Chi satt i Kaiwood, utanför revirets gränser och väntade. Av en slump hade han stött på en gammal vän som han bett följa Akuma för att se att hennes uppdrag utfördes korrekt och Chis misstankar hade bekräftats då hans vän kom och berättade att valpen levde och var överlämnad till ett annat par och att Akuma nu var på väg tillbaka. Vännen låg dold bakom den stora stenen Chi låg på då Akuma blev synlig i dimman. Han såg henne stelna till och lade huvudet på sned. "Så du har utfört ditt uppdrag nu" Frågade han med kall stämma och fick en kort nick till svar från dottern. "Så vad var det som tog sådan tid?" Han såg hur hon stelnade till "Jag... Jag ville inte vara nära." Hon såg ner på sina tassar. "De andra.." Chi hoppade ner och gick fram till henne med en dov morrning. "Ljug inte för mig din förrädare... Jag vet att valpen lever" Han gick runt Akuma och såg hur hon stelnade till och skräcken som uppenbarade sig i hennes ögon. Akuma började stamma fram någon om att hon visst men då klev Chis gamle vän fram med ett kallt leende på läpparna. Chi kastade sig över dottern och tryckte ner henne i marken. "Förrädare belönas med döden" mumlade han då han höll fast henne. Tiken kämpade emot men till ingen nytta. Den främmande hanen klev bara fram och högg tag om hennes strupe och Akuma kunde känna hur tänderna borrades in i hennes strupe och snörde åt så hon inte fick luft, hur blodet började sippra från hennes trasiga artär och hur det snart svartnade för ögonen på henne allt medan fadern höll fast henne i hennes döds kamp. Tårarna rann ner för hennes kinder då hon desperat försökte få i sig liften tills kraften gick ur henne och hon blev stilla. De violetta ögonen fick en matt hinna över sig och Chi klev undan från liket. Han såg på sin gamle vän. "Tack Torak" Chi hade hur det än må vara haft de svårt att ta livet av sin dotter och mor tills hans barnbarn men nu var det gjort och förrädaren hade fått vad den förtjänade. "Du är en kall varg Chi" Toraks kalla röst var hånfull men så var deras relation. Chi såg på denne. "Göm kroppen, ingen ska få hitta den så ses vi igen" Med de orden vände Chi ryggen åt in döda dotter och vännen som redan börjat dra iväg den för att gömma undan den.