Senaste ämnen | » Om ni är mina stjärnor, är jag er himmeltis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam» Ett dumt beslut [Tolir]mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir» Spådomskonstens under [Öppet]mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir» Med hela världen mot sig [Astrid]mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid» Nya horisontermån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam» Tänderna biter ihop [Tora]mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa » Rackartyg [Asta]tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora» Döden är det sannaste vi vet [Radagast]tor 14 nov 2024, 19:27 av Radagast |
Vem är online | Totalt 145 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 144 gäster. :: 1 Bot AstridFlest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06 |
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| Min egna väg.. [ÖPPET] | |
|
+5Azul Diablo Ume Shinsei Chou Murderotic 9 posters | Författare | Meddelande |
---|
Murderotic
Spelas av : Mikkis
| Rubrik: Min egna väg.. [ÖPPET] mån 25 jul 2011, 14:03 | |
| Öppet roll för vem som helst, hur många rollare som helst ;> Men blir vi sen fler i rollet kommer vi inte ha någon specifik ordning. Är du oaktiv finns en risk att du rollas bort, men jag gillar inte när rollspel står stilla! Nu är ni varnade ;>
Slätten låg som vanligt helt öppen, det höga gräset drogs med vinden och den mörka himlen låg tätt över området. Dova mullrande läten fick nästan marken att vela röra på sig. Likt en jordbävning. Blixtarna tog aldrig slut. En efter en slog de ner från himlen. Det var vackert. Enligt henne i all fall. Vissa fick en bild av åskan på ett helt annat sätt, att himlen skulle vara svart och blixtarna skulle vara gula. Fel. Det var fel. Den ljusa tiken flinade lätt och vände om med blicken, och den gyllene blicken stirrade ut i regnet som piskade mot marken och hotfullt slog mot hennes kropp. Blixtarna var mer blåa, om inte blåvita. Molnen och himlen lös upp i en lila färg, eftersom molnen va mörkt gråa och himlen egentligen va djupblå. Likt en hajs tomma ögon. Mörkt blå, men allt för många trodde det enbart va svart. Mörker. Den långa svansen slog snabbt till genom luften innan tiken satte av i fart. Ut över slätten. På stora öppna ytor kunde hon vara sig själv, utan någon från flocken eller annan framtida bekant. Hon skulle inte behöva hålla sig i en sådan stel hållning och svara rakt på allting? Eller? Ett mullrande läte uppenbarade sig i samma stund som en utav blixtarna slog ner från himlen. Hela kroppen blev stel under någon sekund och frambena vek sig så att hon föll. Hade hon blivit träffad av blixten? Det randiga öronen la sig bak emot nacken och den guldfärgade blicken såg återigen upp mot himlen. Regnet slog mot hennes ansikte och molnen tycktes röra sig onaturligt snabbt över henne. Men istället för att ligga kvar och sura, flinade hon bara belåtet och var snabbt upp på fötterna då ännu en blixt slog ner emot hennes håll, men den här gången kom hon smidigt undan. Lekte självaste vädret med henne? Det verkade nästan så. Men egentligen var det nog bara hennes egna krafter som fungerade likt en åskledare, och ingenting annat. Men fanns sen inga...vänner..eller något annat roligt att göra - varför då inte fantisera ihop något helt galet om att det hotfulla vädret skulle vela leka med henne? [b]
Senast ändrad av Murderotic den mån 25 jul 2011, 17:33, ändrad totalt 1 gång |
| Shinsei Chou Utvandrad
Spelas av : Kyo | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] mån 25 jul 2011, 14:23 | |
| Shinsei hade strövat runt revirets utkanter igårmorse. Nu fann hon sig här. Hon hade gått ensam, bra för att kolla gränserna. Gått ensam för att tänka. Men tassarna hade fört henne vidare, tvingat henne att vandra.
Nu befann hon sig långt utanför Howaido-Chis revir, ute på slätterna. Här var det torrt, högt gräs.
Och storm, uppenbarligen.
Shinsei hukade sig för vinden och åskan, kisade med ögonen för att inte bli helt förblindad.
Tydligen så fungerade det inte särskilt bra - hon var fortfarande nästan helt blind. Hon gick nästan rakt in i en främmande varg - kände lukten bara på några få meters avstånd.
Shin försökte öppna ögoen en aning, såg mot främlingen.
"Vem där?" |
| Murderotic
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] mån 25 jul 2011, 14:42 | |
| Helt borta i sig själv och allt som fanns runt om hade hon inte lagt märke till att någon faktiskt fanns här. Stenhårt hade hon trott att hon glatt sprang runt alldeles ensam och fri från hela omvärlden. Hon hade trott att det enbart var hon och det hon älskade mest. Åskan. Men även det var helt fel, tydligen.
Öronen klipptes till på huvudet och hastigt vred hon om med hela nacken, och där uppenbarade sig en helt främmande varg. Det gyllene ögonen blixtrade till och den långa svansen slog snabbt genom luften då hon tvärstannade. Luggen låg tätt mot hennes ansikte då den var full utav vattnet från regnet, liksom hela hon själv. - Murderotic. Svaret blev kort, men ärligt. Hon hade vart i någon slags chock kunde man kalla det, för hon hade ju inte förväntat sig sällskap. Blicken smög sig undan den andra tiken, ut över slätten med en vakande blick innan den återigen hamnade på främlingen. - Och vem är du själv? Hennes ton hade drastiskt tagit en vändning, blivit mer hård och allvarlig. Innan lät hon bara förvånad, nästan osäker. |
| Ume Död
Spelas av : Marjo | Död
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] mån 25 jul 2011, 18:20 | |
| Det var knappast den sortens väder som Ume brukade vandra i, nej, istället valde han att ta en paus och istället betrakta det vackra skådespel som himlen bjöd på. Han hade ett svagt leende på sina svarta läppar, och betraktade med stort intresse hur blixtarna regnade ner från himlen. Det var något med dem som faschinerade honom. Kanske var det ljuset, deras underliga struktur eller helt enkelt deras mystik. Hur som helst, så älskade han det lika mycket som alla sorters väder.
Ume låg för den delen ner under ett ensligt litet träd och beundrade himlavalvet. Han var en stor varg, enorm faktiskt, med små svarta ögon och lång, brun päls. Han var lite av en filosof, en vandrare, som ofta tänkte över märkliga ting och ville ta reda på mer om livet, om världen, om detta land Numoori. Ume sänkte sitt stora huvud och lät det vila på hans tassar, blinkade trött ett par gånger. Han kunde inte låta bli att fundera tillbaka på hans tider i tonåren, då han och hans bästa vän Zangetsu var ute på alla möjliga bravader. Han mindes mycket väl sin gamle vän. Zangetsu var yngre än Ume, med bara ett par år, och var dessutom någorlunda mindre - men han var ändå en äkta vän. En mycket underlig typ, som hade erhållit både eld och vattenkrafter. Ume hade faschinerats av honom redan från första början, och sedan dess hade de varit mycket goda vänner. Ume suckade lätt, och skulle precis till att sluta ögonen när han fick syn på något ute på slätten. En ljus fläck ute på det öppna, fick honom att nyfiket spetsa öronen, dock valde han att hålla låg profil utifallatt det var någon med onda avsikter. |
| Diablo Död
Spelas av : Nira | Död
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] mån 25 jul 2011, 19:07 | |
| Diablo älskade fara, det var därför som han seglade långt uppe bland molnen, Blixtrarna var desperata efter att få in en träff på honnom, Men Diablo fintade blixtrarna som om de var agillity pinnar. Med ett djävulskt leende bestämde han sig för att ta en paus, men jusst då slog en blixt ned framför honnom som han inte alls var beredd på. Som tur var träffades Diablo inte utav den, utan den fortsatte ned emot marken och träffade en vit varg som sprang över slätten. Främlingen stupade men var fort på fötter igen, han lyfte ena ögonbrynet like osäkert, han tyckte att han kände igen Främlingen. Han smalnade med blicken och nu kunde han se främlingen så mycket bättre, han kände genast igen vem det var, Murderotic.. Han förföljde honan skarpt med blicken och rätt som det var var de två. vad nu? var detta också en...hona? Diablo skakade lite på huvudet och började att segla nedot när en ny blixt var avsänd för att träffa honnom. Han undvek den, men det var knappt denna gång. han seglade ned i spiral och mycket snart nådde han mark under de väldiga tassarna.
Vinden slet i gräset och blixtrarna fortsatte att regna ned emot slätten och lite andra övriga ställen. Nog var den en till hona alltid, men en annan doft retade hans nos, en doft han känt länge. men eftersom att dofterna var blandade så kunde han inte avgöra om den tredje doften var en hona eller en hane.
Vinden slet även i Diablos päls, vilket var helt underbart, svalt och skönt. Regnet piskade som spön emot hans vingar, men det brydde han sig inte om. Diablo tog ytterligare några steg fram emot de två honorna, hela han var extremt stor, vilket gjorde honorna till...'småttingar' eller hur skulle man beskriva dem? ögonen var avsmalnade dels för att inte utsätta dem så mycket för vind och dels för att de sved. med huvudet högt och kroppen ståtlig, med vingarna som låg tätt intill kroppen och svansen som hängde gick han ytterligare några steg frammot och granskade dem unden tiden.
En enorm blixt slog ned bara några få meter ifrån dem, en mörk ganska hes och märktig röst hördes efter blixten slagit ned i marken. "vad för dig till ett ställe som detta...Murderotic?" Visst var det hon alltid, den enda förklaringen annars var vel att det var hen nes valp, men det alternativet skjöt han genast iväg.
de isblå ögonen granskade henne medans ahn väntade på svar.. |
| Murderotic
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] mån 25 jul 2011, 19:27 | |
| Trots att hon just stött ihop med en främmande tik fanns det något annat som störde hennes närvaro. Ännu en främling. Doften hade kommit i kapp. Överläppen drogs upp och tänderna blottades, men hon gjorde inga hotfulla rörelser utan vände lugnt bort den gyllene blicken, såg genom regnet bort mot en främmande varg. Större än henne själv, men troligen inget hot? Hon kunde ej veta ännu. Inga ord hann sägas hon hann inte ens tala till punkt med den andra tiken. Det fanns flera. Hur kunde hon missa det innan? Var det på grund utav regnet som föll ner från himlen, och alla dess blixtrar som stulit hennes uppmärksamhet? Ännu en röst kunde nu höras, en hanne. Den vita tiken vände om igen. Stirrade på den bevingade och svansen slog kraftfullt genom luften så ljudet utav elektricitet uppenbarade sig. Hur kunde denne best känna till hennes namn? Hon hade omöjligt träffat honom förut. - Och vem är du? Kanske hade han hört henne nämna sitt egna namn då hon talade med andra tiken.. Ja, det verkade så i all fall. |
| Ume Död
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] mån 25 jul 2011, 19:52 | |
| Ume rynkade lätt på pannan när han riktade blicken mot skyn och såg ännu en varg anlända, denna var svart dock. Vad var detta för sammankomst? Var det en ren tillfällighet eller var det en sorts.. samling? Dofterna avslöjade att de inte delade några vidare lika dofter, alltså kunde de knappast tillhöra samma flock.. eller? Ume undrade nu vad som var i görningen, men tvivlade på att han skulle göra saker bättre genom att gå ner dit till dem. Dock satte han sig istället upp, med öronen ivrigt spetsade, och betraktade scenen. Om någon av dem skulle attackera var han beredd med sina krafter, för säkerhets skull. En kraftig vind drog över slätten och ryckte med sig hans långa päls, som nu svajade i vinden. Han undrade vart det här skulle leda.
[kort X_X men det vore bra om någon fick en sorts kontakt här med ullis, han är rätt blyg och kmr nog inte ner till de andra i första taget xD jag antar han är rätt trist ^^'] |
| Diablo Död
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] mån 25 jul 2011, 23:08 | |
| Diablo flinade brett emot varginnan när hon använde den tonen emot honnom. "Mitt namn är Diablo... du är väl omtalad där jag kom ifrån" Sade han med ett ondskefullt flin, han skrattade till och lät den vinröda tungan slicka bort lite vatten ifrån hans svarta äppar oh nos. Hans isblå ögon glimtade till när en blixt slog ned, ögonen var helt fäst på Murderotic, ingenting annat.
"jag frågar en gång till, vad gör du här?" Frågade han med en någorlunda sansad ton. hans svans piskade till bakom honnom, det syntes i hans ögon att han vela ha mer en bara ett svar. han spände sina ben och lär klorna rispa i marken, en vindpust slog in i hans annsikte och han kände genast dendära doften igen. han undrade vad det var, men han orkade inte vänta på att den skulle komma fram så han hoppade över de båda tikarna och sprang emot doftens håll. Sånthär väder fick honnom att känna sig mer levande en vanligt, det var därför som han lätt gick överstyr. Och pågrund av hans kropp så kände han mer hunger en vanligt. |
| Murderotic
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] mån 25 jul 2011, 23:32 | |
| Pupillerna smalnade av när hon hörde den andre tala. Väl omtalad? Det hade hon knappt vart utanför Treonthas marker förr, vilket kändes som en besvikelse nu. Hon ville inte att andra skulle bygga sin uppfattning om henne. Men men. Hon sneglade mot den andra tiken genom regnet och såg sen efter den större vargen, Diablo. Hon vek undan, cirkulerade halvt och stannade sen upp igen. Ilskan pumpade likt blodet genom henne, energin växte och elektriciteten drog sig samman. Hanen, Diablo, hade tagit sig bort mot den andra vargen som befann sig längre bort. Den varg som ännu inte vågad sig fram. Ögonen blixtrade till och bena ville sätta av i språng igen. Hon va ung, men inte allt för dum. Absolut inte. Hon ansåg sig själv vara en utav det smartare i Numoori. Hur egoistiskt det än lät. Hela kroppen spände sig och en enorm våg utav energi lämnade hennes kropp då stöt, eller blixt for från hennes kropp, rakt upp mot himlen sen ner mot marken igen. Rakt mot Diablo. Tanken var inte att träffa honom, endast fånga hans uppmärksamhet igen. Men skulle det sen träffa, skulle hon inte klaga. Svansen slog genom luften och huvudet sänktes. Blicken glödde nu och stirrade rakt genom den gråa luggen. Diablo... Ett nästan psykotiskt leende la sig till rätta i hennes ansikte och andetagen hade blivit tyngre. - Må Gudarna vara med mig.. Viskade hon tyst. En sista blick gav hon den första varg hon träffade, tiken, och sen fortsatte hon fram, lugnt. Precis som om ingenting precis hade hänt. - Jag må vara väl omtalad i dina trakter Diablo, men.. det är inte du. Ögonen spärrades upp och hon satte av i en hastighet fram till det andra två, hoppade högt genom luften, över den nya vargen som inte presenterat sig, landa, svängde smidigt om och stirrade mot Diablo. - Att trampa på någons stolthet skulle kunna vrida vem som helst. Min flock, Treontha, mina medlemmar, dom är alla min stolthet. Du trampade på den... Kroppen sänktes mot marken och flinet kvarstod över hennes ansikte då hon talade. Svansen slog genom luften och elektriciteten som fanns i hela hennes kropp lämnade fortfarande en massa gnisslande läten. Må hon inte vara en av det större vargarna i Numoori - och det tackade hon Gudarna för. Istället var hon i en så kallad normal storlek. Smidig lätt kropp, snabb. Hon gick sällan ut i strid eller attack. Men mitt i stormen va hon nästan oslagbar. Det här fället ägde hon. Slaget var hennes. - Diablo. Du skadade Angelus. |
| Diablo Död
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 00:29 | |
| Diablo parerade lätt när han hörde att blixten kom, blicken var helt fäst på främlingen längre bort. Han kollade inte bakot, bara fortsatte att springa vidare i en högre hastighet. Murderotic dök plötsligt upp framför honnom och han röt ilsket "Försvin hona!" Om diablo vart som förr, så hadde han inte tilltalat henne på det viset, då hadde han visat respekt.
regnet fortsatte att piska honnom på vingarna, han väntade bara på rätt tillfälle. han sprang ennu fortare nu, de såg ut om om han tänkte ramma henne. men när han bara var någon meter ifrån henne kom en stor vind och lixom knuffade på honnom, han vinklade vingarna och gjorde typ som en halvmånes cirkel kring henne. han gled en bit på marken och jorden sprättades upp där han glidit. han hadde stannat. han började att skatta lätt, sedan förvandlades hans skratt till ett ondskefullt hånande och respektlöst grin. Diablo's annsiktsuttryck såg helt galet ut, hungrigt, mordiskt, lekfullt. "Vill du slåss, kom bara sötnos" hans röst var hånande, skoningslös och ironisk. "bara för att du är Treontha's ledare så driver du inte mig på flykt må du tro! och varför bry dig om en usel och patetisk individ som Angelus? haah?!"Det blixtrade till ennu en gång, Diablo hadde förlorat vettet totalt, hans päls var nu helt torr och fri från allt strömledande vatten, det ongade om honnom, vattnet dundstade bort.
Nu var det påväg, nu skulle han änkligen för första gången i sin nya kropp så utslösa eldens och lavans krafter på prov, hur mycket kontroll skulle han ha över dem nu? och han var särskillt sugen på att testa om han kunde omfamna kroppen med lava denna gång, fasst det var inte värt det, det lilla vett som fanns i honnom sa att det var bässt att låta kroppen läka till floo innan han försökte med något dårskap dom det. |
| Shinsei Chou Utvandrad
Spelas av : Kyo | Utvandrad
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 00:40 | |
| Shinsei svarade aldrig Treonthas ledare. Istället strök hon bak öronen och backade några steg, lyssnade på deras, ganska spända, samtal.
|
| Murderotic
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 01:09 | |
| Ögonbryna höjdes och hon stirrade enbart på den bevingade. Hon var inte rädd, inte det minsta. Trots att hennes omgivning plötsligt blev något varmare. Det kvittade. Hon slogs inte för sig själv, trots sin själviska sida, hon slogs endast för sin flock och det hon trodde på. Döden var egentligen ingen utväg, men varför skulle Gudarna bli rasande över att en varg dog, som inte ens brydde sig om dem? Dessa vargar hade glömt Gudarna sen länge.. De ville ha makten över allt levande och skapa sig ett hemskt rykte. Förtjänade dom verkligen en plats här i livet? Läppen drogs upp igen och blottade tänderna då hon likt en ilsken katt stirrade tillbaka, rakt in i Diablos blick. - Ett bett och du blir stekt, bevingade varg.. Vatten och elektricitet var ingen bra kombination. Verkligen inte. Och även om denna varg skulle försöka hålla sig torr så länge han kunde gjorde det henne inget. Ville han förlora ork, energi, på något sådant simpelt. Varsågod.. Hon själv hade redan kraften ovanför sig. Detta mäktiga, vackra oväder. Orden han sade om Angelus rörde henne knappt i ryggen. - Så många ord, men en sådan liten verka. Du kan nog inte ha lärt dig så mycket om heder, ännu mindre vad en flock betyder. Du tror inte det finns någon över dig, inte sant? Ögonen blixtrade till. Hon var spänd inför svaret hon skulle få. men hon hade redan räknat ut svaret. Vargar utan heder och kunskap trodde sällan det fanns något så mäktigt som Gudarna. Och det var dessa vargars fel att Numoori hade hamnat i obalans från första början. Murder kunde inte låta bli att se bort mot den andra tiken, den första varg hon slog sig samman med här och hon backade smått undan så att hon kunde se dom båda. - Tik! Vem är du... Hennes egna stämma hade blivit något mörkare, liksom vaksam. Kanske var hon i sällskap med dom andra. Antingen en framtida bekant, vän, eller fiende. |
| Ume Död
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 01:40 | |
| Nu började det hända saker. De samtalade, tydligen, men Ume kunde nästan känna intesiteten hetta till. Och helt plötsligt sprang den svarta vargen emot honom. Detta fick givetvis Ume att genast resa sig upp, ladda upp sina krafter, ifall det var så att den svarte hade onda avsikter. Sekunder senare sköt den stora, vita varginnan iväg en blixt, som den svarte undvek. Ume kände en kraftig vind blåsa, åh, denna spänning...! Och med en lugn, sansad, brännande blick hade han byggt upp ett kraftfält omkring sig. Det förblev osynligt, tills dess att blixten träffade den - då avslöjades ett svagt lila sken, som tonade ut lika snabbt som det hade kommit. Då den vita varginnan jagade efter den svarte, och hoppade över honom, kunde han inte låta bli att imponeras av henne. Hon var inte alltför stor, dock var hon snabb och hennes hoppkunskaper faschinerade honom smått. Men Ume lät sig inte distraheras utan kom ihåg den allvarliga situationen, och bäst var det att inte stå emellan dessa två. Om de hade något de kände de behövde reda ut (då han lyckats snappa upp lite av deras konversation) så var det bäst att låta dem göra det. Men efter vad Ume lyckats höra så verkade den vita honan vara ledarinna för en flock kallad Treontha - dock vad den svarte hade för allians hade han ingen aning om. |
| Diablo Död
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 01:50 | |
| han log brett för sig själv "stekt säger du? bit mig du! din lilla stöt kommer att gå igenom mitt yttre och ned i marken!" han ord var menande. Det inre kraftfältet avleder elektricitet, åskan och allt sånt som har med elektricitet att göra, igenom hela kroppen och in i marken. Visst skulle han känna av det, och in detta skick så skulle hans ben deffenitivt vela vika sig om honan lyckades träffa honnom med ett bett, men han hadde lärt sig att även hur ont det gjorde så skulle man slåss till man ser döden i vitögat! alldrig skulle han ge upp, AlldrigAlldrigAlldrig! "över mig? allt jag har över mig kan du se med egna ögon" han slickade sig kring munnen för att fukta sina svarta läppar och nos "Gudarna existerar inte, jag var dum som trodde på dem förut." tillade han sedan lite mörkare "Tur att någon bankade lite vett i mig, Gudarna är bara någonting som finns där för att ge andra mer egoism! jag han alldrig tacka honnom, han slutade sina dagar tidigare en planerat.." hans röst lät faktiskt brydd, men han vände sin blick bort, blixtrarna regnade ennu en gång ned och hans flin kom tillbaks "En sån god middgad har jag inte njutit av på LÄNGE!" han skrattade till, glädjedödande.
För en sekund där kunde man nässtan tro att det fanns lite kärlek och respekt inom honnom, som genast dog ut. Vem behövde kärlek när man kunde få världsherravälde!? hans blick fästades på Murderotic och sedan den andre honan, sedan på Murder igen. "Murderotic, varför lägga ned tid på gudarna? de är bara TRAMS!" om han skulle vara riktigt riktigt ärlig så visste han inte längre vad han skulle tro, av alla svek och alla slag..
Hans krafter började att avta, och regnet blötte ned honnom på nolltid, han röck till och smärtsamma saker började att ske inombords. Det syntes tydligt, men det var bara ett tecken på att hans inre började att läka, och han syttre. han skakade till "Nå vad väntar du på!?" han bet ihop, varför jusst nu? han försökte att dölja smärtan så gott som det gick. Men han hadde alldrig tidigare upplevt denna sortens smärta förut.. |
| Murderotic
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 02:19 | |
| - Oh, jaså? Man tackar för informationen, då får jag väll ta mig ann mina andra krafter. Dumma varg. Varför berätta något sådant viktigt? Hans försvar, svaghet.. Hon kände till den nu. Ett brett flin prydde hennes läppar. Det var perfekt. - Men du är en bevingad varg Diablo, vilket även är en styrka för dig, hela din ras. Luften är eran flykt, men i luften kan du inte försvara dig. Hon hade rätt. Skulle han befinna sig i luften skulle hon lätt kunna låta en eller två blixtrar träffa honom. Varför inte? han gjorde ju narr utav henne.
Det andra verkade inte säga så mycket, men vad hade dom att säga till om? Vad hade hon att säga dem? Just nu låg Diablo i fokus och skulle någon utav det andra lägga sin åsikt i det hela kunde hon glatt besvara dem. Men samtidigt, gillade hon inte att befinna sig här med två övriga hon inte ens hade något namn på. Blicken slogs upp mot himlen då den bevingade återigen började tala. Hans ord och meningar.. Menade han verkligen allvar!? Läppen darrade smått till och den gyllene blicken slog sig snabbt ner igen, slet sig mot Diablos ansikte och borrade sig fast i hans blick. - Hur vågar du!? Det är vargar som dig som sätter detta land i obalans, vargar som glömt vilka det är som skapat detta land du smutsar ner med blodiga tassar! Kaoset som va, inte allt för längesen, var bara en utav många påminnelser! Senare i livet skall du få vad du förtjänar Diablo. Underskatta ALDRIG det högre makterna, dom kommer aldrig skona ditt liv. Hennes röst var väsande, ilsken och uppjagad. Andetagen hade börjat öka, likaså pulsen. Hon krävde inte att alla skulle tycka och tänka som henne, men att förneka Gudarna.. Det kunde hon inte acceptera. Inte när han talade på ett sådant sätt. Men straffet skulle komma, han skulle få lida. Och hade hon tur, skulle Gudarna va med henne denna regniga kväll. - Och vad jag väntar på, käraste, kanske är ett slag ifrån dig? Hon höjde ena ögonbrynet och ett nästan farligt charmigt leende la sig på snedden. Vargen hade förnekat Gudarna och trampat ner hennes flock, behövde hon då verkligen vänta på ett tredje slag? Egentligen inte. Men hon valde att göra det. Mest för att han talade i rent raseri och inte tänkte sig för vad som sades. Till exempel det där om att han skulle kunna ta emot hennes attack. Dumt, mycket dumt gjort. Vad mer hade han att avslöja? |
| Diablo Död
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 03:05 | |
| Vilken jävla informa... hans ögon vidgades lite sedan började han att krafsa med ena framtassen i marken likt en tjur och stora stenbitar flög upp. han skulle precic sägan någonting fruktansvärt taskigt, men han hindrade sig när hon nämnde att han var 'försvarslös i luften' vad fan tänkte hon med!? "FÖRSVARSLÖS I LUFETN!?" han hadde tränat luft stridskonst länge och nu vräkte hon ur sig någonting sådant!? han slutade upp med självaste krafsningen och tog några steg emot henne, hennes charmeraden annsiktsuttryck rådde inte sig på honnom. Inte jusst nu, verkligen inte nu när hon förolämpat honnom. "det är synd att du är så vacker.. annars hade jag redan SLAKTAT DIG!" hans röst lät vansinnig. I diablos röst fanns det bara hat, även när han nämnde att hon varit vacker, det yttre spelade ingen roll, även om murder var vacker så kunde han inte skona henne för en sådan ynka sak! hans svans piskade till bakom honnom, och han rynkade nosryggen, visade tänder och började at morra ilsket.
Det började att skaka i marken, sprickor uppenbarade sig och ut dem sprickorna kom ånga, regnet hadde träffat den heta massan, lavan. Stora stenblock började även att tryckas upp ifrån marken, och nu kunde man känna hur den heta massan sakta trädde fram ur sprickorna.
[Sorry för kort inlägg, jag är trött XD] |
| Murderotic
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 03:36 | |
| Hon gillade att han helt plötsligt blossade upp sig. Det var perfekt. Men kanske hade hon gått för långt? Tja egentligen inte, han hade förolämpat henne då han sade dessa falska saker om Gudarna. De som skapat detta land som så många förstörde. Då han återigen talade smalnade hennes blick av då hon kisade med ögonen. - Vacker på vilket sätt då? En färglös varginna som endast verkat ha levt livet dold i skuggan. Det var sant, hon hade inte dessa typiskt vackra dragen. Inte så som många andra vargar i landet hade. Det var en klen ursäkt. Då marken öppnade sig backade hon själv undan ett kort steg, öronen la sig platt emot nacken och tänderna blottades i ett dovt morrande läte. Åskan över dom blev värre, likaså vinden började ta en häftigare vändning och verkligen rev tag i den större vargen framför henne. Försök flyga nu... Osagda tankar som hon lekte med, ganska så roande ändå... Blicken förflyttades till det andra två, tiken och hannen. De som ännu ej sagd något. Skulle någon av dom ta till ord? Skulle dom kanske ställa sig vid den andres sida? |
| Diablo Död
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 04:18 | |
| "det får bli en fråga utan svar.." morrade han tyst, den spruckna marken fortsatte att sprida sig, ennu längre ifrån dem två stridande vargarna. Han kände hur smärtan som kändes som hugg spret sig till lungorna, han flämtade till "JÄVLA SATYG!" detta kunde tolkas som om han skällde detta till Murder, han skakade till igen. hans ögon var inte längre blåa, de skiftade färg till en ytterst skimrande röd nyans. han kunde verkligen inte vänta längre utan han sprang med all sin kraft emot Murder, marken bakom honnom sprack upp helt och lavan började att uppenbara sin synligt nu. |
| Murderotic
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 04:34 | |
| Off: Om ni inte orkar läsa igenom allt kan jag dra lite snabbt här. Murder har frågat om vem Shinsei är, och hon tror att Shin och Ume är fiender likt Diablo och att det är på hans sida. Diablo har gjort sig lustig över Gudarna och förnekat deras existens vilket gjorde Murder rasande, och nu vill han gå till attack. Vet att det är fritt att fortsätta svara, men inväntar er andra nu :> <3 natti |
| Azul Död
Spelas av : Marie | Död
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 09:44 | |
| [Hoppas man får joina, skulle ju joinat med kissekatten men endrade mig, Azul passar bättre in här skulle jag tro!:3]
Hennes steg mjuka och lätta steg fortsatte över denna slätt, det gulnade gräset var inte lika grönt som på numoorislätten som hon hade gått på för några månader sen. Där hade hon mött flera vargar som hade fånga hennes intresse, speciellt Wind, honan som hade berättat att Hina fanns här nånstans, men var, var den fråga hon söke efter svar, likt så många andra frågor. Honans päls var lika gul som solen med en vit tjock man och pannlugg som döljde ögonen. Hennes ögon tittade fashinerat på en geiser som sprutade upp vatten, det ångade om det. Hon log svagt och fortsatte vidare, hon gillade att vandra, upptäcka Numoori. Se vad det var för plats. Och hon hade bara mött enstaka djur här, och inga vargar.. hittills. Hennes ben var långa likt en vrens men en liten kropp, smidig och lätt, hon hade också snabbheten i blodet, men hon var trots allt en stäppare också. Denna tiks namn var Azul.
Hennes nos fångade plötsligt upp doften av varg före hon hörde de höga rösterna. Hon stannade upp och strök öronen bakåt inan hon fortsatte frammåt mot rösterna. Nu med mer försiktiga steg en innan, och snart då hon kommit över en kulle såg hon vargar.. fyra stycken, om hon såg rätt. De höga rösterna värkade komma från den svarte stora hanen och en vitfrägad tik [?]. Hon började gå ner för kullen, mycket tyst frammåt för att inte vecka så stor uppståndelse. Då hon var cirka 10 meter bort stannade hon och hennes blick for över vargarna där. Men kom inte på något att säga. |
| Kyoko
Spelas av : Kyo
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 14:03 | |
| [Tack för sammanfattningen, Murder!]
Shin backade undan striden ännu mer.
Såg mellan de båda med en fundersam blick.
Vad var det bästa att göra? Ingripa?
Hon hade svårt att avgöra den verkliga orsaken till konflikten, och ville därför inte lägga sig i utan att veta ordentligt.
|
| Ume Död
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 14:19 | |
| Gudar. Något av det mest faschinerande i vår värld. Det fanns alltså sådana i Numoori också? Ume kände inte till dem, men blev genast intresserad när den vita honan, som tydligen hette Murderotic, nämnde detta. Då den svarte sedan slängde sig fram, gick till attack, lade han märke till lavan som började spricka upp i marken bakom honom och därmed tog Ume ännu ett steg bakåt, helt lugnt, för att inte bränna sig. Han visste nu att dessa två hade något ouppklarat, men han började bli smått osäker. Vad skulle vara bäst att göra? Låta dem slåss? Hindra dem? Välja sida? Nej, han var opartisk ännu, trots att han tyckte att den svarte uppfört sig omoget när han förolämpade gudarna - ändå var det honan som hade fyrat av den första blixten som nästan träffat Ume själv. Hans långa svans snärtade till bakom honom, rörde upp ett litet dammmoln som genast splittrades i vinden. Stormen ovanför honom tycktes förvärras. Men den kraftiga vinden förde med sig en ny doft som fick dock Ume att se sig omkring, och en bit bort kunde han se ytterligare en varg. "Vad är detta för sammankomst?" undrade han lågt för sig själv, utan att ta blicken från den nyanlände. |
| Murderotic
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 14:46 | |
| Hon kände den nya närvaron, allt fler verkade dra sig till platsen. Var dom en sammanfattad flock eller något liknande? Förvirrat drog hon bak blicken och pupillen smalnade svagt av i samma stund som ögonen fick en mer guld likt färg och började glöda. Regnet blev allt mer intensivt, precis som om det försökte stoppa dom båda två, gå emellan. Då hon sett den tredje varg som kommit till platsen såg hon tillbaka mot Diablo i rätta stund, för precis då hade han satt av i fart mot hennes håll. Hon var inte heller sen med att lyfta tassarna, placera dem framför sig och ta sig fram i all hast. Vinden tog en ny vändning, den var istället med henne, rakt mot den större hannen. Dumma varg... Hennes snabba sidor och rena reflexer hon hade var tack vare sin ras. Stäppvarg. Det fanns inte många som skulle kunna klå en stäppare i fart, om då inte en vampyr. Deras smidiga rörelser kanske skulle kunna jämföras med en karg. Men det fanns ingen annan varg som hade de båda egenskaperna som en stäppvarg. Ingen! Då tiken var tillräckligt nära den större vargen flinade hon brett, men gick inte riktigt till anfall, istället tog hon sats från marken precis framför honom, hoppade upp genom, högg mot hans strupe och hela kroppen försökte liksom klänga sig fast kring hela hans hals. En attack som mycket väl speglade av det stora kattdjuren, liksom leoparden. |
| Azul Död
Spelas av : Marie | Död
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 15:09 | |
| Az hade kanppt märkt den hårdnande vinden ovan för hennes huvud, och regnet hade kommit och blivit starkt. Az strök öronen bakåt då då lava hade spruckigt upp ur marken och kvevde en morrning. Hon gillade inte eld, den brännde tassar och päls och kunde ta död på en om man kom för nära. Hon tog ett snabbt steg bakåt och tittade undrande på de två stridande vargarna. Hon hade inte hört namn, men skulle väl snart få höra. Hennes ögon skulle kunna komma bra till pass nu, eller kanske på någon av dem. Beroende på vad de bråkade om. Få skänna lite skam i kroppen, Az suckade tyst och skakade på huvudet. Men hon visste ju inte heller vad de stred om, Az såg att den vite var snabb då hon rörde sig, snabba reflexer, liksom hon själv. Az sänkte huvudet lite och tittade på de två andra vargarna, de värkade se på likt hon själv. Hon visste inte vad hon skulle göra om hon skulle gå i mellan eller bara stå och se på. Men det var väl oklokt eftersom hon inte visste vad de bråkade om. Men i ellafall för sekerhetens skull så svängde hon lätt med huvudet så att pannluggen åkte åt sidan och ett par ljus blå ögon, nästan lika ljusblå som vattnets yta. Farliga att falla in i, men lockande. Hon väntade tyst och stilla med öronen riktade bakåt och såg på de stridande och väntade. |
| Diablo Död
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] tis 26 jul 2011, 15:11 | |
| Diablo ökade takten, han rev upp marken under sig pågrund av att hans fram tassar lixom grävdr ned sig under varige gång de nuddade marken. bak tassarna tog i hålen som slitits upp och Diablo hadde då fått extra fart. han skenade fram emot Murder, helt inställd på att fälla henne, han hadde helt och hållet koplat bort de andra vargarna som bara stod och glodde.
Det vackra ovädret bara förrvärrades, vilket fick Diablo att känna mer kraft inom sig en tidigare. Murder hoppade och var helt inställd på att träffa diablo's hals verkade det som, men som tur för diablo var att han många gånger tidigare har stött på denna sortens attack. han lät henne komma alldeles för nära, sedan böjjde han hastigt ned sitt huvud och öppnade käkarna. Murder var farligt nära hans käft, inte en chans att hon skulle kunna undvika hans attack nu! För att precic när han öppnade käkarna, ökade han ennu en gång farten~ |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: Min egna väg.. [ÖPPET] | |
| |
| | Min egna väg.. [ÖPPET] | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |