Pågående Event
Senaste ämnen
» Andrahandsval [P]
Idag på 20:38 av Astrid

» Timmar av ovisshet [Lev]
Idag på 10:22 av Maksim

» En del av mitt hem (P)
Igår på 15:17 av Timoteij

» Viktlös [P]
Igår på 13:19 av Kokhanok

» Lämnad i dimma [Vasilisa]
Igår på 01:17 av Muriel

» Stjärnskådning [Malva]
Igår på 00:41 av Yaroslava

» Stora nyheter [P]
ons 24 apr 2024, 19:45 av Kokhanok

» Vägvinnande [Nitika]
ons 24 apr 2024, 14:30 av Lev

» I jakt på vänskap [P]
ons 24 apr 2024, 14:22 av Lev

Vem är online
Totalt 20 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 18 gäster. :: 1 Bot

Astrid, Lev


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
On top of the world [Izusa] - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
On top of the world [Izusa] - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 On top of the world [Izusa]

Gå ner 
2 posters
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Izusa
Izusa 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: On top of the world [Izusa]    mån 10 jun 2013, 13:58

Hon strålade då han berömde henne och de leende hon gav honom var ett stort, stolt och glatt leende. Svansen svepte snabbt fram och tillbaka bakom henne. Honhade inte fått så mycket beröm då de varit ganska många valapr och de andra hade tagit mer plats än henne sedan hade hon kommit bort från sin familj.

Då han sade att det var bara att äta skuttade hon fram till antilopen och föröskte få hål på skinnet men hennes små tänder klarade inte av det. Då han rev upp skinnet åt henne log hon och sedan började hon föröska slite i köttet i stället. Hon fick åt sig små bitar i taget men hon fick ändå i sig lite åt gången. Den lilla morrade och drog i köttet och svansen svepte glatt bakom henne hela tiden. Hon hade aldrig smakat något liknande förrut och det var gott för en utsvulten valp.
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: On top of the world [Izusa]    mån 10 jun 2013, 15:30

Kenai sneglade lite försiktigt p Izu när hon åt. Han kände sig lite tvungen att beskydda henne. Blodet färgade den täta pälsen röd och gjorde den klibbig. Men han förmådde sig inte att bry sig om det just då, trots allt så var hungern ett större begär.

När Kenai ätit sig matt, suckade han belåtet och satte sig upp. Himmelen hade börjat mörka en aning, och stjärnorna började kika fram. Blicken föll ner på Izu igen, han kände sig skyldig att ta hand om henne, men samtidigt hade han någon att träffa. Blicken såg lite besviken ut, vad skulle han göra?

[ Börjar få lite ont om idéer. Vad ska hända? xD Tycker du vi ska avsluta eller har du någon idé? c: ]
Izusa
Izusa 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: On top of the world [Izusa]    mån 10 jun 2013, 15:41

Blodet fläckade den vita pälsen då hon högg in på köttet och den lilla magen växte i takt med att hon åt. Snart var hon så mätt att hon helt enkelt inte kunde få ner en bit tll. Magen var helt full och alldeles rund. Hon gick och satte sig mellan den brune hanens framben (om det är ok). Bara tryggheten i att vara nära kändes skönt. Hon gäspade stort och såg upp på den brune. Log mot honom och man kunde se hur trött hon var på ögonen.

Trygghet och att vara mätt gjorde att den lille slappnade av och ögonen började sakta sluta sig. Dagen hade varit lång och hon hade upplevt rätt mycket på kort tid. Inte kunnat slappna av helt under tiden hon varit ensam och nu kände hon sig trygg så hon började slappna av mer och mer. Hon hade inte en tanke på att han skulle lämna henne. Han ahde tagit hand om henne i dag så varför skulle han försvinna nu? Det fanns inte i hennes lilla värld.
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: On top of the world [Izusa]    tis 11 jun 2013, 06:24

Himmelen hade börjat skifta i färger, från ljust blå till mörkare. Stjärnorna hade börjat tina fram, och glittrade övervakande. Kenai lät blicken fästa sig därpå, medan den lilla börjat slappna av. Det skar lite i hjärtat i tanken på att lämna henne. Ögonen flyttade position, och lades på den vita honan. Hennes ljusa päls hade partier som nu var röda, det typiska kännetecknet för en god, lyckad middag. Solen kändes inte längre lika het emot den stora kroppen. En djup, lång suck lämnade honom.

" Du vet, jag kan inte stanna här med dig. " Började han. Blicken sökte efter kontakt med hennes gröna. Han såg ledsen ut, ursäktande.
" Jag måste iväg, jag har någon att träffa. " Förklarade han. Ögonen släppte hennes för att sedan segla iväg över savannen. Rösten kändes skör, och sprucken i hans hals.
" Men det betyder inte att vi inte ses igen. " Fortsatte han med en lite stadigare, glädjefylld röst. Givetvis skulle Kenai aldrig lämna den lilla ensam för all tid. Han skulle söka upp henne, det var något som var självklart. Bara om den lilla kunde tillåta honom att fortsätta sin resa. Loiana skulle vänta på honom vid Itrozo i slutet av månaden, efter det hade han möjlighet att träffa Izusa igen, kanske tillsammans med Loiana. Ett mjukt, men ändå sorgset leende trädde fram på hans läppar.
Izusa
Izusa 
Död 

Spelas av : Emmsa | Död


InläggRubrik: Sv: On top of the world [Izusa]    tis 11 jun 2013, 10:45

Hon höll på att slummra till där hon satt men då han började prata öppnade hon ögonen helt och såg på honom. Då han sa att han inte kunde stanna här med henne veks öronen bak och hela hon sjönk ihop lite. Hon såg ner på sina tassar och kunde känna hur tårarna brände bakom ögonlocken.Han talade om att han måste träffa någon men att de kunde träffas sedan igen. För den lilla vlapen kändes detta som ett stort svek. Varför måste han lämna henne?

Den lilla valpen reste sig upp och gick undan från hanen och satte sig med ryggen mot honom. Hela hennes väsen visade hur ledsen hon blev av hans ord. "Varför lämnar alla mig?" Hon sade det inte direkt till hanen. Det var mer en fundering hon sade högt. Hon hade trott att han skulle stanna eller i alla fall låta henne följa med.
Kenai
Kenai 
Död 

Spelas av : My | Död


InläggRubrik: Sv: On top of the world [Izusa]    ons 12 jun 2013, 22:55

Det skar i hjärtat att bevittna hur den lilla plötsligt sjunk ihop. Kenai kände sig som en förrädare, som om han bara var en av dem som lämnade henne. Lite förtvivlat sökte han efter ord som kunde trösta henne. Bara han kunde få träffa Loiana, så de kunde pratas vid först. Det skulle kännas så framfusigt att anlända med en valp i släptåget. 

" Jag måste träffa min käraste. " Sade han, ursäktande. Den blågula ögonen satt fästa på hennes taniga ryggtavla. 
" Jag lovar att vi kommer tillbaka till dig, både jag och Loiana, så du aldrig behöver vara ensam igen. " Sade han - för den som var vaksam skulle man känna av den genuina medlidsamhet. 
" Det är inte något jag bara säger. Jag lovar. " Kenai reste sig upp och tog några korta steg fram emot henne. Hans ögon letade efter hennes, medan han försiktigt tryckte nosen emot henne. En gest som signalerade vänskap, tillit. Kenai skulle inte lämna henne om han inte visste att han skulle kunna komma tillbaka.
 
On top of the world [Izusa]
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Fireflies [Izusa]
» [Avslutat] Till dödslistan - Dafne, Izusa
» I might not see the world like you do.. (p)
» What do we do when our world is crashing down?
» A world unturning [P]
Hoppa till annat forum: