Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 16 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 16 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Ventus x Asynja Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Ventus x Asynja Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Ventus x Asynja

Gå ner 
+10
Bellatrix
Nepotonje
Huyana
Sirocco
Iris
Turbo
Rufus
Ezekiel
Umbra
Asynja
14 posters
FörfattareMeddelande
Asynja
Asynja 
Död 

Spelas av : Jenn | Död


InläggRubrik: Ventus x Asynja    sön 01 jan 2017, 11:51

God start på det nya året alla!
(RENRASIGA STÄPPVARGSBEBISAR)

Strax innan tolvslaget igår så blev det slaget i sten att Asynja tillsammans Ventus väntar valpar. Tyvärr så miste Ventus sitt liv under zombieattackerna och vandrar nu som en av de animerade döda.
I stundens hetta så har Asynja lyckats tagit sig i säkerhet bland QU's medlemmar.

Valparna kommer att födas och växa upp i Qu, tönta runt tills den dag då de är gamla nog att ta egna beslut om vad de vill göra med sina liv.

!En viktig sak med valparnas namn! En gammal sed som funnits med vargarna från Therontha är den att när deras kids ska döpas så döps de med latinska namn, gärna ett namn som representerar karaktärens personlighet, egenskaper eller utseende.

Ventus: Hans primära kraft är Vind. Övriga krafter som finns inom släktet är Solenergi och Raseri.
Asynja: Hennes primära krafter är Elektricitet och Snabbhet.

Valparna bör inte bli över 70 cm i manken som vuxna(!!!!)

Utseendemässigt så är det väldigt öppet för förslag, utgå från en stäppvarg - kom med idéer!

Puss och kram/ Lin & Jenn
Umbra
Umbra 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    sön 01 jan 2017, 13:17

Bra start på året med valpkullar!
Kommer inte ta en egen, men här Jenn, till dig <3
*kastar tvärs över köksbordet*
Ventus x Asynja Asynjaventus_by_moonphanter-datso3m

_________________
The closer you get to light,
the greater your shadow becomes.

(Kingdom Hearts)
avatar
Ezekiel 
Flockledare 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    mån 02 jan 2017, 17:15

Är så sugen på en sådan här liten fis, kanske någon av mina får offra sig lite och typ dö x)
Rufus
Rufus 
NPC 

Spelas av : Bubbah | NPC


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    mån 02 jan 2017, 17:16

Ventus x Asynja DAElVNf
Turbo
Turbo 
Död 

Spelas av : Jenn | Död


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    mån 02 jan 2017, 17:21

Jag kommer ta en egen valp - en hona vid namn Turbo. Turbo på latinska betyder stormvind.
Hon kommer se ut som på bilden ovan (tack MPh-prutt <3).

En gladlynt liten individ som kommer hänga efter dom stora coola killarna i flocken, just för att hon också vill vara stor och cool.

Den vuxna mankhöjden kommer ligga på cirka 55-isch.
Krafterna kommer vara Elektricitet och Solenergi.

Uppdaterar allt eftersom med ny information. ( :

Obs! Ni som är sugan på en valp från kullen, skriv upp era tankar och idéer i denna tråd så att vi kan prata och diskutera kring karaktären.


Senast ändrad av Turbo den fre 20 jan 2017, 09:30, ändrad totalt 1 gång
Turbo
Turbo 
Död 

Spelas av : Jenn | Död


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    mån 02 jan 2017, 17:23

Åh, Zee, vad kul!

Om du behöver hjälp med bollplank eller dylikt så säg till. Annars får du fundera runt och skriva upp den information som kan vara aktuell för din karaktär om du bestämmer dig för att du vill ha en (:
Iris
Iris 
NPC 

Spelas av : Bubbah | NPC


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    mån 02 jan 2017, 18:05

Liten hanne vid namn Rufus
Rödgul i färgen med fläckar på rumpan, svans och huvud. ljusa mönster på alla fyra tassar
Lätt blyg men kaxig på samma gång, elektricitet som en av krafterna.

Har inte hunnit tänka på så mycket mer :c

__
Han har en brunröd nos!
avatar
Ezekiel 
Flockledare 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    mån 02 jan 2017, 20:15

Försökte stå emot, misslyckades :'D
Kommer med stor sannolikhet ta en, måste bara ta död på någon av mina först haha ^^

Tanken är att det ska bli en liten tjej, mycket bestämd, ganska målmedveten och med mycket egen vilja. Oerhört busig och tycker om att leka, åtminstone i valpåren. Låter inte någon sätta sig på henne och är bra på att sätta gränser och försvara sig redan i unga år. Hon är snäll och vill de flesta väl, men är också mycket stolt och man måste förtjäna hennes respekt för att få den. 
Namn återkommer jag om, men det blir nog i stil med Kiara ("clear", "bright" på latin) eller Bellatrix ("female warrior").
Krafter och utseende kommer!
Asynja
Asynja 
Död 

Spelas av : Jenn | Död


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    ons 04 jan 2017, 15:31

Bubbah:
Söt design! Vill du ha hjälp med mer ingående saker angående karaktären så säg till bara, jag är öppen för att hjälpa om det behövs : D

Zee:
Gillar namnen och personligheten! Väntar spänt på designen, behöver du hjälp så är jag öppen för att hjälpa ( :
avatar
Ezekiel 
Flockledare 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    tor 05 jan 2017, 09:08

Har spånat vidare på min lilla tönt, och kommit fram till följande:

Krafterna kommer att vara solenergi och snabbhet. 
Namnet lär bli Bellatrix (fast hon kan ju kallas för Bella av familj och vänner), och syfta på hennes personlighet, då hon skulle kunna kriga intill döden för något hon tror på och bryr sig om. 

Utseendet... tja. Utseendet utgår från kattdjuret servalens, och från sidan ser hon ut ungefär SÅHÄR  (med tre parallella linjer från hjässan till skuldran, och massa små prickar), och själva pälsfärgen stämmer väl överens med djurets på bilden även om hon ska vara lite mörkare. På baksidan av öronen har hon två vita "remsor". Runt svansen löper svarta ringar, typ som på lemursvansar, från mitten av svansen och ner till spetsen.
Runt ögonen har hon två vita ringar, SÅHÄR
Tassarna är svarta, ögonfärgen är klart guld (ungefär) och mankhöjden 60 cm i vuxen ålder. 

Detta är ju dock inte hugget i sten så om något behöver ändras tar jag en titt på det<3 
Och om någon känner sig inspirerad att göra en liten bild av henne så är det väldigt välkommet x)


Senast ändrad av Ezekiel den tor 12 jan 2017, 20:45, ändrad totalt 1 gång
Sirocco
Sirocco 
 

Spelas av : Skruk


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    tor 12 jan 2017, 16:46

Jag är jätte intresserad av en Asynja wulp(sen jag typ först såg henne) och har en plats över, om det går för sig att jag blir litet fläckvis aktiv.
Jag har ännu ingen Design eller speciell tanke på en personlighet, iallafall inte sammanfattat, utan tänkte uppdatera med sånt senare, om det går för sig, ville bara uttrycka ett intresse innan jag sätter samman mina ideer.

En plan jag är ganska säker på är dock att Valpen i sånnafall skulle ha en röd nyans av något slag, eller om den blir mer röd-gul, iallafall mycket baserad på Asynjas fina färg <3
Huyana
Huyana 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    tor 12 jan 2017, 19:49

Slänger in en design även om jag inte ska ha någon
Ventus x Asynja 154do3b

Slänger in en design även om jag inte ska ha någon
avatar
Ezekiel 
Flockledare 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    tor 12 jan 2017, 20:44

Åååh, Punkis, okej om jag snor designen till Bellatrix? Om inte Skrik vill ha den, då håller jag mig såklart haha<3
Nepotonje
Nepotonje 
NPC 

Spelas av : Skruk | NPC


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    fre 13 jan 2017, 04:22

Namn: Navus - Energisk(Energetic)
Kön: Hane
Personlighet: En väldigt utåtgående och nyfiken ung herre som älskar äventyr, och finner sig väldigt lätt road, han skulle kunna tycka att leka med en sten är roligt i felra timmar utan att trötts
Utseende: Röd-brun bas som är mörk vid rygg och manke och blir gradvis ljusare mot benen. Nosen, halsen, magen, benen och undersidan av svansen är något gul-vit, samt två ljusare "streck" I samma nyans i höjd av manken. Han har mörkare ocelot-liknande teckningar på kroppen, där "mitten" av teckningen är av en mörkare röd nyans än basfärgen. Tassarna är mörka och hadklovarna samt hasorna pryds av korta ränder. De himmelsblå gonen kantas av samma ljusa nyans som magen, och en tårkanal i samma färg som teckningen går ner över nosen. Öronen kantas av samma mörka färg som hans teckning, och mitt bakpå örat finns en ljus cirkel av samma nyans som på magen. Nostryffeln är leverfärgad/brun.
Bild
Kraft: Snabbhet/Solenergi
Övrigt: Han är väldigt fascinerad över stenar, mer specifikt rundade, och går gärna med dem i munnen, oftast under tungan, då han gillar känslan och tyngden.

Sno på du Zee :'3 Iaf inte mig emot
Huyana
Huyana 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    fre 13 jan 2017, 19:58

Haha, du kan ta den zee xD
Bellatrix
Bellatrix 
 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    sön 29 jan 2017, 11:30

Nu är lilla Bellatrix skapad! Bytte hennes ena kraft till vind om det går bra c:
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    sön 29 jan 2017, 15:38

Vi säger stopp där då, Turbo, Rufus, Navus och Bellatrix är nu officiellt godkända kommande valpar till Asynja och Ventus! Valparna är ju inte födda än, men kommer förhoppningsvis att ske ganska snart efter att Qu's Zombie-roll är avslutat och vi vet lite mer vart Qu befinner sig när valparna kan födas. Men 1-2 månader kommer det nog dröja som mest, Vi uppdaterar i den här tråden när de är officiellt födda. Som ni säkert har koll på så är ju pappa Ventus redan en zombie och död, så får vi diskutera mer vilka andra förutsättningar kullen får när det börjar bli dags. 

Stay tuned, och kul att ni vill spela valpar <33

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    fre 02 jun 2017, 01:53

Hey gais, en liten uppdatering! Asynja hänger just nu med Qu, som är på väg till Byoomi, och där kommer troligen valparna att födas. Har ni inte skapat konton och grejer än börjar det bli dags för det. Hoppas ingen ångrat sig eller så, då får ni säga till!                                                 

Höres <33

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Åskvilja
Åskvilja 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    sön 11 jun 2017, 21:46

Hej igen!! Då det börjar närma sig en dramatisk födsel, vill jag dubbelkolla även här vilka som fortfarande är intresserad av en valp?

Valparna kommer födas i Byoomi och bli medlemmar i Qu.
Kasai
Kasai 
Död 

Spelas av : Skruk | Död


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    mån 12 jun 2017, 01:04

Jag är fortfarande på.att ha en liten bäppis <333
///Skruk
Teck
Teck 
Crew
Död 

Spelas av : Lin | Död


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    mån 12 jun 2017, 01:13

Vad kul!! <3
Bellatrix
Bellatrix 
 

Spelas av : Zee


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    mån 12 jun 2017, 17:06

Jag är fortfarande taggad på en liten valp :)
Asynja
Asynja 
Död 

Spelas av : Jenn | Död


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    tor 22 jun 2017, 18:51

Hej killar! 

Nu när Thrar skjutsat ut sina ungar så känns det som dags för det här gänget att komma till världen. Hoppas alla är lika peppade fortfarande! <3
Teck
Teck 
Crew
Död 

Spelas av : Lin | Död


InläggRubrik: Sv: Ventus x Asynja    sön 25 jun 2017, 21:35

Valparna är födda! Ni kan läsa rollspelet här: Rollspel

På grund av de tragiska omständigheterna, så kommer valparna bli adopterade av Teck och Thrar som passande nog fått en kull inte långt tidigare i Qu.  De adopterade stäppisarna kommer alltså att se Teck och Thrar som sina föräldrar, och alla valparna kommer att se varandra som syskon. 

Nephania, Murderotics dotter som också är medlem av Qu, har gett valparna sina latinska namn, för att hedra deras bakgrund.

Hänvisar er vidare nu till Threck-tråden för mer info då kullarna nu är ihopslagna <3
-----> Länk till Threck-valptråden
 
Ventus x Asynja
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Staring in to the future [Asynja och Ventus]
» ~* Asynja *~
» Farewell to the fairground [Ventus]
» Fog bound [Asynja]
» (Avslutat) Döden - Asynja
Hoppa till annat forum: