| Threck-bäbisar | |
|
+12Rowen Mivria Oberon Thrim Pathara Teck Tenn Willow Yargol Blair Huyana Thrar 16 posters |
Författare | Meddelande |
---|
Thrar Död
Spelas av : Älg | Död
| Rubrik: Threck-bäbisar sön 01 jan 2017, 12:22 | |
| Tjockis-Teck har gjort Thrar med bäbisar, så i framtiden kommer det valpar som föds in i Quuu :D Tanken är att jag och Lin ska spela varsin liten korv, och det här är väl mest att kika om det finns någon annan som är intresserad av att spela en valp i framtiden c: Mängden valpar bestäms efter att vi kollat av intresset.
Valparna kommer bli en blandning av stäppvarg och cestro, så det finns möjlighet till att leka ganska friskt med diverse kroppstyper.
Thrars krafter: Solenergi och inre mörker (pga att hon är mörkervarg) Krafter i hennes släkt: Vind, snabbhet, solenergi, elektricitet, telepatiska krafter
Tecks krafter: Raseri och järn (hans metallkraft är en hög järnhalt i blodet, vilket ger effekten att han läker snabbt, lite extra styrka vid raseri och ett starkt järnskelett) Krafter i hans släkt: Metall, raseri, styrka
Och vad vore en valptråd utan lite krav och önskemål? :D Var inte oroliga, det är inget allvarligt c: Men ett krav är att de inte blir högre än en meter i manke, trots Tecks storlek. Detta för att Thrar ska lyckas klämma ut de små. Och en önskan är att valparna kommer se sig själva som Torano, den klan som Teck kommer ifrån.
Fredskaktusar på er <3 /Älg och Lin
Senast ändrad av Thrar den mån 02 jan 2017, 20:33, ändrad totalt 1 gång |
|
Thrar Död
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar mån 02 jan 2017, 20:05 | |
| Det vi skulle vilja se från potentiella valpspelare är följande:
Namn: Vad heter din lilla bajs? Kön: Säger sig självt Personlighet: Mest en grund och ingenting som är satt i sten, karaktären kan kommas att utvecklas med åren liksom Utseende: Antingen text eller bild eller båda Kraft: MAGIIIIII Övrigt: T.ex om man har några andra små planer eller roliga grejer, typ kommer vara rädd för fjärilar eller ska iväg till Nordriket sen eller nåt
Fredskaktusar på er <3 |
|
Huyana
Spelas av : Punkis
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar fre 06 jan 2017, 08:33 | |
| Jag skulle faktiskt vilja ha en sån här bebis har jag kommit fram till.... Känns som världens dummaste ide att fylla karaktärslistan meeeeen, I am as bad with this as I am with Money 3 Namn: Rakel Kön: Tjej Personlighet: Liten tuff brud som tycker att slåss är det coolaste man kan göra. Tänker mig att när hon vuxit klart är missnöjd över sin höjd då hon vill bli stor och JÄTTESTARK!! Kanske lite daddys girl?(han är ju ändå lite mer slåss än mamma). Hon är väldigt högljudd(alltså väldigt högljudd) och gillar att stå i centrum. Utseende: ca. 90cm som vuxen Kraft: Styrka och Solenergi/elektrisitet, jag har inte bestämt mig och bollar gärna lite. Övrigt: Tänker att hon som rätt ung kanske lämnar flocken för att vandra själv, cuz she so much rebell. Kanske kommer hon tillbaka helskinnad, kanske blir hon kidnappad, kanske har ingenting spännande hänt, även om jag skulle vilja att hon kom tillbaka förändrad, om hon då kommer tillbaka. Byter då förhoppningsvis namn till Tyrvi.
Senast ändrad av Huyana den tor 12 jan 2017, 20:12, ändrad totalt 2 gånger |
|
Blair #Dissad av Aurinko
Spelas av : Elsa
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar fre 06 jan 2017, 12:33 | |
| ((:::
Namn: Gärna något på en stavelse. Några namn-riktlinjer? Kön: Hane Personlighet: Allmänt trevlig och på gott humör. Tar nästan aldrig illa upp, utan retas gärna tillbaka. Utseende: MPs design, huhu. 80 i storlek, ungefär. Kanske något mindre. Krafter: Raseri + eventuell. Blir fin kontrast mot hans personlighet. Övrigt: Får lätt hjärnfrys när han dricker kallt vatten. Äter gärna grus för att det knastrar trevligt i munnen. Eventuell fler sådana här konstiga små saker, för jag tycker de är roliga. |
|
Yargol Crew
Spelas av : Kreftropod
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar fre 06 jan 2017, 12:51 | |
| *smyger in och lämnar denna här åt Elsa* |
|
Thrar Död
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar lör 07 jan 2017, 14:38 | |
| Ahahah, åååh :'D Sånna fina små korvar (och Kreft, såg allt när du skissade upp den där ;D) Och alltså. Tugga på grus för att det låter roligt <3 Hmm, vad gäller namn så kan jag avslöja att Thrars namn är baserat på kung Arthur, hennes före detta partners namn (Nevere) på Guinevere och hennes före detta bästa vän (Celane) på Lancelot. Är bara bokstäver bortplockade och omkastade ;) Så vill ni ha någonting att utgå från så är det ett tips c: Om det fanns nån tanke bakom Tecks och hans syskons namn överlämnar jag till Lin att komma med xD Själv ska jag döpa min valp, efter samma princip, till Melvin (efter Merlin, sen råkar det vara ett redan existerande namn också xD). Vill ni bolla idéer så är jag tillbaka på Skype och går att få tag på där, för lättare bollkastande c: Bara att skriva! :D ___________________________________________________________________________________________ För min valp gäller följande: Namn: Melvin Kön: Hanne Personlighet: Fabulös! Nä, men tänker honom mer mån om sitt utseende och vill inte gärna skita ner sig allt för mycket. Lera är ett enda stort no go, framför allt som vuxen. Han kommer inte vara så glad i det när han är valp heller. Gott om självförtroende och självkänsla. Utseende: Påminner mer om cestron än stäppvargen i kroppsbyggnaden. (Tycker det är lite roligt att min och Punkis valp är så lika i färgerna, det var inte ens meningen xD) Kraft: Immunitet mot mentala krafter och immunitet mot negerande krafter. Övrigt: I'M THE KING JJ nä jag vet faktiskt inte riktigt ännu. |
|
Willow NPC
Spelas av : Embla | NPC
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar lör 07 jan 2017, 19:19 | |
| Jag ska INTE ha en valp men kunde inte motsta att designa en.. Meet Meteor |
|
Thrar Död
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar sön 29 jan 2017, 14:23 | |
| Eftersom att det inte har ramlat in fler intressen så väljer jag och Lin att avsluta det här nu, och Elsa och Punken kan få sina puppisar c: Så de blir 4 valpar allt som allt! :D
Behöver ni bolla idéer så är både jag och Lin tillgängliga antingen här eller på Skype, så det är bara att hojta till! Kan inte säga ner exakt valparna föds, men zombierollet ska rollas klart först och sen vill jag rolla en dräktig Thrar lite också c: Mysa med Teck och grejer. MEN SEN SÅ! Det borde förhoppningsvis inte dröja allt för länge c:
KAKTUSAR PÅ ER SMÅ KORVAR <3 |
|
Tenn Död
Spelas av : Elsa | Död
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar sön 29 jan 2017, 14:44 | |
| Bäppis! *skapar supersnabbt* |
|
Teck Crew Död
Spelas av : Lin | Död
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar sön 29 jan 2017, 14:45 | |
| Jag ska försöka få ihop en tydlig idé till min valp också så :'D |
|
Pathara NPC
Spelas av : Bönan | NPC
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar tis 14 feb 2017, 00:32 | |
| Är lite sent ute.. Men vill gärna ha en vulp så jag sladdrar fram mina ideer :3
Senast ändrad av Pathara den ons 21 jun 2017, 18:59, ändrad totalt 1 gång |
|
Thrim
Spelas av : Lin
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar ons 15 feb 2017, 02:28 | |
| Möt Thrim! Har till slut lyckats få fram början på en karaktär, men har inte tänkt ut så mycket om personlighet och så än, men det kommer. |
|
Oberon Vampyrjägare
Spelas av : Vic
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar tis 21 feb 2017, 01:08 | |
| *Sladdar in* Vilka jäkla sötskitar ni skapat! <3 Jag hade tänkt lägga in intresse, men livet kom i vägen samt att jag inte är särskilt aktiv just nu, så det var kanske lika bra. I alla fall, jag hade en liten skiss liggandes på en eventuell Threck-valp som jag tänkte att jag kunde visa bara för... att jag kan? :') Inget speciellt egentligen. Jag är fortfarande lite ledsen i ögat över att inga valpbullar uppstod mellan Zayev och Tai, och det var på den vägen jag kom på att denna valp i en avlägsen framtid skulle kunna yngla av sig med Oberon. Tänk färgkombinationen. MEN, jag ser ju att det åtminstone är en tik i kullen... såååå, vet att Vic håller ögonen på dig! |
|
Mivria Moraltanten the Admin
Spelas av : Lin
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar fre 02 jun 2017, 01:51 | |
| Uppdatering!!
Qu är på väg mot Byoomi, och där är nog tanken att denna kull kommer att födas, så det kan bli dags "snart". _________________ Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
|
|
Thrar Död
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar sön 11 jun 2017, 17:28 | |
| OKEJ, DÅ DET BÖRJAR NÄRMA SIG SÅ VILL JAG OCH LIN TA EN DUBBELKOLL FÖR HUR MÅNGA SOM FORTFARANDE ÄR INTRESSERADE AV EN LITEN THRECK-BAJS |
|
Rowen Död
Spelas av : Elsa | Död
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar sön 11 jun 2017, 17:32 | |
| |
|
Oberon Vampyrjägare
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar sön 11 jun 2017, 17:41 | |
| JAG! DDDD: *sprattlar vilt* |
|
Novoka Död
Spelas av : Bönan | Död
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar sön 11 jun 2017, 20:36 | |
| jag viiiiill ju.. men jag drar mig ur! :3 |
|
Melvin
Spelas av : Älg
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar sön 11 jun 2017, 21:01 | |
| Tråkigt att höra >: Men då är det bestämt? WOOH! 4 småfisar på g! |
|
Valkyrian Antagen
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar sön 11 jun 2017, 21:05 | |
| Ja jag ska ha en även om jag inte får x''D |
|
Melvin
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar sön 11 jun 2017, 21:06 | |
| SHIT! GLÖMDE EN! Förlåt Punkis xD Det är klart du får! 5 små fisar blir det ju då xD |
|
Valkyrian Antagen
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar sön 11 jun 2017, 21:31 | |
| skam på dig älg, skam
(Måste bara vara övertydlig med min dramatiska situation) |
|
Oberon Vampyrjägare
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar mån 12 jun 2017, 23:23 | |
| Jag fyllde ju aldrig i någon sån här eftersom jag inte förväntade mig att få spela en liten valpbulle. Men nu när det är bestämt så kastar jag en skiss och lite info på er! Namn: Thane/Thain eller Thein (såg att ni nämnde det på Skype. Gillade det, hihi).Kön: Tik Personlighet: En dam som är väldigt rak på sak och säker i sig själv, utan att vara uppblåst. Hon vet vad hon vill och är inte blyg, men kan vara fåordig. Utseende: *kastar valpskiss på er* (referens från Dawnthieves.de). Jag har inte bestämt mig hur hon ska se ut i kroppen som vuxen; ifall hon ska släkta mer på mamma eller pappa. Men förutom aningen tjockare päls kring hals/nacke kommer pälsen vara rätt kort. Hon kommer bli max 92 cm som vuxen :> Kraft: Styrka eller pappas järnkraft. Hon kommer förmodligen bara ha en kraft. Övrigt: Ett kraftpaket som gillar att brottas, men kan vara lite hårdhänt ibland :c |
|
Melvin
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar tis 13 jun 2017, 14:27 | |
| Hon är så söt *fulgråter* |
|
Teck Crew Död
Spelas av : Lin | Död
| Rubrik: Sv: Threck-bäbisar ons 14 jun 2017, 11:15 | |
| |
|
Sponsored content