Pågående Event
Senaste ämnen
» I björkens skugga
Igår på 09:22 av snaptubeapkss

» Välkomna till Snöstrand [P]
tis 05 nov 2024, 00:45 av Ivo

» Inte idag heller [Astrid]
tis 29 okt 2024, 21:11 av Trian

» Vi som återstod [Varikset]
fre 11 okt 2024, 19:54 av Varikset

» Trofasthet [Maksim]
fre 11 okt 2024, 19:35 av Maksim

» Hål i mitt hjärta [Molok]
tis 17 sep 2024, 20:22 av Nomë

» Står här lika vilsen som ett barn [Nomë]
tis 17 sep 2024, 19:15 av Molok

» En syster är en börda [Tora]
mån 16 sep 2024, 21:28 av Tora

» Ingen återvänder hem [Zephyr]
mån 16 sep 2024, 20:43 av Varikset

Vem är online
Totalt 132 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 132 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!

Gå ner 
+13
Wynni
Crepsley
Midnight
Ciel
Etzlenil
Diversea
Loiana
Stormvind
Kaiito
León
Tenána
Achangra
Demethra
17 posters
Sida 1 av 4  •  Gå till sida : 1, 2, 3, 4  Nästa
FörfattareMeddelande
Demethra
Demethra 

Spelas av : Gagga

InläggRubrik: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    fre 14 dec 2012, 22:09

Vet inte hur det varit här på nm och vad som händer. Ni skulle liksom kunnat starta ett numoori-världskrig och jag hade inte haft en susning om det. Så inaktiv har jag varit, men jag vet inte.. Kanske jag behövt den där vilan. Det har ingen skillnad, för nu är jag tillbaka. Gagga is back!

En länge planerad valpkulle är på gång, det är mellan Demethra och Creplsey det bangar till. Såklart nudå söker vi valpspelare. Och hmm, det viktigaste jag vill säga er alla är att ge er in på valp-tagande så pass seriöst att ni inte liksom adopterar bor dem/tar död på dem eller annat efter nån vecka typ.
Vill gärna har åtminstone gaaaaaaaanska seriösa rollare :)
Antal hur mycket valpar den här Deme-damen min ska få är inte så noga.
2 eller 8, det blir finfint hur som helst. Iallafall jag tänkte ta en valp och det hade Nira också planerat senast vi talades vid seriöst om det här. Vilket då var för 43532 år sen innan min inaktivitet. menmen. :'D
Svara här bara så diskuteras det vidare.
// Gagga- Demethra, Colosseum, Emon och andra flamsflams
Achangra
Achangra 
Död 

Spelas av : Embla | Död

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    ons 19 dec 2012, 13:48

Heeeeeeeii...
Jag är off och dålig. Och jag har tappat halva min förmåga att rolla.
Men jag är så sjukt pepp på dessa valpar.
Suttit halva förmiddagen och skissat olika kullbilder och har en hel personlighet klar och redo. Länge velat ha en valp i TBB men lixx inte vågat pga mina off-perioder men nu tror jag faktiskt på mig egen aktivitet och det har inte hänt på år!

Förstår fullt ut om ni inte vill ha mig som valpspelare, men försöker ärligt komma igång igen och tror att en ny valp kan hjälpa mig med det.
Om ni är intresserade av att ha mig som spelare så kan jag börja spamma här med bilder och info och tankar... Annars får jag försöka överleva utan min tänka pojke.
Pusspuss!

//Blossom <3

Demethra
Demethra 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    ons 19 dec 2012, 17:54

Jag hade funderat här att det skulle vara skitroligt om Demethra liksom skulle komma med en stor hög ungar, när det en gång gäller ede dags att slå på stort!

Nejmen Blossom, jag har själv varit ganska dålig och det är vågigt än men jag känner mig pepp på numoori igen efter en helt och hållet död höst.
Jag tycker det vore skitkul om du kommer igen med en valp. En Deme-valp vore ju super! Absolut! Visa nu nån av dina smarriga skisser <33
Achangra
Achangra 
Död 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    tor 20 dec 2012, 20:42

Ska scanna in MASSA bilder imon i skolan (sista chansen innan lovet hurrdurr).
Seriöst suttit nonstop och skissat på denna valp senaste två dagarna och har en färdig utvecklas design, personlighet och krafter! Bara namn som återstår och har några idéer även kring det :D
Är det fritt fram att välja namn lr ska de följa ngt tema?

Åh en liten frågaaw, vilken ras är Mr. Crepsley? Stenvarg?

Min lilla voffsing kommer då iallafall vara en hane. Han kommer vara brun likt sin mor i färgen och kraftigt byggd. Ryggen och nacken kommer vara i en mörkare brun nyans och han kommer ha ärvt en stor del av Demethras mönster, dock i svart ist för rött på de flesta ställen (utom kanterna på benen). Han kommer även ha några få partier av colabrun päls i ansikte och på svans. Toppen av svansen kommer vara svart. Öronen kommer ha två svarta eller mökbruna fläckar precis som hos lilla mr pappa.
Sötnosen kommer kunna ändra from på sina pupiller och därför få samma ormliknande blick som sin far, med en härligt gröngul färg. Den lilla charmknutten kommer dessutom ha ett prima underbett med två stora hörntänder i underkäken som ständigt sticker fram mellan läpparna och ger honom en lagom ful och lite efterbliven look <3

Personlighetsmässigt hade jag tänkt mig en liten utmaning, jag har länge velat testa detta och känner verkligen att nu är chansen; tjockisen ska vara född Omega! Som skapt för det. Hackkycklig i kullen och med en naturlig läggning för att underkasta sig. Lite harig och nervös vid social kontakt men på inget vis en fegis. Han kommer vara stark och flocken trogen, ständigt vilja folk väl och ha en munter positiv syn på saker. Kommer alltid kämpa för att skapa en bra stämning och försöka reda ut all ev osämja, men bara få skit för det mesta. Stackarn...
Han kommer dessutom vara en liten klumpeduns, iaf som ung. Och allmänt awkward.

Krafter funderar jag ännu på. Jag tror på eld och ev även lava (om korsningar får ha den kraften och den inte bara går i renrasiga inferos). En annan kraft som verkligen tilltalar mig dock är Ben! Så funderar på dessa två, men med eld som närmast liggande iaf under sina unga år.

Mer utveckling av honom, intriger mellan syskon (som får vara hur elaka som helst mot honom), namn och en hög med bilder kommer inom kort :D
Achangra
Achangra 
Död 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    tor 20 dec 2012, 21:16

Om Namn är frivilliga hade jag tänkt mig ett fornnordiskt namn, skriver ner alla mina förslag här så jag minns dem xD

Gorm - gudfruktig eller den som inte fruktar andra än gudarna.
Toke/Tyke/Tyko
Tolir
Truls
Vidar - skog
Botvid - den som skogen/träden botar/vårdar
Bror
Jarl
Oddur - udd eller spets
Ask
Bauge - den böjde
Draug - en död människa vars kropp går igen (alltså dagens zombie typ)
Garm - (en "djävulshund")
Oden/Odin - Rasande (allfader <3)
Heimdall - blomstrande världsträd (typish)
Hugin - Tanken (Munin - minnet)
Ygdalir -
Tyr - modet och segerns gud

Vissa är jag betydligt mer pepp på än andra, men här är de alla iaf :3
Tenána 

Spelas av : Eve

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    tor 20 dec 2012, 23:27

Petar in att "Gorm" var jättegulligt!<3
Achangra
Achangra 
Död 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    tor 20 dec 2012, 23:30

Åh <3
Vad sött av dig, tycker också om det. Och Garm.
Och Tyke, Oddur, Draug och Tyr. Och Hugin...
Och Vidar och Ask <3

Haha och alla andra xD
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    fre 21 dec 2012, 12:16

Min Tilcha! <333

Grå, brun och röd :3

P.S. Hon har brun lugg också - ingen man, men kunde inte få till den. ;__;

Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni! Tilcha
Achangra
Achangra 
Död 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    fre 21 dec 2012, 18:54

Snyggingen, kan rita henne sen om du vill? <3
Vill hon mobba och vara elak mot min tjockis? :3
Mina filer dampar men ska försöka fixa det och ladda upp dem ikväll...
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    fre 21 dec 2012, 19:28

Tack. :3 <33 Din är inte så pjåkig heller! Åh åh jajjajjaja, tack snälla!!! :'D <333
Hmm .. venne, hade tänkt mig dem som dem bästisarna i valpkullen, bara för att dem är ganska så lika. xD
Åh, jag måste verkligen få se dina sketcher! C:

P.S. Och dessutom - då jag såg Hugin på din namnlista så tänkte jag: F*N! Jag valde fel namn, let's give her a new name like: Munin. x'D

Senast ändrad av Tilcha den lör 11 maj 2013, 17:42, ändrad totalt 2 gånger (Orsak för redigering : c:)
Achangra
Achangra 
Död 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    fre 21 dec 2012, 23:20

Hade tänkt mig att min tönt inte ska ha så många vänner alls ^^''
Omega osv x)

Ska försöka få upp skisser ikväll men vi får se, ska ev iväg till pojkvänish...
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    fre 21 dec 2012, 23:53

Hahaha, kan se Mirrow mobba skiten ur Emblas valpis <3
Poor thing..
Achangra
Achangra 
Död 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    fre 21 dec 2012, 23:54

Men Mirrow är väll inte TaBBare? :*
Tjockisen kommer bara ta skit från flocken, resten slår han in nyllet på :3
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    lör 22 dec 2012, 00:00

Tjo, planer! Han hade tänkt stanna där ett tag med Deme,
om de nu orkar med honom.. x)
Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    lör 22 dec 2012, 10:09

Achangra skrev:
Hade tänkt mig att min tönt inte ska ha så många vänner alls ^^''
Omega osv x)

Ska försöka få upp skisser ikväll men vi får se, ska ev iväg till pojkvänish...

Just det, han var Omega .. tönten .. xD Glömde bort det. O___O
Men tänkte att hon kunde få mobba honom lite istället då! >8D

Om du var med pojkvännen, hoppas att ni hade det bra! :3
Demethra
Demethra 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    lör 22 dec 2012, 12:49

Det här blir jättesött, FLER ÄR SÅKLART VÄLKOMNA ATT BLI VALPÄGARE,
jag hade själv också tänkt ta mig en flicka. Borde bara ta mig en rejäl stund att sitta och lägga tid på att planera henne ;)
Achangra
Achangra 
Död 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    mån 24 dec 2012, 01:17

Mirrow får inte bara "stanna där ett tag" lr så, går han med ÄR han med. Ingen lämnar TBB levande, spec inte sedan reformationen som nu pågår. Bara en varning ;)

Tihi, ja, mobba honom hur mycket du vill :3
Och jo, det var väldigt trevligt. Kunde ju inte ta risken att vara någon annan stans när jorden gick under ^^''

Och Deme, jag är så sjukt pepp på denne lille pojke. Mina filer varkar ha dampat sönder så kanske inte kan få upp skisserna förens om en jättelång stund alt. i mycket sämre kvalité. Vi får se... Men ska fortsätta försöka :3
Åååh så peppish :D
Tycker du ska peppa hit massa spelare nununu så att Deme och kuller verkligen kommer igång nu direkt då flocken gör det :'D
Demethra
Demethra 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    tis 25 dec 2012, 15:38

Hihi, kul med peppat folk :DD
Ska försöka peppa andra också. pepp pepp.. <''3

Men Demethra kommer antagligen föda ungarna så snabbt som Mirrow och hon kommer sig upp till Kaiwood från sin skogsmullevandring.. :'''''''')
Det här blir finfint.

Gäst 
Gäst 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    tis 25 dec 2012, 15:51

Achangra:
*mobbar den lilla hanvalpen utan namn* >8D
Nej precis, jag som inte har någon blev 4 ever alone .. ^^'

Deme:
Aspepp! <33
Haha .. dör! Skogsmullevandring!! x'D <3
Achangra
Achangra 
Död 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    tis 25 dec 2012, 22:23

Wiieh tycker ni kör på det rollet bums så att de kan födas innan nyår! :D
Vill verkligen börja nästa år med aktivitet och pepp osv :'D
Och kommer dessutom ha en vecka efter nyår att lägga på roll och sånt :3 Wiie tihi!
Demethra
Demethra 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    tis 25 dec 2012, 23:43

Ska bara få avslutat det där damning roll vid vampyrstället mellan locura, mirrow och deme så :)
Kaiito
Kaiito 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    ons 26 dec 2012, 00:18

Jag ska svara i rollet ikväll, lovar <3 / Locura, allas favorit vampyr
Demethra
Demethra 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    ons 26 dec 2012, 14:33

Perfekt, vampyr-rollet är avslutat. Magga och jag kan starta enskilda roll på Ken-Yak nu där Deme's mage börjar växa och sen snabbt efter kommer
gräns-rollet med Mirrow och Deme som står vid TBB-s gräns och blir uppmötta av Thzu som klappar upp Deme. När hon är färdig-uppklappad kan ungarna födas :D Det går framååt!
Achangra
Achangra 
Död 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    ons 26 dec 2012, 16:08

Wooh!
inga fler intresserad av bebisar? :3
Demethra
Demethra 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    tor 27 dec 2012, 13:17

Kan ju bara locka med att deras uppväxt inom TBB kommer bli.. mm, kraftfull :) Det vi strävar efter är aktiva valppassare som valparna skulle kunna rolla med, flertala roll med högre rangade medlemmar eller Thzuki själv, för att kunna lära sig TBB:s inriktning och tankesätt.
Alltså för att de ska hjärntvättas lite och bli äkta TBB-ungar! :D
Så länge inget värre drama inträffar så skulle de växa upp i TBB med ett flertala roll, både i grupp ute på fuffens, träffa andra kullar med valpar kanske och verkligen lära känna medlemmarna.
Finna sin plats, så att säga :)
Tränas, bli duktiga. De är ju TBB's framtid! :D
De ska bli den finaste aktivaste bästa och mest ballaste kullen ever C:

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!    

Demethra x Crepsley -> Kolla nu hörni!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 4  •  Gå till sida : 1, 2, 3, 4  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Jag gillar ägg. Ägg gillar inte mig. Kolla hit hörni!
» Followed by night [DEMETHRA]
» BloodQueen x Crepsley
» BQ återkomst - [P-Crepsley]
» Flambish Glam || Crepsley ||
Hoppa till annat forum: