Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 190 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 190 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Betala ditt pris förrädare (Privat) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Betala ditt pris förrädare (Privat) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Betala ditt pris förrädare (Privat)

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död

InläggRubrik: Betala ditt pris förrädare (Privat)    tor 07 dec 2017, 09:45

Chi satt i Kaiwood, utanför revirets gränser och väntade. Av en slump hade han stött på en gammal vän som han bett följa Akuma för att se att hennes uppdrag utfördes korrekt och Chis misstankar hade bekräftats då hans vän kom och berättade att valpen levde och var överlämnad till ett annat par och att Akuma nu var på väg tillbaka. Vännen låg dold bakom den stora stenen Chi låg på då Akuma blev synlig i dimman. Han såg henne stelna till och lade huvudet på sned. "Så du har utfört ditt uppdrag nu" Frågade han med kall stämma och fick en kort nick till svar från dottern. "Så vad var det som tog sådan tid?" Han såg hur hon stelnade till "Jag... Jag ville inte vara nära." Hon såg ner på sina tassar. "De andra.." Chi hoppade ner och gick fram till henne med en dov morrning. "Ljug inte för mig din förrädare... Jag vet att valpen lever" Han gick runt Akuma och såg hur hon stelnade till och skräcken som uppenbarade sig i hennes ögon. Akuma började stamma fram någon om att hon visst men då klev Chis gamle vän fram med ett kallt leende på läpparna. Chi kastade sig över dottern och tryckte ner henne i marken. "Förrädare belönas med döden" mumlade han då han höll fast henne. Tiken kämpade emot men till ingen nytta. Den främmande hanen klev bara fram och högg tag om hennes strupe och Akuma kunde känna hur tänderna borrades in i hennes strupe och snörde åt så hon inte fick luft, hur blodet började sippra från hennes trasiga artär och hur det snart svartnade för ögonen på henne allt medan fadern höll fast henne i hennes döds kamp. Tårarna rann ner för hennes kinder då hon desperat försökte få i sig liften tills kraften gick ur henne och hon blev stilla. De violetta ögonen fick en matt hinna över sig och Chi klev undan från liket. Han såg på sin gamle vän. "Tack Torak" Chi hade hur det än må vara haft de svårt att ta livet av sin dotter och mor tills hans barnbarn men nu var det gjort och förrädaren hade fått vad den förtjänade. "Du är en kall varg Chi" Toraks kalla röst var hånfull men så var deras relation. Chi såg på denne. "Göm kroppen, ingen ska få hitta den så ses vi igen" Med de orden vände Chi ryggen åt in döda dotter och vännen som redan börjat dra iväg den för att gömma undan den.

Betala ditt pris förrädare (Privat)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Den som stannar vinden får ett pris [öppet]
» Du med ditt blod
» Fly inte ditt öde [p]
» Ditt leende [Liv]
» Nu när jag har ropat ditt namn
Hoppa till annat forum: