [Devaron]
Idag på 11:55 av Devaron

» Oväntat resesällskap (P)
Idag på 10:53 av Devaron

» Med blodsmak i munnen och blodlukt i luften [P]
Igår på 20:55 av Midir

» Nya äventyr [Hedvig]
Igår på 20:37 av Pixie

» Ursäkta att jag tog med mig leran [P]
Igår på 18:07 av Öhld

» Underhållning [P]
Igår på 15:22 av Timoteij

» Efter läggdags [P]
Igår på 14:22 av Umbriel

» Var den du vill vara [Umbriel]
Igår på 14:00 av Umbriel

» Uppviglare [P]
Igår på 13:50 av Umbriel

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 7 gäster. :: 1 Bot

Luwa


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Kalla ord Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Kalla ord Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Kalla ord

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Kalla ord    fre 09 feb 2018, 16:08

[Ensamroll mellan Shiva och Chi, inga svar, tack! Har tillåtelse att PP:a Chi.]

När Chi mötte honom i gläntan höjdes Shivas blick innan hanen trädde inför hans synfält. Men de energier som morbrodern bar på var sannerligen i en klass för sig. Tilliten till Chi var ingenting som Shiva tvivlade på, men avsaknaden av känslor som den andre ibland verkade bära på kunde få honom att fundera över vad den andre egentligen var kapabel till.
Hittills hade dock Chi tjänat flocken väl, och det var gjorde att Shiva inte ifrågasatte den äldre hanen. Chi hade bevisat var hans trohet låg, och Shiva tänkte inte skapa konflikter som gick att undvika.
"Var hälsad." Morbroderns röst nådde honom i samma stund som Shiva lade sin blick på den äldre. Ledaren reste sig, gick Chi till mötes, samtidigt som han nickade som svar.
"Jag kommer med nyheter... Akuma gjorde ett snedsteg." Ett kallt leende gled kort över Chis läppar. 
Shiva undrade kort vad det kunde vara, och beslutade snabbt att inte diskutera saken här. "Kom," manade han och ledde Chi en bit bort från resten av flocken, där inga nyfikna öron skulle höra deras samtal. Väl där frågade han vidare.
"Snedsteg?"
Chi harklade sig.
"Hon lydde mig inte. Hon kunde inte genomföra en uppgift, en enkel sak som jag bad om. Hon trotsade mig." Ilskan hördes i hans röst, det var ingenting som tolererades.
Shiva granskade sin morbror och för några ögonblick undrade han tyst över vad för öde Akuma hade mött. Men han sköt tankarna åt sidan, hon var egentligen inget viktigt för honom. Han hade för länge sedan bestämt att hon inte var något viktigt. Ett medel för att nå ett mål, inget annat. Så han tänkte inte tänka på henne, inte på det sättet åtminstone.
Så han nickade som svar. "Jag antar att du tog hand om saken, morbror."
Chi flinade som svar. "Det tjänar inget till att söka henne. Hon är borta."
Shiva nickade återigen som svar. 
Det var en mörk stämning över platsen för deras samtal, och Shiva kände att han ville lämna detta bakom sig.
"Tack för ditt förtroende," sade hon mot Chi böjde huvudet i en vagt bugande gest. "Jag ser fram emot mer nyheter, denna gång gällande valparna."
"Det är snart redo." 
Återigen nickade Shiva. Sedan vände han sig om och börjande vandra tillbaka mot flocken. Det fanns inget mer att säga, inte för denna gång åtminstone.
 
Kalla ord
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Kalla kroppar (P)
» Kalla tassavtryck
» I månens kalla sken
» Morgonsolens kalla strålar
» I denna kalla vinternatt
Hoppa till annat forum: