Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
Idag på 21:24 av Nunam

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
Idag på 21:14 av Nunam

» Försent för att ångra [Malva]
Idag på 16:06 av Malva

» [LKF] Andra tankar
Idag på 14:42 av Kida

» Felsteg [Orion]
Idag på 14:25 av Orion

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 23:47 av Yaroslava

» Genom döda ögon [Rakel]
tis 30 apr 2024, 23:46 av Rakel

» Ändra redan tagna steg [Maksim]
tis 30 apr 2024, 22:20 av Lev

» Nya äventyr [Hedvig]
tis 30 apr 2024, 13:58 av Hedvig

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 7 gäster. :: 1 Bot

Nunam


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Alduin Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Alduin Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Alduin

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Alduin
Alduin 
 

Spelas av : Gladkatt


InläggRubrik: Alduin    tis 22 jul 2014, 16:57

Befinner sig just nu omkring Numoorislätten.
Mår bra fysiskt.
Har sömnsvårigheter och ångestattacker, dras åt olika håll(vill flera helt skilda saker samtidigt), osäker på sig själv, 'deprimerad'.
Alduin talar flytande Nimorian & Nordspråk. Han kan till viss del tala Nùrlaer och förstår både Japanska och Sanglingua.

FÖRFLUTET I wasn't always like this.
Alduin föddes i lövskogen med tre systrar. Hans far var vid hans födsel redan försvunnen. De fyra valparna växte upp i den lilla grupp utav vargar deras mor hade vandrat med sedan hon var valp, liksom hennes mamma. När Alduin och hans systrar var 8 år splittrades gruppen. 'De visa' vilka de som ledde gruppen kallades vände sig emot varandra. Detta slutade med ett blodbad. Alduin och hans systrar räddades utav deras mor, som tyvärr fick ge sitt liv för dem.
Han kom snart bort ifrån sina systrar och har sedan dess aldrig sett dem, ovetande om de över huvud taget lever. Han vandrade därefter ensam runt på måfå omkring lövskogen som blev hans hem. Nyfiken på vad som finns utanför men alldeles för rädd för att lämna.

PERSONLIGHET I've got the sadness disease.
Alduin är försiktig utav sig och ganska lättoroad. Han har sedan det som skedde hållit sig till sig själv och har inte fören på senaste tiden vågat sig på att faktiskt prata med främlingar. Osäker på sig själv är nästan en underdrift då hans självförtroende ligger på botten. Han är vänlig utav sig och vill verkligen inte komma på någons dåliga sida. Han talar ofta lugnt och långsamt och har ingenting emot att prata om absolut ingenting. Han kan i vissa situationer visa sig vara blyg men biter för det mesta ihop och försöker bete sig 'normalt'
Panikattacker och ångest är något han haft hela sitt liv, men som valp hände det inte ofta. Efter blodbadet blev det allt fler och värre, det kunde drabba honom flera gånger per dag. Långsamt minskade antalet även om de fortfarande kan komma när som helst. Ensamheten har också tärt på honom, även om han inte vill erkänna detta.

UTSEENDE Like new snow.
Likt de flesta vintervargar har Alduin under vinterhalvåret en vit päls som är betydligt tjockare än den brungråa han får under sommarperioden. Han är ganska muskulöst byggd med typiska vargdrag. Båda ögonen är blåa men i olika nyanser, det högra ögat är betydligt mer gråblått medans hans vänstra har en mer klart blå färg, likt himmelen under en vacker sommardag.
Alduin Qrcdgn
Under sommaren.
Alduin 2q34yte
Under vintern.

KRAFTER Worse than nightmares.
Alduins främsta kraft är vind även om han besitter en del kraft inom att vara synsk. Han tränade intensivt som ung på båda delarna men har på senare tid inte känt sig bekväm nog att våga öva på dem och därför låtit bli. Det är endast någon gång ibland han vågar sig på att styra vinden efter sin egen vilja. Han föredrar dock att inte använda vind krafterna speciellt mycket då han försöker undvika problem och bråk.

Vind krafter ***
Bända vind - Styr den vind som finns efter sin egna vilja. *
Skapa vind - Skapar vind utav egen vilja och senare använda bändningen på. *
Skapa starkare vind - Skapar större vindar utav egen fri vilja som han senare kan använda bändningen på. ***
Vindklot - Skapar ett klot utav vind som han kan skjuta ifrån sig vilket kan skada eller slunga iväg den/det han skjuter emot. ****
Vindblad - Skjuter iväg små projektiler utav vind vilket mycket liknar om man skulle kasta en vass liten kniv emot någon. ****
mer kommer...

Synska krafter **
Ofrivilliga syner - Syner som kommer ofrivilligt, kan gälla både framtid, i nuet och i det förflutna. Förekommer ofta i drömmar men då och då även i vaket tillstånd. Inget kan kan styra. *
Korta syner - Syner om vad som som kommer hända endast ett par timmar framåt. Oftast ser han då obetydliga saker, dessa kommer till honom utan att han önskar men kan 'stängas av'. **
Sökande efter syner - Han kan tvinga fram syner om vad som kommer hända om endast ett par timmar. Både gällande honom själv eller någon annan. ***
mer kommer...


RELATIONER Right here in my arms, away from all harm.
Crusoe - Vän - Du är en trevlig prick, jag hoppas att jag får möta dig igen.
Cerulean - Främling - Du verkade orolig och inte uppskattade du mitt sällskap. Jag önskar dig ändå all lycka.
Thalion - Främling - Kort möte men dina horn fascinerade mig. Hoppas du finner det du önskar.
Arcelia - Främling - Jag är så nyfiken på dig och åh vad jag önskar jag var som dig.
Erathor of Seragon - Främling - Förlåt.
Ehfra - ? - ?

TIDSLINJE Searching for the unknown,
Främmande mark - Träsket - Crusoe, Cerulean - Avslutat
Nattens lugn - Lövskogen - Thalion - Avslutat
Livets afton - Eldskogen - Arcelia - Aktivt
Höstslummer - Lövskogen - Erathor of Seragon - Avslutat
Nya marker - Slätten - Ehfra - Aktvit
 
Alduin
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Höstslummer [Alduin]
Hoppa till annat forum: