Pågående Event
Senaste ämnen
» Anledningen [Astrid]
mån 15 apr 2024, 11:03 av Lev

» Heartsick [P]
mån 15 apr 2024, 10:47 av Lev

» Felsteg [Orion]
mån 08 apr 2024, 21:02 av Naldo

» En mysbrasa kan inte bli för stor[P]
ons 03 apr 2024, 14:31 av Saskia

» 1a April 2024
tis 02 apr 2024, 00:06 av Yargol

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
tor 28 mar 2024, 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

Vem är online
Totalt 10 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 10 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Wings With Charm (ÖPPET) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Wings With Charm (ÖPPET) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Wings With Charm (ÖPPET)

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Luna
Luna 
Vandrare 

Spelas av : Exy


InläggRubrik: Wings With Charm (ÖPPET)    tis 18 feb 2014, 11:43

(Mitt första roll med Luna efter att jag adopterat henne, så detta ska bli intressant :3 Max 2 till får joina!)

Lunas vingar flaxade med elegans och utstrålning. Hennes lilla och lätta kropp bars för det mesta av vinden. Hennes älvsand glittrade bland hennes fjärilsvingar och som alltid hade hon ett leende på sina läppar. Vintern höll på att försvinna, det kalla var mest blött och blaskigt. Inget hon var så förtjust i, sommaren var så mycket vackrare och fascinerande. 
Från åvan hade hon en helt annan syn på världen, såg allt från skyn. Vinden smekte hennes päls och fick den att se silkes len ut. 
Varginnan landade bland några snö täckta granar där hennes nos hade sniffat upp harar. Hennes steg hördes knappt, men underifrån kunde djuren som levde där lätt känna av eftersom att de tillbringar mesta tiden av sitt liv under jord i värme och trygghet. Tassarna saktade ned, hon satt ena tassen mot en liten kulle och tröck till. Ett harbo, honan började att gräva snabbt men effektivt. De lilla hålet som de grävde kunde hon inte komma igenom, även fast hon var så liten. Med hennes älvsand kunde hon försöka locka ut en hare, om det nu var någon hemma där. Turen var med henne och en gnagare kravlade sig ut i blindo, Luna grep fort tag i krabaten och gav den en smärtfri död. Hon bar bytet mellan käkarna och bar bort den från boet, hon vela inte slakta den utanför harens bo eftersom att den garanterat hade familj där med tanke på dens storlek. 
Med en viftande svans kalasade hon på sitt kritvita byte med leende ögon. Tråkigt att vara ensam, men det var nog bäst ett tag framöver. Hon var tvungen att rensa sina tankar och upptäcka mer av Numooris värld. 
Det fanns fortfarande platser hon ej besökt än, men hon gjorde inget annat än att se fram emot de nya upptäckterna hon kunde göra.

(Är inte alls bra på att spela Goda karaktärer, inte heller honor.. Men tänker inte ge upp lilla Luna för det <3 JOINA NISSAR :3! )
Swana
Swana 
 

Spelas av : Yamada


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    tis 18 feb 2014, 12:21

Jag tar sats och springer en bit, det är så skönt att känna vinden emot mig. Jag stannar till, sakta går jag framåt och spanar. Jag känner lukten av en annan varg. En hona tror jag. Till slut ser jag en grå varg med vackra vingar. Jag kollar på de imponerat.

(Hoppas det är okej att jag joinar ^^)
Luna
Luna 
Vandrare 

Spelas av : Exy


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    fre 21 feb 2014, 11:59

Luna höjer sitt huvud då vinden burit med sig en främmande doft, doften av en främling.
Honan reser sig upp och kollar kring sig ifall hon skulle få syn på denne. Det var vitt och vindigt, men där bland träden kunde hon skymta en ljus individ. Varginnan stod och granskade främlingen, hon tog inga steg fram. Bara granskade denna gula individ.
Xenon
Xenon 
Utvandrad 

Spelas av : Ash | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    lör 22 feb 2014, 15:04

De bruna drakvingarna låg i tryggt förvar längs sidorna, måntatueringen gav ifrån sig ett vagt glödande som knappt var synlig i dagsljuset. Pälsen på tassarna och benen var våt från den smältande snön. Lite var som i sänkor bredde vattenpölar ut sig, något som föredrogs att undvika. Hanen följde den bekanta men samtidigt så främmande doften av varg. Nyfiket sökte han efter denne, förväntansfull inför ett möte. Öronen spelade på hans hjässa, höll honom uppdaterad om vad som hände i omgivningen.

Hanen stannade upp en kort stund för att sända en bön till månen, för att be om välsignelse inför kommande möte. Han bad att få möta vänligt sinnade individer vars mål inte var att skada eller vanära honom. Trots att solen dominerade himlavalvet visste han att månen fanns där för honom – alltid. Det var av den anledningen han fortsatte att be och tjäna månen, att vakta den om natten. Önskan att en dag kunna nå upp till det vackra skenet högt där uppe på himlen var så stark att det satt i hans märg. Längtan fanns alltid hos honom, dag som natt.

”.. Neisi”
Efter bönen satte hanen ännu en gång kroppen i rörelse, fortsatte sökandet. Då och då stannade han upp och vädrade. Vid ett tillfälle tillkom en doft, även denna från en varg. Farten ökade då motiverat. De kunde inte vara långt borta. Längre fram syntes träd, några med snö på, andra utan. Han styrde stegen ditåt, med hopp om att åtminstone en av vargarna skulle befinna sig där.

Hanen rörde sig långsamt mellan träden för att inte oväntat stöta på någon. Hörseln fångade upp lövens prasslande i vinden, ljudet av gnagare som rörde sig under jord, fågelsång och alla andra ljud som tillhörde skogens väsen. Snön knarrade lågt när varghanens tyngd fördelades på tassarna. Så småning om skymtade hanen en liten varg, omgiven av blod och rester av en hare. Han befann sig bakom, inget bra ställe att tillkänna ge sig från. Månen skulle guida honom till en bra plats. Av den anledningen rörde han sig lite i sidled för att komma mer från sidan, och fick då syn på ännu en varg. Det två var i ungefär samma storlek, och han själv en modell större. Tassarna förde honom framåt, i lugnt tempo. Tillräckligt nära för att de båda skulle se honom stannade han upp.

”God dag, mina damer”
hälsade han vänligt med ett leende på läpparna, kroppen var avslappnad och svansen vagt viftande för att inte kunna tas som ett hot.
Luna
Luna 
Vandrare 

Spelas av : Exy


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    sön 23 feb 2014, 17:48

Detta hade hon inte väntat sig, ennu en doft vidrörde hennes nos.
Luna hade blicken på den gule, men också öronen i riktning både bak och åt sidan där hon inte hade blicken. Tungan fuktade nosen, inte för att det behövdes. 
Något senare kunde hon höra en främlings röst, huvudet vändes automatiskt dit även fast hon visste att man inte skulle vända en främling ryggen.
Denne var något större, men hanens vingar fascinerade henne väldigt mycket. Påminde om fladdermus vingar. Luna backade något för att kunna hålla koll på de båda. "Var hälsad hanne" Dennes kroppsspråk visade sig glad, inte som något hot. Luna var glad över det positiva bemötandet och lät sin svans vifta glatt, fast inte hysteriskt. Hon fällde ned sina fjärilsvingar och lade dem ömt mot kroppen. 
Sedan kom hon på sig att inte ha hälsat på den andra honan, vad oförskämt. "Var hälsad du också, hona" 
Hon kollade honan i ögonen då hon hälsade, så att det inte skulle verka som en snabb och obetydlig hälsning. 
Det var länge sedan som haft sällskap av så många förut, visst var det bara två men fortfarande var det många. 
Hon lät sin baktass gräva en liten grop men utan att släppa ögonen på dessa på, sedan krafsade hon ned resterna av haren i hålet och grävde igen. Med snö intryckt mellan trampdynorna försökte hon ta bort det mesta av blodet kring munnen, resten fick tungan försöka få bort.
Swana
Swana 
 

Spelas av : Yamada


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    tis 04 mar 2014, 10:42

Jag ser på honan medans jag väntar på att hon ska vända sig om. Jag ser hur hon reser på sig och kollar emot mig. Där står jag bara helt stilla och kollar på vingarna. Väldigt vackra. Plötsligt känner jag en doft av en till varg... En hane. Jag hör hans röst och vänder sakta på mitt huvud emot honom. Efter en kort stund hör jag honans röst hon vänder sig emot mig och hälsade. Jag ler "Hejsan" Jag kollar från honan till hanen och sätter mig ner.
Xenon
Xenon 
Utvandrad 

Spelas av : Ash | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    tor 06 mar 2014, 23:32

Hanen betraktade scenen framför sig medan känslor av glädje och nyfikenhet pirrade genom kroppen. En av honorna hade precis som han själv vingar, men som såg helt annorlunda ut från dem som fanns i hans släkt - sprödare. Dem var inte mycket till skydd om det skulle börja blåsa eller regna. De gav ett intryck av att vara ömtåliga, men hur skulle han kunna veta. Det var inte hans rygg de klädde. 

Han såg på medan den bevingade honan krafsade i marken och vände sedan blicken mot den ljusa. "Mitt namn är Xenon, son till Duraneir" sade han med lugn och behärskad stämma. Aldrig hade han presenterat sig som son till Sphexus, sin faders namn. Tron stod högst i värde då familjen en dag inte längre skulle finnas kvar hos honom, men månen skulle för alltid ge honom stöd. Han skymtade upp mot klotet på himlen och fick en känsla av förstående. 
Luna
Luna 
Vandrare 

Spelas av : Exy


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    tis 11 mar 2014, 17:12

Medans luna väntade på att någon av dem skulle yttra sig granskade hon med nyfikenhet på hanen med de hornbeklädda vingarna.
"Mitt namn är Luna" Sade hon med en mjuk och lugn stämma. Detta kanske inte var så dumt ändå, lite sällskap. 
Vinden smekte hennes päls ömt och solens strålar värmde hennes lilla kropp. Fascinerad som hon var kunde hon inte låta bli att diskret kolla in hanens vingar, de såg ut att vara väl utrustade för strid och hårt klimat. Hennes vingar var inte så ömtåliga som de såg ut att vara, ganska sega att ha sönder för att vara fjärilsvingar. Blicken vandrade till den gule "Ditt namn varginna?" Hon log.
Swana
Swana 
 

Spelas av : Yamada


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    ons 12 mar 2014, 11:03

"Mitt namn är Swana" Jag kollar på honan och ler, min blick går vidare emot hanen. Hans vingar ser väldigt annorlunda ut men ändå väldigt fina, Intressanta. Jag krafsar runt med ena tassen på marken så reser jag mig upp. Sakta går jag framåt emot de och sätter mig ner lite närmare för att visa att jag inte vill något ont.
Xenon
Xenon 
Utvandrad 

Spelas av : Ash | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    fre 21 mar 2014, 15:54

Hanen stod tyst och lyssnade när den vingbeklädda honan, Luna talade. Solstrålarna som tog sig genom trädkronorna tycktes lysa upp de färgglada vingarna. Hans egna var matta och reflekterade nästan inget ljus alls. Nu stod han ändå i skuggan, så det gjorde ingen skillnad. 

När den andra honan talade vände han huvudet åt hennes håll med ett vänligt leende på läpparna. Luna och Swana. "Trevligt att möta er båda" Än så länge höll han sig till artighetsfraser. Han behövde få en mer klar uppfattning om dem innan han kunde förstå vad de var intresserade av. Religion var alltid ett hett ämne för Xenon, men han visste att det fanns andra som inte uppskattade det samtalsämnet lika mycket som han själv gjorde. Särskilt när det kom till de otrogna. De ville han hålla sig ifrån. 
Luna
Luna 
Vandrare 

Spelas av : Exy


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    ons 02 apr 2014, 10:37

Honan nickade för att visa att hon uppfattat honans namn. Luna stod lugnt där och granskade de båda. Swana började närma sig några steg, honan var inget hot. Hoppades hon. 
Lika lugnt och sansat satt hon kvar för att fortsätta granska närmare hanens vingar, de var ståtliga och trygga. Även fast det mest såg ut som de var skapade för strid. Men ändå, fascinerande.  
"Så.. Vad för er hit till denna plats, om jag får fråga?" Hon talade lugnt men ändå med en vag glimt av nyfikenhet. 

(Sorry för segt svar!! <3 )
Xenon
Xenon 
Utvandrad 

Spelas av : Ash | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    tor 17 apr 2014, 21:25

{ Med vårstädningen i åtanke så drar jag mig ur, nu i efterhand c: Månen kan ha kallat på honom eller något sådant.
Swana
Swana 
 

Spelas av : Yamada


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    tis 29 apr 2014, 13:03

(är detta fortfarande öppet? har varit upptagen med skola)
Spensa
Spensa 
 

Spelas av : Ash


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    tis 29 apr 2014, 16:51

{ Det tror jag nog! Det var bara Xenon som lämnade platsen c: *inte-bytt-karaktär* }
Luna
Luna 
Vandrare 

Spelas av : Exy


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    tor 08 maj 2014, 15:55

Klart att det fortfarande är öppet! C: <3

Xenon: synd :C <33
Swana
Swana 
 

Spelas av : Yamada


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    tis 13 maj 2014, 12:00

Jag sätter mig ner och ser på Luna som nickar lugnt. Runt mig ser jag gräset och himlen, solen lyser på mig. Svalt och skönt, jag tar upp tassen och tvättar mig lugnt om nosen. Tystnaden spräcks av Lunas röst. Jag kollar på henne och ler "Min resa leder mig igenom här och vad för dig hit?"
Luna
Luna 
Vandrare 

Spelas av : Exy


InläggRubrik: Sv: Wings With Charm (ÖPPET)    tor 14 aug 2014, 17:55

(Måste tvångsavsluta rollet, ni andra får gärna fortsätta. Men Luna har gått bort, tyvärr)

Liljor <3
 
Wings With Charm (ÖPPET)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Soft wings [Orkidé och Idunn]
» What are we doing here? Öppet!
» 'Jag är här nu, se mig' (ÖPPET)
» Ett liv, ett öde. [Öppet]
» Airhunter [Öppet]
Hoppa till annat forum: