Pågående Event
Senaste ämnen
» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
Igår på 22:12 av Hedvig

» Mysstund [P]
Igår på 21:41 av Lev

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

Vem är online
Totalt 18 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 18 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Nytt blod (Cerulean, Damon) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Nytt blod (Cerulean, Damon) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Nytt blod (Cerulean, Damon)

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Huyana
Huyana 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Nytt blod (Cerulean, Damon)    tis 04 aug 2015, 23:28

Hon sneglade på Cerulean där han gick vid hennes sida. Någonting varmt låg och pyrde i hennes mage. Fjärilarnas vingar verkade ha fattat eld under deras korta färd.
Flockens dofter hade blivit tydligare ju närmare dem kom. Huyana betvivlade att det var en smart ide att dra med Cerulean till deras mitt. Hon hade därför tagit långsammare steg de senaste fem minuterna.
"Vänta Cerulean." mumlade hon och stannade. Det var nog bäst att kalla på Damon då hon inte ville lämna Cerulean på denna blåsiga stäpp. Hon höjde nosen och lät ylet med frågan om kallelsen ljuda över den inte så karga stäppen. Ylet klingade av och hon sänkte nosen för att se på Cerulean. Ett litet leende ryckte i hennes mungipor när hon satte sig ner.
"Det är nog bäst att vi väntar här tills han svarar eller kommer." sa hon och såg bort mot flocken.
Fjärilarna hade inte längre någonting med Cerulean att göra, utan nu var dem bara Damons förtjänst. Hon visste inte hur han skulle reagera över att hon hittat nytt blod som hon önskade skulle få ansluta sig likt hon gjort.
avatar
Cerulean 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Nytt blod (Cerulean, Damon)    lör 05 sep 2015, 17:37

"Vänta, Cerulean." Fakargen vred huvudet åt Huyanas håll med frågande blick, innan han stannade i takt med att hon gjorde det. Öronen spelade på huvudet, växlade mellan att luta bakåt och vara spända framåt. Tungan for som hastigast över nosen som torkat av de ideligen lekande vindarna. Innan han hunnit se efter vad det var frågan om så höjde hon nosen i något som uppenbarligen var en kallelse. Nervositeten fladdrade till i magen, men ångesten höll sig borta. Ibland gick den att hålla borta, någonting det däremot inte gick att styra över var hur hjärtat plötsligt började slå snabbare i bröstkorgen. 
  Svagt nickande höll han med henne utan att besvara hennes leende, och slog sig ner snett bakom henne, innan han ångrade sig och sänkte kroppen helt till marken med en djup suck. 
  "Hmmm..", ett fundersamt ljud slapp ut mellan läpparna då vingarna sträcktes ut i luften så det knakade lätt i lederna, innan de veks tillbaka intill sidorna. Huvudet placerades uppe på de knotiga tassarna.
  "Är du säker på att .. de inte kommer avfärda mig på en gång?" Cerulean visste att Huyana inte hade ett bra svar, egentligen var det nog mer ett sätt att få ut lite av nervositeten. Att de faktiskt kunde avfärda honom var en möjlighet, inget sade att han var säker bara för att en lärling i flocken funnit vänskap i en främling. Det hade aldrig funnits något säkert runt någonting i hans liv. Inte familjen, inte Blue, inte Lawenya, inte någonting. Men det kanske kunde ha varit värt det, någonstans. Han ville att det skulle varit värt det, mer än något annat.
  Han väntade, blickade ut över slätten. Väntade in sin dom som om det vore någonting livsavgörande. Det kanske det också var?

[Lilla vännen <3]
avatar
Cerulean 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Nytt blod (Cerulean, Damon)    mån 19 sep 2016, 21:27

[Rollspel framdiskuterat, avslutat <3]
 
Nytt blod (Cerulean, Damon)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Nytt blod [Öppet]
» Blod av mitt blod
» Blod av mitt blod
» Leale ♥ Damon
» Dags att få sluta mina dagar. [Damon & Zoid]
Hoppa till annat forum: