Pågående Event
Senaste ämnen
» Trofasthet [Maksim]
fre 22 nov 2024, 00:58 av Lev

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
tis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam

» Ett dumt beslut [Tolir]
mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir

» Spådomskonstens under [Öppet]
mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid

» Nya horisonter
mån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam

» Tänderna biter ihop [Tora]
mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora

» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa

» Rackartyg [Asta]
tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora

Vem är online
Totalt 85 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 85 gäster. :: 3 Botar

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Kyligt underlag { Blindir Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Kyligt underlag { Blindir Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Kyligt underlag { Blindir

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Spensa
Spensa 

Spelas av : Ash

InläggRubrik: Kyligt underlag { Blindir    mån 21 apr 2014, 14:17

Vind. Kylig vind. I norr fanns endast kylig vind. Med en målmedvetenhet hade helveteshunden vandrat från de varma, blodiga bergen i sydväst till det kalla norr. Hennes mål, att uppleva Numooris alla kända områden och klimat. Någonstans längs vägen skulle hennes nya revir dyka upp. Övertygad om att hon är ämnad som ledare tänker hon även ge sig ut på de mest avlägsna och karga platser. På vägen tänker hon finna sina fränder och undergivna som ska leda henne till tronen. I hennes hem hade de andra valparna följt henne genom alla bus och lekar, säker på att det skulle vara så även nu var det med stolthet och självsäkerhet tassarna placerades på marken. Huvudet hölls högt och de två ögonparen höll ett vakande öga på omgivningarna som långsamt förändrades under hennes färd. Från bergen i väster, genom rosenskogen och marken som beboddes av betbärande jättar till den kalla vita öknen, kantad av berg, har vartenda steg tagits med stolthet. Var det något hon lärt sig i grottorna där hon växte upp så var det att känna självsäkerhet och att föra sig själv med värdighet. Orden har stor betydelse och Vrink gör sitt bästa för att följa dem. 

Svansen, hennes eviga följeslagare, släpade i marken och lyckades dra med sig all sorts smuts  och småting. Ännu hade hon inte lärt sig hur hon skulle få bort det, till hennes stora nackdel. En förebild och ledare var tvungen att hålla sig ren för att ge ett positivt intryck. Vem skulle följa en smutsig råtta som förmodligen sköter sin flock lika bristfälligt som sin fäll? Ingen. För tillfället kunde hon dock endast förbanna skogen hon befann sig i för dess mossa som envisades med att fastna i de långa stråna. Det var med glädje hon skulle lämna denna skog när tiden var inne. Detta var tveklöst inte hennes nya hem. Mörkret, skapat av de täta kronorna, var allt för påtaglig och underlaget var allt för kyligt för hennes smak. Så fort hon nått slutet av öst skulle hon bege sig nedåt där det var varmare. Nu fick hon nöja sig med att hålla sin trav och väja för träd, både stående och fallna. 
Blindir
Blindir 

Spelas av : Punkis

InläggRubrik: Sv: Kyligt underlag { Blindir    fre 25 apr 2014, 15:04

De långa öronen slog mot varandra och gav ifrån sig ett klappande ljud när den lilla hanen ruskade på huvudet. Mörkret hade fallit över den mörka skogen och hanen var fri att ta sig ut från sin mörka håla under ett par stenar. Den alldeles för beniga kroppen sträcktes ut och ryggen var för en kort sekund nästan helt rak. Utan att ha ett mål klev den lilla vargen iväg. Kylan omslöt honom, smekte den tunna pälsen och fick det att vina i öronen. De här skogarna lät så mycket, han hade fortfarande inte vant sig vid att skogen lät så mycket, i grottorna hade man bara hört vattendropp till och från men här fick vinden hela tiden träden att rassla. Han fortsatte lugnt framåt tills ljudet av ett mjukare rassel och dunsar nådde hans känsliga öron. Det lät som en varg, om man bortsåg från det rasslande ljudet som han inte kunde sätta tassen på. Åter igen stötte han på saker som han aldrig tidigare mött. Nyfikenheten gick inte att lägga band på, så den lilla vargen ökade till trav och gled tyst fram mot ljudet som raskt förflyttade sig. Rasslandet satte griller i huvudet på honom och han funderade på vad det kunde vara.
När den rasslande vargen var så nära att han skulle kunna göra sig hörd öppnade han munnen och tillät sig själv att uttrycka ord.
"Vem är det jag möter?" frågade han och saktade av för att långsamt närma sig den andra.

(Förlåt för att jag inte svarar, har i princip bara tid på helgerna för rollandet, hoppas du har förståelse :))
Spensa
Spensa 

Spelas av : Ash

InläggRubrik: Sv: Kyligt underlag { Blindir    ons 07 maj 2014, 17:00

{ På grund av personliga saker irl kommer jag inte kunna vara vara särskilt aktiv (/kreativ) (Dvs. mer än jag redan är) här och vill inte sabba din tidslinje <3 Låter Lazgar av den anledningen lämna platsen. }

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Kyligt underlag { Blindir    

Kyligt underlag { Blindir
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Kärleken är blind. [Blindir]
» Drowning in Midnight Air [Blindir]
» Early morning song [Blindir]
» Nya ögon [Blindir]
» Nordanvind över Nordanskog [Blindir]