Pågående Event
Senaste ämnen
» Trofasthet [Maksim]
Igår på 00:58 av Lev

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
tis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam

» Ett dumt beslut [Tolir]
mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir

» Spådomskonstens under [Öppet]
mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid

» Nya horisonter
mån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam

» Tänderna biter ihop [Tora]
mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora

» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa

» Rackartyg [Asta]
tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora

Vem är online
Totalt 145 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 145 gäster. :: 2 Botar

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Kärleken är blind. [Blindir] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Kärleken är blind. [Blindir] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Kärleken är blind. [Blindir]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Unnown
Unnown 

Spelas av : Zee

InläggRubrik: Kärleken är blind. [Blindir]    sön 10 apr 2016, 18:43

Hennes tassar rörde sig långsamt över marken. Försiktigt, för att inte ramla. Det var så lätt att falla omkull när man inte såg var man satte tassarna. Ett enda litet felsteg och så låg man där med hettande kinder och oftast något ställe som smärtade, om än aldrig så lite.
   Det var kallt i luften. Inte snö på marken, inte som hon kände, men nästan. Den var nog inte långt borta. Unnown lyfte huvudet som hon burit lågt för att vädra i vinden. Det luktade kyla. Hon ruskade lite på sig och fortsatte. Långsamt. Oändligt långsamt, men hon ville inte riskera att falla.
   "Blindir?" frågade hon när hon kom på att han inte sagt något på länge. "Är du där?"
   Det var begränsande att inte se. Inte hemskt, inte när man hade levt hela sitt liv på det viset, men klart begränsande. Hon visste aldrig vart hon hade honom när han inte gav något ljud ifrån sig, och det kunde skrämma henne ibland. Hon ville inte förlora honom. Ville aldrig förlora honom. Han var hennes definition av trygghet.

[Ny karaktär för mig, så om det blir fel på nåt ställe är det bara att säga till. Pax till Blindir i alla fall.]
Blindir
Blindir 

Spelas av : Punkis

InläggRubrik: Sv: Kärleken är blind. [Blindir]    mån 25 apr 2016, 13:46

Han hade gått vid hennes sida, rört på huvudet från sida till sida som någon form av satellit. Det var tyst i skogen runt omkring dem, inte obehagligt tyst men det var som att fåglarna inte hade vaknat än. Det som brände var inte framme ännu, men det kändes inte som att det var långt kvar tills det kunde komma brännande.
Intill sig hörde han Unnown sniffa i luften och vände sin egen nos för att vädra. Han kände inga hotfulla dofter, bara de kyliga glimtarna av bergen. Ibland ville han gå tillbaka till bergen, men med tanke på hur lång tid det tagit honom att ta sig ner från dem ville han inte tillbaka.
När han hörde sitt namn vände han åter huvudet mot varginnan vid sin sida.
"Jag är här." sa han lågt i sin djupa stämma och snuddade vid hennes skulldra med nosen. Han visste att hon inte kände saker som han gjorde, det hade hon förklarat för honom. Där han kände närheten av träd, av henne, av rötter kände hon ingenting. Det förundrade honom att inte alla i samma släkte hade samma förmåga. Utav andra vargar hade han förstått att dem båda var av samma ras, om än alla var av varg.
Blindir sniffade mot marken och kände doften av vatten.
"Ska vi pausa vid vattnet?" frågade han och rörde åter vid henne med nosen.
Unnown
Unnown 

InläggRubrik: Sv: Kärleken är blind. [Blindir]    mån 25 apr 2016, 15:38

Hon kunde andas ut först när Blindir försiktigt rörde hennes skuldra. Hans förmåga lät honom känna närvaron av saker och ting i sin omgivning, men hon ägde ingen sådan kraft. Hennes stenkraft tillät henne att kontrollera sten, men inte mer än så. Tillsammans med sin blindhet kunde hon ibland känna sig malplacerad i en värld där alla verkade besitta allt mer fantastiska krafter, liksom hjälplös. Som att hon inte kunde göra något själv.
   "Tack", sade hon lättat. Hon visste inte längre vad hon skulle göra utan honom. 
   När han föreslog att de skulle ta en paus vid vattnet, vilket måste ligga framför dem, nickade hon innan hon mindes att han faktiskt inte kunde se henne, liksom hon inte kunde se honom.
   "Okej. Det gör vi", tyckte hon.
Blindir
Blindir 

InläggRubrik: Sv: Kärleken är blind. [Blindir]    tor 14 jul 2016, 13:09

Han log när hon gick med på att stanna vid vattnet.
"Följ med." sa han, snuddade vid henne med sidan och sänkte nosen mot marken för att följa vattnet. Han behövde inte ta mer än tio steg för att känna tassarna bli blöta. Han backade upp så han slapp stå i vattnet.
"Här." sa han till Unnown och vred huvudet mot henne. Han sänkte huvudet och drack lite vatten. Vatten var en av dem få sakerna han inte kunde känna av, kanske för att det inte var någon form av jord. Men vattnet porlade i alla fall svagt så man kunde höra det om man var uppmärksam. Det var nog inte ett stort vatten eftersom porlandet var så svagt.
"Jag ska se om det är ett stort vatten." sa han till Unnown och började gå ut i vattnet. Det fanns ingen stark ström, bara en som fick den tunna pälsen att virvla. Vattnet kom knappt två decimeter upp på benen innan han kände att det blev mindre vatten igen. Två steg till och han stod på torra land igen.
"Det är bara fem försiktiga steg rakt fram om du vill korsa, annars kan vi följa vattnet åt nått håll." sa han med huvudet vänt mot det ställe han kommit ifrån. Han kände inte längre Unnown vilket alltid gjorde honom nervös, men hon hade precis lämnat hans synfält.
Unnown
Unnown 

InläggRubrik: Sv: Kärleken är blind. [Blindir]    sön 23 okt 2016, 16:25

Unnown följde efter honom, försiktigt för att inte snava. Kylan bet i hennes kinder, i hela hennes kropp. Hon frös. Förbannade sin korta, tunna päls, så tunn att den nog blottade hennes magerhet i all dess glans. Revbenen, ryggraden, höfterna. Hon var antagligen ingen vacker syn.
   Hon sänkte huvudet mot vattnet och lapade tveksamt i sig det. Det var kallt. Så väldigt kallt att det nästan brände på tungan. Men det var uppfriskande, och nog så välbehövligt.
   Blindir sa att det inte var något stort vatten, och att de skulle kunna korsa det utan problem. Hon lyfte huvudet, stirrade framför sig, föreställde sig hur det såg ut fast allt bara var mörkt och färglöst för hennes ögon. Hon tog ett prövande steg framåt, och kände hur vattnet omslöt hennes tassar som ett kylande täcke. Det sände en rysning längs hennes ryggrad.
   "Jag vet inte om jag vill korsa det", sa hon. "Det är så kallt. Ska vi följa det?"

[Inte alls segt, jag lovar. Så där ett par månader senare.]
Blindir
Blindir 

InläggRubrik: Sv: Kärleken är blind. [Blindir]    lör 19 nov 2016, 17:13

Han hörde hur hon satte ner en tass i vattnet för att sedan ta upp den ur vattnet.
"Okej." sa han och gick snabbt igenom vattnet tillbaka till henne. Han suckade lättat när han kunde känna hennes närvaro igen. Försiktigt lät han halsen snudda vid hennes hals och njöt av hennes närvaro.
"Kom." mumlade han och började gå upp längs strömmen "Är du hungrig?"
Hon var den bättre utav dem att hitta svampar men nån gång hade Blindir själv lyckats fånga någonting lite slemmigt och hoppande vid kanten utav vattendrag och han kunde identifiera mineraler bättre än henne.
Under den senaste tiden hade han börjat fundera på om dem skulle röra sig bort från hans hemtrakter. Unnown hade berättat att hon kommit från ett varmare ställe och med tanke på hur kallt det höll på att bli här kändes det som ett bra val. Det började bli svårare att hitta ätbara svampar eftersom dem verkade skygga för kylan som trängde sig på.

(Haha, det är lugnt, jag vet hur det blir med karaktärer som det inte händer nått med)
Unnown
Unnown 

InläggRubrik: Sv: Kärleken är blind. [Blindir]    lör 19 nov 2016, 17:25

Hon kände efter. Ja. Hungern fanns där, som ett slumrande monster i magen, redo att närsomhelst resa sig och klösa henne. Hon var ofta hungrig numera, när snön täckte marken och gjorde det svårt att hitta tillräckligt mycket svampar att äta, men hon var inte den som klagade. Dessutom var Blindir i samma situation, och hon ville inte tynga honom genom att vara gnällig.
"Vi kan försöka hitta lite mat", sa hon. Blindir började röra sig längs med strömmen, och hon var inte sen att följa efter. Kylan bet hårt i skinnet på henne, och det var inte första gången hon önskade att hon hade haft lite mer fett - eller ännu hellre, päls - på kroppen. Nordanskogen kanske var ett lite märkligt val av boplats för två magra, nästan pälslösa vargar, men det hade fallit sig naturligt att de skulle stanna här. Men hon kunde inte förneka att hon saknade värmen. Det verkade som om det skulle bli en lång, hård vinter.
"Svampar eller nåt", mumlade hon när hennes tassar sjönk ner i snön när hon försiktigt följde efter Blindir.

[Börjar iaf få lite inspiration till Unn nu, vilket är kul ^^]
Blindir
Blindir 

InläggRubrik: Sv: Kärleken är blind. [Blindir]    lör 19 nov 2016, 17:42

Han hummade instämmande när hon nämnde svampar. Tankarna rullade runt i huvudet på honom medan han höll nosen nära marken för att på så sätt upptäcka eventuell mat innan dem trampade i den. Han visste precis vart Unnown var och såg till att gå ljudligt så att hon skulle veta precis vart han befann sig. Efter en stunds tyst vandrande höjde han huvudet och vred det mot vargen vid sin sida.
"Tycker du vi ska försöka ta oss söderut?" frågade han "Jag har funderat på det och det vore kanske bra om vi kunde ta oss någonstans dit det växte mer mat under vintern." Han hade nästan stannat nu fast benen långsamt rörde på sig. Det gick inte att förneka att han hoppades att hon skulle vilja röra på sig, även om tanken på att vandra ut i den okända världen skrämde honom.

(Haha, va bra! Då kanske dem till och med kan komma iväg xD)
Unnown
Unnown 

InläggRubrik: Sv: Kärleken är blind. [Blindir]    lör 19 nov 2016, 18:57

Hon trampade på en sten som legat gömd under snön. Dess vassa kant skar in i den mjuka trampdynan. Unn svor lågt för sig själv. Även om hon hade lärt sig att leva med sin blindhet, och även om det för det mesta gick ganska bra när hon förlitade sig på resten av sinnena, som för att kompensera blindheten var ännu känsligare, var det omöjligt att undvika små stenar som den här. Det var en smärtsam påminnelse om hennes situation - i ordets dubbla bemärkelse.
När Blindir talade om att försöka flytta nickade hon jakande, fast hon visste att han inte kunde se det. Hon hade själv gått i samma tankar. Hon såg inte fram emot en lång vinter med mer kyla, mer snö, mindre mat. Samtidigt hade Nordanskogen blivit något av ett hem, en trygghet. Något som hon kände till och som alltid fanns kvar. Något hon kunde lita på. Tanken på att lämna hennes enda trygghet var inte särskilt lugnande.
Men det var inte sant. Hon skulle inte lämna sin enda trygghet. Blindir skulle ju följa med henne.
"Jag har också tänkt på det", svarade hon. "Att flytta, alltså. Det känns lite ... läskigt att lämna skogen, men jag är rädd att vi kanske måste. Vi kanske inte klarar vintern annars." 
Hon andades ut. Trots att hon visste att Blindir alltid lyssnade på henne, kändes det fortfarande lite otäckt att häva ur sig så många sammanhängande meningar på samma gång. Det var som om hon inte var skapt för att prata. Hon fungerade bäst när hon bara fick svara med korta kommentarer.
"Men jag lämnar dig inte. Dit du går följer jag med, oavsett om du väljer ... " Hon svalde och började om. "... om du väljer att lämna skogen eller stanna."

[Precis!]
Blindir
Blindir 

InläggRubrik: Sv: Kärleken är blind. [Blindir]    lör 19 nov 2016, 20:12

En svag suck av lättnad lämnade honom när Unnown också tyckte att dem skulle lämna skogen som blivit ett hem för dem båda. Och även om han inte ville medge det så var han precis lika rädd som henne för att lämna skogen. Ett lågt mumlande lämnade honom som endast sa att han höll med om att dem kanske inte skulle klara vintern. Leendet och en varm känsla spred sig genom honom när hon förklarade att hon inte tänkte lämna honom vilket val han än gjorde. Han stannade och vände sig mot henne för att gnida huvudet mot hennes hals. Ord räckte inte till för att förklara för henne hur mycket han uppskattade hennes ord och vad dem betydde.
"Det gläder mig." sa han med någonting som liknade ett spinnande ljud i bröstkorgen "Jag tycker att vi fortsätter vandringen söderut i så fall."
Han sträckte upp huvudet så långt han kunde och vred det så mycket han kunde. En svag kyla kom från deras högra sida och efter några fler sekunder åt det hållet kunde han avgöra att bergen låg åt det hållet.
"Vi måste korsa vattnet för att röra oss söderut." sa han och vände huvudet mot Unnown "Ska vi göra det nu?" han tänkte på hennes tidigare ovilja att ta sig över vattnet och ville egentligen inte pressa henne att göra någonting hon inte hade lust med, men dem skulle behöva ta sig över vattnet i sinom tid.

(dem är så söta <3)
Unnown
Unnown 

InläggRubrik: Sv: Kärleken är blind. [Blindir]    lör 19 nov 2016, 20:28

Känslan av Blindirs hals mot hennes sände varma stötar nerför hennes ryggrad. Hon var så tacksam för att hon haft turen att stöta på honom. Kanske hade någon däruppe i himlen tittat på henne och sett att hon behövde honom, och därför låtit deras vägar korsas. Det hade varit första gången hennes skyddsängel visat sig i sådana fall - den hade lyst med sin frånvaro tidigare.
Han sa att de gladde honom. Det gladde henne att det gladde honom.
"Ja", sa hon enkelt och tystnade sedan för att lyssna på hans följande ord. De var tvungna att korsa vattnet för att komma söderut. Hon hade inte velat korsa det tidigare, men det var nödvändigt för att de skulle komma vidare. Hon bet ihop. Vattnet var antagligen inte så brett, så det skulle inte ta lång tid att ta sig över det, om än det skulle vara kallt.
"Okej. Vi gör det nu."
Hon drog ett djupt andetag och satte ner ena framtassen i vattnet. Det var mycket kallt - nära fryspunkten, kanske ännu kallare. Kanske var det bara det faktum att det rörde på sig som hindrade vattnet från att frysa.
Ett steg till. Snart skulle de vara över.

[Jag vet! x)]

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Kärleken är blind. [Blindir]    

Kärleken är blind. [Blindir]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Kärleken som dödar mig
» SLan] Kärleken segrar [Xihali]
» Söker du kärleken? Vi har något för alla smaker!
» Blind och Dum [Öppet]
» Blind Silence[P]
Hoppa till annat forum: