Pågående Event
Senaste ämnen
» Genom döda ögon [Rakel]
Idag på 13:03 av Varya

» Mysstund [P]
Idag på 11:52 av Kokhanok

» Timmar av ovisshet [Lev]
Igår på 00:02 av Lev

» Andrahandsval [P]
fre 26 apr 2024, 22:12 av Hedvig

» En del av mitt hem (P)
tor 25 apr 2024, 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
tor 25 apr 2024, 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
tor 25 apr 2024, 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
tor 25 apr 2024, 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

Vem är online
Totalt 9 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 9 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
BloodQueen x Crepsley - Sida 3 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
BloodQueen x Crepsley - Sida 3 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 BloodQueen x Crepsley

Gå ner 
+21
Elphaba
Vokun
Qwara
Ehfra
El'the Immiker
Cerulean
Scarlett
Bloodsley
Iro
Caerwyn
Crepsley
Gideon
Alduin
Othello
Tyrocho
Chentl
Naima-finiarel
Phenex
Lawenya
Nibber
BloodQueen
25 posters
Sida 3 av 5  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
FörfattareMeddelande
Iro
Iro 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    mån 13 okt 2014, 21:06

Då kanske jag borde fråga om Iro får ha Duplicering(illusioner) som kraft? :S För nu blev jag osäker.


P.S. Iro kommer följa med mamma
Vokun
Vokun 
 

Spelas av : Gladkatt


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    mån 13 okt 2014, 21:34

tror jag kör på liknande att han följer med mamma ett tag men senare kommer söka sig till tbb i hopp om att bli accepterad ;)
avatar
Qwara 
 

Spelas av : Saltwater


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    mån 13 okt 2014, 21:47

Qwara följer nog efter mamma ett tag, då jag vill att hon ska se sig om i Numoori innan hon slår sig ner.

Hur gamla kommer åldern vara vi börjar rolla de? c:
Gideon
Gideon 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    tis 14 okt 2014, 09:05

Crepsleys mor hade Is och vatten som kraft, hans far var nämnligen formskiftare och hans far är broder till Diablos far. Så Crepsleys och BloodQueens valpar är släkt med den bästen xD
Men hans far kunde skifta sig till en svart-grön bison-oxe, så jag vet inte om orm ligger så nära det? 
Men.formskiftning ligger inte lång tillbaks i hans släkt så för mig godkänner jag det. Men vill att morsan ska få avgöra om det går bra eller ej.

illusioner kan ju ha samband med skugga/dimma eftersom att man kan se mycket knas i en dimmig skog.
Så länge det inte är en kraft som tex electricitet, Lava, eld så är det mesta godkänt för mig. Eld/lava kan endast Infernovargar ha, alltså renrasiga tror jag det var.. 
Men somsagt, för mig är det inga problem som så, men vill ju att att vi som spelar föräldrarna ska vara eniga om den här saken.
Vill inte BQ det så är det ju så c: det måste även jag acceptera ^^ 

Btw, alla valpar är så otroligt tjusiga. Detta kommer sannerligen bli intressant~

OBS; Det där med att Diablo och Crepsley är släkt (Kusiner) har Diablo ingen aning om. Crepsley har vetskap om det men vill inte ha med den galningen att göra då Diablo är en blodtörstig psykopat. Sure det är Crepsley också (går i släkten xD) Men han har sina gränser och skäl till varför han undviker kontakt med honom.
Men som ni kanske
vet har han ju tre ungar, Arnako, Arkodasus (Arko) & Nakada.
Så de är släktingar till era valpisar ^^
avatar
Caerwyn 
 

Spelas av : Julia | Ej startat konto


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    tis 14 okt 2014, 11:07

Jag vet inte riktigt huruvida djuret man skiftar till blir samma som släktingarna eller om det beror på den aktuella karaktärens "inre djur" om man säger så. Så jag vet inte xD

Men annars kanske hon kan ha hypnos, eller alltså tankekrafter, att hon kan styra lite över känslor och handlingar? :)
BloodQueen
BloodQueen 
 

Spelas av : Nickie


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    tis 14 okt 2014, 12:37

Ja men dåså! Om Crepsley`s far hade en kraft som formskiftare då är det helt okej för mig! Så ja det är okej att din valpis är formskiftare till orm :3

Iro får absolut ha illusion det är inga problem för mig ^^

PS: Vill inte att ni ska vara besvikna när vi säger nej osv haha känner mig så elak då D:
Längtar tills valpisarna kommer ut asså! Inte långt kvar mina kära vänner :3

Däremot har jag en fråga. Vad tycker ni andra? Ska vi rolla valparna när de födds eller när de blir lite äldre? Självklart så kommer vi ju ha ett familjeroll osv. men aa. Jag vill gärna höra era andra åsikter :) Så kanske vi alla kan komma överens?

Btw; så himla glad att alla(?) valpisarna vandrar me mamma! :3 mammas små korvar < 3

Mvh// Nickie (BloodQueen, Lirio mfl.)
Crepsley
Crepsley 
Utvandrad 

Spelas av : Nira | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    tis 14 okt 2014, 13:06

Buhuhu stackars papsen<\3 xD
Nejmen min valp ska också vandra med modern, iallafall tills han vuxit på sig några år innan han bestämmer sig om han ska följa pappsen in i flocken (om shiva tillåter) eller fortsätta vandra med morsan :3

Har en liiiten idè, när vi kör familjerollet kan vi ju spela då valparna föds, alla svarar en ellee två gånger var och sedan i familjerollet (samma roll) kan vi göra så att det gått några år sen de föddes. Så alltså att typ "valparna kom till världen. Bla bla bla bla" *alla svarar* "några år hade gått sedan de små krypen hade kommit till världen och nu bla bla bla bla" förstår ni? Eller tycker ni att jag babblar? xD
avatar
Caerwyn 
 

Spelas av : Julia | Ej startat konto


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    tis 14 okt 2014, 13:08

Haha nej jag fattar! xD Så tänkte jag också faktiskt! 

Btw så vill ju jag gärna att Caerwyn hänger med tillbaka till TBB med farsan ^^ Han ska vara hennes stora idol haha 8D Nej men ärligt, hon kommer ju hänga med BQ som jag sa tills hon klarar sig själv och sen följer med Crepsley om det är okej?
Iro
Iro 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    tis 14 okt 2014, 14:56

Jag fattar också, and me likie it :D Bäbisar kännd nästan onödigt att rollspela då det inte kan tänka och bestämma så mycket själva x3
avatar
Qwara 
 

Spelas av : Saltwater


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    tis 14 okt 2014, 15:18

Jag förstår c:

Att rolla nyfödda valpar verkar kul, men det är enklast ifall det kanske bara är ett inlägg? Då det kanske är lite svårt i längden. cx Annars så kanske man kan göra det i samma inlägg som tidshoppet?

*Nyfödd text här*

*Utrymme*

*Något äldre valpisar här*

Ifall ni förstår? Så att rollet kommer igång snabbare. :3 OCH sen har jag en liten tanke om att när de lämnar familjen så kanske de är några/något ytligare år än när de är med familjen. Så att de har spenderat något år med familjen, lärt sig det mesta och sedan är i typ tidiga tonåren? 14 m-år kanske? c:
Det kanske funkar så, men till mitt försvar så är jag helt ny gällande det här xD
Crepsley
Crepsley 
Utvandrad 

Spelas av : Nira | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    tis 14 okt 2014, 18:14

Yeah det var så jag hade tänkt Qwara x3
Lawenya
Lawenya 
 

Spelas av : Saltwater


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    tis 14 okt 2014, 19:03

Misstänkte det, men ville vara på den säkra sidan. ^^'

/Qwara
BloodQueen
BloodQueen 
 

Spelas av : Nickie


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    tis 14 okt 2014, 22:29

Jag tycker faktiskt att Nillas ide var awsome ^^'
Crepsley
Crepsley 
Utvandrad 

Spelas av : Nira | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    tis 14 okt 2014, 23:20

Hehehe 8D längtar tills valpisarna kommer <33
avatar
Caerwyn 
 

Spelas av : Julia | Ej startat konto


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    ons 15 okt 2014, 09:29

Jag meed!

Men en sak fattar jag inte riktigt xD Jag fattar hur vi ska styra upp rollspelet, men hur gamla ska de vara efteråt? Alltså, hur gamla ska de vara när vi hoppat framåt i tiden? Typ 14 eller äldre?

Och till Nilla:
Tänkte om Caerwyn kunde följa med honom när hon blivit tonåring som typ lärling tills hon eventuellt kan accepteras av Shiva i TBB? :) Tänkte först att hon kunde hänga med BQ men kom på att hon vill in i TBB så det blev ju inte så bra haha. Om det är okej för dig, vet inte om du redan svarat på detta men jag hänger inte med ;)
Crepsley
Crepsley 
Utvandrad 

Spelas av : Nira | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    ons 15 okt 2014, 11:50

15 kanske? Eller vad säger du nickie?

Det är hel okey för mig, men han är en sträng farsa ;D 
Om tösen följer med pappa så kommer han antagligen vilja träna henne också ^^
avatar
Cerulean 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    ons 15 okt 2014, 11:57

Haha det får hon klara av haha! Men jag  tänkte om hon kunde tränas utanför TBB och sen joina dem när hon blivit vuxen, typ 18, om det är okej för dig c: 

Jag tycker femton är en bra ålder i och med att allihopa inom de åren då bör ha upptäckt sin kraft, för att nu kunna börja vidareutveckla den IC :D
BloodQueen
BloodQueen 
 

Spelas av : Nickie


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    ons 15 okt 2014, 12:53

Jag tycker 15 m-år låter som en väldigt bra ålder! ^^

Asså vi har ett familjeroll där valparna föds osv. Så alla svarar kanske 1-2 inlägg och sedan läggs rollet ner. Och sedan i nästa roll (kanske kan vara på samma dag?) så "hoppar" vi framåt så de blir 15 m-år. Och så kör vi på! BQ & noshörningen ska uppfostra deras små krigare :3

Mvh// Nickie (Lirio, BloodQueen mfl.)
avatar
Caerwyn 
 

Spelas av : Julia | Ej startat konto


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    ons 15 okt 2014, 13:02

Then we'll go with 15! :) 

Blir det de 20:e de föds då? Då blir det på måndag :)
BloodQueen
BloodQueen 
 

Spelas av : Nickie


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    ons 15 okt 2014, 13:05

Oh shiet... på en måndag tänkte jag inte alls... Ska vi ta det till helgen i stället? Att valparna föds nu till helgen (typ fredag?). Tänker mer typ att man inte kan rolla aktivt på vardagar då skolan, jobb etc. e viktigare :/

Men Nilla, ska vi säga att valpisarna ska komma den 18:e? :)

Mvh// Nickie
avatar
Caerwyn 
 

Spelas av : Julia | Ej startat konto


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    ons 15 okt 2014, 13:06

Var lite så jag tänkte också, att det blir opraktiskt då det brukar vara rätt mycket på måndagar. Jag har stallet då också, så det passar bättre i helgen. Blir det på fredagen kommer vi ju ha hela helgen på oss att få igång valparna ordentligt också. :)
Vokun
Vokun 
 

Spelas av : Gladkatt


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    ons 15 okt 2014, 13:50

Jag kommer inte kunna svara alls då, jag är upptagen om helgerna så får inte någon tid över förens söndagkväll :)
Crepsley
Crepsley 
Utvandrad 

Spelas av : Nira | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    ons 15 okt 2014, 14:06

Hmm.. hur ska vi göra då? Jag kan i princip alla dagar.. 
Men finns det någon dag i veckan som alla kan? 
Det är väll om vi kör igång på Söndagen, men då är det ju måndag dagen efter.. hmm.. om vi gör såhär då, vi skapar rollet på typ lördag och ser till att alla svarar, sen väntar vi på att Vokun ska svara på Söndag kväll. Att man lixom får vänta på varandra därför att nu när skolan är igång är det svårt för alla att kunna enas om en dag då helgen är de enda dagarna man är ledig... Men ska vi göra så eller har någon annan en bättre lösning?? :)
avatar
Othello 
Flockledare 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    ons 15 okt 2014, 14:07

Fast.. Vi skulle ju kunna göra såhär att BQ och Crepsley har ett kortroll där valparna föds, och sen avslutas det och så spolas åldern till 15 år? :)

// Caerwyn <3
BloodQueen
BloodQueen 
 

Spelas av : Nickie


InläggRubrik: Sv: BloodQueen x Crepsley    ons 15 okt 2014, 14:10

De kan vi ju också göra! Men då är frågan... är det lugnt om jag och Nilla pp:ar er valprollare? :) inte så att valparna är elaka mot varandra utan typ att de tar tag i spenan, diar osv? :) så kan vi ju ta när de är 15 m-år på lördagen? :)
 
BloodQueen x Crepsley
Till överst på sidan 
Sida 3 av 5  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» BQ återkomst - [P-Crepsley]
» Flambish Glam || Crepsley ||
» Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!
» Roll & Relationer till Crepsley!
» Hey, do I know you? [BloodQueen]
Hoppa till annat forum: